Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ippe »

Azanovix kirjoitti:
Uitukki kirjoitti:Itse kun on syrjäisestä Pudasjärven pitäjästä kotoisin kuulostaa hieman oudolta että joku on nähnyt ketun luonnossa vasta aikuisiällä :D

Mäyrää en ole itse koskaan nähnyt. Eipä niitä oikein näillä korkeuksilla ole. Piti oikein googlettaa nyt että näki minkänäköinen otus se nyt olikaan :mrgreen:
Syrjäisestä Itä-Helsingistä kotoisin olevana myös kovin ihmetyttää moinen. Ei niitä toki päivittäin näkynyt, mutta vähintäänkin kuukausittain. Nyttemmin tuonne ääriurbaaniin Vantaan Jokiniemeen muuttaneena bongaan moisia selvästi harvemmin, mutta kuitenkin useamman vuosittain. Eikä tosiaan tarvitse pihaa pidemmälle poistua. :D
Mä olen nähnyt Itä-Helsingissä kotipihalla hirviäkin, myös supia on joskus näkynyt. Kärppäkin taisi joskus pistäytyä Herttoniemen Shellin pihalla pyörimässä, kun siinä kahviteltiin.
Ketut ovat aika yleisiä esikaupunkialueella ja niitä näkyi nyös Vallilassa asuessa aika usein lähipuistoissa.

Eläinten näkemiseen vaikuttaa paljon kellonajat milloin itse on liikkeellä ja se pitääkö silmansä auki ;-)
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Tänään töistä tullessa oli kyllä hauskoja ohitettavia/ohittajia :D.

Eka lähestyin hiljalleen yhtä autoa ohituskaistan kohdalla. No, huomaan että edempänä menee traktori ja näiden välissä vielä kolmas henkilöauto, joka keksii jarruttaa jäädäkseen nyswäämään siihen traktorin perään! Vaikka vieressä on tyhjä, varta vasten ohittamiseen tarkoitettu kaista! :D Tästä otti sitten mallia toveri, jota itse lähestyin, eli alkoi myös himmaamaan vauhtia. Ite rykäsin siinä ihan ohituskaistan lopussa tylysti ohi kaikista kolmesta ja siitähän nää kaksi huomasi että hei, ohittaakin voi - joten ei muuta kun hanaa ja vasemmalle kaistalle ohituskaistan jälkeisellä ohituskieltoalueella (no, onneksi tuossa sentään näkee jonninmatkaa...). Vähän jäin hämmästelemään tyyppien ratkaisuja, mutten päässyt ihmettelemään heidän tekemisiään kauaa taustapeilistäkään, kun tokasta risteyksestä kääntyivät sitten pois.

Nooh, Hyvinkäältä kääntyi kolmion takaa eteen toveri Vectralla "vähän" turhan lähelle. Samalla kun painoin jarrua vilkutin jokusen kerran protestoivasti pitkiä ja heti kun ohituspaikka aukeaa (melkein heti ko. risteyksen jälkeen) vitonen tupaan, lappu lattiaan ja ohi. No, tässä vaiheessa toveri löytää kaasupolkimen ja tulee melkein konttiin, kun vaihdan takaisin oikealle kaistalle ja lähtee samantien raivoamaan vasenta kaistaa ohi sekä minusta että edellä menevästä Passatista - tämäkin rohkeasti pitkälle ohituskieltalueelle asti. Toveri näytti keuhkoavan ja kaahaavan ohi vielä seuraavastakin henkilöautosta, jota itse en lopulta saanut cruisella ollenkaan kiinni (Passatista menin seuraavalla suoralla ohi) rauhoittuakseen sitten lähes lailliseen nopeuteen ja kääntyäkseen lopulta Riihimäen Citymarketin liittymästä sisään. :D

Kun ei vastaantulijoita osunut ikäviin paikkoihin, naureskelin ääneen ratin takana ihmetellessäni ihmisten valintoja ja provosoitumista, mutta vieläkään en ole keksinyt kenenkään suoritukseen vastausta kysymykseen "Miksi?".
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kävinpä tuossa Lohjan motonetissä pyörimässä ja läksin takasin kotio sitten moottoritietä Muijalaan päin. Eiköhän joku kippo ollut nutaamassa siinä ohituskaistalla ja oikealla tietysti tyhjää. No annoin parin kilometrin verran siimaa että josko tajuaisi mennä ihan sinne omalle nutauskaistalle mutta ei. Oikealta sitten ohitin oikein näyttävästi tontun kiihtyvyyttä esitellen...

Mikä ihmisiä vaivaa että pitää se ohituskaista aina tukkia. Olen harvinaisen kärsivällinen liikenteessä enkä tyhjästä rutise mutta tyhmyyttä en kestä yhtään.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Pikaisen määrityksen perustella platinansininen '84 mallinen 99GL tuli vastaan kasitiellä runsas tunti sitten. Noita ei todellakaan enää kovin usein näe, mutta nyt olikin sellainen lumipyrykeli, ettei Ysiysiä parempaa kulkinetta olekaan.

(saattoi olla myös '83, niin nopeasti se vilahti)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Hiacen(mikä kuuluis jo Afrikkaan), jonka peräkoukkua oli Insignia haistellu turhan läheltä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Hyvin raskaalla kaasujalalla varustetut mercedes, bmw ja wv kuljettajat joiden piti päästä väkisin kaikista ohi mikä vähänkin liikkui. Aurinko paistoi ja asfaltti oli kuiva, joten liekö jonkin asteinen kevätkiima päässyt iskemään. Itse vältyin moiselta kiusaukselta ollessani diesel foortsonilla liikkeellä. Senhän nyt tietää jo etukätteen, ettei siinä tapahdu mittään vaikka löisi pedaalin lattiasta läpi :|
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ysitonnari93 kirjoitti:Senhän nyt tietää jo etukätteen, ettei siinä tapahdu mittään vaikka löisi pedaalin lattiasta läpi :|
Eipä noilla signaturen muillakaan taida posket siirtyä takalasille lämiskää painellessa.. ;)

-Sami

ps. ja joo, kevätkiimaa on liikkeellä, femmasta lentelee viimeisetkin nastat ja karstat poistuu koneesta luonnollista tietä..
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tobbana kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti:Senhän nyt tietää jo etukätteen, ettei siinä tapahdu mittään vaikka löisi pedaalin lattiasta läpi :|
Eipä noilla signaturen muillakaan taida posket siirtyä takalasille lämiskää painellessa.. ;)
Olenks minä jossain niin sanonut :?:
-Sami

ps. ja joo, kevätkiimaa on liikkeellä, femmasta lentelee viimeisetkin nastat ja karstat poistuu koneesta luonnollista tietä..
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ysitonnari93 kirjoitti:Olenks minä jossain niin sanonut :?:
ysitonnari93 kirjoitti:Itse vältyin moiselta kiusaukselta ollessani diesel foortsonilla liikkeellä.
Olisit voinut tarkistaa kirjoittamasi aiemmasta viestistäsi. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tobbana kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti:Olenks minä jossain niin sanonut :?:
ysitonnari93 kirjoitti:Itse vältyin moiselta kiusaukselta ollessani diesel foortsonilla liikkeellä.
Olisit voinut tarkistaa kirjoittamasi aiemmasta viestistäsi. ;)
No ei se ole eka kerta kun täällä tulkitaan kirjoituksia väärin. Ja olenko kirjoittanut jossain, että vapari tonttu on kovakulkuinen :?:
-Sami
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kevätkiimaa tosiaan liikkeellä kun porukkaa vetää tuolla ihan naula päässä. No eipä siinä, pitihän sitä itsekin testailla miten tonttu kiihtyy kun kerrankin on pitoa. Hyvinhän se kiihtyi. :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ysitonnari93 kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti:Olenks minä jossain niin sanonut :?:
ysitonnari93 kirjoitti:Itse vältyin moiselta kiusaukselta ollessani diesel foortsonilla liikkeellä.
Olisit voinut tarkistaa kirjoittamasi aiemmasta viestistäsi. ;)
No ei se ole eka kerta kun täällä tulkitaan kirjoituksia väärin. Ja olenko kirjoittanut jossain, että vapari tonttu on kovakulkuinen :?:
-Sami
Siinä "Lähetä" -napin vieressä on sellainen nappula kuin "Esikatselu". Sitä klikkaamalla näkee ennen lähetystä, kuinka viduralleen se lainaus menee.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ysitonnari93 kirjoitti:No ei se ole eka kerta kun täällä tulkitaan kirjoituksia väärin. Ja olenko kirjoittanut jossain, että vapari tonttu on kovakulkuinen :?:
Ollaanpas sitä nyt niin vakavia, niin vakavia, kun oikein väärin tulkitaan, vaikka perustaa tulkinnan täysin kirjoitettuun tekstiin.
ysitonnari93 kirjoitti:Itse vältyin moiselta kiusaukselta ollessani diesel foortsonilla liikkeellä. Senhän nyt tietää jo etukätteen, ettei siinä tapahdu mittään vaikka löisi pedaalin lattiasta läpi :|
Mielestäni tämä vaan on niin vaikea käsittää toisin. Tokihan jos mielessä oli, että jollain tehokkaalla laina-autolla olisit antanu kiusaukselle mahdollisuuden, niin olisi siitä voinut mainita.

-Sami

ps. Kannattaa harjoitella noita lainauksia ja samoin hymiöiden tarkoituksia...
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tobbana kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti:No ei se ole eka kerta kun täällä tulkitaan kirjoituksia väärin. Ja olenko kirjoittanut jossain, että vapari tonttu on kovakulkuinen :?:
Ollaanpas sitä nyt niin vakavia, niin vakavia, kun oikein väärin tulkitaan, vaikka perustaa tulkinnan täysin kirjoitettuun tekstiin.
ysitonnari93 kirjoitti:Itse vältyin moiselta kiusaukselta ollessani diesel foortsonilla liikkeellä. Senhän nyt tietää jo etukätteen, ettei siinä tapahdu mittään vaikka löisi pedaalin lattiasta läpi :|
Mielestäni tämä vaan on niin vaikea käsittää toisin. Tokihan jos mielessä oli, että jollain tehokkaalla laina-autolla olisit antanu kiusaukselle mahdollisuuden, niin olisi siitä voinut mainita.

-Sami

ps. Kannattaa harjoitella noita lainauksia ja samoin hymiöiden tarkoituksia...
No sellaiselta se maailma näyttänee paksujen Aero lasien takaa katsottuna :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja wesku »

dj_pirtu kirjoitti:Kevätkiimaa tosiaan liikkeellä kun porukkaa vetää tuolla ihan naula päässä. No eipä siinä, pitihän sitä itsekin testailla miten tonttu kiihtyy kun kerrankin on pitoa. Hyvinhän se kiihtyi. :D
Joo tosiaan tänään oli melkoisen kiriherkkää porukkaa liikenteessä :)

Korjaan: eilen.
Vastaa Viestiin