Mistä muuttoauto?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Jonni Peura
"Hirsch"

Re: Mistä muuttoauto?

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Pekko_Å kirjoitti:Sori vuodatus....
Ei helv... Kyllä ois sylettäny tuollainen tilanne. :evil: Ehkä ymmärtäis jos kyseessä ois ollu tyyliin paras kaveri, mutta tässä oli pientä hyväksikäytön makua ilmassa.. tai sitten tämä pariskunta oli vain, sanoisinko pikkuisen yksinkertaista porukkaa. Hyvä kuitti heittää ne pyykit sinne jätesäkkiin!

Itse on kyllä aloiteltu pakkaaminen jo hyvissä ajoin, hommahan alkaa sillä että ensin viedään pois (kaatopaikalle,keräyksiin) kaikki mitä ei tarvita... Muuton positiivisia puolia on, että pääsee turhasta tavarasta eroon (enkä nyt tarkoita puolisoa). Viimeinen yö ennen muuttoa nukutaan pelkillä patjoilla, kaikki muu pakattuna ja valmiina nostettavaksi autoon. Tämä olisi ikäänkuin ideaalitilanne. :D
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Pekko_Å
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Jonni Peura kirjoitti:
Pekko_Å kirjoitti:Sori vuodatus....
Ei helv... Kyllä ois sylettäny tuollainen tilanne. :evil: Ehkä ymmärtäis jos kyseessä ois ollu tyyliin paras kaveri, mutta tässä oli pientä hyväksikäytön makua ilmassa.. tai sitten tämä pariskunta oli vain, sanoisinko pikkuisen yksinkertaista porukkaa. Hyvä kuitti heittää ne pyykit sinne jätesäkkiin!

Itse on kyllä aloiteltu pakkaaminen jo hyvissä ajoin, hommahan alkaa sillä että ensin viedään pois (kaatopaikalle,keräyksiin) kaikki mitä ei tarvita... Muuton positiivisia puolia on, että pääsee turhasta tavarasta eroon (enkä nyt tarkoita puolisoa). Viimeinen yö ennen muuttoa nukutaan pelkillä patjoilla, kaikki muu pakattuna ja valmiina nostettavaksi autoon. Tämä olisi ikäänkuin ideaalitilanne. :D
En mä usko että tässä mitään hyväksikäyttöä oli. Kyseessä nyt vaan sattui olemaan kaksi itsekästä/ajattelematonta tai/ja yksinkertaista ihmistä.

Kyllä ne sen pakosti tajus että mä olin hermostunut, sanoin ainakin kerran melko pahasti kun se tyttöystävä alkoi uudessa kämpissä neuvomaan että mihinkä kaappiin menee mitkäkin tavarat. Kannoin vain ne kamat keskellä olkkaria ja sanoin "et teillä on loppuelämä aikaa järkätä nää kamat paikalleen, mä meen illalla ryyppäämään". Kyllä tää sellane susipari on, että ne vaan oikeasti kuvitteli että muuttoapu = täysipalvelu. Ei vissiin paljon yhteyksiä ulkomaailaan niillä :D
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
OIZXXX
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Pekko_Å kirjoitti: Muistakaa aina pakata edellisinä iltoina mahdollisimman paljon, ja mikäli muuttokohde on lähellä (tässä tapauksessa 30min. matkan päässä) niin voitto viedä jo etukäteen sitä tavaraa sinne kämpille, varsinkin kun tässä tapauksessa muuttoaikaa oli päälle viikko.
Vie mennessäs, tuo tullessas ja tie siellä ollessas :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
axp102
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja axp102 »

eräänä vuonna tein 32 muuttoa, enkä sinä vuonna muuttanut itse kertaakaan. silloin tuli nuo ohjeistusasiat aika selviks. yks plikka koitti silloin samaa "pakkausapua" lypsää, mutta sanoin kylmästi, että soittaa sit ku kamat on pakattu. meni 3 viikkoa :D .

tosiaan isoin osa muuton onnistumista ajoissa pakkaamisen lisäksi on ne jätesäkit. kahta jätesäkkiä täynnä rättejä kantaa kevyesti kerralla. sama määrä laatikoihin = noin kuutiometrin pahvikasa.

eräs muuttokeikka ruskeasuolta pikku huopalahteen (1km) oli hieno. kaksiollinen kamaa ohjeiden mukaan pakattuna 3 miestä, 2 tuntia. ajohan tossa ei tosiaan näytelly mitään osaa, mutta se oli "heilahdus".

hyvin pakattu on puoliks muutettu.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Alihankkija
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Suomen Muuttolaatikko sörnäisissä on kanssa hyvä vaihtoehto. Saa samalla iskulla laatikot ja nokat yms. Hinnatkin pitäisi olla ihan kohdallaan.
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Pekko_Å kirjoitti: Sori vuodatus....
Jatketaan nyt sitten OT -linjalla.

Meidän perheen viimeisin muutto oli hyvin pitkälle samanlainen. Tosin muuttoapulaisille oli etukäteen kerrottu mikä urakka odottaa, ja väkeä oli haalittu kasaan täysi tusina.

Matkaa uuteen asuntoon oli vain 500m, mutta olihan ne silti kaikki pakattava.

Vanha kämppä luovutettiin seuraavana aamuna seuraavalle asukille, ja meillä lämpesi uudessa paikassa illalla talkoosauna.

Ja miksikö toimimme näin? 3 viikkoa aikaa tehdä keittiöremontti yms pientä uudessa paikassa, samat 3 viikkoa vanha uusi perheenjäsen talossa, sekä ne 2 muuta nassikkaa.

Iso kiitos apuväelle, vaikkei heistä kukaan taida tätä foorumia lukeakaan aktiivisesti.

Mutta takas originaaliin aiheeseen: itse vuokraisin sen pakun ja sit perään iso umpikärry.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin