Rattivaihde kirjoitti:autoilulle oikeasti tärkeiden ominaisuuksien (kuten luotettavuus, mukavuus, hienostuneisuus)
Jos mukavuudeksi laskee hikoilun kesäkelillä ja huurteiset lasit sadekeleillä, niin mikä jottei. Itse laskisin tuon mukavuudeksi saunassa, en autossa. Ja onhan se hienostuneisuuskin aika kaukana, kun ei vaan kule mihkään. :)
Kysymyksiä herättävää tietoa Trafin kautta.
2012 vuosikatsastus kokonaan ilman merkintöjä????
Eikai Saab ole niin hyvä auto että saa vapaavuosia katsastuksista
Samoin vakuutushistoriassa vajaata.
Saab 9-5 2.0t vector viirusilmä
Saab 9-5 SE 2.0t -98
On voinut olla pois käytöstä ja jäänyt leimaamatta joko:
- autosta johtuvasta syystä (esim. tekninen vika, kolari)
- autosta johtumattomasta syystä (esim. kuolemantapaus, ulkomailla asuminen tai muu elämäntilannetekijä)
Myyjältähän asiaan voisi kysyä selitystä.
Tobbana kirjoitti:
Jos mukavuudeksi laskee hikoilun kesäkelillä ja huurteiset lasit sadekeleillä, niin mikä jottei. Itse laskisin tuon mukavuudeksi saunassa, en autossa. Ja onhan se hienostuneisuuskin aika kaukana, kun ei vaan kule mihkään.
-Sami
Nii, onko se sitten hienostuneisuutta, kun vingutetaan sitä vaparia, kuin kärsivää porsasta, että saadaan se hieman ripeämmin liikkumaan, kun taas turbolla mennän vienosti murahdellen ripeästi tavoite nopeuteen???
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
Joo, tuota kierroslukumittaritonta mittaristoa oli alkupään 2,0i:ssä jonkin aikaa (pari ekaa vuotta?) mutta ilmeisesti myyjäportaalta meni varsin kitkerää palautetta tehtaalle ja sitten näihinkin tuli kiekkamittari.
Tobbana kirjoitti:
Jos mukavuudeksi laskee hikoilun kesäkelillä ja huurteiset lasit sadekeleillä, niin mikä jottei. Itse laskisin tuon mukavuudeksi saunassa, en autossa. Ja onhan se hienostuneisuuskin aika kaukana, kun ei vaan kule mihkään.
-Sami
Nii, onko se sitten hienostuneisuutta, kun vingutetaan sitä vaparia, kuin kärsivää porsasta, että saadaan se hieman ripeämmin liikkumaan, kun taas turbolla mennän vienosti murahdellen ripeästi tavoite nopeuteen???
Tyylikkäästi ohititte tuon "luotettavuus"-kohdan viestistäni. Todellisuudessahan tuo teidän kiihdytystilanne menee niin että vapari-Saab kiihtyy ripeästi kun vain uskaltaa käyttää kierroksia (moottori on kuitenkin suunniteltu kiertämään ongelmitta sinne lähemmäs kuuttatuhatta), kun taas se jo ostaessa tuplasti kalliimpi turbo on tien laidassa sytytyskasetin, Garrettin, kansipahvin tms. vaihdossa.
Vielä perään pieni tietoisku sinne turbouniversumiin: tuo ~11 sekuntia nollasta sataan johon kuusitoistaventtiiliset ruiskusaabit pystyvät on täällä oikeassa maailmassa suorituksena hieman keskitason yläpuolella ja sillä on kovasti keretty kiireessäkin.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:oikeassa maailmassa suorituksena hieman keskitason yläpuolella ja sillä on kovasti keretty kiireessäkin.
Noin minäkin valehtelin itselleni yli puoli vuosikymmentä. Onneksi sittemmin olen ollut jo muutaman vuoden vanhurskas, koska olen rehellinen itselleni, ja tiedostan olleeni totaalisen väärässä.
^Ei, vaan sinuunkin on iskenyt megaloturbomania a.k.a. usko siihen että tehoa ei ole koskaan riittävästi. Mää olen ajanut muutamia huomattavasti ruiskusatkua nopeampia autoja, og-kolkkia 220:llä alkoholistihevosella ajan joka kuukausi, eikä mikään ole tähän mennessä saanut 2.1:tä tuntumaan toivottoman hitaalta kuin korkeintaan ensimmäiset pari risteyksenväliä takaisin vaihtamisen jälkeen.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22