Vinkki auttoi kummasti, luulin tuota ensin moderniksi parodiaksi '56 Lincoln Premieristä tms. Mutta irlantilainen '59 Shamrock näyttäisi siis olevan kyseessä.
Lahti411 kirjoitti:No, nyt on kyllä pakko sanoa, että en muista, että olisin koskaan nähnyt tätä tapausta!
Kuvaa on ilmeisesti lievästi retusoitu peittämällä jäähdyttimen aukon alaosaa valkoisella (oikean muodon pystyy kuitenkin hahmottamaan varjoista valkoisen alueen ympärillä), nyt kun tarkemmin olen sitä katsonut. Tämä saattaa hieman hämätä, samoin kuin se, että samaa mallia on sen tuotantohistorian aikana tehty kuvien perusteella ainakin kolmella erilaisella keulalla.
Edit: Joskohan tuo parempi kuva vastaavanlaisesta lyhytkeulaisesta yksilöstä yhtään auttaisi tunnistusta?
Jos nyt sitten joitain kirjallisia vinkkejä laittaisi.
- Merkin perusti erittäin korkean sotilasarvon saavuttanut lentäjä vuonna '54. Myöhemmin yhtiön toimintaan tuli mukaan myös hänen poikansa.
- Merkin mallinimistä muutamat viittasivat tieteeseen, kuvien mallin tapauksessa myös erääseen Sir Alec Issigonisin luomuksista.
- Kuvien malli oli tuotannossa vuosina '57 - '73, tuotantomäärän ollessa n. 500 kappaletta. Vuotta aiemmin esitellyn kalliimman sisarmallin tuotanto jäi sen sijaan vain noin 25:een yksilöön.
- Moottoreiksi oli aluksi tarjolla Standardin 948 kuutioinen sekä Triumphilta '63 alkaen 1147 ja '69 alkaen 1296 kuutioiset koneet.
Jos noistakaan ei ollut apua niin yritän huomenna keksiä lisää.