Luojalle kiitos tästäespell kirjoitti:
Se sitten siitä ajatuksesta korvata OG 900:n etupuskurin kromilistat ledivalosarjoilla...
Mitä näit liikenteessä tänään topic
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Tässä päivänä eräänä näin Tikkurilan Prisman parkkihallissa pysäköinninvalvojan merkkaamassa reviiriään. Muutamia lappuja oli autojen tuulilaseissa muistuttamassa, että se pysäköintikiekko kannattaa laittaa, kun siitä niin ystävällisesti huomautetaan jokaisen ruudun edessä.
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Olisiko sattunut olemaan liikenteessä yöntimo? Heitä on nykyään aika paljon liikenteesssä tuollainen keltainen juttu mukanaan...Azanovix kirjoitti:Tässä päivänä eräänä näin Tikkurilan Prisman parkkihallissa pysäköinninvalvojan merkkaamassa reviiriään. Muutamia lappuja oli autojen tuulilaseissa muistuttamassa, että se pysäköintikiekko kannattaa laittaa, kun siitä niin ystävällisesti huomautetaan jokaisen ruudun edessä.
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Sorry OT mutta liikenteessä ollessani näin ekat jouluvalot. Omakotiasukki oli päättäny jo aloittaa valoilun.
Aika aikasta mut ollaanhan sitä jo talvessa...
Aika aikasta mut ollaanhan sitä jo talvessa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Eihän tuo keskellä tietä ajo mikään ihmejuttu ole... Joensuussa nähty kun Citroen C5 - kuljettaja ei kestä 2-kaistaisella tiellä liikennevaloista kiihdytystappiota (n. sallittuun nopeuteen asti...) niin piti sitten kovalla vauhdilla tulla ohi ja tämän jälkeen aloittaa ajaminen keskellä tietä 30 km/h alle sallitun rajoituksen. Olisin kyllä seurannut herraa kotipihaan asti kertoakseni mielipiteeni, mutta tyttöystävä sai pakotettua lopulta kotia kohti..
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Passatti ohitti mut. Ajoi omakotitalon pihaan ja voitti sillä sen 20 sekkaa. Tod. näk. ne kypsyy tuohon mun Opel on pop-tarraan, varsinkin ku mulla on tapana "korjata" mittarivirhe nopeudessa
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Moottoritien rampissa näin taustapeilissä pienenevän rs-skeidan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Tiedä häntä. Ei kiinnostanut niin paljon, että olisin seurannut perille asti ja käynyt kurkkaamassa sisään.Thorhammer kirjoitti:Olisiko sattunut olemaan liikenteessä yöntimo? Heitä on nykyään aika paljon liikenteesssä tuollainen keltainen juttu mukanaan...Azanovix kirjoitti:Tässä päivänä eräänä näin Tikkurilan Prisman parkkihallissa pysäköinninvalvojan merkkaamassa reviiriään. Muutamia lappuja oli autojen tuulilaseissa muistuttamassa, että se pysäköintikiekko kannattaa laittaa, kun siitä niin ystävällisesti huomautetaan jokaisen ruudun edessä.
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
Ei myöskään ahdistanut niin paljon, että olisin ohi yrittänyt. Vain kerran olen taajama-alueella mennyt toisesta henkilöautosta ohittamalla ohitse, ja silloinkin kyse oli jostain og-satkun ruoskasta, joka lyllersi 20-30km/h kuudenkympin alueella. En ymmärrä miksi vilkutteli valoja perään... paikalla ei ollut risteäviä teitä ihan lähellä, ei sulkuviivaa ja näkyvyyttäkin oli vain jotain kilometrin luokkaa. Liekö sitten vain ahistanut, kun ei oma hoppa kiihtynytkään. Silloinkaan en käynyt kysymässä.
Eilen puolestaan saimme emännän kanssa hämmästellä jonkun skoda-tilaihmeellä ajaneen naishenkilön edesottamuksia Lahdenväylällä hieman ennen Porvoon moottoritien liittymää. Ajelin keskimmäistä kaistaa (lienkö nyt sitten rikollinen, kun en käyttänyt vasemmanpuoleisinta kaistaa moottoritiellä, joskaan en myöskään aikonut jatkaa Porvooseen päin ja täten vältin turhan kaistanvaihdon), tuo kyseinen skoda perässä. Lähdin huomattavasti hitaampien ohi (n. 80km/h, itselläni mittarin mukaan n. 98 = navigaattorin mukaan tasan 100) ja palasin myöhemmin samalle kaistalle. Skoda puolestaan jatkoi ohittamista ja rupesinkin seuraamaan, että meinaakohan mennä ollenkaan ohitse, kun edessä olevan bemarin takavalot alkoivat tulla lähemmäs ja lähemmäs. Pudotin pois cruiselta ja odotin, että pääsee sillä kotterollaan ohitse, jotta voin itsekin lähteä hitaamman ohi. Nyt täti on sitten viimein päässyt jo hivenen autoni keulan ohi, mutta päättääkin yhtäkkiä vaihtaa kaistaa siihen eteen. Matkaa edellä ajavaan bemariin ei ollut liikaa, joten tuo poisti sen vähäisenkin turvavälin. Tämän jälkeen edessä alkoi myös välittömästi jarrun pumppaus ja vauhti putosi alle 80km/h nopeuteen. Itse leikin vähän kotipoliisia ja ilmaisin valoin, mitä mieltä olin asiasta. Äkillisesti laskeneesta nopeudesta johtuen en päässyt suoraan lähtemään ohitukseen, koska kaistalla oli muitakin. Muutaman sata metriä myöhemmin täti jatkoi sitten matkaansa kohti Porvoota tai mitälie...
Takanani ei ollut noiden aiemmin ohitettujen ja itseni välissä ainuttakaan autoa (välimatkaa jo sen verran, ettei auton merkkejä tarvinnut enää arvailla), joten siellä oli kyllä tilaa. Kuitenkin piti päästä ohitse vain jarruttaakseen samantien.
Ihan ei mahtunut jakeluun tädin logiikka...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Hippasen hiiltyneen tenavan kuljettajan (c220 cdi)
Rapakelillä erittäin hiljaisessa liikenteessä veti kaksikaistaisen tien vasemmalta kaistalta nenän edestä ramppiin. Vilkautin valoja sen merkiksi, ettei nyt ihan putkeen menny ja seurasin, koska olin sinne menossa. Siinä vaiheessa tämän nopeus laski kävelyvauhtiin ja etupenkkien väliin ilmestyi paksu keskisormi. Päästin suht lähelle ja näytin hymy naamalla tsemppipeukaloa. Siinä vaiheessa noki pöllysi ja otti keulan risteykseen. Pisti parkkiin risteykseen ja kuskin paikalta hyppäsi naama punasena keski-ikäinen ukkeli huutamaan (koko perheen palstalle en sitä huudettua kirjoita). Hyppäsi kotteroonsa ja hävisi horisonttiin. Rekkarin laitan myös, JGL-39x, jotta jatkossa osataan varoa
Kait sitä nyt pipoa kiristää rahoitusyhtiön wannabepremiumissa, mutta jotain rajaa...
Oikein harmittaa olla puoliksi mersuisti
Rapakelillä erittäin hiljaisessa liikenteessä veti kaksikaistaisen tien vasemmalta kaistalta nenän edestä ramppiin. Vilkautin valoja sen merkiksi, ettei nyt ihan putkeen menny ja seurasin, koska olin sinne menossa. Siinä vaiheessa tämän nopeus laski kävelyvauhtiin ja etupenkkien väliin ilmestyi paksu keskisormi. Päästin suht lähelle ja näytin hymy naamalla tsemppipeukaloa. Siinä vaiheessa noki pöllysi ja otti keulan risteykseen. Pisti parkkiin risteykseen ja kuskin paikalta hyppäsi naama punasena keski-ikäinen ukkeli huutamaan (koko perheen palstalle en sitä huudettua kirjoita). Hyppäsi kotteroonsa ja hävisi horisonttiin. Rekkarin laitan myös, JGL-39x, jotta jatkossa osataan varoa
Kait sitä nyt pipoa kiristää rahoitusyhtiön wannabepremiumissa, mutta jotain rajaa...
Oikein harmittaa olla puoliksi mersuisti
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Heh, samalla asenteella itsekin pyrin menettelemään liikenteessä. Peukalon nostaminen on vähän niin kuin "case closed" ja vastapuoli ei tiedä kuinka provosoida jatkossa.Henkka #2283 kirjoitti:Hippasen hiiltyneen tenavan kuljettajan (c220 cdi)
...näytin hymy naamalla tsemppipeukaloa...
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Bemarin, jonka takalasissa oli tarra: "Kun oma ei riitä - BMW"
Oli myös BTCF-kilventaustaa sun muuta. Mutta jaksoi kyllä naurattaa, kun perässä ajelin pidemmänkin tovin.
Oli myös BTCF-kilventaustaa sun muuta. Mutta jaksoi kyllä naurattaa, kun perässä ajelin pidemmänkin tovin.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Papparaisen joka meinasi ajaa Saabini kylkeen kun olin kääntymässä parkkialueelta yleiselle tielle. Tuli vähän leveillä linjoilla ja näin heti ettei mitään toivoa että mahtuu tulemaan ja niin vain ukko tunkee 80-luvun Camryään kohden minua. Aikani käsimerkkejä näytettyäni ukko tajusi pysähtyä, ehkä n. sentin päähän kyljestäni ja pakitin turvaan. Huh huh!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
olikohan joku s60 volvo dieseli kuitenki. Meinas olla matalapaine turpolla tekemistä että pääsi ohi...
Volvo meni edellä ja sen edestä kääntyi rekka oikealle. Kun tie aukesi niin volvo jäi siihen matelemaan. Hissukseen tuli 40km/h sitten 45. Tässävaiheessa meni saapissa kolmonen pesään ja ahtoviisari heilahti. No rinnalle kun pääsi niin alkoi volvokin kiihtyä, mutta sinne se jäi kun löytyi nelonen ja vitonen reservistä Vauhtia oli tässä vaiheessa jo 110-120km/h
Volvo meni edellä ja sen edestä kääntyi rekka oikealle. Kun tie aukesi niin volvo jäi siihen matelemaan. Hissukseen tuli 40km/h sitten 45. Tässävaiheessa meni saapissa kolmonen pesään ja ahtoviisari heilahti. No rinnalle kun pääsi niin alkoi volvokin kiihtyä, mutta sinne se jäi kun löytyi nelonen ja vitonen reservistä Vauhtia oli tässä vaiheessa jo 110-120km/h
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Onko sulla se legendaarinen opel tarra.dimebak kirjoitti:Passatti ohitti mut. Ajoi omakotitalon pihaan ja voitti sillä sen 20 sekkaa. Tod. näk. ne kypsyy tuohon mun Opel on pop-tarraan, varsinkin ku mulla on tapana "korjata" mittarivirhe nopeudessa
Minä tahdon samanlaisen
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Jep, on. Takalasin oikeassa alakulmassa. Tuolta onnistui tilata vaikkei ollut edes jäsen, http://www.opel6070club.com/.kalle37 kirjoitti:Onko sulla se legendaarinen opel tarra.dimebak kirjoitti:Passatti ohitti mut. Ajoi omakotitalon pihaan ja voitti sillä sen 20 sekkaa. Tod. näk. ne kypsyy tuohon mun Opel on pop-tarraan, varsinkin ku mulla on tapana "korjata" mittarivirhe nopeudessa
Minä tahdon samanlaisen
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001