Alkaa jo pikkasen hatuttamaan

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Joo ei oo ollu kejumistä tän "kesän" säässä :roll: Siks näyttääkin nyt siltä et lähen tos 6.8 pariks viikoks Kreikkaan jos edes siel ois vähä kesäisempää :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä lisää "punaniska" tuunausta
I am going on sunday to have my friend do some blueprinting on an prototype aluminum underdrive pulley. I noticed the factory one has a huge balancer on it, so the reduction in weight will be substantial. Typical gains on FI application are about 2whp per lb removed from driveline. the one he made for my tiburon made 5 whp, and the one I had on my 300ZX made 17WHP. My question is does the factory balancer have a sleeve that protrudes into the timing cover on the B235? If so , is there a seal needed for the balancer?Just trying to get a feel for the shape of the final product, and what will be needed.
Olisi kiva tietää millainen toi ZX:n vakio hihnapyörä on jos sen vaihdolla saavutettiin 17 hummaa :lol:
#1730
500whp.net member
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kesän 2004 osalta poikkeuksellisesti lisätään ajoneuvon pakollisiin varusteisiin seuraavat tarvikkeet:

- äyskäri tai pilssipumppu
- pelastusliivit
- märkäpuku
- ankkuri
- hätäraketti
- snorkkeli (paitsi Saab 96 mallisilla henkilöautoilla snorkkelin sijasta mela)
- pelastusrengas (vararenkaan sisärengas kelpuutetaan)

HUOM HUOM HUOM!!!
- näistä muutoksista huolimatta rattijuopumuksen raja on edelleen 0,5 promillea, EIKÄ 1 promille.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Yksi minkä huomasin tuolla Turun matkalla oli veden saapuminen pelloille. Aika lohdutonta katsella lakoontuneita peltoja veden varassa. Mutta mä olen nähnyt auringon ja se on kirkas 8)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ja sama meno jatkuu, nyt vuorossa läppäkotelon vedenkierron ohitus.
Well decided to give it a try. Also added some more insulating wrap farther down the intake tube and so disconnected the battery.

ECU even after driving around for an hour still doesn't seem to have learned its way back to normal, but it feels very .

Once the ECU has returned to normal I'll have more info.

Anyhow, pretty simple process. Those with the 9-3 will need a 1/4" (about 6 mm) bypass pipe instead of the 1/2" used on the NG900 according to ERP's site. I also used a curved tube just because it was easier.

Here are the pics in order of completion:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
#1730
500whp.net member
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

potkuhousu kirjoitti:Mua otti tänään niin paljon pannuun että lähdin Turkuun perheen kanssa ja mitä ihmettä siellä paistoi välillä jopa aurinko. Tää on joku turkulaisten salajuoni.
Eihän täällä Turussa ole satanut piiiiitkään aikaan. Muistaakseni vuonna 2001 viimeiksi hiukan tihutti. Sen jälkeen täällä onkin ollut pelkkää kesää :D
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Cassu
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 07:40
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Mua alkaa pikkasen hatuttaa se kun isä on niin jyyrä....en sais laittaa saabbiin "pikkasen" enemmän potkuu enkä laittaa mitää alustasarjaa....no pitää vissii tyytyy sen valintaan ja sit ens kesänä lyödä kaikki mun suunnitelmat läpi.....
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vigge kirjoitti:Ja sama meno jatkuu, nyt vuorossa läppäkotelon vedenkierron ohitus.
Jaa-a mitäköhän tolla taas tavoitellaan 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkaa jo pikkasen hatuttamaan

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

9-5T kirjoitti:
jariha kirjoitti:No, kun kesäflunssa iskee kuumeen kera
Samoin, tulimme juuri aurinkoisesta Tanskasta ja viimeiset 2 päivää kipeenä. Tässä positiivistä: tonnarin ilmastointi on liian tehokas ja oli mukava ajella 150km/h motarilla(130km/h rajoitus)
Kävit siellä hiukan liian aikaisin. Kansainvälinen SAAB tapahtumahan on Tanskassa vasta viikon päästä. :wink:
Ai niin ...piti sanoa jotakin positiivista... Kesäloma alkoi ja ensiviikolla lähden Tanskaan sinne SAAB tapahtumaan !!! :D :D :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
Jaa-a mitäköhän tolla taas tavoitellaan 8O
Sitä tietysti, ettei jäähdytysneste lämmitä läppäkoteloa :lol:
Ko. modi voi ainakin suomen oloissa ampua nilkkaan etenkin talvella, jolloin läppä voi jäätyä.

BTW, se 50%:n alennus lämmöissä meinasi imupuolen lähtötasoa ajettaessa tasakaasulla, ei siis paineenalaisena.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Alkaa jo pikkasen hatuttamaan

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

9-5T kirjoitti: Mahtaakohan Ruotsista tulla sakkolaput Suomeen? Yhdellä ohituskaistalla oleva kamera taisi saada tallennettua nopeuden.
Kyllä se tulee kauniisti asianajo toimiston kautta Suomeen. Mä sain edellisen omistajan parkkisakon Tukholmasta noin vuoden tapahtuneen jälkeen. Hinta oli sopivasti kaksikertaistunut. Hauskaa oli todeta turkulaiselle asianajotoimistolle, että ajelin vielä tuohon aikaan Astralla enkä Saabilla. Ja he lähettivät uuden laskun edelliselle omistajalle Yhtyneille lehtitaloille :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkaa jo pikkasen hatuttamaan

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

9-5T kirjoitti: Tanskassa älä tee samaa virhettä kuin minä. Motarilla on tosiaan 130km/h rajoitus mutta sitä ei ole merkitty millään tavalla, kun tuli 110km/h rajoitus päättyy merkki ajelin hetken liian hiljaa ennenkuin tajusin että toiset nosti vauhtia mutta sitten otin vahingon takaisin.
http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/kuvia/silta.jpg
:D :D :D Tuo oli hyvä tietää! Lisäksi olen kuullut muina "oleellisina tietoina", että Tanskassa on 98 oktaaninen "kiven alla" ( PAHA !) :? .
Ja Tanskalaista olutta myydään vain pulloissa, eikä tölkeissä !! ( joku ihme ympäristölaki ) :roll:

Oliko tuo kuva siitä Tanska-Ruotsi välisestä sillasta vai IsonBeltin sillalta ?
( noh kohtahan tuon näkee itse...)
Oliko sulla siinä GPS kojetaulussa !? Pitänee hommata sellainen ensikesäksi, kun on tuo kansainvälinen SAAB tapahtuma Saksassa v 2005.

Taidan tästä nyt ruveta pakkaushommiin... tiistai-iltana olisi lähtö reissuun.... 8)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Ja oulussakaan ei mittari näytä kuin 25,8!! ja tukehtumis pisteessä.. Ja vieläpä sopivasti koko vkl töisä. Kaikkee sitä suostuu..
Joo, ja Rovaniemellä +25 jo neljättä päivää. Paha paha paha...surkeeta on ajella vakiokuulerilla näillä keleillä :wink:

Voisikohan ilmastoinnin kytkeä puhaltamaan suoraan imusarjaan ??
Saabiton
Vastaa Viestiin