Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

petteri75 kirjoitti:No, yritetään vielä.
No yritetään.
petteri75 kirjoitti:Mikä aseissa viehättää?
Tähän minä en osaa sanoa vastausta, koska en ole aseharrastaja. Minua itseäni ei siis mikään juuri erityisemmin vedä aseissa puoleensa, mutta koska on monta muuta asiaa ja harrastusta jotka vetää, minä ymmärrän kyllä että ase/ampumaharrastus voi jollekin toiselle olla se vetovoima.
petteri75 kirjoitti:Miksi aseharrastajat haluavat niitä?
No tarkkuusammuntaa on vähän hankala harrastaa ilman asetta joten siinä yksi syy. Ja olen myös saanut käsityksen että aseen huolto, tekniikka ja ylläpito on joillekin se "must"-juttu harrastuksessa eikä minulla ole mitään tätä vastaan. Rassaanhan itsekin puhtaasti harrastuksesta autoja ja kaksipyöräisiä.
petteri75 kirjoitti:Miksi se tekee aseharrastajan?
Jaa? Aseharrastaja on ihminen, jota kiinnostaa aseet ja olla tekemisissä niiden kanssa. Muuta vaihtoehtoa olla aseharrastaja ei liene olemassakaan.
petteri75 kirjoitti:Miksi siviili tarvitsee käsiaseen?
Miksi se ei tarvitsisi käsiasetta? Käsiaseella saa ihmisen hengiltä siinä missä isollakin joten eroa sen osalta ei ole. Lisäksi voisin olettaa että jotkut aseharrastajat ovat vain mieltyneet käsiaseen käsittelyyn.
petteri75 kirjoitti:Ja mitä itse aseharrastukseen tulee, niin sitä ei kukaan muu kuin harrastajakunta itse pysty leimaamaan.
Aivan. Joten kaikkine yleistyniksesi, voitko millään näyttää toteen että aseharrastajakunta olisi millään tavoin leimannut itseään psykoottisiseksi massamurhaajiksi?
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Niin miksi tarvitsee käsiaseen?
No mä ainakin jo sen takia kun ei toimi kuin yksi räpylä niin vittumaista yrittää kiväärillä tai haulikolla ampua, tarvitsisi jonkun tuen ja se ei sama kuin vapaalta kädeltä.
Mä harrastan siksi että auttaa keskittymiskykyyn, saa rauhoittaa ja tyhjentää mielen jonninjoutavasta ja myös siksi etten pysty enää ju-jutsua harrastamaan vammojen vuoksi joten korvike sille.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Mikä aseissa viehättää?

Aivan kuten auto, asekin voi olla puhtaasti esteettinen esine. Onko esim. deaktivoitujen aseiden keräilijä hullu murhaaja? Minusta ampumaharrastus on suoraa jatkumoa sille, että pienenä heiteltiin pikkukiviä järveen tai ammuttiin ritsalla säilyke tölkkejä. Pistooli, kivääri tai haulikko on vain kehittyneempi ja vaativampi versio samasta aiheesta. Pitääkö ritsalla tai Anttilan jousipyssyllä leikkivä lapsi passittaa hoitoon? Ei minusta. Itse en asetta omista, mutta mieli tekisi kun armeijassa ja Kosovossa pääsin rata-ammunnan makuun. Kyllähän se on aina palkitsee, kun kunnon jysäyksen jäkeen on reikä taulussa ja ampujakin pysyi pystössä :o Miksei voi harrastaa laserilla tai ilmapistoolilla? No voihan sitä. Mutta miksi ajaa Saabilla tai amerikanraudalla, kun koreassa tehdään lähes kelvollisia kauppakasseja.

Että semmosta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit HUOMIO!!!

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

petteri75 kirjoitti:No, yritetään vielä.
Juu, hienoa jos tosiaankin yrität kyselemällä ymmärtää asioita, tosin yrittämisesi taitaa olla täysin toisensuuntaista edellisten kommenttiesi ja solvaustesi perusteella joilla olet kylläkin lähinnä ajanut aseharrastajien asiaa toimimalla oikein vauhkon ja asiapohjattoman asevastustajan karikatyyrinä.
petteri75 kirjoitti:Mikä aseissa viehättää?
Ihan sama mikä muissakin harrastusvälineissä viehättää, ja se on yksilökohtaista eikä siihen voi edes tyhjentävästi ja kaikenkattavasti vastata satojen tuhansien ihmisten puolesta.
petteri75 kirjoitti:Miksi aseharrastajat haluavat niitä?
Jaa miksi harrastajat haluavat harrastusvälineitä..? No mietipä ihan itse, harrastat varmasti itsekin jotakin.
petteri75 kirjoitti:Miksi se tekee aseharrastajan?
Miksi mikä tekee aseharrastajan?
petteri75 kirjoitti:Miksi siviili tarvitsee käsiaseen?
Em. harrastusten harjoittamiseen, ja tässä ketjussa on jo monesti selitetty asiat, tosin et taida osata tai malttaa lukea vastauksia.
petteri75 kirjoitti:Ja mitä itse aseharrastukseen tulee, niin sitä ei kukaan muu kuin harrastajakunta itse pysty leimaamaan.
Tuo on väärä olettamus, tässä asiassahan ovat nimenomaan leimakirveinä toimineet kaikki muut kuin ne sadat tuhannet kunnialliset harrastajat, eli lähinnä ne kaksi pojankloppia jotka murhasivat ihmisiä olematta edes aseharrastajia, ja tämän jälkimainingeissa netissä ja muussa mediassa vouhottavat ennakkoluuloiset idealistit oman itsekkään agendansa äänekkäällä ja härskillä ajamisella, solvauksilla ja nimittelyllä.


Voisit muuten solvaus- ja nimittelylinjasi johdosta edes tasapuolisuuden vuoksi kertoa omista harrastuksistasi ja alistaa ne kriittisen tarkastelun kohteeksi niiden "tarpeellisuudesta" sinulle, sillä siitähän tässä on kyse: Toiset ihmiset kokevat omaksi asiakseen puuttua toisten omiin harrastuksiin.
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

30 000 nimeä täynnä adressissa, hienoa!
Jatketaan samalla tahdilla eteenpäin...
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja SS »

En jaksanut koko topikkia kahlata läpi, mutta ihmettelen vaan, miksi kukaan kuvittelee, että asekiellolla saataisiin mitään hyvää aikaiseksi. Ei ase tapa, vaan sen käyttäjä. Samalla perusteella voitaisiin kieltää autot, viina ja veitset, kaikkihan nuo tappavat.

Kun noita häiriintyneitä yksilöitä on viimeaikoina ilmaantunut aseen kanssa heilumaan, niin kannattaisikohan kiinnittää ihmisten hyvinvointiin ja kasvatukseen enemmän huomiota? Kyllähän häiriintynyt yksilö tappaa vaikka keittiöveitsellä. Ja jos joku ampuma-aseen itselleen väkisin haluaa, saa sen kyllä laittominkin keinoin. Kielto johtaisi luultavasti vaan laittomien aseiden lisääntymiseen.

Itse harrastan satunnaisesti tarkkuusammuntaa pienoiskivääri-kaliiperin tarkkuuspistoolilla. Pistooli on sikäli kätevä, ettei se vaadi paljoa säilytystilaa (säilyy salkussa kaapissa) ja on helppo kuskata mukana ampumapaikalle (=soramonttu). Ampumisessa ei viehätä itse aseet, vaan ihan samat asiat kuin muissakin harrastuksissa. Saa ajatukset pois töistä ja raitista ilmaa. Liikuntaa inhoavana tuo on mulle ihan passeli harrastus. Samoilla kriteereillä harrastetaan montaa muutakin lajia, kyse on ihan normaalista harrastamisesta. No, kaipa joku muakin pitää hulluna asekiihkoilijana kun moinen toiminta kiinnostaa...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

En jaksa alkaa vääntää kenenkään kanssa, mutta kysynpähän vain:
Mitäs helevettiä tää topikki tekee täällä Yleisellä palstalla? Eikös toi Off topic olis ehkä ihan pikkasen osuvampi paikka...?
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit HUOMIO!!!

Viesti Kirjoittaja Svc »

petteri75 kirjoitti: A) Aseet on tehty tappamaan ja ne tappavat nyrkkiä tai puukkoa tehokkaammin, siksihän ne niin suosittuja ovatkin.

B) Vain asehullut _haluavat_ aseita. Käytännönläheistä lähestymistä aiheeseen ei oikeasti ole, koska ase on tehty voimankäyttöön.

C) Käsiaseita tarvitsevat vain poliisi ja armeija, eivät siviilit.
Hmm. Minäkin olen siis asehullu, kun harrastan urheiluammuntaa?
En pidä itseäni edes aseharrastajana vaan nimenomaan urheilijana.
Minulle pistooli ja kivääri ovat urheiluvälineitä, jolla puhkotaan pahvia matkan päästä.

Jokainen voi miettiä, mitä eroa on autohullulla, autoharrastajalla ja kilpa-ajajalla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Olikos tämä jo täällä?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Psyk ... 5240377463

Keskustelua on ainakin piisannut.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Raimo Miettinen kirjoitti:Olikos tämä jo täällä?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Psyk ... 5240377463

Keskustelua on ainakin piisannut.

Tämä Haapasalo voisi aluksi tutkituttaa oman lanttunsa perinpohjin...Paljon on puhunut asioista joista ei tiedä hevon paskaa.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja VVV »

Raimo Miettinen kirjoitti: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Psyk ... 5240377463
Keskustelua on ainakin piisannut.
Ei mitään uutta kukkahatturintamalta... "Mielestäni ei ole normaalia, jos ihminen on kiinnostunut aseista." :D Mikäs sitten loppujen lopuksi on normaalia? Onko normaalia, jos ihminen on kiinnostunut postimerkeistä? Mikä tässä maailmassa on sen normaalimpaa, kuin metsästys? Taitaa rva/nti psykologi olla hieman vieraantunut luonnosta ja siitä, mitä siihen kuuluu.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja muppelo »

VVV kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Psyk ... 5240377463
Keskustelua on ainakin piisannut.
Ei mitään uutta kukkahatturintamalta... "Mielestäni ei ole normaalia, jos ihminen on kiinnostunut aseista." :D Mikäs sitten loppujen lopuksi on normaalia? Onko normaalia, jos ihminen on kiinnostunut postimerkeistä? Mikä tässä maailmassa on sen normaalimpaa, kuin metsästys? Taitaa rva/nti psykologi olla hieman vieraantunut luonnosta ja siitä, mitä siihen kuuluu.
Eli on normaalia ostaa se liha kaupasta jolloin ei ole tapettu eläintä sen lihan takia ja moralisoida niitä jotka eläimiä tappavat? :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kumma homma tuo hölötys aseista...???
Tälläinen aseen väärinkäyttö tuo ongelmia ainoastaan harrastajille... joittenka niskaa tämä koko rulianssi sitten kaatuu...
jos joku ens viikolla ajaisi jonkun päälle saabilla killettäisiinkö ne..?
aseet ovat oikeissa käsissä yhtä turvallisia kun esimerkiksi auto...
molemmilla voi tehdä toiselle pahaa halutessaan...
ja hyvä esimerkki on se että jos joku aseen haluaa niin sehän sen saa pimeiltä markkinoilta...
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja VVV »

ESS 17.10.
Syyllinen kunnes toisin todistetaan?

Lahtelainen taideopiskelija haettiin kotoaan kuulusteluihin
mahdollisten koulusurma-aikeiden takia

Lahden taideinstituutissa opiskelevan Riina Hännisen tiistai alkoi ikävästi.

Hännisen aamukahvipöytään tupsahti neljä virkapukuista poliisia,
jotka ilmoittivat vievänsä Hännisen saman tien kuulusteluihin
koulusurma-aikeiden takia.

Poliisi oli saanut yleisövihjeen, jonka perusteella taidemaalaria oli
syytä epäillä tulevaksi massamurhaajaksi.

Hännistä kuulusteltiin poliisilaitoksella kolme tuntia.
Lahtelaiselta tiukattiin useaan otteeseen, ihaileeko hän Kauhajoen
kouluampujaa ja ”haluaako tappaa kaikki”.

Hännisen työtiloihin taideinstituutissa poliisi oli tehnyt
ratsian jo aamuvarhaisella.

Hännisellä ei ole hajuakaan, mistä tapaus on saanut alkunsa.

-Ilmeisesti joku oli kuullut minun puhuvan lopputyöstäni,
joka käsittelee ihmisen tarpeettomuuskriisiä.
Huvittavinta tässä on se, että en ole edes aloittanut sitä vielä,
kertoo Hänninen, joka on aiemmissa töissään käsitellyt yhteiskunnan
ilmiöitä kriittisesti lelumaailman kautta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Metsästystä ja ammuntaa harrastavat saabistit UUTTA TIETOA!!

Viesti Kirjoittaja VKe »

Suomalaismies sai surmansa villisikajahdissa
1.12.2008 19:39
Suomalaismetsästäjä kuoli maanmiehensä harhaluotiin viikonvaihteessa Virossa.

Tapaus sattui lauantaina Raplassa noin 60 kilometriä Tallinnasta etelään.

Syyttäjänviraston mukaan 62-vuotias mies yritti ampua villisikaa, mutta luodin eteen joutuikin hänen metsästystoverinsa. 53-vuotias uhri kuoli saamiinsa vammoihin ennen kuin ambulanssi ehti paikalle. Miesten välillä oli ampumahetkellä matkaa noin 160 metriä.

Suomalaismiehet olivat metsästysturisteja, jotka osallistuivat paikallisen metsästysseuran järjestämään villisikajahtiin. Syyttäjänvirastosta kerrotaan, että ampuja ei ollut nauttinut alkoholia.

Poliisi tutkii tapausta kuolemantuottamuksena, josta Virossa voi saada enintään kolme vuotta vankeutta.
Sininen Saab 9-3, '99
Lukittu