Sitte vähä visioin myös, eli vaihtelin keulalle toisenlaiset lisävalot ja tilalle tuli X-Visionin dominaattorit 225:set
Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eilen vaihtelin vapari satkuun lambda-anturin (ei auttanut vikaan), visiin imuilman lämpöanturi vaihtoo seuraavaks.
Sitte vähä visioin myös, eli vaihtelin keulalle toisenlaiset lisävalot ja tilalle tuli X-Visionin dominaattorit 225:set
Sitte vähä visioin myös, eli vaihtelin keulalle toisenlaiset lisävalot ja tilalle tuli X-Visionin dominaattorit 225:set
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eilen hain tupliksen vanteet pulverimaalaamosta ja laitatin uudet renkaat niille.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Käytin käsinpesussa.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Katsastin kolkin, ei taaskaan mitään sanomista 
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Mr_Who kirjoitti:Eilen vaihtelin vapari satkuun lambda-anturin (ei auttanut vikaan)
Miten teit liitokset? Tuon ohjeen mukaan ei missään tapauksessa saisi käyttää tinaamista liitoksissa: http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Lambdaohje.pdf
Ja olen sen itsekin huomannut kun olen pari lambdavikaa ilmoittavaa autoa korjannut pelkästään korvaamalla tinaliitokset puristusholkeilla.
Myös kannattaa varmistaa pakoputken maadoitus jos anturi on putkesta maadoittavaa tyyppiä. Yhdessä pösössä oli sellainen vika että pakoputkiston liitoksissa oli sen verran ylimenovastusta että joutu vetämään johdon auton rungosta lambda-anturin kannan alle.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Puristusliitoksilla laitoin, mitkä tulivat paketin mukana. Tietenkin.äölkjhgf kirjoitti:Mr_Who kirjoitti:Eilen vaihtelin vapari satkuun lambda-anturin (ei auttanut vikaan)
Miten teit liitokset? Tuon ohjeen mukaan ei missään tapauksessa saisi käyttää tinaamista liitoksissa: http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Lambdaohje.pdf
Ja olen sen itsekin huomannut kun olen pari lambdavikaa ilmoittavaa autoa korjannut pelkästään korvaamalla tinaliitokset puristusholkeilla.
Myös kannattaa varmistaa pakoputken maadoitus jos anturi on putkesta maadoittavaa tyyppiä. Yhdessä pösössä oli sellainen vika että pakoputkiston liitoksissa oli sen verran ylimenovastusta että joutu vetämään johdon auton rungosta lambda-anturin kannan alle.
Voiha sitä lisämaadotusta kokeilla, ei se ainakaan pilaa. Pittää nytte vkl. tutkia tilannetta samalla kun hitsailee lisävaloihin varkautta estävää hidastusta.
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin kakeen uudet paristot
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
suunnittelen paalaamista (ng 900 otettu käyttöön 9/94)
ei autossa ole kun keski putkessa hyvinpieni reikä (vuotaa laipasta luultavimmin) ja etu iskarin kääntölaakeri hieman kolahtaa
(osien hinta ehkä 20€ jos putken paikkaa)
ilmoo jos tarviit
ei autossa ole kun keski putkessa hyvinpieni reikä (vuotaa laipasta luultavimmin) ja etu iskarin kääntölaakeri hieman kolahtaa
(osien hinta ehkä 20€ jos putken paikkaa)
ilmoo jos tarviit
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
saabi sai uuden elämän mahdollisuuden
myyty uudelle onnelliselle omistajalle
myyty uudelle onnelliselle omistajalle
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tyhjensin takajalkatilat matkustajien eilisiltana tuottamista tölkeistä, ruuvasin antennin takaisin kiinni, siirsin rattilukon ja pissapojannesteen tavaratilasta matkustamoon ja toin loput romut ja tölkit sisälle. Ja laitoin lohkarin johdon kiinni. Huomenna pientä korjauspuhdetta....
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Äitteen 9-3:sseen vaihtelin etujarrupalat ja jarrulevyt. Huomenna jos koittas ilimata ne kun tuntu polin tapailevan lattijjoo rempan jäliltä ja en nytte sitä kerinny ruveta tekee ku oli kiire leffoo kahtommaan jne.. Selevittee myös mystinen nestevuoto konetilassa imusarjan kulumilla, jotta mistä tulloo. Kuivata ensin paineilmalla niin helpompi ois paikallistaa. 
12 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82, 9-3 Coupe 2.0i -98 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07, Mitsubishi Pajero 2,5td -88.
-
Premium Override
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Satkuun mittaristoon kellon tilalle, kiekkamittari/kello 
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kolkkiin hooneloset ja parkit+kilvenvalot taas ledeiksi. Pissapojan täyttelin ja öljyt kattelin. Ylimääräset kuitit ja roskat heittelin roskiin.
Laitoin myös lataukseen, taas sai sahailla vitutukseen saakka prisman parkkikselta. Mikä v**tu siinä käynnistymisessä aina välillä on niin vaikeeta? Ulkona kun on -3 +7 välillä lämpötila ja koneen vedet 35-65 niin saa sahailla välillä melkein uskon loppumiseen saakka. Kampuran anturi vaihdettu kolmesti ja laatikon anturi kertaalleen. Toisella kasetilla kokeiltu. Bensalla ja viinalla molemmilla samaa vaivaa. Kesähelteillä ja kunnon pakkasilla ei ongelmia. Kylmänä aina ekalla tulille ja kunnolla kuumanakin yleensä.
Laitoin myös lataukseen, taas sai sahailla vitutukseen saakka prisman parkkikselta. Mikä v**tu siinä käynnistymisessä aina välillä on niin vaikeeta? Ulkona kun on -3 +7 välillä lämpötila ja koneen vedet 35-65 niin saa sahailla välillä melkein uskon loppumiseen saakka. Kampuran anturi vaihdettu kolmesti ja laatikon anturi kertaalleen. Toisella kasetilla kokeiltu. Bensalla ja viinalla molemmilla samaa vaivaa. Kesähelteillä ja kunnon pakkasilla ei ongelmia. Kylmänä aina ekalla tulille ja kunnolla kuumanakin yleensä.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Pesasinpa taas suolat pois, kerran kuussa nyt ainakin täytyy pestä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
