Mr_Who kirjoitti:Pakkivalo laittoo kytkimen taakse niin sais säikyltellä
Mulla oli ensimmäisessä satkussa pakkilukko hajalla, minkä takia vitosta joutui vähän hakemaan ja keppi saattoi livahtaa sinne ääriasentoonsa saakka ja siinä vaiheessahan ne valot tosiaan sitten syttyi. Myönnän auliisti muutamaan otteeseen käyttäneeni ko. ominaisuutta hyväkseni perälaudassa roikkujien kohdalla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Kupari kirjoitti:Mua puskurissa ajavat alkavat tiellä varoa kun muutenkin passaan vauhdin vaihteilla enkä jarrulla. Parin melkein osuman jälkeen alkaa väliä löytymään kun tajuavat ettei jarruvaloa kyttäämällä voi ennakoida.
Sama tyyli, jarrua en polje kuin pakosta. Monilla tuntuu puuttuvan taito moottorijarrutukseen, liekkö syy se että ei osata ennakoida tarpeeksi. Monet kerrat onnistun ajamaan kaupunkiin 20km painamatta jarrua kertaakaan, siis loput km ajoa tampereen keskustassa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
En tiedä mikä ihme muhun on mennyt kun päivällä rupesi tosissaan harmittamaan että paapan entinen auto meni reilut viisi vuotta sitten kolarissa paskaksi, kun minullehan se hyvin mahdollisesti olisi muutoin päätynyt...
Kyseessä oli siis ruiskuautomaatti ylivaihteella vuodelta 1988, ajettu vähän päälle 200tkm ja hyvässä kunnossa ennen kuin uusi Octavia päätti tulla punaisia päin kuuttakymppiä suoraan ojanpuolen B-pilariin. Tietenkin merkistä ja mallista johtuen kuskille ei tullut kuin mustelmia ja etumatkustaja (65-vuotias) pääsi pyörätuolista parissa kuukaudessa, sääli silti hyvää autoa...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Kyllähän noi 200 sarjan volvotkin on semmosia autoja että itekkin vois hommata tollasen. Velipojalla oli aikanaan tommonen Saudi Arabian vientimallin 244GLE. Eikä ollu siitä hinnat alkaen mallista kyse
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Kyllä vain jos haluu polttaa takatossuja ja vetää neliluisua. Aika onnettoman tuntuisia koslia tänäpäivänä kun vertaa ajo-ominaisuuksia nykyautoihin. Omistanut aivan liian monta tuollaista aikoinaan.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Ja vaikka aikamoinen aikakone on, niin sisämeteliä ei noissa peleissä ole nykymittapuulla nimeksikään. Hirmu hiljaisia(jos unohdetaan moottorin pauhu).
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Ihmettelen sitä, että en vielä ole viinaralliin lähtenyt noitten satkujeni osalta.. Noh, jos sitä enskesänä ajelis viinalla senkin edestä sitten. Säästäs ainakin tankatessa. Ja saattaapa se femma olla taas kesällä (jos ei oikeesti aiemmin kerkee) sitten ajossa. Talven voin ajella satkuloillakin.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Jos yhtä ja samaa tilastoa on täytetty jostain 50-60-luvulta asti luultavasti tuhansien autoista enemmän tai vähemmän ymmärtämättömien toimesta, niin lopputulos on tuota luokkaa.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22