![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Riittää riittää mutta jää häiritsemään tuo muokattu-teksti. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Miksi 80 ja 90-luvuilla lohkolämmittimen pistoke asennettiin säännöllisesti moottoritilaan, eihän tuossa ole mitään järkeä?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Ei pidä paikkaansa. mut mie ihmettelen edelleen että leimassa oleva käyttössab ei kelpaa kellekkään. tää suoraan ajosta
Re: Ihmettelyketju
Siis säännöllisyys ei pidä paikkaansa vai se ettei ole mitään järkeä?
Itse ainakin koen tosi epäkäytännölliseksi avata konepellin joka kerta kun autoa haluan esilämmittää, lisäksi tuolle tolppajohdolle tulee ihan tarpeetonta rasitusta kun sitä koko talven päivittäin hierotaan konepellin ja moottoritilan reunoihin. Lisäksi jos suunnitelmissa on jättää konepelti muuhun kuin täysin auki asentoon, on johdon puristuminen johonkin väliin riskinä jatkuvasti.
Itse ainakin koen tosi epäkäytännölliseksi avata konepellin joka kerta kun autoa haluan esilämmittää, lisäksi tuolle tolppajohdolle tulee ihan tarpeetonta rasitusta kun sitä koko talven päivittäin hierotaan konepellin ja moottoritilan reunoihin. Lisäksi jos suunnitelmissa on jättää konepelti muuhun kuin täysin auki asentoon, on johdon puristuminen johonkin väliin riskinä jatkuvasti.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Ihmettelyketju
^ Kas silloin se johto voi olla autossa kiinni koko ajan, eikä sitä kukaan voi varastaa. Ja oikeasta kohdasta läpi vietynä se ei hieroudu mihinkään
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Ihmettelyketju
Että siis joka kerta kierretään tuo tolppajohto johonkin jemuliin esim. maskin lähelle kun lähetään liikkeelle vrt. johto irti ja esim. takajalkatilaan? Varastamisriski on aika matala jos käyttää normaalia, lukittua autonlämmityspistorasiaa.
Ja jokatapauksessa tuon ei-panssaroidun tolppajohdon pitäminen moottoritilassa talven läpi ei kyllä voi olla mikään turvallinen ratkaisu vaikka olisi läpiviennit tehnyt suojattuna. Luvallisuudesta nyt puhumattakaan.
Toki imurinjohto tyyppinen ratkaisu esim. maskissa olisi äärettömän näppärä.
Ja jokatapauksessa tuon ei-panssaroidun tolppajohdon pitäminen moottoritilassa talven läpi ei kyllä voi olla mikään turvallinen ratkaisu vaikka olisi läpiviennit tehnyt suojattuna. Luvallisuudesta nyt puhumattakaan.
Toki imurinjohto tyyppinen ratkaisu esim. maskissa olisi äärettömän näppärä.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Ihmettelyketju
Sattui omalle kohdalle sellainen tapaus, että tilasin tavaraa eräästä nettikaupasta. Tavaraa ei ollut varastossa, ja toimitusajaksi luvattiin noin viikko. Sillä aikaa, kun tavara oli tulossa valmistajalta kyseisen nettikaupan varastoon, laski nettikauppa hintoja. Onko tällaisessa tapauksessa ostajalla oikeus vaatia tavarat uudemmalla eli pienemmällä hinnalla?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Ihmettelyketju
t.t.j kirjoitti:Onko tällaisessa tapauksessa ostajalla oikeus vaatia tavarat uudemmalla eli pienemmällä hinnalla?
Äkkiseltään tuntuisi että kyllä. Joko maksoit tuotteet tilatessa ?
Re: Ihmettelyketju
Otin laskulla, kun ei ollut ennestään tuttu firma.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Ihmettelyketju
Lähtökohtaisesti käsittääkseni ei. Esim. autokaupoissa on täysin tavallista että hinnan alennus koskee vain uusia tilaussopimuksia, vaikka sinun ennen hinnan alennusta tilaamaasi autoa ollaan vasta kokoamassa tuotantolinjalla. Autokaupan otin esimerkiksi joska siinä toimitusajat ovat pitkiä. Jokut taas, kuten esim. Verkkokauppa.com, mainostavat erikseen että lopullinen hinta on joko tilausajankohdan hinta, tai toimitusajankohdan hinta, riippuen siitä kumpi on alempi. Että se on ihan kaupasta kiinni kuinka haluavat menetellä, mutta jos sinä olet jo kalliimman hinnan hyväksynyt, niin se ei ole mitenkään automaattista että saat uudella alennetulla hinnalla.t.t.j kirjoitti:Sillä aikaa, kun tavara oli tulossa valmistajalta kyseisen nettikaupan varastoon, laski nettikauppa hintoja. Onko tällaisessa tapauksessa ostajalla oikeus vaatia tavarat uudemmalla eli pienemmällä hinnalla?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Miulla kävi kerran kun tilasin netistä erään tuulettimen niin en saanut minkäänlaista tilaus vahvistusta. odottelin tavaraa puoltoista kuukautta ja sen jälkeen kävin kaupasta hakemassa vastaavan tuotteen.
Nettitilauksesta noin 4 kuukautta matkahuoltoon oli tullut paketti, en muistanut enää koko tilausta ja menin kattomaan mitä sinne on saapunut.
Sanoin asiamiehelle et lähettää paketin sinne mistä se on tullutkin. Vähän ajan kuluttua kyseisestä nettifirmasta tuli spostia ja meitsi haukuttiin, luvatiin et aivät ikinä lähetä miulle mitään ennenkuin olen maksanut etukäteen.
Lähetin firmalle vastaukseksi et hyviin tapoihin kuuluu lähettää tilaus vahvistus ja en ikinä missään tilanteessa tuu tilaamaan siintä lafkasta mitään.
Nettitilauksesta noin 4 kuukautta matkahuoltoon oli tullut paketti, en muistanut enää koko tilausta ja menin kattomaan mitä sinne on saapunut.
Sanoin asiamiehelle et lähettää paketin sinne mistä se on tullutkin. Vähän ajan kuluttua kyseisestä nettifirmasta tuli spostia ja meitsi haukuttiin, luvatiin et aivät ikinä lähetä miulle mitään ennenkuin olen maksanut etukäteen.
Lähetin firmalle vastaukseksi et hyviin tapoihin kuuluu lähettää tilaus vahvistus ja en ikinä missään tilanteessa tuu tilaamaan siintä lafkasta mitään.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Ihmettelyketju
Mun tapauksessa tilanne on se, että voin palauttaa toki tavaran ja tilata uudestaan halvemmalla. 30 päivän palautusoikeus on kuitenkin olemassa. En vaan millään jaksa uskoa, että näin kankeasti asia pitäisi hoitaa. No, täytyy maanantaina soitella myyjälle.
Re: Ihmettelyketju
No siinä tapauksessa tuntuisi kyllä oudolta jos eivät suostu alentamaan hintaa. Kulujahan siitä myyjälle tulee jos asiakas palauttaa tuotteen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Ite punon tuon satkun lämmitysjohdon aina jokatalvi lisävalojen ympärille. Usseempi metri sitä, että yltää etemmäski. Siitä se kätevä on puntaltaa tarvittava pituus ja tökätä pistorasiaan kiinni.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Ihmettelyketju
Ja kun vihdoin oppivat, että sen pistokkeen voi asentaa ulkoapäin käytettäväksi, alkoivat survomaan sitä auton alimman reunan tienooseen, jotta olisi jatkuvasti kurassa ja aina pakko kyykkiä. Tän jatkumon on pakko olla Webaston tai Eberspächerin masinoimaa toimintaa, muuten tässä talven luvatussa maassa pyrittäisiin mahdollisimman käyttäjäystävälliseen asennustapaan.marvi kirjoitti:Miksi 80 ja 90-luvuilla lohkolämmittimen pistoke asennettiin säännöllisesti moottoritilaan, eihän tuossa ole mitään järkeä?
Sopivaan, viileään paikkaan moottoritilassa. Ei onnistu nykyautojen ahtaaseen moottoritilaan eikä etenkään Defan vihreällä kaap*khöh*rautakangella.marvi kirjoitti:Että siis joka kerta kierretään tuo tolppajohto johonkin jemuliin esim. maskin lähelle kun lähetään liikkeelle
...tosin tämäkään ei välttämättä onnistu Defan vihreällä rautakangella.marvi kirjoitti: vrt. johto irti ja esim. takajalkatilaan?
Totta, tosin siitä sentään aika hyvin näkee jos se on konetilassa sulanut tai joku on sitä käynyt salaa puukottamassa, kun se ottaa rullalta ja tökkää pistorasiaan. Vielä paremmin toki irtopiuhasta. Kerrankin piste Defan vihreälle rautakangelle, siinä "haava" ja/tai musta palamis-/sulamiskohta näkyy melko selvästi.marvi kirjoitti: Ja jokatapauksessa tuon ei-panssaroidun tolppajohdon pitäminen moottoritilassa talven läpi ei kyllä voi olla mikään turvallinen ratkaisu vaikka olisi läpiviennit tehnyt suojattuna. Luvallisuudesta nyt puhumattakaan.
Äkkiseltään voi tuntua tuolta, mutta se(kin) ratkaisu olisi varmaan turhan monta kertaa loskajään jumittama. Irtopiuha (joku pakkasta kestävä kaapeli, ei Defan vihreä rautakanki) ja järkevästi sijoitettu tökkeli saa meikäläisen pisteet. Mr_Whon ratkaisu on myös kunnon kumikaapelin kanssa muuten ihan toimiva, mutta loskakelistä pakkaseen siirtyessä saatta se tökkeli olla epämääräisen jään peitossa.marvi kirjoitti: Toki imurinjohto tyyppinen ratkaisu esim. maskissa olisi äärettömän näppärä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla