Kaikkea sitä tieltä löytyy..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

taunu kirjoitti:Viikonloppuna menin hämeenlinnaan ja tiellä oli todella ruma tuunattu opel.Vaihdoin vaan kaistaa ja jätin sen sinne.Oliskohan pitäny potkasta ojaan? 8)
Äläs nyt sorsi saman konsernin tuotteita, ties vaikka olisi ollut Saabin logo keulalla ja perässä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ettei vaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

[quote="mestari"]ollut kaverin volvon alurenkaat kouvolasta... firman pihalla pyörähti venäläisillä kilvillä ollut auto ja oven edestä hävisi tosiaan 240 sarjan aluvanteet renkaineen muistaakseni 2 klp en muista varmaksi....

tää tais olla vuonna 84 tai 86 ..... ei pysty muistaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

nalleolut kirjoitti:eli kyllä pärräkuskitkin saa huolehtia siitä välimatkasta.
Sitähän se saappikuski juuri edellä sanoi. :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

ng900aero kirjoitti:ties vaikka olisi ollut Saabin logo keulalla ja perässä ;)
Siis tämmönen:

Kuva

Saabista in tehty tosi ruma tuunattu Opel :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jussi kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:ties vaikka olisi ollut Saabin logo keulalla ja perässä ;)
Siis tämmönen:


Saabista in tehty tosi ruma tuunattu Opel :)
Rakentelija vain poisti yleisesti vallitsevan näköharhan, ei tuo mikään Saab ole vaan ilmiselvä Astra (siis teknisesti tietenkin mutta myös ulkonäöllisestikin) :D
Eipä siinä mitään, Opelix taisi olla adacin mukaan laadukkain sakemanni joten hyvältä näyttää Saabin tulevaisuus (etenkin jos suunnitteluvastuu poistettaisiin vihdoin viimein kokonaan ruotsalaisilta). Toivottavasti malttaisivat laittaa myös Saabiin yhtä laadukkaita osia kuin ooppeliin.

(esim. ei taida olla juurikaan paukahtanut noita 9-3SS/SC:n alulohkoisia GM:n koneitakaan vaikka Saab onkin mennyt niitä pilaamaan moottorinohjauksellaan ja ahtimillaan, eli taitaa olla 10x parempi kone kuin Saabin omat wanhat tekeleet?)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saappi Kuski kirjoitti:Asia on erittäin ajankohtainen meille moottoripyöräileville. Miettikääpä muutkin sitä miten lähellä edellä ajavan auton perässä kannattaa ajella. Jos sieltä edellä ajavan "alta" tulee eteen yhtäkkiä joku jostakin autosta irronnut pakoputken pätkä tai vastaava.
Väli pitää olla vähintään tuplasti se mikä autolla ajaessa että ehtii tehdä sen väistöliikkeen kunnolla vastaohjauksella.
Toissa kesänä viimeksi kuoli moottoripyöräilijä Turun seudulla kun ajoi edellä ajavasta autosta tippuneeseen pakoputken pönttöön ja ajautui vastaantulevan kaistalle sen vuoksi että ei ehtinyt väistää. Aika turha mp kuolema.. :?
Heitin 99:llä hurua Rollossa ja perässä kaasutteli joku jannu skootterilla. Ajoi koko ajan puskurissa kiinni eikä se taulapää tajunnut jäädä pois peesistä, eikä se skootterikaan enään vakiokuosissa ollut ku kulki huoletta yli 60km/h. Siinä Toripuistikossa sitten ajoin vasenta kaistaa alas 50-lasissa ku oikeaa kaistaa ajavasta oikealle kääntyvästä autosta heitettiin kaljapullo. Pullo tippu 99:n puskurin edestä katuun ja ilmavirta paisko lasinsiruja auton alla ja pöläyksenä skootteria päin. Kaipa se siitä oppi turvavälin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Muistelen, että autokoulussa ois ollu joskus puhetta, että MP pysähtyy nopeemmin tai sitten, että käsijarru on vaan jotenki nopeemmin saatavilla kuin pedaalijarru. Voinpa muistaa väärinkin. Liukkaalla radalla otettiin reaktioita detonaattorilla, silloin oli jotain juttua.

Oon kyllä huomannut, että itsellä tulee jätettyä normaalia vielä enemmän turvaväliä kun ajaa MP:n perässä. Ilkeeltä tuntuu ajaa ihan persiissä kun toisella ei ole rautaa ympärillä 8O
MP:t vastavuoroisesti sitten hiillostaakin noin 2-5m päässä minun puskurista... OK, olen nähnyt joskus sellaisiakin moottoripyöriä, jotka pitävät pidempää turvaväliä.
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

ng900aero kirjoitti:
taunu kirjoitti:Viikonloppuna menin hämeenlinnaan ja tiellä oli todella ruma tuunattu opel.Vaihdoin vaan kaistaa ja jätin sen sinne.Oliskohan pitäny potkasta ojaan? 8)
Äläs nyt sorsi saman konsernin tuotteita, ties vaikka olisi ollut Saabin logo keulalla ja perässä ;)
Ainoo logo oli maskissa.
Ja kun se oli oikeesti musta ihan helevetin kauheennäkönen härveli,ni sitä on pakko vähän sorsii.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

snuggles kirjoitti:Muistelen, että autokoulussa ois ollu joskus puhetta, että MP pysähtyy nopeemmin tai sitten, että käsijarru on vaan jotenki nopeemmin saatavilla kuin pedaalijarru. Voinpa muistaa väärinkin. Liukkaalla radalla otettiin reaktioita detonaattorilla, silloin oli jotain juttua.

Oon kyllä huomannut, että itsellä tulee jätettyä normaalia vielä enemmän turvaväliä kun ajaa MP:n perässä. Ilkeeltä tuntuu ajaa ihan persiissä kun toisella ei ole rautaa ympärillä 8O
MP:t vastavuoroisesti sitten hiillostaakin noin 2-5m päässä minun puskurista... OK, olen nähnyt joskus sellaisiakin moottoripyöriä, jotka pitävät pidempää turvaväliä.

Moottoripyörän jarrutusmatka on huomattavasti pidempi kuin autolla. :?
Just tuli joku juttu telkusta viikonloppuna.Oliko peräti niin että 80km/h olis ollu jopa 10m pidempi.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti:Toivottavasti malttaisivat laittaa myös Saabiin yhtä laadukkaita osia kuin ooppeliin.
Ei ole enää olemassa ooppelin tai saabin osia, on vain GM-osia, joista joitakin käytetään vain saabissa tai ooppelissa ja jatkossa yhä enemmän samoja osia käytetään molemmissa...
(esim. ei taida olla juurikaan paukahtanut noita 9-3SS/SC:n alulohkoisia GM:n koneitakaan vaikka Saab onkin mennyt niitä pilaamaan moottorinohjauksellaan ja ahtimillaan, eli taitaa olla 10x parempi kone kuin Saabin omat wanhat tekeleet?)
Saab joutui kuitenkin tekemään aika paljon töitä ja muutoksia tuohon GM:n alumiinimoottorin turboversioon. Jostain syystä Saabin kehittämä turbomoottori on kelvannut myös ooppelin keulalle...

Eski
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eski kirjoitti:Saab joutui kuitenkin tekemään aika paljon töitä ja muutoksia tuohon GM:n alumiinimoottorin turboversioon. Jostain syystä Saabin kehittämä turbomoottori on kelvannut myös ooppelin keulalle...
...mutta eipä taida Opel kuitenkaan mainostaa että se on Saabin kone.

Moottoreita käytetään autoteollisuudessa ristiin eri merkkien välillä todella paljon, mutta kansan suussa puhutaan toisen merkin moottorista vain negatiivisessa sävyssä, vrt Saabeissa käytetyt dieselit.

Sinänsä asia ei liity mitenkään pelkästään Saabiin... eipä esimerkiksi tiettyjen Fordien, Jaguarien, Range Roverien kohdalla juurikaan puhuta että niissä on Pösön kone... vaikka järjellä ajatellen se saattaisi jopa nostaa uskoa koneen luotettavuuteen.

Joissakin erikoistapauksissa puhutaan toisen merkin moottorista positiivisessa sävyssä... esim Pösön ja BMW:n yhteityömoottorit, Pösöissä on BMW:n kone (mutta BMW:ssä ei ole Pösön kone :) ) tai Lancia Thema 8.32:n Ferrarin moottori.

Nämä on mielikuvajuttuja ja niitä ohjaillaan enemmän markkinoinnilla ja esson baarin jutuilla kuin teknisillä faktoilla... pieni automerkki ei voi kehittää moottoria alusta pitäen (esim juuri Saab, Jaguar, Rover jne eivät koskaan ole kehittäneet oikeasti omaa moottoria) ja isokaan automerkki ei voi kehittää moottoria jos sille ei odotettavissa riittävän suurta volyymia. Volyymi haetaan yhteisten moottorien kautta... ja volyymi on asiakkaankin etu.

Jokaisella merkillä on ollut yksiselitteisen huonoja ja vääriä ratkaisuja moottoreissa ja niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kenen nimi valuissa lukee.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Todellakin tieltä löytyy kaikkea... :lol: 8)

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... 40&ref=rss
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jussi kirjoitti: ...mutta eipä taida Opel kuitenkaan mainostaa että se on Saabin kone.
Jep, ilmeisesti opel-kauppiaillekaan ei ole kerrottu, tai sitten eivät vain halua myöntää sitä :D Naapurin GM-turbomoottorilla varustettu uudehko ooppeli hukkaa jäähdytysnesteitä ja autoa on yritetty korjata opel-huollossa jo monta kertaa onnistumatta...

Eski
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

snuggles kirjoitti: MP:t vastavuoroisesti sitten hiillostaakin noin 2-5m päässä minun puskurista... OK, olen nähnyt joskus sellaisiakin moottoripyöriä, jotka pitävät pidempää turvaväliä.

Joskus kymmenkunta vuotta sitten ajelin tyhjällä 112 Scania bussilla saksassa moottoritiellä sen 3000 kierrosta lasissa, jonkun pikkupyörän seuratessa imussa. Välillä se yritti ohi, mutta vastatuuli esti aikeet.

Muutaman kymmenen kilometrin päässä kytkin vilkun oikealle ja nostin kaasun lähteäkseni rampille, tämä sankari päästessään vierelle räjäytti mopostaan koneen pitkin bahnia :twisted:

Oli perässä seuratessa ilmeisesti kärsinyt ajoviiman puutteesta.


Scaniassa 80 kmh ~ 1600rpm.
96 M75 i12 5-speed ;)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:
Ei ole enää olemassa ooppelin tai saabin osia, on vain GM-osia, joista joitakin käytetään vain saabissa tai ooppelissa ja jatkossa yhä enemmän samoja osia käytetään molemmissa...

Saab joutui kuitenkin tekemään aika paljon töitä ja muutoksia tuohon GM:n alumiinimoottorin turboversioon. Jostain syystä Saabin kehittämä turbomoottori on kelvannut myös ooppelin keulalle...

Eski
Mikä on aivan järkevääkin, etenkin Saabin kannalta koska ooppeli tuntuu kovasti petranneen laadun suhteen. Ollaan aidosti harkitsemassa muijalle ng-caben tilalle käytettyä 9-3SS:ää, sitä kun on kovasti kehuttu ja oli testissä ajettavuudeltaankin pikkubuimurin tasolla (lähes). Ulkonäkö ja moderninoloinen sisusta kiehtoisi, ja tuo Saabin jatkokehttämä ooppelin alumylly myöskin.
Pitää houkutella eukko koeajolle joku päivä, hinnatkin alkavat olla jo kohdallaan noissa vm 2003:sissa.
Joku pieni moottorin vesivuoto kuuluu toki asiaan ;)
Muistaisin vain lukeneeni 9-3SS-osiosta että ensimmäisten vuosikertojen autoja tuotiin hinurin lavetilla pajalle, mikäköhän niistä oikein porsi ja onko viat saatu kuntoon?
Tuo alulohko kiinnostaisi, en välittäisi enää ostaa autoa jossa on Saabin oma vanhanmallinen valulohko, ovat jo liiankin tuttuja ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin