Vaparikäyttikseen, satkuun, tulupat vaihtelin vähä käypäsemmäks, jos se ajotuntuma ois nyt parempi. Semmone nykivän olonen ollut.. seuraava siirto on nostaa bensapaineita, mutta katotaa nytte tolla. Ja pitäshän se kohta kattikin ruuvata takasi kiinni ja mittuuttaa päästöt.
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.
Käytin huollossa. Öljyt + suodatin vaihtoon, lisäksi jumitellut oikea etujarrusatula piti vaihtaa uuteen (b-kaupasta), mutta ei sopinutkaan jarruletkun kiinnitys joten piti moponetistä hakea vanhaan satulaan tiivistesarja ja uusi mäntä. Nyt pelaa.
edit: ei vasen, oikea
Viimeksi muokannut Mawerick, Ti Helmi 05, 2013 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laitoin alkuperäisen erillissarjan paikoilleen, kun edellisen omistajan asentamat diskantit alkoivat särisemään turhan paljon. Nyt soi taas paremmin. Keväällä tosin sitten vähän laajempi äänipäivitys tulossa ja saa nuo erkkasarjat nostaa hyllyyn.
Vaihdoin etupyörän laakerin satkuun kaikki meni pirun hyvin sai pitää kohtuu pauketta, alapallon kumi murtui ja navan ollessa paikoillaan uudessa laakerissa huomasin jarrukilven jääneen välistä ja kaiken päälle oikean käden peukalosta lähti pala paksua nahkaa . Innolla odottaa kampiakselin stefan vaihtoa, saa vasen peukalo ruuvin'nypläys reeniä
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Öljypumpun stefan vaihtelin ja samalla kiristelin hihnapyörän torxit lukitteen kanssa uuvestaan kiinni (ei ollu löystyny ruuvit).
Sitte konepellin- ja takaluukun iskarit vaihtelin (tai kaveri vaihto kun ite tein muuta hommaa).
Virttoovamman ilmanputsarin vaihtelin ja kyllähä tuo tuntus enemmän imevän kun rupeaa väännön rajotin paukkamaan...
Ja samalla testasin mäntämallin bassiakin, mallia speedParts.. en oikein tiiä, johtuko se väännön rajottimesta vai bassista kun täristi melekosesti ja nyki samaan aikaan ku ahtopaineet rupes olemaan 1barin paikkeilla 2-4krpm kierroksilla. Vaihtelin alkuperäsen bassin paikalleen ja vähemmän se tais nykkiittyy sen kanssa. Vähä hankala testiä kun ei ole pitoja ja pitävämppee kytkintä vielä vaihdettu.
Ajellaan vähä nätimmin sitten tämä talavi kausi ja kevväämmällä lähettee boksi softattavaksi 3" dp:lle ja putkistolle, sekä väännön rajoitin pois kun kytkin vaihtuu Aeron kytkimeksi. Se jo odottelee vaihtajaa tuossa hyllyssä.
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.
Vaihdoin cabbeen erään kivan ja hyödyllisen lisälaitteen virtapiuhan jatkuvasta jännitteestä virtalukon taakse, ettei emäntä unohtele ko. lisälaitetta päälle suotta (tapahtunut pari kertaa jo..).
GM laatuun voit luottaa... Aeron starttausongelma taitaa olla ratkennut, kun nimittäin virtalukon pohja oli irti lukosta löytyi ruuvitki vielä lattialta.
#1975 *Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Käytettynä ostamaani virranjakajaan (kiitokset klubilaiselle jakajasta!) vaihdoin stefan ja o-renkaan, sitten tietty vaihdoin sen jakajan autoon vuotavan tilalle, toivottavasti loppui öljyvuoto siltä osin.