Armeijasta terkkuja !

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Turbo16 kirjoitti:Minulla on ensi kesäne armeija edessä ja se palvelusaika vissiin sit nousee 6--> 8kk :x
Kuten sen on pitänyt nousta jo siitä asti, kun sitä laskettiin 8kk->6kk, eli siis tornihuhu... :wink:
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Voi fak. Nyt tää kasa lähtee takas kohti Vekaraa :cry:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

AC kirjoitti:No joo, jos päättää olla 6kk niin se onnistuu kyllä.
Ei onnistu. Mulla oli puoliso raskaana ku olin armeijassa ja skapparit kertoi mulle ettei minulla ollut mitään muuta pätevää syytä, että olisin ollut 6kk asepalveluksessa. Lähtivät "tarjoamaan" vaihtoehtoja aukeista, ja vielä sillä verukkeella, että mulla oli hyvät mahdollisuudet rukkiin. Yeah right, minun hermoilla opettamaan/komentamaan. No, olis kai tuo ollu mukava olla vuosi ja siitä puolet huutaa kokelaana/ryhmänjohtajana jollekin kaaliaivolle.

No, LapLston IV-joukkue oli nastaa homaa. Ja saipa siellä iv-, taistelu-, spol-, sissi- ja pioneerikoulutusta :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tänään takas tikkakoskelle...

Tulojen lasku ahdistaa eniten ... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

sabattituningrahastoeikartu :wink:
Cassu
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 07:40
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Löytyyx täält yhtää sissii......mun lisäx.....olis kiva vaihtaa kommentteja kohtalotovereiden kanssa....
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

6 kilsaa ei kyllä todellakaan ole paljoa. Vaikka oonkin vain it-korppi/kuski niin kyllä sitä 40 kilsaa ollaan yhteen putkeen menty täyspakkauksen kanssa. TJ57!!!! Ja takana yli 300!
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Cruor kirjoitti:JATKAKAA
HAJOTKAA aamuihinne :!: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Cassu kirjoitti:Löytyyx täält yhtää sissii......mun lisäx.....olis kiva vaihtaa kommentteja kohtalotovereiden kanssa....
<- Jonkinlainen joo, tarkoitatko sissiä, rajajääkäriä vai tiedustelijaa? (Välillä tuppaa olemaan aika hämärä tuo raja noiden välillä.)
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Yksi rajansissi täältä ainakin löytyy
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mitenkäs muuten Rjk:n miehet/tiedustelijat... Lukkeeko teillä sotilaspassissa sissi?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Tottakai!
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Tammikuussa Karjalan lennostoon lähtö. ja toivottavasti CE-kortti taskussa pois.
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jotta tämäkin ketju liittyisi jotenkin Saabeihin niin muistellaan vähän menneitä. Itse kotiuduin 6.1. Tarina on pitkä. :wink:
Vuosi oli -86.
Nuorempi polvi on voinut perimätietona kuulla tai historian kirjoista joskus lukea että kyseessä oli yksi kylmimmistä talvista mitä on ollut.
Olin Prikaatilla tietysti Saabilla, ensimmäisellä omistamallani sellaisella, 96L Super -77. Kertaalleen katolleen ajettu, varsin hupaisan näköinen laite kaikenkaikkiaan, mutta teknisesti erittäin hyvä peli. Katto oli pahan näköinen lommoineen mutta aika hyvä siitä tuli kun se yliajon jälkeen oikaistiin menemällä takapenkille selälleen ja sieltä potkimalla. ;)Sisäpuolen verjoilu kärsi ympäriajossa kun kyydissä ollut matkatelevisio lenteli sinne tänne. Mitäs me pienistä.. Ei kuitenkaan mennyt ikkunoita.

Kotiutumista edeltävänä iltanasain loistavan ajatuksen; Saab täytyy pestä puhtaaksi, kukas se nyt likaisella autolla haluaa siviiliin lähteä!?
Kuljetusjoukoissa kun oltiin niin homma hoitui kätevästi autohalleilla. Paljo enää niillä aamuilla kiinnostanut jos vaikka joku kapiainen yllättäisi.
Nooh auto pestiin puhtaaksi ja ajettiin takaisin p-paikalle.

Tässä vaiheessa tarinaa haluaisin ihan vinkkinä sanoa että jos pesette auton illalla ja ulkona on -35-40 pakkasta, niin älkää ajako sitä autoa ulos yöksi ennen kuin se on kuiva. :wink:

Minä luulin että auto ehti suunnilleen kuivaa, mutta Kainuun karu luonto oli eri mieltä. Aamulla kun piti lähteä ajelemaan, oli ensinnäkin takajarrut umpijäässä. Kävelin autohalleille hakemaan puhalluslamppua Pasista. Puhaltelin vanteet punaisiksi ja sainkin kengät irtoamaan rummuista. Kun palasin takaisin auton luokse, oli jarrut taas jäässä.
Tällä kertaa ne irtosi nitkuttelemalla. JA ei kun siviiliin!

Sitä tunnetta ei voita mikään kun viimeisen kerran ajaa portista ulos ja morjestaa vartiomiehelle mennessään. 8)

Siviilielämää Saabin ratissa ehti kotimatkalla kulua n.50km kun auto alkoi piiputtaa. Keskellä korpitaivalta tietenkin. Lopulta auto yksinkertaisesti jäätyi. Helppo arvata että edellisen illan seisoskelu läpimässä autohallissa oli saanut sulamisvettä "vääriin paikkoihin" ja nyt em. pakkasilla edes Saabin edistyksellinen tekniikka ei pystynyt pitämään polttoainajärjestelmää toimintakykyisenä.
Rullasin lopulta sammuneella moottorilla pienen kyläkaupan pihaan. Auto oli totaalisen jäässä, ei jousia ollenkaan, lasit umpijäässä, ohjauskin aivan tönkkö.. Ajattelin kuitenkin että helppo homma, pyydän kauppiaalta vähän jäänestoa tankkiin, lämmittelen kaupassa hetken ja matka jatkuu.
Teoriassa hyvä juttu, mutta sitten huomasin että tankin korkki oli tietenkin umpijäässä!
Alkoi "kilpajuoksu" sen kanssa, saako korkin lukon sulatettua jollakin konstilla ennen kuin a) itse jäätyy kuoliaaksi, b)sulatuksessa käytetty kuuma vesipussi jäätyy kiinni korkkiin.
Pakkasmittari oli edelleen välillä -35-40, jota se oli ollut loppusodasta saakka..
Päädyin vaihtoehto c):hen "brute force", eli hakkasin ruuvimeisselilllä tankin korkin paskaksi. Tässä vaihtoehdossa oli hyvinä puolina se, että se taatusti toimii plus että itse hakkaajan ruumiiinlämpö pysyy suhteellisen stabiilina. :lol:
Taisi minulla sentään pipo ja hanskat olla mukana, onneksi.
Peräkontissakin oli kai jotain vaatteita, irtopohjan alla tietysti, mutta sen lukko ei yllättäen liikkunut milliäkään.
Voisi luulla että ihmistä v*tuttaa kuin pientä oravaa tällaisessa tilanteessa, mutta niin hullulta kuin se kuulostaakin, minä ajattelin vain että V*TTU, TJ NOLLA!!!! Illalla pääsee "nollaamaan" "vähän muutakin". Mennään sitten vaikka hiihtämällä! Sitähän tässä on pyöräilyn ohella treenattu viimeiset 11kk. :wink:

Nooh. Auto tuli kuntoon n. tunnin kuluessa ja kun jäänestoaine oli tehnyt tehtävänsä, sujui loppumatka kotiin asiallisesti ja siviilielämä saattoi alkaa.

Tämmöinen kotiutumistarina. Taisin kotona ottaa muutaman lämpimän rommin tuon kaiken jälkeen.
Iloisia ja aikaisia herätyksiä vaan kaikille. Tulette myöhemmin miettimään että oli ne helppoja aikoja kun ei tarvinnut itse miettiä mitään, sen kun teki vaan mitä käskettiin.. :lol:
9000CS 2,3
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

dimebak kirjoitti:
AC kirjoitti:No joo, jos päättää olla 6kk niin se onnistuu kyllä.
Ei onnistu. Mulla oli puoliso raskaana ku olin armeijassa ja skapparit kertoi mulle ettei minulla ollut mitään muuta pätevää syytä, että olisin ollut 6kk asepalveluksessa. Lähtivät "tarjoamaan" vaihtoehtoja aukeista, ja vielä sillä verukkeella, että mulla oli hyvät mahdollisuudet rukkiin. Yeah right, minun hermoilla opettamaan/komentamaan. No, olis kai tuo ollu mukava olla vuosi ja siitä puolet huutaa kokelaana/ryhmänjohtajana jollekin kaaliaivolle.

No, LapLston IV-joukkue oli nastaa homaa. Ja saipa siellä iv-, taistelu-, spol-, sissi- ja pioneerikoulutusta :D
Pällitestit kun tekee PäVi niin ei tarvi olla puolta vuotta enempää. Muaki ne oli tyrkyttämässä vaikka mihin jatkokoulutukseen kunnes testitulokset tuli. ;) :lol:
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin