Puskuri TV2 Perjantaina 19.15
Siinä on Suomen kuuluisin Toyota-kauppias, sama autonlaivaaja oli ennen Starttia jo Puskurissakin. Pieni maa, pienet aiheet mutta silti voisi hiukan muistella..georges kirjoitti:Niin vähän tulee katsottua tv:tä, saati auto-ohjelmia, mutta se on tavallaan hauska missä niillä on se n.-91 hiace jota ne koitti katsastaa. Ja katsoja äänestys päätti tai päättää mitä tehdään, korjataanko vai lähetetään Afrikkaan.
Enkä minäkään sattumalta sitä puskuria katsonut.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ainoa kerta kun en katsonut auto-ohjelmaa, oli Startin ensimmäisen tuotantokauden aikana. Ei kerta kaikkiaan vain enää pystynyt. Täytyy toivoa, että eri tuotantoyhtiöille virtaa rahaa sen verran, että pidetään edes jonkinlaista asiantuntijanliekkiä päällä. Esimerkki ei-toivotusta tavasta lähestyä aihetta voisi olla esim. Navigare/tjsp-veneilyohjelma kaupalliselta kanavalta, jossa venetehtailija pääsi itse kehumaan paattiaan ennen muita maksettuja mainoksia.
Milloin Top Gear tulee tuoreilla jaksoilla Suomeen, ilmaiskanaville? Veikkauksia?
i tai d
Täytyyhän sitä Saabistinkin tietää mentiinkö juuri ohitse diisselillä vai bensalla...georges kirjoitti:Niin ne arvosteli siis ng 9-3 avon ulkonäköä, verrokkina oli bmw 335i.
Mikis muuten bemari edelleen ilmoittaa autojensa olevan ruiskuja, johan ne on 15 vuotta olleet kaikki autot Suomessa.
Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Varmaan samasta syystä miksi BMW autot on takavetoisia vaikka Autot on Suomessa olleet etuvetoisia jo 30 vuotta.georges kirjoitti:Niin ne arvosteli siis ng 9-3 avon ulkonäköä, verrokkina oli bmw 335i.
Mikis muuten bemari edelleen ilmoittaa autojensa olevan ruiskuja, johan ne on 15 vuotta olleet kaikki autot Suomessa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
EDIT: korjaan 40 vuotta
9000CS 2,3
totanoin... kuinkahan sitä taas sanansa asettais, jottei kukaa henkistä rauhaansa kokisi järkytettävän subjektiivisella sanavalinnalla....
Mutta ku minoon sitä miältä jotta OG900 cabriolet oli (ja on edelleen) avoautoista se, joka on oikee valinta, kun kyse on euroopplaisen lähes hyväksyttävähintaisen avon vyysisestä ilmentymästä. Se herättää poikkeuksetta positiivisia mielleyhtymiä ja tuntemuksia, ja onhan se sitäpaitsi Suamessa tehty!
Tuo itävaltalaisten yritelmä onnettomalla GM-pannulla varustettuna sai sen arvostelun, mikä sille mielestäni kuuluukin. Tosin vertailun asetelmakin oli lähinnä huvittava; ainoa mitenkään yhteinen tekijä oli hinta, joka siis GM-tuotteella noin 50% pielessä....
ugh!
Mutta ku minoon sitä miältä jotta OG900 cabriolet oli (ja on edelleen) avoautoista se, joka on oikee valinta, kun kyse on euroopplaisen lähes hyväksyttävähintaisen avon vyysisestä ilmentymästä. Se herättää poikkeuksetta positiivisia mielleyhtymiä ja tuntemuksia, ja onhan se sitäpaitsi Suamessa tehty!
Tuo itävaltalaisten yritelmä onnettomalla GM-pannulla varustettuna sai sen arvostelun, mikä sille mielestäni kuuluukin. Tosin vertailun asetelmakin oli lähinnä huvittava; ainoa mitenkään yhteinen tekijä oli hinta, joka siis GM-tuotteella noin 50% pielessä....
ugh!
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: i tai d
330 258hv ja 300NmVille K kirjoitti: Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
9-3 2,8T 250hv ja350Nm
Enpä jaksa uskoa että bemari noista voittaisi, sen on kuitenkin vääntö niin paljon huonompi ja koko eroa ei autoilla juuri ole. Tosin en ole noin uutta bemaria ajanut millään koneella että mene ja tiedä millaiset vääntökäyrät noilla on.
Onneksi ei ole varaa kumpaankaan niin ei tarvi miettiä minkä ostaisi...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Tässä hintaluokassa ei toki kulutus ole enää mitenkään relevantti vertailuun vaikuttava tekijä, mutta muistaakseni "saabin" keskikulutus oli noin 2 litraa suurempi kuin bemarilla, mikä kertoo jotain kokonaissuunnittelun onnistumisesta... tyypillistä keeämmää siis...
Mikä muuten on se vuokravirma, josta se OG-satku oli vuokrattu, meni jotenkin ohi tai kerrottiinko ollenkaan...?
Mikä muuten on se vuokravirma, josta se OG-satku oli vuokrattu, meni jotenkin ohi tai kerrottiinko ollenkaan...?
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Ei tartte edes muistiin turvautua kun kattelee suoraan sen (valmistajan ilmoittaman) kulutuksen siitä jutusta. Keskikulutusero Bemarin hyväksi 1.2 litraa satasellaajn kirjoitti:Tässä hintaluokassa ei toki kulutus ole enää mitenkään relevantti vertailuun vaikuttava tekijä, mutta muistaakseni "saabin" keskikulutus oli noin 2 litraa suurempi kuin bemarilla, mikä kertoo jotain kokonaissuunnittelun onnistumisesta... tyypillistä keeämmää siis...
tässä lainaus:
BMW 335i Cabriolet
Lähtöhinta: 77.560,-
Teho / vääntö: 306 hv / 400 Nm
0-100 km/h: 6.0 sek.
EU-kulutus: 9.9 l
Tavaratila: 210 – 350 l VDA
HYVÄÄ:
Suorituskyky
Kovakaton toteutus
HUONOA:
Uraherkkyys
Pieni tavaratila
SAAB 93 2.8 Cabriolet Aero
Lähtöhinta: 75.100,-
Teho / vääntö: 250 hv / 350 Nm
0-100 km/h: 8.1 sek.
EU-kulutus: 11.1 l
Tavaratila: 240 – 328 l VDA
HYVÄÄ:
Ohjaamoergonomia
Neutraali alusta
HUONOA:
Kulutus
Pieni tavaratila
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: i tai d
Älä viitsi naurattaa..Ville K kirjoitti: Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: i tai d
OK, menee kyllä pikkupoikamaiseksi väittelyksi, mutta 330i 272 hv ja 7 sekkaa sataseen.VVV kirjoitti:Älä viitsi naurattaa..Ville K kirjoitti: Tuon 2,8 turbon pesemiseen olisi riittänyt 325 tai 330, ei siihen olisi tuplaturboa tarvittu.
Ville K, ikuinen Saabisti, silti nykyisin BMW:llä.
Kyllä se siinä alussa kerrottiin ja satku vuokrattiin joiltain teekkareiden perustamalta autovuokrausfirmalta(muistaakseni se oli Hyvinkäältä taikka Helsingistä mutta kuitenkin Etelä-Suomesta) joka vuokraa autoja ilman kilometrirajoituksia...Kerrottiinpa siinä samalla myös se että kyseinen firma oli vuokrannut joillekkin auton millä käytiin Egyptissä astiajn kirjoitti:Mikä muuten on se vuokravirma, josta se OG-satku oli vuokrattu, meni jotenkin ohi tai kerrottiinko ollenkaan...?
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Ja saapille vuokraa kertyi muistaakseni jotain 400-500e ja sillähän kierretään sitten Ruotsia aika lailla,mutta hinta on vähintäänkin kohtuullinen minun mielestä mutta se täytyy huomioida ettei autot ole uusia ja voivat myös hajota matkalla(kuten saabin takapää teki) ja sittenhän täytyy varautua myös ennen reissua siihenkin mahdollisuuteen....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Huomasiko muuten kukaan siinä ohjelman alussa kun sitä saapin mittaristoa kuvattiin että nopeusmittari oli sekä maileissa että kilometreissä?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
saab87 kirjoitti:Saabin perää ei kuulemma voinu katsoa oksentamatta... Noh, miten sitä saksalaista pystyy ylipäätään katsomaan laattaamatta? Tais olla juontajilla sen verran pienet että piti jatkeeseen turvautua
Mielestäni Saab vetää ulkonäköpisteet, varsinkin, jos takavalot olisivat samanlaiset sedanin kanssa. Nehän piti muuttaa, kun saabille tuli uusi muotoilija, ja oli pätemisen tarve. No eihän se saappi huonolle hävinnyt, ja onhan se vielä tämä:
http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1086229,00.h tml
Viimeksi muokannut Fred Scuttle, To Kesä 21, 2007 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Linkki ei toimiFred Scuttle kirjoitti:nyt, ja onhan se vielä tämä: http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1086229,00.h tml
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Itse en kyllä pidä minään näitä suomalaisia auto-ohjelmia. Ajoneuvos on ainut mitä viitsii katsoa. Puskurissakin on välillä ihan hauskojakin juttuja mutta juuri nämä vertailut on kyllä onnettomia. Start taas on täysin arvostelun alapuolella. Kunnon kuraa höystettynä todella tönköillä juontajilla.
Jos haluan auto-ohjelmia katsoa niin valitsen Top gearin, Fifth gearin, Motorvisionin tai Auto, Motor und sportin. Kotimaisista medioista Tuulilasi ja Tekniikan maailma.
Jos haluan auto-ohjelmia katsoa niin valitsen Top gearin, Fifth gearin, Motorvisionin tai Auto, Motor und sportin. Kotimaisista medioista Tuulilasi ja Tekniikan maailma.