Joo poistin sen viestin kun itsellenikin asia selvisi kun vierailin Nesteen sivuilla.Juha96 kirjoitti:Miksi ihmeessä olisi?Tuha kirjoitti:Taitaa olla vielä korkeampi oktaanisempaa...snuggles kirjoitti:Mitäs eroa tuolla pienkonebensalla on 95:seen ja 98:iin verrattuna? Onko se lähempänä jompaakumpaa?
Tuskinpa millään pienkoneella oktaanitarve nousee edes lähelle 95:ttä.
Käsittääkseni tuossa pienkonebensiinissä on pyritty tavallista bensiiniä parempaan säilytyksenkestoon sekä koneenkäyttäjän kannalta vähemmän haitallisiin pakokaasupäästöihin. Kummallakaan ei liene oktaaniluvun kanssa juurikaan tekemistä.
Ruohonleikkurin bensa?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Katkee se ruoho 95:llakin, mutta....
aikoinaan olin 6-kesää hommissa golfkentällä ja tehtiin vertailu 98 ja 95 välillä. Kyseessä oli samanlaiset ja ikäiset Toron greenileikkurit tecumsehin moottoreilla.
Selkeä ero oli tulppien pikeentymisessä jne. 98 hyväksi. Toki yksilöissäkin voi olla eroja.
Itsellä ei tuota ajettavaa läääniä ole hehtaaritolkulla, joten aina menee 98 pienkoneiden tankkiin...
aikoinaan olin 6-kesää hommissa golfkentällä ja tehtiin vertailu 98 ja 95 välillä. Kyseessä oli samanlaiset ja ikäiset Toron greenileikkurit tecumsehin moottoreilla.
Selkeä ero oli tulppien pikeentymisessä jne. 98 hyväksi. Toki yksilöissäkin voi olla eroja.
Itsellä ei tuota ajettavaa läääniä ole hehtaaritolkulla, joten aina menee 98 pienkoneiden tankkiin...
Ostin keväällä kokeeksi tuota pienkonebensaa. 5l kannu 15 e.
Hyvin tuolla tavallinen Strattoni toimii, eivätkä pakokaasut haise.
Moottori tuntuu myös käynnistyvän helpommin.
Hinta on kova, mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä sillä muutaman kymmenen neliön nurtsia leikkaa litralla kolmisen kertaa, eli tuo viisi litraa riittää koko kesäksi. Kolme litraa on mennyt tänä kesänä.
Oktaaniluvulla sinänsä ei ole merkitystä, koska moottorin puristussuhde taitaa olla jotain kuuden luokkaa. 85 oktaaninenkin riittäisi.

Hyvin tuolla tavallinen Strattoni toimii, eivätkä pakokaasut haise.
Moottori tuntuu myös käynnistyvän helpommin.
Hinta on kova, mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä sillä muutaman kymmenen neliön nurtsia leikkaa litralla kolmisen kertaa, eli tuo viisi litraa riittää koko kesäksi. Kolme litraa on mennyt tänä kesänä.
Oktaaniluvulla sinänsä ei ole merkitystä, koska moottorin puristussuhde taitaa olla jotain kuuden luokkaa. 85 oktaaninenkin riittäisi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Nestehän myy myös sitä RALLIBENSIINIÄ jollain suomen asemilla!Mimmi kirjoitti:Katkeekos ruoho paremmin 98:lla?
Kannattaa koittaa saisko sillä tehoa ja tuuninkia ruohonleikkuriin.

Viimeksi muokannut ecopower, Ke Elo 08, 2007 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Sitä ainakin myytiin jyväskylässä ja parilla muulla neste asemaa suomessa.Mimmi kirjoitti:Missäpäin tuota rallibensaa myydään?
Ruohonleikkuri pääsi muuten SAABiksi (Partner-logot sai väistyä SAAB-merkkien tieltä)

Nimi on/oli Neste futura Green Racing!
Varmaan sopii myös ruohonleikkuriin!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Lisäys edelliseen Futura Green Racing bensiinin valmistus ja markkinointi lopetettu 27.2.2006!ecopower kirjoitti:Sitä ainakin myytiin jyväskylässä ja parilla muulla neste asemaa suomessa.Mimmi kirjoitti:Missäpäin tuota rallibensaa myydään?
Ruohonleikkuri pääsi muuten SAABiksi (Partner-logot sai väistyä SAAB-merkkien tieltä)![]()
Nimi on/oli Neste futura Green Racing!
Varmaan sopii myös ruohonleikkuriin!


Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Unohtaa ei sovi oktaaniboostereita, joilla oktaanilukua saadaan nostettua 3 -6 yksikköä.
Nurmesta , jota meinaa leikata, olis syytä selvittää lajike. Paraatinurmi katkeaa 95 oktaanisella , mutta jalkapallonurmi vaatii jo 98:a. Entäpä , jos nurmen seassa on voikukkaa ( keltainen nopeasti leviävä kukka ) tms , niin silloin ollaan todennäköisesti 98:a poltavan vakioleikkurin kanssa äärirajoilla.
Tuo oktaaniboosteri antaa kuvasti lisäpotkua em kaltaisissa ääritilanteissa.
Muistakaa rasvata myös pyörienlaakerit .Pitkäaikaiskokeissa on rypsipohjainen öljy ( esim. Kultasula) näyttänyt kyntensä.
Mukavaa kesän jatkoa ( nyt kun se vihdoin alkoi ) kaikille.Mulla alkoi kauan odotettu vuosiloma

Nurmesta , jota meinaa leikata, olis syytä selvittää lajike. Paraatinurmi katkeaa 95 oktaanisella , mutta jalkapallonurmi vaatii jo 98:a. Entäpä , jos nurmen seassa on voikukkaa ( keltainen nopeasti leviävä kukka ) tms , niin silloin ollaan todennäköisesti 98:a poltavan vakioleikkurin kanssa äärirajoilla.
Tuo oktaaniboosteri antaa kuvasti lisäpotkua em kaltaisissa ääritilanteissa.
Muistakaa rasvata myös pyörienlaakerit .Pitkäaikaiskokeissa on rypsipohjainen öljy ( esim. Kultasula) näyttänyt kyntensä.
Mukavaa kesän jatkoa ( nyt kun se vihdoin alkoi ) kaikille.Mulla alkoi kauan odotettu vuosiloma


98:ia laitan kaikkiin tontilla oleviin polttomoottorisiin; satkuun, ysiysiin ja "rääsliippaan".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001