En tätä varsinaisesti liikenteessä nähnyt, mutta työpaikan ikkunasta näin tapauksen, kun 2000-luvun citikasta oli jollain miehellä jäätynyt takajarrut...
Yrittivät paukutella takalevyjä ja hinata autoa, mutta jarrut oli ja pysyivät jumissa.
Lopulta hakivat meiltä kaksi sankkoa kuumaa vettä ja kun ne kaadettiin vanteille, niin jo alkoi renkaat pyörimään.
Ja pakkasta oli? Ruhtinaalliset -7 astetta.
Tänä aamuna eräässä Tampereen eteläisessä lähiössä liikenteeseen starttasi Fiat 2300 (jos oikein tunnistin), eli tuon näköinen peli. Eipä sitä tammikuun pakkasilla enää kovin usein 60-luvun kalustoa näe
"Pääsin" painamaan yhtäaikaisesti äänimerkkiä ja voimakkaasti jarrua, kun klaukkalalaiset puskivat kolmion takaa porukalla eteen - sinänsä ko. kansanryhmälle varsin tyypillistä toimintaa, mutta tällä kertaa tavallistakin pienemmillä toleransseilla. Mun takana tullut subbekuski puolestaan ei ilmeisesti edes yrittänyt jarruttaa vaan totesi paremmaksi ideaksi väistää kaikki kolme (=ne kaks klaukkalaista ja mä) tyylikkäällä risteysohituksella, kun kerran ketään ei vastaan tullut. Säikähdyksellä selvittiin, mutta mikä piru siinä on niin vaikeata ymmärtää sen kärkikolmion merkitys?
Hetkeä myöhemmin Vantaankoskella saatoin todeta, että on-neks volvokuski piti asiallista turvaväliä. Meinaan kun varsin rauhallisella hidastuksella (hidastuksen alussa poltin ehkä sekunnin jarruvaloja varsinaisesti jarruttamatta ja silti riitti varsin kevyt jarrutus pysähtymiseen) pysähdyin antamaan jalankulkijalle esteettömän kulun suojatielle, kuului takaa raivokas nastarengasjarrutuksen ääni ja volvokuski käänsi jo keulaansa sivuun, mutta sai kuin saikin auton pysähtymään ajoissa. Perskuta, jos ois joutunu oikeesti jarruttamaan tai se ois tullut yleiseen tyyliin perskärpäsenä, niin tuo ois ollu kontissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Nutailijoita VT-8:lla välillä Pori - Rauma. Jännä sinänsä, että Kristiinankaupunki - Pori väli oli jäinen, mutta ihan hyvin sai ajella sitä "omaa" nopeutta. Mutta sitten kun Poriin pääsi ja suolattu paljas asfaltti niin madellaan 60-70km/h...
Rattivaihde kirjoitti:Salamavalon välähdyksen... Olin tulossa tyhjää Tuusula-Hyvinkää-tietä (n:o 45 asiantuntijoille) Tuusulaan päin ja hieman ennen Nuppulinnan risteystä tapahtumajärjestys oli näköhavainto kamerapöntöstä - vilkaisu nopeusmittariin joka näytti ~90 - ajatus hidastamisesta - sokaistuminen. Eilen vitostiellä nopeusnäyttö näytti 80 km/h mittarinopeudella todelliseksi nopeudeksi 77 km/h ja ainakin erään entisen foorumilaisen mukaan nuo nopeusnäytöt näyttävät liikaa, joten jotain toivoa huomautuksella selviämisestä ehkä on...
Sakkorajahan on käytännössä +10 km/h jos luottaa siihen ettei mittauksessa ole virhettä ylöspäin. Ja tuohon vielä päälle mittarivirhe. Eiköhän tuossa huomautuksella selviä.
88km/h 80km/h rajoituksella toi mulle 70€ rikesakon Porin ja Turun välillä pari vuotta sitten, siitä vuosi aikaisemmin 69km/h 60km/h rajoituksella pelkän huomautuksen, eli aika rajoilla tuossa tuleeko sakkoa vai pelkkä muistutus...
Rattivaihde kirjoitti:Salamavalon välähdyksen... Olin tulossa tyhjää Tuusula-Hyvinkää-tietä (n:o 45 asiantuntijoille) Tuusulaan päin ja hieman ennen Nuppulinnan risteystä tapahtumajärjestys oli näköhavainto kamerapöntöstä - vilkaisu nopeusmittariin joka näytti ~90 - ajatus hidastamisesta - sokaistuminen. Eilen vitostiellä nopeusnäyttö näytti 80 km/h mittarinopeudella todelliseksi nopeudeksi 77 km/h ja ainakin erään entisen foorumilaisen mukaan nuo nopeusnäytöt näyttävät liikaa, joten jotain toivoa huomautuksella selviämisestä ehkä on...
Sakkorajahan on käytännössä +10 km/h jos luottaa siihen ettei mittauksessa ole virhettä ylöspäin. Ja tuohon vielä päälle mittarivirhe. Eiköhän tuossa huomautuksella selviä.
88km/h 80km/h rajoituksella toi mulle 70€ rikesakon Porin ja Turun välillä pari vuotta sitten, siitä vuosi aikaisemmin 69km/h 60km/h rajoituksella pelkän huomautuksen, eli aika rajoilla tuossa tuleeko sakkoa vai pelkkä muistutus...
Nykään sakkoraja on tuo weskun mainitsema 10km/h. Mitatusta nopeudesta vähennetään vielä 3km/h.
Tuossa parkkikselle tullessa oli ihan kohtuullinen valli jäänyt aura-autolta tuohon risteykseen, kun kyseessä ei ole virallinen kenenkään ylläpitämä pysäköintipaikka. Oli ajettava satkulla toisesta raosta, kun ensimmäisessä oli Qashqai poikittain soutamassa ja huopaamassa, ei uskaltanut ajaa vallin yli.
Oishan se ihan varmasti siitä mennyt, mutta huvitusta lähinnä herätti toi, että ajellaan katumaasturilla, mutta ei sitten uskalleta ottaa siitä edes sitä olematonta hyötyä, mikä tuollaisessa tankkerissa saattaisi matalampiin kulkineisiin verrattuna olla. Taisi tosin olla perheen rouva liikenteessä, eikä tullut katsottua oliko neliveto, vai etuvetoinen "maasturi".
Vähän saman suuntaisia huomioita mullakin: Espoossa kävin tänään tankkaamassa jollain ST1:llä ja just mua ennen pumpulta lähti joku Kia tms katumaasturi. "Maasturi" jäi sitten sutimaan bensiksen ulosajolle, joka siis oli huimaava nousu jalkakäytävän yli tielle. Ajattelin, että mitenköhän meikäläsen mahtaa OG9-3:n kanssa käydä, kun ei tuo tankkikaan ylös näytä pääsevän. Ei sitten oma auto edes sutaissut... En tiä, miten kys. katumaasturi onnistui jäämään kiinni tuohon paikkaan Sen kyllä huomasin, että Kiassa sutivat vain toisen akselin pyörät -en vaan muista kumman.
poliisit ajeli lahden motarilla (E4) hesasta lahdensuuntaan saab 9-5 2.0t
harmaalla ajokillaan (sivari kyttä auto)
ja jonkun matkan päässä sakotti sitten bemaria
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Edellä ajoi kahdeksankympin alueella uusimman mallin Corolla, ja se melkein karkasi näkyvistä vaikka olin biopower-9-3:lla liikkeellä ja ajoin itsekin kymmenen yli rajoituksen. Viisi kilometriä tämän jälkeen olin juuri poistunut liikenneympyrästä nelikaistaisen tien reunakaistalle ja kiihdyttänyt viidenkympin alueella kuuteenkympppiin kun takana muutaman kilsan ajanut harmaa Toyota Avensis veti vasemmalle kaistalle ja ohi.
En tiedä yhtään mikä tauti tuollaista yleensä niin rauhallisille toyotisteille yhtäkkiä on aiheuttanut, mutta täytyy toivoa että se on pysyvää ja hyvin tarttuvaa...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Heh toi on nähtävästi yleistä toitsuille. Kerran lähdin kiihdyttämään Aerolla motarille, niin takana ollut toitsukuski vissiin suuttui ja lähti urku auki perään. Tuli sit sen verta kovaa, että keula tulin mun takaoven kohalle pientareen puolelle
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Idiootin eli itseni. Ajoin suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä, tai edes hiljentämättä. Oli pari suojatietä peräkkäin ja jonkinlaisen ajatuskatkoksen johdosta keskityin siihen jälkimmäiseen enkä huomannut ensimmäistä. Onneksi ei käynyt kuinkaan.