Kloonatulla kortillani on ostettu USA:ssa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Sukellusvene
"Hölösuu"

Re: Kloonatulla kortillani on ostettu USA:ssa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ainakin Kuopiossa puhuttiin, että jollakin bensa-asemalla oli ollut kortinkopiointilaitteita. Juuri näissä seteli/korttiautomaateissa. Tuli sitten katseltua tarkemmin noilla automaateilla asioidessa, että lähes kaikilla automaateilla kaupungissa oli niitä kopiointilaitteita ollut. Tarranauhan jäljet kertoi karua kieltä. Myös Siilinjärvellä eräs tuttu oli nähnyt laitteen ja tehnyt välittömästi ilmoituksen poliisille. Aika outoa oli että asiasta tiedotettiin silleen että niitä olisi ollut vaan yhdessä tai kahdessa paikkaa. Asialla jotain Romanialaisia ammattilaisia. Taidokkaimpia laitteita ei edes moni taatusti huomaa. Samaan vaaraan voi sitten altistua myös nostaessaan käteistä automaatista tai asioidessa nettipankissa.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Täällä Oulussa taisi olla Teboilin kahdella kylmäasemalla, mutta tekijät taidettiin saada kiinni.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

tomaatti kirjoitti: Mä en osta firmoilta muilla tavoilla kuin lunastan tuotteen haettaessa.
Pääseehän sitä rahoistaan noinkin eroon helposti, hintojakaan ei taida kauheasti tulla vertailtua.

Riskit ei haittaa kun ne knataa luottokunta. Kuten yllä kerrottiin on riski jopa pienempi. Esim. matkailualan yritysten konkursseissa ne ketkä on maksaneet matkansa luottokortilla saivat rahansa takaisin luottokunnalta, muut odottelivat josko konkurssipesästä jää rahaa velkojien jäljiltä..

Vaikka luottokunta ei huomaisikaan että joku ostos ei ole oma tekemä ne voi merkata laskuun ja infota luotokuntaan ettei ole itse tehty hankinta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
jyyrä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

tomaatti kirjoitti:Mä en osta firmoilta muilla tavoilla kuin lunastan tuotteen haettaessa.
Onko pankki katkaissut kortit? :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Naura vaan. Tolla tietämyksellä on elo helppoa :wink:
Kyllä pankki varmaan kävi pikaisesti USA:ssa leikkaamassa kortin kahtia. :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Loka 20, 2009 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jyyrä
"Hölösuu"

Firges9000 kirjoitti:
jyyrä kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Mä en osta firmoilta muilla tavoilla kuin lunastan tuotteen haettaessa.
Onko pankki katkaissut kortit? :lol:
Naura vaan. Tolla tietämyksellä on elo helppoa :wink:
Kyllä pankki varmaan kävi pikaisesti USA:ssa leikkaamassa kortin kahtia. :lol: :lol:

En ymmärrä kommenttiasi mutta ei kait se mitään :?: Tuolla kortin katkaisu kommentilla tarkoitin tomaatin korttia EN SINUN KORTTIA :wink: Täytyy varmaan pistää rautalanka mukaan seuraavaan viestiin, kuten huomaat lainasin edellisessä viestissä tomaatin kommenttia en sinun.
zammuel
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Minuteman kirjoitti:Näitä korttitapauksia oli tämän vuoden keväällä ja alkukesästä liikkeellä ainakin akselilla Ylöjärvi-Hämeenkyrö-Ikaalinen-Kankaanpää. Kaikissa näistä oli "syynä" kylmälle tankkauspisteelle asennettu kloonipaneeli.
Hämeenkyrön kylmä-ABC:lla oli kortinlukulaite useamman päivän ajan toukokuussa ja asiasta kyllä uutisoitiin kesäkuussa ainakin Aamulehdessä ja radiouutisissa.

Jäi tapaus sattumalta hyvin mieleen koska sekä minä että vaimo tankkasimme ko. asemalla noina päivinä. Kesäkuun lopulla tuli molemmille tiedotus että petostutkintayksikkö epäilee korttien väärinkäyttöä, kortit uusitaan. Onneksi oli toinenkin kortti käytössä, muuten oltaisiin molemmat oltu käteisen varassa pari viikkoa. Tileillä ei mitään outoa ollut tapahtunut, ilmeisesti pankki uusi varmuuden vuoksi kaikki kortit joita asemalla oli käytetty noina päivinä.

Näitä juttujahan tulee takuulla lisää jatkossa. H**vetin taitavia ovat rosmot, mitään poikkeavaa ei siellä kylmäasemalla asioidessa huomannut.

Tähän astihan Luottokunta on ymmärtääkseni aika hyvin korvannut asiakkaalle aiheutuneet menetykset luottokorttien väärinkäytöstä. Mitenköhän homma toimii jatkossa jos ongelmat yleistyvät, ei kai Luottokuntakaan voi määrättömästi ottaa tappioita kannettavakseen.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos ei Luottokunta ota tappioita kannettavakseen, loppuu kyllä varmasti korttien käyttökin. Ei kansalainen voi missään tapauksessa varmistaa, ettei korttia käytettäisi väärin vaikka jokaisessa maksutapahtumassa.

Positiivinen kokemus luottokunnan toiminnasta:
Muutama vuosi takaperin tein Hong Kongissa muutaman sadan euron laskuja. Kotiin palatessani Luottokunnalta soittivat kysyäkseen, olinko tehnyt Hong Kongissa siellä ja siellä tämmöisiä ja tämmöisiä ostoksia. Hyvää palvelua ja varojemme suojelua - sanoisin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jyyrä
"Hölösuu"

peinu kirjoitti:Jos ei Luottokunta ota tappioita kannettavakseen, loppuu kyllä varmasti korttien käyttökin. Ei kansalainen voi missään tapauksessa varmistaa, ettei korttia käytettäisi väärin vaikka jokaisessa maksutapahtumassa.

Positiivinen kokemus luottokunnan toiminnasta:
Muutama vuosi takaperin tein Hong Kongissa muutaman sadan euron laskuja. Kotiin palatessani Luottokunnalta soittivat kysyäkseen, olinko tehnyt Hong Kongissa siellä ja siellä tämmöisiä ja tämmöisiä ostoksia. Hyvää palvelua ja varojemme suojelua - sanoisin.
Jep näin se homma pelaa, olen myös kuullut että espanjassa on sellainen systeemi paikallisella luottoyhtiöllä että kun asiakas tekee ostoksia ulkomailla visallaan niin kaikkista ostoksista lähetetään "kuitti" teksiviestinä asiakkaalle (viive on vain joitain kymmeniä minuutteja), tätä sanoisin jo loistavaksi palveluksi.
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

Mulle kävi vastaava ikävä kyllä reissussa ollessa. Huomiota oli herättänyt Englannissa tehty yli tonnin ostos. Ainakaan paikallista käteistä ei tietenkään mukana ollut niinkuin ei juuri käteistä yleensäkään. Mitään keinoa saada uutta korttia Norjassa ollessa ei kuulemma ainakaan silloin ollut edes teoriassa, uuden kortin saaminen taisi kestää vähintään viikon. Ei ihan kiva juttu ainakaan jos matkustaa yhden kortin varassa.

En sitten tiedä millä perusteella arvaavat mitä mikäkin ostos on, saattaisi tuollainen käydä jos vaikka matkalla tulisi joskus heräte ostaa jotain kalliimpaa. Ehkä ovat tehneet jotain päätelmiä erityisesti ostopaikkaan liittyen.

Lisäys: Tarkemmin muistellen kortti suljettiin tässä tilanteessa koska samalla myös ylittyi luottoraja. Laskutuksesta luottorajan ylityksen johdosta oli myös jotain selvittämistä, en muista tarkemmin miten hommma meni mutta tuskin siitä maksettavaa minulle jäi.
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

wesku kirjoitti: en muista tarkemmin miten hommma meni mutta tuskin siitä maksettavaa minulle jäi.
Ei varmastikaan jäänyt, muutoin uskoisin että muistaisit kyllä hyvin tarkkaan :wink:
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Korttini on /oli Visa Electron Pankkikortti, jonka Luottokunta sulki pyhäyönä.
Epäilykset heräsivät Luottokunnassa, koska samalla kortilla oli ostettu lauantaina , samaan aikaan Vantaalla ja Usassa.
Luottokunnalla taitaa olla joku oikein ripeä tietokoneseuranta maksutapahtumistani.

Sain aamulla puhelun Luottokunnasta ja OP-pankistani, koskien kortin sulkemista epäillyn väärinkäytöksen takia.
Sain tänään uuden kortin tunnusluvusta ja uusi kortti on jo tulossa.

Samalla poistui tuo iso katevaraus tililtäni :D ja nyt on vasta keskiviikko.

Hyvää ja nopeata toimintaa Luottokunnalta ja OP-pankissa :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero t7
"Aero"

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Jopa mun visalta oli laskutettu 119usd:tä..
Nopee puhelu luottokuntaan jonne neidille selostin asian ja kortti suljettiin.
Tapahtumassa luki facefactory ja joku numerosarja.
Nopeella googlaamisella löyty jotain kosmetiikka skeidaa, en ole ihan avainasiakas semmoselle :evil:
Sain käsityksen että pitää lähettää reklamaatio luottokunnalle jonka olen allekirjoittanut ja selostanut että osto ei ole mun, kellään kokemusta tämmösestä?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

aero t7 kirjoitti: Sain käsityksen että pitää lähettää reklamaatio luottokunnalle jonka olen allekirjoittanut ja selostanut että osto ei ole mun, kellään kokemusta tämmösestä?
Toimii juurikin noin, tosin Sampo-pankille piti vielä laittaa liitteeksi rikosilmoitus, mikä saattaa tietty olla tapauskohtaista. Mulla oli ~700€:n lentoliput ja ~40€ jostain nettimatkamyymälältä "viilailtu" tuossa alkukesästä. Katevaraukset poistui viikon sisällä reklamaation lähettämisestä.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin