mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
MacTurbo
"Hölösuu"

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Termos kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti: Tarttee aina päivittää rautaa... kuten lisätä kovalevyjä ja vihdoin sitten suurentaa niitä, silloin joutuu asentamaan uudestaan käyttiksen.
EVO :mrgreen:

Käyttistä tarvi asentaa uusiksi, vaikka osat vaihtuukin.

Kuva

XP alunperin asennettu 8 gigaiselle Seagatelle, mylly oli Celeron 600 Mhz, 256 Mb DIMM, Geforce 2 MX 64Mb PCI ynnämuuta...
Niin, mutta tuolla seuraavalla rivillä on vasta kerrottu totuus :D

Järjestelmän toiminta-aika: 0 päivää... :twisted: :twisted:

By, the way...

Opettavainen tarina (ei oma :D ) käyttäjärjestelmän asennuksesta.

Työkaverini valitteli pitkään kun kone menee nettiin pirun tahmeasti, oli jo ajellut tusinan haittaohjelmienpoistoohjelmia ja virustutkia koneeseen.
Vei sitten koneen huoltoon, liikkeessä asensivat XP:n uudelleen. Pelkkä uudelleenasennus maksoi 100€, siis vanhalla lisenssillä 8O
Kaveri meni kotiin ja pisti koneen paikoilleen ja meni nettiin...
No, eihän se per*^&%le ollu yhtään nopeampi.
Neuvoin sitten töissä kokeilemaan toisella ADSL-purkilla... :lol:

Arvatkaa oliko vi###ttanut...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Termos kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti: Tarttee aina päivittää rautaa... kuten lisätä kovalevyjä ja vihdoin sitten suurentaa niitä, silloin joutuu asentamaan uudestaan käyttiksen.
EVO :mrgreen:

Käyttistä tarvi asentaa uusiksi, vaikka osat vaihtuukin.

Kuva

XP alunperin asennettu 8 gigaiselle Seagatelle, mylly oli Celeron 600 Mhz, 256 Mb DIMM, Geforce 2 MX 64Mb PCI ynnämuuta...
Mitä te oikein touhuatte...?
Ei sitä käyttistä uudelleen tarvitse asentaa, jos masiinan ympäristö muuttuu
liikaa siitä alkuperäisestä ympäristöstä niin wintoosan aktivointi riittää.
Ainakaan itse en ole ikinä joutunut asentamaan uutta käyttöjärjestelmää
sen takia että on vaihdettu koneen osia.

Paitsi silloin sen käyttiksen joutuu asentamaan jos se sattuu olemaan juuri
sillä kovalevyllä joka on sanonut työsopimuksen irti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
typo
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja typo »

Jope kirjoitti:
typo kirjoitti:Enkä edes tee mitään monivuorotyötä, vaan ihan tavan toimistohommia. Stressi <3
Monenko aikaan vedät viimeisen kupin kahvia?
Normaalisti päivän viimeinen kahvikupillinen (joka on yleensä päivän toinen kaikenkaikkiaan) menee vähän tuossa lounaan jälkeen "lunch lagia" hillitsemään - eli siis tyypillisesti jossain 11:30 - 14:30 välillä.

Mä olen aina nukkunut yöni hyvin, mutta nyt on paljon asioita mielessä, että kyllä tää on ihan vaan stressioire ja helpottuu huomattavasti, kun tulee tieto, että sain uuden työpaikan (on tällä hetkellä firman lopullista päätöstä vaille, haastattelut on käyty). Lupaavalta vaikuttaa, mutta juhlitaan sitten, kun nimet on paperissa.

.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000CD23T kirjoitti: Mitä te oikein touhuatte...?
Ei sitä käyttistä uudelleen tarvitse asentaa, jos masiinan ympäristö muuttuu
liikaa siitä alkuperäisestä ympäristöstä niin wintoosan aktivointi riittää.
Ainakaan itse en ole ikinä joutunut asentamaan uutta käyttöjärjestelmää
sen takia että on vaihdettu koneen osia.
Ei se silti muuta sitä asiaa, että kun siirtelet XP-asennusta koneesta toiseen tarpeeksi kauan, niin se hidastuu. Minun enkkani taisi olla kolme eri konetta, ennenkuin kyllästytti se käyttiksen tukkoisuus niin paljon, että sileeksi. Minun aikani ei nääs riitä windowsin perkaamiseen.

Vanhat device-entryt ei katoa mihinkään registrystä, yms.

Tietty kaltaisesi guru käyttää tuntitolkulla aikaa sen siivoamiseen, että saat performancen takaisin, mutta eipä se uudelleenasennuskaan kovin kauaa kestä ja lopputulos saattaa olla parempi. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Mikä perkele noissa kelan päätöksissä oikein viipyy varsinkin kun se samainen päätös on tehty jo satamiljoonaa kertaa aiemmin eikä tilanne ole muuttunu yhtään mikskään eikä tule muuttumaan vaikka ne kuinka tavais sitä paperia jossa vuodesta toiseen kerrotaan samat asiat :evil: viimekski kävi niin että ois saanu papereiden mukaan alottaa 2kk aiemmin va mistäs helvetistä tiedät alottaa helmikuussa jos toukokuussa tulee paperit ja ilman papereita ei voi alottaa?! Rahathan saat takautuvasti mut milläs helvetillä otat takas 2kk menetetyt fysioterapiat häh?! Eiköhän käy nytki ihan samalla tavalla vaikka oon käyny potkimassa perseelle jo useamman kerran.
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Kupari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Agressiot kasaantuu. Ennen pystyi purkamaan paineita kun kävi tatamilla 2h 4-5 kertaa viikko, mutta mites nyt purat?
Sytytyslanka on aivan liian lyhyt tällä hetkellä.

Taas viikonloppu edessä ja kaikenlaisia v*tun kännisiä/huumeissa olevia helvetin idiootteja joihin voi törmätä lehtiä jakaessa. Ei jaksais kuunnella vittuilua ja nälvimistä kun en tarjoa tupakkaa, halua kuskata jonnekin, eikä löydy viinaa autosta jne. Onneksi vielä on puhe tehonnut, vain kerran on pitänyt ottaa rengasrauta käteen mut lähti juippi sitten sovinnolla kuitenkin kävelemään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

traktorin osat hyllyssä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
A.L.
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja A.L. »

SID, SID :evil:
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

9000CD23T kirjoitti:
Mitä te oikein touhuatte...?
Jaa-a

kukaan ei oikeasti tarvitse tehdä koneellaan mitään sellaista minkä takia minä joudun säätämään järjestelmiäni. :lol: :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
t.t.j
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

V*tun svedu oli mennyt myymään auton josta jo sovimme kaupat :evil:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
Risto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Risto »

A.L. kirjoitti:SID, SID :evil:
Mitäs sikailija-Sid nyt on tehnyt?Kuva
Nisse
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Delta-auto tietenkin...

Miten tilanne menee? Delta vaihtoi autooni osan, hinta 330 kaiken kaikkiaan. Osalla kahden vuoden takuu ja työllä vuoden. Nyt auto ei toimi vieläkään eli todennäköisesti väärä osa vaihdettiin. Keskiviikkona auto takaisin sinne, mutta meneekö takuuseen tms? Enhän minä väärää osaa pyytänyt vaihtamaan, vaan korjaamaan auton.

Maalaisena olen tottunut siihen, että auto korjataan, eikä vääriä osia vaihdella.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Nisse kirjoitti:Delta-auto tietenkin...

Miten tilanne menee? Delta vaihtoi autooni osan, hinta 330 kaiken kaikkiaan. Osalla kahden vuoden takuu ja työllä vuoden. Nyt auto ei toimi vieläkään eli todennäköisesti väärä osa vaihdettiin. Keskiviikkona auto takaisin sinne, mutta meneekö takuuseen tms? Enhän minä väärää osaa pyytänyt vaihtamaan, vaan korjaamaan auton.

Maalaisena olen tottunut siihen, että auto korjataan, eikä vääriä osia vaihdella.
Sitä saa mitä tilaa. Jos tilauksesi oli että katelkaa mikä siinä on vikana ja kokeilkaa kaikkea niin senhän ne tekee. Jos taas tilasit silleen että kerroit oireet ja pyysit korjausarvion ja nimet hinnat alle niin siinä arviossa on tietyn toleranssin puitteissa pysyttävä.
Ihan niinkuin missä tahansa kaupassa. Autokorjaamo on sellainen paikka jossa pitää olla erittäin tarkka siinä mitä tilaa ja mitä sovitaan koska lasku tulee sen tilauksen mukaan. Tais siis laskuhan voi tulla mistä vaan mutta olet velvollinen maksamaan vain siitä mitä olet tilannut.
Toki voi tulla yllätyksiäkin joista pitää sitten pystyä hyvässä hengessä sopimaan mutta muuten yleensä ottaen asiakkaalla pitää olla oikeus luottaa siihen että sovitut asiat pitää. Se on niinkuin sohvakaupassa, jos ostat 2 istuttavan kangassohvan niin ei ne voi laskutta 4x kalliimmasta nahkakulmasohvasta. :wink:
Liian myöhään olen itsekin nämä oppinut mutta enää eivät laskuta penniäkään ylimääräistä, se on saletti.

Ikinä en ole vielä muistaakseni saanut sellaista laskua nokkani eteen että se pitäisi sen kanssa mitä on puhelimessa sovittu. Viimeksi ihan perus 130tkm huolto, sovittiin puhelimessa pennilleen ytön hinta ja jokainen osa ja trvike mitä tuon mukanani itse ja niille vaihtohinnat. Lasku + 40 euroa (jota en tietenkään maksanut). Se olisi ihan käsittämätöntä missä tahansa muussa bisneksessä mutta autokorjamossa se on ihan normaalia jostain ihmeellisestä syystä joka ei ole minulle selvinnyt.
9000CS 2,3
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Pakkanen ja todella paljon! Olen ihan oikeasti sitä mieltä että jos pakkasta on -29 astetta niin siinä on 29 pakkasastetta liian paljon!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Nisse
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Saappi Kuski kirjoitti:Sitä saa mitä tilaa. Jos tilauksesi oli että katelkaa mikä siinä on vikana ja kokeilkaa kaikkea niin senhän ne tekee.
En minä nyt sentään niin tyhmä ole, että tuollaiseen antaisin valtuuksia. He tutkivat auton ja sanoivat, että tämä osa pitää vaihtaa, maksaa 175 euroa. Pistin tilaukseen ja muutaman päivän kuluessa osa tuli ja vaihdettiin. Hain auton ja maksoin 330 euroa osasta plus sen vaihtamisesta, kaiken piti olla hyvin. No oli kilometrin verran, kunnes sama vika alkoi taas ilmaantua.

Eli he siis paikallistivat vian väärään paikkaan.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Lukittu