Ja olen sen itsekin huomannut kun olen pari lambdavikaa ilmoittavaa autoa korjannut pelkästään korvaamalla tinaliitokset puristusholkeilla.
Myös kannattaa varmistaa pakoputken maadoitus jos anturi on putkesta maadoittavaa tyyppiä. Yhdessä pösössä oli sellainen vika että pakoputkiston liitoksissa oli sen verran ylimenovastusta että joutu vetämään johdon auton rungosta lambda-anturin kannan alle.
Ja olen sen itsekin huomannut kun olen pari lambdavikaa ilmoittavaa autoa korjannut pelkästään korvaamalla tinaliitokset puristusholkeilla.
Myös kannattaa varmistaa pakoputken maadoitus jos anturi on putkesta maadoittavaa tyyppiä. Yhdessä pösössä oli sellainen vika että pakoputkiston liitoksissa oli sen verran ylimenovastusta että joutu vetämään johdon auton rungosta lambda-anturin kannan alle.
Puristusliitoksilla laitoin, mitkä tulivat paketin mukana. Tietenkin.
Voiha sitä lisämaadotusta kokeilla, ei se ainakaan pilaa. Pittää nytte vkl. tutkia tilannetta samalla kun hitsailee lisävaloihin varkautta estävää hidastusta.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
suunnittelen paalaamista (ng 900 otettu käyttöön 9/94)
ei autossa ole kun keski putkessa hyvinpieni reikä (vuotaa laipasta luultavimmin) ja etu iskarin kääntölaakeri hieman kolahtaa
(osien hinta ehkä 20€ jos putken paikkaa)
ilmoo jos tarviit
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Tyhjensin takajalkatilat matkustajien eilisiltana tuottamista tölkeistä, ruuvasin antennin takaisin kiinni, siirsin rattilukon ja pissapojannesteen tavaratilasta matkustamoon ja toin loput romut ja tölkit sisälle. Ja laitoin lohkarin johdon kiinni. Huomenna pientä korjauspuhdetta....
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Äitteen 9-3:sseen vaihtelin etujarrupalat ja jarrulevyt. Huomenna jos koittas ilimata ne kun tuntu polin tapailevan lattijjoo rempan jäliltä ja en nytte sitä kerinny ruveta tekee ku oli kiire leffoo kahtommaan jne.. Selevittee myös mystinen nestevuoto konetilassa imusarjan kulumilla, jotta mistä tulloo. Kuivata ensin paineilmalla niin helpompi ois paikallistaa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Kolkkiin hooneloset ja parkit+kilvenvalot taas ledeiksi. Pissapojan täyttelin ja öljyt kattelin. Ylimääräset kuitit ja roskat heittelin roskiin.
Laitoin myös lataukseen, taas sai sahailla vitutukseen saakka prisman parkkikselta. Mikä v**tu siinä käynnistymisessä aina välillä on niin vaikeeta? Ulkona kun on -3 +7 välillä lämpötila ja koneen vedet 35-65 niin saa sahailla välillä melkein uskon loppumiseen saakka. Kampuran anturi vaihdettu kolmesti ja laatikon anturi kertaalleen. Toisella kasetilla kokeiltu. Bensalla ja viinalla molemmilla samaa vaivaa. Kesähelteillä ja kunnon pakkasilla ei ongelmia. Kylmänä aina ekalla tulille ja kunnolla kuumanakin yleensä.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11