Kannatteeko tuommoseen opelikseen noin paljon nähdä vaivaa?HM kirjoitti:Jokos on omat saapinromut kiillotettu
Alla mallia
http://www.corsasport.co.uk/board/viewt ... tid=347865
Autot kesäkuntoon
Re: Autot kesäkuntoon
Öh
Tulipas katsottua, mitä tuollainen 1412 g pakkaus tuota Zymolin Royale vahaa maksaa
Hintaan toki sisältyy rahti elinikäinen täyttö (This container is refilled for life at no charge.)
Mutta sittenkin...
Ja yhdellä eurollahan saa 0,67950 puntaa.
http://www.vertar.com/zymol/zymol-royale-glaze/
Pitää kyllä miehen rakastaa Ooppeliaan ihan oikeasti.
Tulipas katsottua, mitä tuollainen 1412 g pakkaus tuota Zymolin Royale vahaa maksaa
Hintaan toki sisältyy rahti elinikäinen täyttö (This container is refilled for life at no charge.)
Mutta sittenkin...
Ja yhdellä eurollahan saa 0,67950 puntaa.
http://www.vertar.com/zymol/zymol-royale-glaze/
Pitää kyllä miehen rakastaa Ooppeliaan ihan oikeasti.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Eihän tuo ole kuin vajaa 7500 €/kilo. Ja kilolla vahaa jo muutaman auton.Mimmi kirjoitti:Carnauba-vahalla on oikea kilohinta (tavarahan on 70% Carnaubavahaa) 10 598€/kilo
Puhtaan Carnauba-vahan tukkuhinta näkyy olevan noin 12 euroa/kilo
Kiiltokin tulee vahasta ja rasvoista:
Toisalta ei tuossa ole myöskään liuottimia tai hioma-aineita.Zymol Royale Glaze(wax) contains: White Carnauba sap, 70% by volume (100% White), Montan Evergreen Oil, Sunflower Oil, Cantaloupe Oil, Coconut Oil, Honeydew extract, Strawberry extract, Propolis (derived from bees) and pure glycerin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Ensimmäinen kuvahan on otettu jonkun lasin läpi. Väri on siis selvästi tasapaksumpi ja "harmaampi". Loppukuvat taas on napattu pimeällä, jolloin pitkällä valotuksella saadaan dynaamisempi värimaailma kuviin. Haiskahtaa jopa piilomainokselta vai oliko mainostaja jossain mainittu? Silti jälki on kieltämättä todella upeaa ja kelpaisi omaan autoon milloin vain.hma kirjoitti:Juuri näin Noissa mainoskuvissahan on järkijään pintanaarmujen poiston yhteydessä kuvat täysin eri kulmasta, jonka vaikutuksen voi jokainen aurinkoisena kevätaamuna katsastaa maalipinnastaan..HM kirjoitti:Itseä ihmetyttää näissä vahaustarinoissa ennen ja jälkeen kuvat, jotka lähes poikkeuksetta on otettu aina eri valaistusolosuhteissa ja kulmissa. Ehkä sillä saadaan uskoteltua muille ja itselle että kyllä ne useemman tonnin vahat kannatti ostaa
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tuossa saman jampan hoitama Bugatti Veyron.
http://www.vxronline.co.uk/messageboard ... php?t=4618
Ei siinä, kaveri osaa ihan varmasti hommansa mutta pariin asiaan reagoin ainakin jos hän nyt on olevinaan niiiiiin ammattilainen tossa hommassa että maalipinnan syvyyskin pitää mitata
Kaveri alkaa pesemään vanteita kun koko auto on shampoon peitossa. Pesuaine varmasti kuivuu maalipintaan joka ei ole hyvä asia.
Kaveri nojaa useassa kuvassa maalipintaan ja ikkunoihin ja varmasti jättää rasvajälkiä sinne sun tänne.
Ja hinnat on ainakin kohdallaan hänen palveluiden osalta
http://www.vxronline.co.uk/messageboard ... php?t=4618
Ei siinä, kaveri osaa ihan varmasti hommansa mutta pariin asiaan reagoin ainakin jos hän nyt on olevinaan niiiiiin ammattilainen tossa hommassa että maalipinnan syvyyskin pitää mitata
Kaveri alkaa pesemään vanteita kun koko auto on shampoon peitossa. Pesuaine varmasti kuivuu maalipintaan joka ei ole hyvä asia.
Kaveri nojaa useassa kuvassa maalipintaan ja ikkunoihin ja varmasti jättää rasvajälkiä sinne sun tänne.
Ja hinnat on ainakin kohdallaan hänen palveluiden osalta
Connoisseur Miracle Detail
Recommended as a yearly, or one-off treatment for your car, the Connoisseur detail is made up of 52 separate stages, including the paint correction process which totally removes all unsightly swirl marks, micro-marring, holograms, light scratches, bird stains and water marks before the wax is applied to the paintwork.
Estimated time: 1 - 2 days approx.
Estimated cost: £450 - £600+
Paintwork measured on every panel, whether steel, aluminium, GRP, PU or carbon fibre
24-stage Miracle natural wash with wheels, arches and door shuts cleaned
Wheels cleaned with P21s wheel gel and a boar's hair wheel brush
zymol Full paintwork decontamination (removes embedded contaminants)
zymol Hand-dried using microfibre drying towels
zymol Paintwork correction process - paintwork is measured for thickness and re-levelled by a maximum of 1 or 2 microns to ensure that all surfaces reflect light perfectly
zymol Paintwork cleansed (pre-wax cleaner)
zymol Zymol Royale wax (73% rare white Carnauba) application
zymol Tyres and exterior plastics cleaned and conditioned
Exterior windows and mirrors cleaned and polished
Water repellent window treatment to all exterior windows
All chrome and stainless steel surfaces cleaned and polished
Interior detail and leather conditioning at extra cost
Itse sain sen käsityksen että tuo jutun kirjoittaja ja avustaja pesi vanteita samanaikaisesti kun tämä edullinen vahaaja pesi autoa.pade kirjoitti:Kaveri alkaa pesemään vanteita kun koko auto on shampoon peitossa. Pesuaine varmasti kuivuu maalipintaan joka ei ole hyvä asia.
Kaveri nojaa useassa kuvassa maalipintaan ja ikkunoihin ja varmasti jättää rasvajälkiä sinne sun tänne.
BMW 320dA Coupe LCI
Joo hyvin mahdollista mutta siinä se shampoossa kuitenkin seisoi auto kun niitä vanteita joku jynssäsAC kirjoitti:Itse sain sen käsityksen että tuo jutun kirjoittaja ja avustaja pesi vanteita samanaikaisesti kun tämä edullinen vahaaja pesi autoa.pade kirjoitti:Kaveri alkaa pesemään vanteita kun koko auto on shampoon peitossa. Pesuaine varmasti kuivuu maalipintaan joka ei ole hyvä asia.
Kaveri nojaa useassa kuvassa maalipintaan ja ikkunoihin ja varmasti jättää rasvajälkiä sinne sun tänne.
Noh "pikkujuttu" sinänsä mutta sattuipahan vaan silmään..
Mitäs sitten tehdään kun se likaantuu? Siis silloin kun kuljettaja istuu autoon ja ei muista harjata kenkiään kunnolla - matot likaantuvat. Ja jos käsiä ei ole pesty kunnolla, rattiin ja vaihdekeppiin tulee jälkiä. Puhumattakaan sitten itse ajosta..
Kunnioitettavaa viimeisen kiillon metsästystä, mutta jos autoa on tarkoitus käyttää, niin tuo on erinomainen esimerkki liian pitkälle viemisestä.
Kunnioitettavaa viimeisen kiillon metsästystä, mutta jos autoa on tarkoitus käyttää, niin tuo on erinomainen esimerkki liian pitkälle viemisestä.
Tuo nyt on varmasti ihan ääriesimerkki jo auton jynssäyksestä. Saa kyllä hienoja kuvia tommosen käsittelyn jälkeen.
Itse en kyllä perusta auton ylenmääräisestä jynssäämisestä. Pesen kun jaksan itse, muutoin varstapesussa. Vahaa laitan ehkä 1-2krt vuodessa. Ei mitään järkeä hipuloida ja hinkata maalipintaa jos jokapäivä ajat paljon. Paha mieli vaan tulee kun löytää uuden naarmun
Toisaalta, harrastukset on erikseen.
Itse en kyllä perusta auton ylenmääräisestä jynssäämisestä. Pesen kun jaksan itse, muutoin varstapesussa. Vahaa laitan ehkä 1-2krt vuodessa. Ei mitään järkeä hipuloida ja hinkata maalipintaa jos jokapäivä ajat paljon. Paha mieli vaan tulee kun löytää uuden naarmun
Toisaalta, harrastukset on erikseen.
Meitä on onneksi moneen junaan.snuggles kirjoitti:Tuo nyt on varmasti ihan ääriesimerkki jo auton jynssäyksestä. Saa kyllä hienoja kuvia tommosen käsittelyn jälkeen.
Itse en kyllä perusta auton ylenmääräisestä jynssäämisestä. Pesen kun jaksan itse, muutoin varstapesussa. Vahaa laitan ehkä 1-2krt vuodessa. Ei mitään järkeä hipuloida ja hinkata maalipintaa jos jokapäivä ajat paljon. Paha mieli vaan tulee kun löytää uuden naarmun
Toisaalta, harrastukset on erikseen.
Minun mielestäni toi ei ole mitenkään liioteltua, paitsi ehkä noilla mittareilla leikkiminen. Mutta itse ainakin vahaan auton vähintään pari kertaa kuukaudessa, etenkin kesäisin.
Kiilto on addiktoivaa
Olihan se näyttävää...MUTTA tuosta koko jutusta puuttui vähäpukeiset tytöt, ei se mikään oikea kiilloitusoperaatio ollut!
Mutta vakavasti.. Vaikka kilolla vahaa jynssäisi monta autoa, mutta ei minun ja todennäköisesti monen muunkaan sielussa tuntuisi iskeä 10 000€/kg vahaan rahaa Mutta eipähän siinä jos on vara ja viitseliäisyyttä.. tulisi vaan Suomeen ajamaan tuolla
Mutta vakavasti.. Vaikka kilolla vahaa jynssäisi monta autoa, mutta ei minun ja todennäköisesti monen muunkaan sielussa tuntuisi iskeä 10 000€/kg vahaan rahaa Mutta eipähän siinä jos on vara ja viitseliäisyyttä.. tulisi vaan Suomeen ajamaan tuolla
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
tuli eilen pestyä ja ihan kunnon liuotin pesu tulikin. Mutta ei.. sitä suolapaskaa on viel toiseenkin pesuun tuossa autossa. Ja löytyi kyljestä keskeltä peltiä kiveniskemä mikä pitäis kunnolla putsata ja maalata uusiksi.. hmm.. onkohan nuo auton mukana tulleet saabin omat paikkavärit viel hengissä, tarttenee testiä.
Ja autossa on viel alkuperäinen huoltopahviläpyskäkin mukana. Löytyi kun tuli tongittua tullissa tylsyyksissä et mitäs tos keinonahkaises läpyskässä hanskalokeros onkaan.
Ja autossa on viel alkuperäinen huoltopahviläpyskäkin mukana. Löytyi kun tuli tongittua tullissa tylsyyksissä et mitäs tos keinonahkaises läpyskässä hanskalokeros onkaan.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Perkule... nyt tuli stressi... en edes muista edellistä varsinaista vahausta... Nesteen itsepalvelupesun nestemäinen liirum-laarum-vaha on saanut kelvata. No, mielestäni liika keskittyminen tuollaiseen vanhaan karvalakki käyttöautoon on ajan haaskausta. -68 vuoden puuvenettä on toisaalta hierottu menneenä talvena ~400 tuntia... Uudempaa ja tyylikkäämpää autoa jaksaisi jo vahailla paremmin.
Jaa. 99 sai vahaa viimeksi syksyllä 2004 ja satku viime kesänä. Eiköhän satku saa hieman vahaa taas siinä heinä-elokuun vaihteessa ku on kesälomaa ja Lappiin kääntyy auton nokka. 99:n vois kokeilla vahata vaikka tuolla tallissa mutta pitäisi se ensin pestä
EDIT: Turbo imuroitu, ikkunat pesty ja takakontti järjestelty. Ja torstaina raitisilmasuodattimen
EDIT: Turbo imuroitu, ikkunat pesty ja takakontti järjestelty. Ja torstaina raitisilmasuodattimen
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001