Puskuri TV2 Perjantaina 19.15

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Niin ne arvosteli siis ng 9-3 avon ulkonäköä, verrokkina oli bmw 335i.
Mikis muuten bemari edelleen ilmoittaa autojensa olevan ruiskuja, johan ne on 15 vuotta olleet kaikki autot Suomessa.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

georges kirjoitti:Niin vähän tulee katsottua tv:tä, saati auto-ohjelmia, mutta se on tavallaan hauska missä niillä on se n.-91 hiace jota ne koitti katsastaa. Ja katsoja äänestys päätti tai päättää mitä tehdään, korjataanko vai lähetetään Afrikkaan.

Enkä minäkään sattumalta sitä puskuria katsonut.
Siinä on Suomen kuuluisin Toyota-kauppias, sama autonlaivaaja oli ennen Starttia jo Puskurissakin. Pieni maa, pienet aiheet mutta silti voisi hiukan muistella..:)

Ainoa kerta kun en katsonut auto-ohjelmaa, oli Startin ensimmäisen tuotantokauden aikana. Ei kerta kaikkiaan vain enää pystynyt. Täytyy toivoa, että eri tuotantoyhtiöille virtaa rahaa sen verran, että pidetään edes jonkinlaista asiantuntijanliekkiä päällä. Esimerkki ei-toivotusta tavasta lähestyä aihetta voisi olla esim. Navigare/tjsp-veneilyohjelma kaupalliselta kanavalta, jossa venetehtailija pääsi itse kehumaan paattiaan ennen muita maksettuja mainoksia.

Milloin Top Gear tulee tuoreilla jaksoilla Suomeen, ilmaiskanaville? Veikkauksia?
Ville K
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

i tai d

Viesti Kirjoittaja Ville K »

georges kirjoitti:Niin ne arvosteli siis ng 9-3 avon ulkonäköä, verrokkina oli bmw 335i.
Mikis muuten bemari edelleen ilmoittaa autojensa olevan ruiskuja, johan ne on 15 vuotta olleet kaikki autot Suomessa.
Täytyyhän sitä Saabistinkin tietää mentiinkö juuri ohitse diisselillä vai bensalla...

Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

georges kirjoitti:Niin ne arvosteli siis ng 9-3 avon ulkonäköä, verrokkina oli bmw 335i.
Mikis muuten bemari edelleen ilmoittaa autojensa olevan ruiskuja, johan ne on 15 vuotta olleet kaikki autot Suomessa.
Varmaan samasta syystä miksi BMW autot on takavetoisia vaikka Autot on Suomessa olleet etuvetoisia jo 30 vuotta. :lol: :lol:

EDIT: korjaan 40 vuotta
9000CS 2,3
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

totanoin... kuinkahan sitä taas sanansa asettais, jottei kukaa henkistä rauhaansa kokisi järkytettävän subjektiivisella sanavalinnalla....

Mutta ku minoon sitä miältä jotta OG900 cabriolet oli (ja on edelleen) avoautoista se, joka on oikee valinta, kun kyse on euroopplaisen lähes hyväksyttävähintaisen avon vyysisestä ilmentymästä. Se herättää poikkeuksetta positiivisia mielleyhtymiä ja tuntemuksia, ja onhan se sitäpaitsi Suamessa tehty!

Tuo itävaltalaisten yritelmä onnettomalla GM-pannulla varustettuna sai sen arvostelun, mikä sille mielestäni kuuluukin. Tosin vertailun asetelmakin oli lähinnä huvittava; ainoa mitenkään yhteinen tekijä oli hinta, joka siis GM-tuotteella noin 50% pielessä....

ugh!
-------------------------8<----------->8--------
#1395
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Re: i tai d

Viesti Kirjoittaja georges »

Ville K kirjoitti: Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
330 258hv ja 300Nm
9-3 2,8T 250hv ja350Nm

Enpä jaksa uskoa että bemari noista voittaisi, sen on kuitenkin vääntö niin paljon huonompi ja koko eroa ei autoilla juuri ole. Tosin en ole noin uutta bemaria ajanut millään koneella että mene ja tiedä millaiset vääntökäyrät noilla on.

Onneksi ei ole varaa kumpaankaan niin ei tarvi miettiä minkä ostaisi...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Tässä hintaluokassa ei toki kulutus ole enää mitenkään relevantti vertailuun vaikuttava tekijä, mutta muistaakseni "saabin" keskikulutus oli noin 2 litraa suurempi kuin bemarilla, mikä kertoo jotain kokonaissuunnittelun onnistumisesta... tyypillistä keeämmää siis...

Mikä muuten on se vuokravirma, josta se OG-satku oli vuokrattu, meni jotenkin ohi tai kerrottiinko ollenkaan...?
-------------------------8<----------->8--------
#1395
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ajn kirjoitti:Tässä hintaluokassa ei toki kulutus ole enää mitenkään relevantti vertailuun vaikuttava tekijä, mutta muistaakseni "saabin" keskikulutus oli noin 2 litraa suurempi kuin bemarilla, mikä kertoo jotain kokonaissuunnittelun onnistumisesta... tyypillistä keeämmää siis...
Ei tartte edes muistiin turvautua kun kattelee suoraan sen (valmistajan ilmoittaman) kulutuksen siitä jutusta. Keskikulutusero Bemarin hyväksi 1.2 litraa satasella


tässä lainaus:

BMW 335i Cabriolet


Lähtöhinta: 77.560,-
Teho / vääntö: 306 hv / 400 Nm
0-100 km/h: 6.0 sek.
EU-kulutus: 9.9 l
Tavaratila: 210 – 350 l VDA

HYVÄÄ:
Suorituskyky
Kovakaton toteutus

HUONOA:

Uraherkkyys
Pieni tavaratila

SAAB 93 2.8 Cabriolet Aero


Lähtöhinta: 75.100,-
Teho / vääntö: 250 hv / 350 Nm
0-100 km/h: 8.1 sek.
EU-kulutus: 11.1 l
Tavaratila: 240 – 328 l VDA

HYVÄÄ:
Ohjaamoergonomia
Neutraali alusta

HUONOA:
Kulutus
Pieni tavaratila

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: i tai d

Viesti Kirjoittaja VVV »

Ville K kirjoitti: Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
Älä viitsi naurattaa.. :lol:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Ville K
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

Re: i tai d

Viesti Kirjoittaja Ville K »

VVV kirjoitti:
Ville K kirjoitti: Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
Älä viitsi naurattaa.. :lol:
OK, menee kyllä pikkupoikamaiseksi väittelyksi, mutta 330i 272 hv ja 7 sekkaa sataseen.

Ville K, ikuinen Saabisti, silti nykyisin BMW:llä.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

ajn kirjoitti:Mikä muuten on se vuokravirma, josta se OG-satku oli vuokrattu, meni jotenkin ohi tai kerrottiinko ollenkaan...?
Kyllä se siinä alussa kerrottiin ja satku vuokrattiin joiltain teekkareiden perustamalta autovuokrausfirmalta(muistaakseni se oli Hyvinkäältä taikka Helsingistä mutta kuitenkin Etelä-Suomesta) joka vuokraa autoja ilman kilometrirajoituksia...Kerrottiinpa siinä samalla myös se että kyseinen firma oli vuokrannut joillekkin auton millä käytiin Egyptissä asti :o

Ja saapille vuokraa kertyi muistaakseni jotain 400-500e ja sillähän kierretään sitten Ruotsia aika lailla,mutta hinta on vähintäänkin kohtuullinen minun mielestä mutta se täytyy huomioida ettei autot ole uusia ja voivat myös hajota matkalla(kuten saabin takapää teki) ja sittenhän täytyy varautua myös ennen reissua siihenkin mahdollisuuteen.... :wink:

Huomasiko muuten kukaan siinä ohjelman alussa kun sitä saapin mittaristoa kuvattiin että nopeusmittari oli sekä maileissa että kilometreissä?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

saba90 kirjoitti: Huomasiko muuten kukaan siinä ohjelman alussa kun sitä saapin mittaristoa kuvattiin että nopeusmittari oli sekä maileissa että kilometreissä?
Jep ja peilissä oli varoitusteksti
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

saab87 kirjoitti:Saabin perää ei kuulemma voinu katsoa oksentamatta... Noh, miten sitä saksalaista pystyy ylipäätään katsomaan laattaamatta? Tais olla juontajilla sen verran pienet että piti jatkeeseen turvautua

Mielestäni Saab vetää ulkonäköpisteet, varsinkin, jos takavalot olisivat samanlaiset sedanin kanssa. Nehän piti muuttaa, kun saabille tuli uusi muotoilija, ja oli pätemisen tarve. No eihän se saappi huonolle hävinnyt, ja onhan se vielä tämä:

http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1086229,00.h tml
Viimeksi muokannut Fred Scuttle, To Kesä 21, 2007 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Fred Scuttle kirjoitti:nyt, ja onhan se vielä tämä: http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1086229,00.h tml
Linkki ei toimi :?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Itse en kyllä pidä minään näitä suomalaisia auto-ohjelmia. Ajoneuvos on ainut mitä viitsii katsoa. Puskurissakin on välillä ihan hauskojakin juttuja mutta juuri nämä vertailut on kyllä onnettomia. Start taas on täysin arvostelun alapuolella. Kunnon kuraa höystettynä todella tönköillä juontajilla.

Jos haluan auto-ohjelmia katsoa niin valitsen Top gearin, Fifth gearin, Motorvisionin tai Auto, Motor und sportin. Kotimaisista medioista Tuulilasi ja Tekniikan maailma.
Vastaa Viestiin