I am going on sunday to have my friend do some blueprinting on an prototype aluminum underdrive pulley. I noticed the factory one has a huge balancer on it, so the reduction in weight will be substantial. Typical gains on FI application are about 2whp per lb removed from driveline. the one he made for my tiburon made 5 whp, and the one I had on my 300ZX made 17WHP. My question is does the factory balancer have a sleeve that protrudes into the timing cover on the B235? If so , is there a seal needed for the balancer?Just trying to get a feel for the shape of the final product, and what will be needed.
Olisi kiva tietää millainen toi ZX:n vakio hihnapyörä on jos sen vaihdolla saavutettiin 17 hummaa
Yksi minkä huomasin tuolla Turun matkalla oli veden saapuminen pelloille. Aika lohdutonta katsella lakoontuneita peltoja veden varassa. Mutta mä olen nähnyt auringon ja se on kirkas
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ja sama meno jatkuu, nyt vuorossa läppäkotelon vedenkierron ohitus.
Well decided to give it a try. Also added some more insulating wrap farther down the intake tube and so disconnected the battery.
ECU even after driving around for an hour still doesn't seem to have learned its way back to normal, but it feels very .
Once the ECU has returned to normal I'll have more info.
Anyhow, pretty simple process. Those with the 9-3 will need a 1/4" (about 6 mm) bypass pipe instead of the 1/2" used on the NG900 according to ERP's site. I also used a curved tube just because it was easier.
potkuhousu kirjoitti:Mua otti tänään niin paljon pannuun että lähdin Turkuun perheen kanssa ja mitä ihmettä siellä paistoi välillä jopa aurinko. Tää on joku turkulaisten salajuoni.
Eihän täällä Turussa ole satanut piiiiitkään aikaan. Muistaakseni vuonna 2001 viimeiksi hiukan tihutti. Sen jälkeen täällä onkin ollut pelkkää kesää
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Mua alkaa pikkasen hatuttaa se kun isä on niin jyyrä....en sais laittaa saabbiin "pikkasen" enemmän potkuu enkä laittaa mitää alustasarjaa....no pitää vissii tyytyy sen valintaan ja sit ens kesänä lyödä kaikki mun suunnitelmat läpi.....
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
jariha kirjoitti:No, kun kesäflunssa iskee kuumeen kera
Samoin, tulimme juuri aurinkoisesta Tanskasta ja viimeiset 2 päivää kipeenä. Tässä positiivistä: tonnarin ilmastointi on liian tehokas ja oli mukava ajella 150km/h motarilla(130km/h rajoitus)
Kävit siellä hiukan liian aikaisin. Kansainvälinen SAAB tapahtumahan on Tanskassa vasta viikon päästä.
Ai niin ...piti sanoa jotakin positiivista... Kesäloma alkoi ja ensiviikolla lähden Tanskaan sinne SAAB tapahtumaan !!!
potkuhousu kirjoitti:
Jaa-a mitäköhän tolla taas tavoitellaan
Sitä tietysti, ettei jäähdytysneste lämmitä läppäkoteloa
Ko. modi voi ainakin suomen oloissa ampua nilkkaan etenkin talvella, jolloin läppä voi jäätyä.
BTW, se 50%:n alennus lämmöissä meinasi imupuolen lähtötasoa ajettaessa tasakaasulla, ei siis paineenalaisena.
9-5T kirjoitti: Mahtaakohan Ruotsista tulla sakkolaput Suomeen? Yhdellä ohituskaistalla oleva kamera taisi saada tallennettua nopeuden.
Kyllä se tulee kauniisti asianajo toimiston kautta Suomeen. Mä sain edellisen omistajan parkkisakon Tukholmasta noin vuoden tapahtuneen jälkeen. Hinta oli sopivasti kaksikertaistunut. Hauskaa oli todeta turkulaiselle asianajotoimistolle, että ajelin vielä tuohon aikaan Astralla enkä Saabilla. Ja he lähettivät uuden laskun edelliselle omistajalle Yhtyneille lehtitaloille
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9-5T kirjoitti:
Tanskassa älä tee samaa virhettä kuin minä. Motarilla on tosiaan 130km/h rajoitus mutta sitä ei ole merkitty millään tavalla, kun tuli 110km/h rajoitus päättyy merkki ajelin hetken liian hiljaa ennenkuin tajusin että toiset nosti vauhtia mutta sitten otin vahingon takaisin. http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/kuvia/silta.jpg
Tuo oli hyvä tietää! Lisäksi olen kuullut muina "oleellisina tietoina", että Tanskassa on 98 oktaaninen "kiven alla" ( PAHA !) .
Ja Tanskalaista olutta myydään vain pulloissa, eikä tölkeissä !! ( joku ihme ympäristölaki )
Oliko tuo kuva siitä Tanska-Ruotsi välisestä sillasta vai IsonBeltin sillalta ?
( noh kohtahan tuon näkee itse...)
Oliko sulla siinä GPS kojetaulussa !? Pitänee hommata sellainen ensikesäksi, kun on tuo kansainvälinen SAAB tapahtuma Saksassa v 2005.
Taidan tästä nyt ruveta pakkaushommiin... tiistai-iltana olisi lähtö reissuun....