mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Njoo, kyllähän se vaan tahtoo tänäpäivänä olla niin, että jos yhtään isompaan tahi kansainvälisempään firmaan mielii, niin toi itseopittu ammatiaito on aika heikoila kantimilla, sen tähden koulutus rokkaa. Ja siksi myös esim. kielten hallinta on kova sana, edes jollain asteella.
Siksi minusta on persiistä, että kouluttautuminen on se kivinen tie, vrt heti töihin kun pääsee.
Koulutus on aina plussaa, aina. Minulle erään kerran sanottiin, työnantajan puolesta, että parempi niin, että kouluttaa, sen pelossa että työntekijä lähtee vrt olla kouluttamatta ja työntekijä jää..
Siksi minusta on persiistä, että kouluttautuminen on se kivinen tie, vrt heti töihin kun pääsee.
Koulutus on aina plussaa, aina. Minulle erään kerran sanottiin, työnantajan puolesta, että parempi niin, että kouluttaa, sen pelossa että työntekijä lähtee vrt olla kouluttamatta ja työntekijä jää..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Voi tietysti alle kakskymppisestä tuntua pari vuotta pitkältä ajalta, mutta niin nopeesti se menee, etttä hyvä, kun enää kolmekymppisenä muistat koko koulussa olleesi.Rattivaihde kirjoitti:Naurettavan ja säälittävän välimaastossa seilaavat opintotuet on yksi syistä minkä takia luultavasti jää menemättä vähän erikoistuneempaan ammattikouluun syksyllä. Mieluummin näen vaivaa ja opettelen omatoimisesti kuin elän pari vuotta säästöillä tai näkkärillä. Ylipäätään mun mielestä ollaan menty tuon pakkokouluttautumisen kanssa liian pitkälle kun ei enää juuri mitään taksinajoa ja yrittämistä lukuunottamatta voi tehdä ilman jumalatonta monivuotista koulutusta.
Niin ja pikkuhiljaa alkaa jurppimaan tuo loputon jäätikkö joka pitää edelleen vallassaan kaikkia yhtään pienempiä teitä lähiseudulla. Lämpöaaltoa odotellessa, terveisin nimimerkki kyllästynyt luistoihin ja rytyytykseen.
Itseopittu ammattitaito on yhtä hyödyllinen kuin hatullinen paskaa, saa olla tuttu ottamassa töihin, että sillä voi olla jotain arvoa.
Tee elämäsi fiksuin päätös ja mene kouluun, sitä päätöstä et koskaan tule katumaan, et ainakaan se kahden vuoden jälkeen.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Arvasin että pari tällaista kommenttia epäilemättä seuraa Itseopitusta ei tosiaan nykypäivänä ole suuremmin hyötyä jos pyrkii johonkin ei-perheyritykseen töihin. Niinpä en pyri, vaan perustan oman firmani, joka vastoin nykytrendejä ei pyri kansainvälisille markkinoille, pörssiin tai alihankintaketjuihin vaan ihan yksityisten ihmisten palvelemiseen. Ja tiedän että edellinen lause herättää monessa tarpeen huutaa kovaan ääneen "Älä ikinä tee tuollaista virhettä" mutta ei syytä huoleen, aiheutan mahdollisia ongelmia vain itselleni, en muille (toisin kuin vaikkapa pankkisektori).
Niin, ja koulu ei ole poissuljettu vaihtoehto, vain tällä hetkellä epätodennäköinen, johtuen osittain omien suunnitelmien voimakkaasta poikkialaisuudesta, osittain eri koululinjojen ja koulutustasojen (AK/AMK/YO) jaosta sellaisen yhteiskuntamallin pohjalta jonka toimivuuteen ja tehokkuuteen minä en usko. Ja kielitaidon taso on se jonka itse näen järkeväksi minkä tahansa kansalaisuuden edustajalle, eli äidinkieli + hyvä englanti. (Ei, en usko että on järkevää opetella ristiin ruotsia/ranskaa/saksaa/espanjaa/venäjää/kiinaa/koreaa vain vieraanvaraisuuden, tasapuolisuuden tai kansainvälisyyden nimissä, englanti on ainoa oikea maailmankieli ja sen varaan tulisi kansainvälinen yhteistyö perustaa.)
Kerran jo jätin tämän viestin kirjoittamisen sikseen mutta laitetaan nyt kumminkin koska haluan ainakin yrittää tehdä pointtiani selväksi. Kirjoitan myös vain omalta kohdaltani, ei koske ketään muuta.
Niin, ja koulu ei ole poissuljettu vaihtoehto, vain tällä hetkellä epätodennäköinen, johtuen osittain omien suunnitelmien voimakkaasta poikkialaisuudesta, osittain eri koululinjojen ja koulutustasojen (AK/AMK/YO) jaosta sellaisen yhteiskuntamallin pohjalta jonka toimivuuteen ja tehokkuuteen minä en usko. Ja kielitaidon taso on se jonka itse näen järkeväksi minkä tahansa kansalaisuuden edustajalle, eli äidinkieli + hyvä englanti. (Ei, en usko että on järkevää opetella ristiin ruotsia/ranskaa/saksaa/espanjaa/venäjää/kiinaa/koreaa vain vieraanvaraisuuden, tasapuolisuuden tai kansainvälisyyden nimissä, englanti on ainoa oikea maailmankieli ja sen varaan tulisi kansainvälinen yhteistyö perustaa.)
Kerran jo jätin tämän viestin kirjoittamisen sikseen mutta laitetaan nyt kumminkin koska haluan ainakin yrittää tehdä pointtiani selväksi. Kirjoitan myös vain omalta kohdaltani, ei koske ketään muuta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ihailen rohkeuttasi. On virkistävää, että ihmiset uskaltavat työllistää itsensä myös omien ideoidensa pohjalta. Minä en ole koskaan ollut kenelläkään muulla kuin itselläni töissä, kouluja olen kyllä käynyt, kauppakorkea jäi kesken kun loppuvaiheen teoreettisten opintojen olematon käyttökelpoinen sisältö alkoi tympimään. Puuttuu kai parikymmentä noppaa ja Gradu. Liiketaloudellinen perusosaaminen, mitä opintojen alkuvaiheessa tuolta sain, oli kyllä priimaa ja siitä on ollut huomattava hyöty. Samoin kuuluu iso kiitos TuKKK:n laadukkaalle kieltenopetukselle.Rattivaihde kirjoitti:Arvasin että pari tällaista kommenttia epäilemättä seuraa Itseopitusta ei tosiaan nykypäivänä ole suuremmin hyötyä jos pyrkii johonkin ei-perheyritykseen töihin. Niinpä en pyri, vaan perustan oman firmani, joka vastoin nykytrendejä ei pyri kansainvälisille markkinoille, pörssiin tai alihankintaketjuihin vaan ihan yksityisten ihmisten palvelemiseen. Ja tiedän että edellinen lause herättää monessa tarpeen huutaa kovaan ääneen "Älä ikinä tee tuollaista virhettä" mutta ei syytä huoleen, aiheutan mahdollisia ongelmia vain itselleni, en muille (toisin kuin vaikkapa pankkisektori).
Niin, ja koulu ei ole poissuljettu vaihtoehto, vain tällä hetkellä epätodennäköinen, johtuen osittain omien suunnitelmien voimakkaasta poikkialaisuudesta, osittain eri koululinjojen ja koulutustasojen (AK/AMK/YO) jaosta sellaisen yhteiskuntamallin pohjalta jonka toimivuuteen ja tehokkuuteen minä en usko. Ja kielitaidon taso on se jonka itse näen järkeväksi minkä tahansa kansalaisuuden edustajalle, eli äidinkieli + hyvä englanti. (Ei, en usko että on järkevää opetella ristiin ruotsia/ranskaa/saksaa/espanjaa/venäjää/kiinaa/koreaa vain vieraanvaraisuuden, tasapuolisuuden tai kansainvälisyyden nimissä, englanti on ainoa oikea maailmankieli ja sen varaan tulisi kansainvälinen yhteistyö perustaa.)
Kerran jo jätin tämän viestin kirjoittamisen sikseen mutta laitetaan nyt kumminkin koska haluan ainakin yrittää tehdä pointtiani selväksi. Kirjoitan myös vain omalta kohdaltani, ei koske ketään muuta.
Sen verran sanon varoittavaa sanaa, että kannattaa keskustella liikeideastasi asiantuntevien ihmisten kanssa, jotta saat myös ulkopuolista näkökulmaa liikeideasi kehittämiseksi. Lähinnä tarkoitan kaupallisen näkökulman hakemista. Esimerkiksi erilaisissa yrityshautomoissa löytyy mahdollisuuksia jalostaa ajatuksiasi eteenpäin.
Jos kouluttaudut, suosittelen kaupallista koulutusta, sieltä löytyy kuitenkin se osaaminen, minkä puuttuessa on helppo mennä pitkälle pöpelikköön. Suomalaiset ovat perinteistä insinöörikansaa, vaikka suunnittelun tulisi lähteä kaupallisista näkökohdista, ainakin mikäli halutaan menestyä.
Kannattaa katsoa meikäläistä Leijonan Luola-ohjelmaa, jossa ideat ovat lähes järjestään kaupallisesti toteuttamiskelvottomia, eli sellaisia, ettei kunnollista tuottoa ole odotettavissa. Periaatteessa hyviä tuotteita vailla markkinoita on koko Suomi täynnä. Yrittäjänä voi hyvän pohjatyön tehneenä päästä vahingossa vaikka vaurastumaan
Hyvälle idealle kannattaa käydä myös kyselemässä business-angel -rahaa, noilla on usein se kaupallinen puoli kunnossa, ja haistavat helposti kaupalliset heikot kohdat. Yleensä saa myös palautetta. Jättää vain huomiotta räjähdysmäisen kasvun ja kansainvälistymisen tai oikeammin niiden mahdollisuuksien vajaavaisuuden, ihan kotimaassakin löytyy kyllä jämähtäneitä aloja, joissa nollasummapelistä olisi fiksulla toimintamallilla mahdollisuus selvitä voittajana.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, Su Maalis 24, 2013 18:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuo on muuten todella perseestä. Parisen vuotta sitten koettu, ja molemmat päät pörisivät lähemmäs kolme päivää...t-t kirjoitti:Noro
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Juu kyllä tarkoitus olisi käydä tutustumassa näihin yrittäjyyspalveluihin mitä te-toimistoilla, yrittäjillä ja eri järjestöillä on tarjolla. Parin tutun yrittäjän ja muutaman työmailla vastaantulleen pomon kanssa on myös tullut jonkin verran turistua aiheesta. Sikäli hyvä tilanne tällä hetkellä että voin vielä asua edullisesti kotona ja tiedossa on nyt töitä tämän vuoden loppuun ja hyvällä tuurilla vielä ensi vuoden puolelle, joten kaikki mikä ei mene satkun tankkiin tai varaosiin menee käytännössä säästöön, ja voin samalla selvitellä pikkuhiljaa näitä tarvittavia juttuja. Nämä työt ovat ihan pienteollisuuden suorittavalla puolella eivätkä käytännössä missään tekemisissä noiden omien suunnitelmien kanssa.2.3i-16 kirjoitti:Sen verran sanon varoittavaa sanaa, että kannattaa keskustella liikeideastasi asiantuntevien ihmisten kanssa, jotta saat myös ulkopuolista näkökulmaa liikeideasi kehittämiseksi. Lähinnä tarkoitan kaupallisen näkökulman hakemista. Esimerkiksi erilaisissa yrityshautomoissa löytyy mahdollisuuksia jalostaa ajatuksiasi eteenpäin.
Siltä osin olen noita aloittamisen riskejä ajatellut pienentäväni että valmiina on useita ideoita toisiaan sivuavilta osa-alueilta, ajatuksena siis se että kaikki ei ole yhden mahdollisesti pettävän kortin varassa. Olen myös näitä miettinyt sen verran yhteen että niiden hoitaminen on mahdollista osittain samanaikaisesti ja samasta pihasta, ettei ole heti alusta kaikki raudat tulessa ja hermoromahdus nurkan takana. Tarkoituksena on myös ennemmin tarjota sellaisia palveluita ja tuotteita joita kukaan muu ei vielä tarjoa, kuin ruveta kilpailemaan alalla 20 vuotta toimineita huomattavasti suurempia firmoja vastaan. Oma vaatimustaso tulojen suhteen varsinkin alkuvaiheessa on myös hyvin kohtuullinen, eli tavoitteena ei ole tehdä ensimmäisen miljoonan maailmanennätystä vaan yhdistää sopivasti toimeentulo, omat mielenkiinnonkohteet sekä mahdollisuus päättää ja vastata omasta työstä (ja ehkä sitten joskus tulevaisuudessa olisi kiva vähän ylimääräistäkin saada ).
Erittäin hyviä pointteja. Ilmeisesti ainakin Suomen Yrittäjillä ja joillakin kouluilla on tarjolla kuukaudesta puoleen vuoteen pituisia laajempia yrittäjyyskursseja, en tiedä sitten olisiko sellaisesta enemmänkin hyötyä.2.3i-16 kirjoitti:Jos kouluttaudut, suosittelen kaupallista koulutusta, sieltä löytyy kuitenkin se osaaminen, minkä puuttuessa on helppo mennä pitkälle pöpelikköön. Suomalaiset ovat perinteistä insinöörikansaa, vaikka suunnittelun tulisi lähteä kaupallisista näkökohdista, ainakin mikäli halutaan menestyä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Sellainen jäi sanomatta, että kannattaa todella tarkkaan miettiä mistä ne mahdolliset kilpailijat löytyvät ja mitä ne voisivat olla. Tässä kohtaa kannattaa olla erittäin avarakatseinen, 99,999% todennnäköisyydellä kilpailet tuotteellasi kuitenkin jonkun kanssa, vaikka ihan vastaavaa tuotetta ei olisikaan tarjolla. Kilpailijoiden vahvuudet ja muskelit kannattaa huomioida tosi tarkkaan.
Myös kopioitavuus on syytä miettiä heti tarkkaan. Iso, valtavan markkinointimuskelin omaava etäinenkin kilpailija voi kiinnostua samasta aiheesta ja alkaa tarjota lähes vastaavaa tuotetta joka tarjoaa asiakkaalle ihan saman lisäarvon kuin oma tuotteesi. Alkuvaiheessa on helppo jäädä jalkoihin. Googlen käyttötaidot ovat avainasemassa, koska toki kannattaa hakea kilpailijoita myös maailmalta, jos vaikka niiden toimintamalleista olisi kopioitavissa/sovellettavissa omaan ideaan jotain hyödyllistä
Syytä on myös miettiä miten saat asiakkaasi sitoutettua käyttämään juuri sinua myös tulevaisuudessa. Pelkkä taloudellinen kannattavuus on sitouttamiskeinona vähäsen kyseenalainen, asiakas pitäisi saada kokemaan myös muunlaista hyötyä ja hyvää mieltä.
Kuluttajamarkkinat eivät ole ne helpoimmat aloittaa, mutta lykkyä tykö ja toivotaan että homma toimii!
Myös kopioitavuus on syytä miettiä heti tarkkaan. Iso, valtavan markkinointimuskelin omaava etäinenkin kilpailija voi kiinnostua samasta aiheesta ja alkaa tarjota lähes vastaavaa tuotetta joka tarjoaa asiakkaalle ihan saman lisäarvon kuin oma tuotteesi. Alkuvaiheessa on helppo jäädä jalkoihin. Googlen käyttötaidot ovat avainasemassa, koska toki kannattaa hakea kilpailijoita myös maailmalta, jos vaikka niiden toimintamalleista olisi kopioitavissa/sovellettavissa omaan ideaan jotain hyödyllistä
Syytä on myös miettiä miten saat asiakkaasi sitoutettua käyttämään juuri sinua myös tulevaisuudessa. Pelkkä taloudellinen kannattavuus on sitouttamiskeinona vähäsen kyseenalainen, asiakas pitäisi saada kokemaan myös muunlaista hyötyä ja hyvää mieltä.
Kuluttajamarkkinat eivät ole ne helpoimmat aloittaa, mutta lykkyä tykö ja toivotaan että homma toimii!
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kiitoksia, paljon hyviä pointteja näissä viesteissä, pitää vähän kopioida talteen että muistaa tarkastella aikanaan2.3i-16 kirjoitti:Kuluttajamarkkinat eivät ole ne helpoimmat aloittaa, mutta lykkyä tykö ja toivotaan että homma toimii!
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
t-t kirjoitti:Noro
Niinpä....istun taikka kävelen, niin perse antaa sävelen.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No nyt iski tännekint-t kirjoitti:Noro
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Viime tiistaina kaatunut. Tuo perkeleen hajoonut selkä ja vasen jalka sai sitten lisää siipeensä.
Hampaat irvessä muutaman kerran pystynyt ässillä ajamaan (noita 2kpl) kun manuaaleja.
Viimeksi kun jalka oli tässä kunnossa meni 2 vuotta että palasi nilkan toiminta ja tunto polvesta alaspäin.
Pahin ajatus jos joutuu nuo manuaali ässät myymään/vaihtamaan ja joku automaattivaihteinen tilalle.
Hampaat irvessä muutaman kerran pystynyt ässillä ajamaan (noita 2kpl) kun manuaaleja.
Viimeksi kun jalka oli tässä kunnossa meni 2 vuotta että palasi nilkan toiminta ja tunto polvesta alaspäin.
Pahin ajatus jos joutuu nuo manuaali ässät myymään/vaihtamaan ja joku automaattivaihteinen tilalle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oli sitten joku jättänyt pienen "pusun" kaupan parkkisella oikean puoleiseen etuvilkun lasiin ja puskuriin, mutta onni onnettomuudessa on se että paikat pysyi ehjänä, mitä nytte maalirantuja jätti muistoksi eikä tietenkään minkäänlaista lippua lappua.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Olipas taas antoisaa käydä työhaastattelussa viime viikolla, tänään soitettiin että eivät ota ketään siihen työhön sitten, on tää saatana kummaa.. Näillä tuilla kauheasti viittis maakuntaa ympäriinsä ajella, Saab kun ei sattumoisin ole se ihan ekologisin auto..
Mikähän v**tu siinä on että osaavalle ja tekevälle ei löydy työtä vaikka kuinka yrittää, meikäläisen koulutuskin on oikeastaan niin hyvä kuin mitä voi parikymppiseltä, jo intinkin suorittaneelta kaverilta odottaa. Kansainvälistä kokemustakin löytyy ja englanti menee melkein toisena äidinkielenä, eikös tää oo se nykypäivän trendi ja aika hyvä meriitti kans, mutta ei niin ei..
Muutama juttu/paikka pitää vielä koittaa, mutta sitten sitä melkein vois lyödä hanskat tiskiin ja alkaa syrjäytymään rauhassa, nuorisotakuukin meni jo umpeen..
Huhhuh, tulipas taas avauduttua...
Mikähän v**tu siinä on että osaavalle ja tekevälle ei löydy työtä vaikka kuinka yrittää, meikäläisen koulutuskin on oikeastaan niin hyvä kuin mitä voi parikymppiseltä, jo intinkin suorittaneelta kaverilta odottaa. Kansainvälistä kokemustakin löytyy ja englanti menee melkein toisena äidinkielenä, eikös tää oo se nykypäivän trendi ja aika hyvä meriitti kans, mutta ei niin ei..
Muutama juttu/paikka pitää vielä koittaa, mutta sitten sitä melkein vois lyödä hanskat tiskiin ja alkaa syrjäytymään rauhassa, nuorisotakuukin meni jo umpeen..
Huhhuh, tulipas taas avauduttua...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mikäs koulutus se tälläinen on?TTH kirjoitti:Olipas taas antoisaa käydä työhaastattelussa viime viikolla, tänään soitettiin että eivät ota ketään siihen työhön sitten, on tää saatana kummaa.. Näillä tuilla kauheasti viittis maakuntaa ympäriinsä ajella, Saab kun ei sattumoisin ole se ihan ekologisin auto..
Mikähän v**tu siinä on että osaavalle ja tekevälle ei löydy työtä vaikka kuinka yrittää, meikäläisen koulutuskin on oikeastaan niin hyvä kuin mitä voi parikymppiseltä, jo intinkin suorittaneelta kaverilta odottaa. Kansainvälistä kokemustakin löytyy ja englanti menee melkein toisena äidinkielenä, eikös tää oo se nykypäivän trendi ja aika hyvä meriitti kans, mutta ei niin ei..
Muutama juttu/paikka pitää vielä koittaa, mutta sitten sitä melkein vois lyödä hanskat tiskiin ja alkaa syrjäytymään rauhassa, nuorisotakuukin meni jo umpeen..
Huhhuh, tulipas taas avauduttua...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
#5824
93 B204
93 B204