Itse olen pari kolme kuukautta polkenut töihin pyörällä jossa on napadynamo sekä LED etu- ja takavalot. En ole muuta käytännössä huomannut kuin, että tiellä ajaessa autot väistävät hieman kauempaa kuin pelkillä heijastimilla ajaessa. Ko. valoissa on kuitenkin heijastimet joten niistä saa "tuplahyödyn" mutta uskoisin tuolla valolla olevan suuremman merkityksen.
Niistä vilkkuvista valoista mulla sellainen mielipide, että ne pitäisi tunkea sinne ja syvälle. Suomessa ne taitaa olla sallittuja mutta muutamassa euroopan maassa ne on kiellettyjä.
P.S. Näin yhdessä uudemman näköisessä Toyota Avensiksessa rek. kilven NFS-xxx, Need For Speed
Mimmi kirjoitti:Vilkkuvat valot ovat Suomessa kielletty.
Kunpa tuo auttaisikin jotain, tuo kieltäminen... Muuten saisivat mielellään kulkea vaikka joulukuusen näköisinä, kunhan näkyisivät, mutta nuo vilkkuvat punaiset ja siniset valot ovat sitten v*ttumaisen hämääviä näkökentän sivuilla sekä taustapeileistä havaittuina.
Minuteman kirjoitti:
Kunpa tuo auttaisikin jotain, tuo kieltäminen... Muuten saisivat mielellään kulkea vaikka joulukuusen näköisinä, kunhan näkyisivät, mutta nuo vilkkuvat punaiset ja siniset valot ovat sitten v*ttumaisen hämääviä näkökentän sivuilla sekä taustapeileistä havaittuina.
En ole osannut vielä toistaiseksi häiriintyä noista vilkkuvaloista, ovat erottuneet ainakin riittävän hyvin jotta on tullut huomioitua vauhdikkasti eteneviä pyöräilijöitä, ja niitä ihmeellisiä katettuja sukkuloita joissa polkija on lähes makuuasennossa, ja joissa on se viiri perässä, kulkevat aika haipakkaa pitkin pyöräteitä.
Tuli kerran otettua kisaa tuollaisen 16valve Toyotan kanssa. Luulin, että sellainen olis ripeäkin laitos mutta ei ollut. 99:llä pysyi ihan hyvin perässä.
Toinen kerta sattui niin, että oli joku Toyota edellä ja joku siinä menossa kiehautti nesteet mun päästä. Eiku veljen ex-Kuularuiskulla vetään ohi ja Toyota lähtee perään. Päästiin melko tatsilla nelosmonttuun Arktikumin rampista ja minä jatkoin kaasupohjassa Kemintien Essolle (nykyään Neste). Jätin auton käymään, hain kupin kahvia ja keltaisen median lehden, kävelin ulos sammuttaan auton ja terassille juomaan kahvia. Eikähän tämä em. ohittamani Toyota tule samalle huoltoasemalle ja tummennettujen lasien takaa vääntyy lauma amikviiksiä ulos joista yksi puhui jostain Turbo-Saabista ja osoitteli veljen vapari-Saabia
Ja tämän ku menin kirjoittamaan niin veljeni ei varmaan ikinä lainaa minulle yhtään autojaan
dimebak kirjoitti:Tuli kerran otettua kisaa tuollaisen 16valve Toyotan kanssa. Luulin, että sellainen olis ripeäkin laitos mutta ei ollut. 99:llä pysyi ihan hyvin perässä.
En minä ainakaan pysynyt 1.6-litraisen kaasari-Carinan (vm. 89) perässä vaikka itselläni oli tuolloin tonnari. Tai sitten tojotakuski oli minua hullumpi kaupunkiolosuhteissa
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
dimebak kirjoitti:Tuli kerran otettua kisaa tuollaisen 16valve Toyotan kanssa. Luulin, että sellainen olis ripeäkin laitos mutta ei ollut. 99:llä pysyi ihan hyvin perässä.
En minä ainakaan pysynyt 1.6-litraisen kaasari-Carinan (vm. 89) perässä vaikka itselläni oli tuolloin tonnari. Tai sitten tojotakuski oli minua hullumpi kaupunkiolosuhteissa
Anni oli silloin hieman ylävireessä. Ohi en yrittänyt mutta perässä pysyin. Niin ja minä taisin silloin olla se hullumpi.
Eilen oli kiva päänsärky, pitkästä aikaa. Kovat äänet ja kirkkaat valot kävi päähän, ja nopeat liikkeet sai pään pyöriin. Ei auttanu ku ottaa Buranaa ja painua päiväunille ku pääs kotiin.