Huijari myyjät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

repa62 kirjoitti:itselle kävi juuri tapaus jossa koeajolla oleva klubilainen "osti" tonnarin umpiot. äsken tuli matkahuollossa paketti takaisin kun ei noutanut eikä vastaa viesteihin joten rahti tuplasti minun piikkiin. :evil:
Kerran minullekkin käynyt klubilaisen toimesta...siispä en lähettele enään kuin rahat tililläni ja sitten paketti postiin...ei ole tullut yhtään pakettia takaisin...
masamatalapaine
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja masamatalapaine »

Alihankkija kirjoitti:Omakohtaista kokemusta ei huijarimyyjistä ole. Sitä vastoin huijariostajista löytyy vähän liiankin kanssa.
Joo sama vika. Äskettäin kun myin ng900 Saabia niin suurin osa soittajista oli manneja. Näille olisi pitänyt autoa käydä näyttämässä ties missä ja yhden turhan reissun erehdyinkin tekemään kun en puhelimessa arvannut romanoviksi. Meinasin jossain vaiheessa jo kirjoittaa ilmoitukseen että mannet älkää vaivautuko mutta mistä sitä tietää vaikka olis sit saanu puukosta... ...kele että keitti jo välillä.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Saappi meni toiselle foorumilaiselle! Kiitokset vielä kerran Rankosen Laurille asiallisesta kaupanteosta!! (lähetän toiset avaimet jos ne jollain ihmeellä jostain löytyy...) ;)
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7573
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja mestari »

tuttua ah niin tuttua. vieläkin kirveelee etten sanos vallan perkeleesti kun lähetin turkuun 96 jakopäänrattaat ja menin vielä maksaan postimaksutkin, arvaat varmaan että ikinä ei kuulunut rahoja....
samoin kerran erehdyin lähettään matkahuollon jälkivaatimuksella, arvaat varmaan että maksoin itse rahdin edes ja takaisin.
arvaat varmaan että kun on siirrytty sellaiseen käytäntöön että ensin raha tilille ja sitten vasta kama matkahuoltoon, niin kas kummaa se onkin toiminut aivan 100% jostain kumman syystä.....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

mestari kirjoitti:tuttua ah niin tuttua. vieläkin kirveelee etten sanos vallan perkeleesti kun lähetin turkuun 96 jakopäänrattaat ja menin vielä maksaan postimaksutkin, arvaat varmaan että ikinä ei kuulunut rahoja....
samoin kerran erehdyin lähettään matkahuollon jälkivaatimuksella, arvaat varmaan että maksoin itse rahdin edes ja takaisin.
arvaat varmaan että kun on siirrytty sellaiseen käytäntöön että ensin raha tilille ja sitten vasta kama matkahuoltoon, niin kas kummaa se onkin toiminut aivan 100% jostain kumman syystä.....
Tuo on varma keino.
Itse en tee kauppaa ollenkaan, jos tuo ennakkomaksuperiaate ei sovi.
No. okei, on poikkeuksena muutamia tuttuja kanssaSaabisteja. :roll:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7573
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja mestari »

no tottakai sitä antaa tutuille. ethän itsekään saa tilattua tavaraa ulkomaiselta tavarantoimittajalta ensimmäistä kertaa muutenkuin ennakkomaksulla. seuraavat kerrat onkin eri juttu
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Pelle
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 18:41
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja Pelle »

Niinpä,itse luotan henkilökohtaiseen kaupankäyntiin.On niin paljon helpompaa kun ostaja näkee tavaran ja myyjä näkee setelit.Nykyisillä bensanhinnoilla vaan rajaa pikkuasioissa vähän kaupankäyntialuetta.Eikä ne kaikki Romanovit ihan täysiä mulkkuja ole, (suurin osa kyllä,tuleekohan tästä syrjintäsyyte?) voi niidenkin kanssa kauppaa tehdä kun muistaa että raha ja tavara vaihtavat haltijaa aina samaan aikaan.Vanhemman polven Romaniväellehän on kunnia-asia että kaupoista ei jälkikäteen huudella.Oli sitten tullut voittoa tai tappiota.
Pelle
9000CS 2.0t -97
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ei oo kyllä tullu romanien kans kauppoja tehtyä, mutta taannoin joka kerta kun yhden kans tuli juteltua niin aina pyydettiin ryyppäämään :)
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja ecopower »

repa62 kirjoitti:itselle kävi juuri tapaus jossa koeajolla oleva klubilainen "osti" tonnarin umpiot. äsken tuli matkahuollossa paketti takaisin kun ei noutanut eikä vastaa viesteihin joten rahti tuplasti minun piikkiin. :evil:
Klubilaisistakin olis kiva perustaa ns."Julkinen MustaLista"!!! :!:
Omakohtaista kokemusta löytyy. :cry: :cry:
Aina ei voi luotta edes Saabisteihin. :twisted: :twisted:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Minä en välttämättä koko summaa ota etukäteen. Suurinpiirtein tiedän mitä rahdit tulee maksamaan, niin minimissa tuplarahdit ja vaivanpalkka tilille, niin paketti lähtee. Onhan se kuitenkin ostajallekin vähän epäilyttävää heittää esim 1000 ekua vanteista etukäteen...kuin että maksaa tuplarahdit ensin tilille, ja sitten rahdit plus lopun siitä hinnasta mitä tahdot.

Tuolleen on toiminu ihan hyvin, Kun esim 600 ekun paketista olet jo etukäteen sen satasen maksanut, niin yleensä ne noudetaan. Jos ei, sulle ei tuu ylimääräistä maksua, ja aina edes vähän vaivanpalkkaa turhasta kaupasta.

Tuo kimppatilaus on ihan ok, ja olenpa jopa itsekkin yhden kunnialla saattanut läpi. Täytyy kyllä sanoa, että hitusen se jännitti lyödä omat ja muiden rahat menemään, ja sitten vain odotella. Vielä kun toimitus viivästyi, niin alkoi pahemman kerran jännittämään. Tavara kuitenkin tuli, ja oli sitä mitä piti...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

900turbo3d kirjoitti:Minä en välttämättä koko summaa ota etukäteen. Suurinpiirtein tiedän mitä rahdit tulee maksamaan, niin minimissa tuplarahdit ja vaivanpalkka tilille, niin paketti lähtee. Onhan se kuitenkin ostajallekin vähän epäilyttävää heittää esim 1000 ekua vanteista etukäteen...kuin että maksaa tuplarahdit ensin tilille, ja sitten rahdit plus lopun siitä hinnasta mitä tahdot
Niin, tuo tekniikka toimii jos lähettää posti- tai matkaennakkona.
Tuohan on tietysti aina sopimuskysymys, mutta itse en ensimmäisenä sitä ehdota, siitä tulee lisäkuluja.

Noita kimppatilauksia on tullut hoidettua aika usein.
Tilaus sisään, maksu VISAlla ja sitten odotellaan...
Sekä tilausta, että suorituksia kavereilta :P
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Juu, tosiaan siis en mää hantiin laita jos etukäteen maksetaan, ja ite myös ostaessa teen niin. Mutta piti kuitenkin tarkoittaa, että jos haluaa sen posti ennakkona tahi muuta niin toimin yleensä noin
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tässä täytyi hiukan alkaa miettimään ja pakko myöntää, että se "huono kokemus" antaa odottaa vielä itseään. Käytetty tavara on tietenkin aina kulunutta, mutta ovat tähän asti toimineet. Itse olen aina pyytänyt kauppasumma etukäteen tilille ja rahti vastaanottajan maksuun, mutta tällöin kyllä tulee melkein alitajuisesti katsottua, että onko myyjällä 1 vai 100 viestiä takanaan..

Kalleimmat mitä on tullut myytyä ovat olleet pari bemarin rengassarjaa (joku 300€ + rahti), ostoksista kallein oli n. 200 eurolla osia ison veden takaa - ja tässä oli asiakaspalvelu parasta; sähköposteja taidettiin päivystää 24/7.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja peinu »

meitä on moneen junaan.

Mulla oli pari vuotta sitten ostoilmoitus tonnarin ilmastoinnin letkusta. Oli oikein kuva ja varaosanumero mukana. Iloinen myyjä sitten ilmottautui. 15€ oli varsin kohtuullinen hinta ehjästä käytetystä letkusta. Noooo...ans olla kun olin maksanut jälkivaatimuksen, rahdin ja kulut, niin eiköhän siellä ollut sittenkin ihan väärä letku...onneksi olkoon vaan. Enpä viittinyt alkaa palauttamaan, annoin kyllä kuulla kunniansa.

Toinen oli n. vuosi sitten kun tarvitsin kiireellä osaa katsastusta varten. Forumilla tuli useita tarjouksia. Päätin ostaa osan kanssasaabistilta, jonka rahatilanteen tiesin heikoksi. Olin jo aikasemmin myynyt hänelle tavaraa reilulla alihintaan ihan hyväntekeväisyysmielessä, periaatteella:"tsekkaaa ensin, että kama on kunnossa - maksa kun jaksat". Oletin, että "kaveri" pistää osan tulemaan kun hinnasta on sovittu mutta ei... aloin muutaman päivän päästä kysymään kun tavaraa ei kuulu, odotteli kuulemma rahoja tilille. Sitten kun laitoin rahat tilille ei vaivautunut muutamaan päivään katsomaan tiliään. No pinnahan siinä paloi molemmin puolin ja "kaveri" pisti rahat takaisin... :roll: semmonen tällä kertaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Huijari myyjät

Viesti Kirjoittaja arttu »

ecopower kirjoitti: Klubilaisistakin olis kiva perustaa ns."Julkinen MustaLista"!!! :!:
Oikeastaan olis ihan hyvä jos tänne tulis jonkun sortin sydeemi, jossa nämä epärehdit kauppamiehet joutuisivat esille. :!: :idea:

Aina ollut sellainen periaate että se mikä sovitaan se pidetään ja jos jokin asia mikä herättää meikäläisessä tosi vittuuntuneen mielialan niin just toi epärehellisyys. :evil:

Kaikki joiden kanssa olen käynyt kauppaa tällä foorumilla ovat olleet tosi rehtejä, enkä ainakaan vielä ole törmännyt mihinkään "ongelmaan". 8)
Toivotaan että jatkossakin olisi niin...
Vastaa Viestiin