Toki ruutia on enemmän kuin riittävästi Suomen olosuhteisiin, ja jää vielä reserviäkin. Eikä tartte vanhalla rotiskolla ajella.9000 automaatilla kirjoitti:Eikös lähtökohta ole, että jos päästöt (bensa / diesel) on 120 g/km, niin ei siellä mahottomasti ruutia ole? E/RE 85:lla ajaessa 2.0 femman laskennallinen päästö taitaa olla luokkaa 50 g/km. Se kertaa 2, niin ollaan vielä yhden Skodan päästöjen tasolla tai vähän alle.
Mikä naurattaa topic
Re: Mikä naurattaa topic
Re: Mikä naurattaa topic
Olihan viimeiset TTID-kolkitkin alle 120g/km ja tehoja se 180hp. Monilta valmistajilta (myös skodalta) löytyy tuohon teholukemaan ja päästöihin tuotteita.
Olettaa saa toki mitä vaan, mutta faktojakin kannattaisi ajoittain tarkistaa.
Olettaa saa toki mitä vaan, mutta faktojakin kannattaisi ajoittain tarkistaa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mikä naurattaa topic
Joo kannattaa tosiaan päivittää hieman mitä nykyautolla saadaan aikaan alle 120 gramman päästöillä. Esim. Volvo V60 D4 on automaattina 112g ja manuaalina vain 101g eli jää vielä todella reilusti matkaa 120g rajapyykkiin. Tehoa löytyy 190 hp ja nollasta sataan 7,7s sekä automaattina että manuaalina. Painoa aikalailla femman luokkaa eli 1700kg molemmin puolin varusteista riippuen. Ja tästä on tosiaan vielä 19g varaa nostaa päästöjä.
Viimeksi muokannut 3J, Su Heinä 19, 2015 15:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
topperharley
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Mikä naurattaa topic
Eikös ne vikat ttid kolkit ollu 130hp?Tobbana kirjoitti:Olihan viimeiset TTID-kolkitkin alle 120g/km ja tehoja se 180hp. Monilta valmistajilta (myös skodalta) löytyy tuohon teholukemaan ja päästöihin tuotteita.
Olettaa saa toki mitä vaan, mutta faktojakin kannattaisi ajoittain tarkistaa.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Mikä naurattaa topic
130, 160 ja 180hp oli tarjolla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mikä naurattaa topic
Juu, ei ole tullut tietoja päiviteltyä herra ties koska. Näköjään nykykatiskat liikkuu melko pienilläkin päästöillä, vaan harvassa ovat kolmen tonnin kategoriassa alle 100 grammaa päästävät pelit3J kirjoitti:Joo kannattaa tosiaan päivittää hieman mitä nykyautolla saadaan aikaan alle 120 gramman päästöillä.
Joku laittaa rahansa uuteen autoon, joku johonkin muuhun. Kukin tyylillään
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mikä naurattaa topic
Mutta vaikka päästöt paperilla ovat pienentyneet, niin oikeassa ajossa kulutus ei sitten juurikaan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mikä naurattaa topic
Totta sekin. Eikä kaikkea voi (ainakaan minusta) laskea auton pakokaasu päästöjen valossa. Myös autojen valmistus aiheuttaa päästöjä; tästä syystä vanhan katiskan konvertointi on mielestäni enemmän ympäristöteko, kuin uuden vähäpäästöisen hankinta.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mikä naurattaa topic
En oikein tajua että miten pysähtyminen muuttuu taikaiskusta turvalliseksi tuolla kuukausimaksulla. Näppärä rahastusyritys.HEV kirjoitti:Tekstin viimeisessä kappaleessa oli kuitenkin maininta siitä, että tuon (pysähtymisvaaran) saisi poistettua maksamalla siitä 19,90 €/kk!
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mikä naurattaa topic
Jep. Ja samalla vielä tukee kotimaista tuotantoa.9000 automaatilla kirjoitti:Eikä kaikkea voi (ainakaan minusta) laskea auton pakokaasu päästöjen valossa. Myös autojen valmistus aiheuttaa päästöjä; tästä syystä vanhan katiskan konvertointi on mielestäni enemmän ympäristöteko, kuin uuden vähäpäästöisen hankinta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Mikä naurattaa topic
Eiköhän Postin, eikun Itellan, eikun Postin toiminnassa ole oikeasti kyse tehostamisesta. Vähemmän pysähdyksiä, parempi tehokkuus. Meilläkin on "turvallisempaa" pysähtyä kaistan reunaan kuin pihaliittymän puolelle. Postinjakajan (kuten monen muunkin ihmisen*) pää myös kääntyy helpommin 180° kuin 90°, kun aiemmin pihaliittymään pysähtyessä pääsi lähtemään tiehen nähden poikittaisesta asennosta.
*) Aika moni kuljettaja kääntyy ensin bussipysäkille taittelemaan niskaansa jos sellainen on tarjolla, ilmeisesti näkevät paremmin taaksepäin kuin sivulle.
*) Aika moni kuljettaja kääntyy ensin bussipysäkille taittelemaan niskaansa jos sellainen on tarjolla, ilmeisesti näkevät paremmin taaksepäin kuin sivulle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Ilmoittaahan voi mitä vaan. Noihin ilmoitettuihin lukemiin ei pääse kukaan mitenkään, ei edes lähelle. Ero ilmoitetun ja todellisuuden välillä vielä korostuu bensakoneissa. Uskoisin että saabin ilmoittamiin lukemiin pääsee helpostikin. -07 2.0t automaatti-viirulle (sedan) ilmoitetaan 244g co2 päästöt ja niin kovat kulutuslukemat että fiksulla ajamisella pääsee allekin ilmoitettujen lukemien.3J kirjoitti:Joo kannattaa tosiaan päivittää hieman mitä nykyautolla saadaan aikaan alle 120 gramman päästöillä. Esim. Volvo V60 D4 on automaattina 112g ja manuaalina vain 101g eli jää vielä todella reilusti matkaa 120g rajapyykkiin. Tehoa löytyy 190 hp ja nollasta sataan 7,7s sekä automaattina että manuaalina. Painoa aikalailla femman luokkaa eli 1700kg molemmin puolin varusteista riippuen. Ja tästä on tosiaan vielä 19g varaa nostaa päästöjä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Mikä naurattaa topic
Tästä olen samaa mieltä.kribe kirjoitti:Ilmoittaahan voi mitä vaan. Noihin ilmoitettuihin lukemiin ei pääse kukaan mitenkään, ei edes lähelle.
Pääsin todella lähelle EU-yhdistettyä kulutusta 2008-mallin TTiD:llä, vanhaan kunnon auto-aikaan. Nykyautoilla eli muilla premium-merkeillä ei tosiaan pääse lähellekään.
Re: Mikä naurattaa topic
Onpas aikamoinen kesä. Minua eivät nämä viileät kelit kovin haittaa, mutta vaimo osti tänään untuvatakin kesätakiksi. Meinasin lohkaista jotakin varmastikin lapsellista (as usual), mutta olinpa kerrankin hiljaa 
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mikä naurattaa topic
Viisas mies!ZeiPii kirjoitti:...mutta olinpa kerrankin hiljaa
Naisen pelko on viisauden alku
Tiedän, väärä lainaus, mut oli "pakko"
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...