Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Suojatien eteen pysähtyneen auton pysähtymättä ohittavia tässä paikassa https://www.google.fi/maps/@65.0089714, ... 312!8i6656
Vasenta kaistaa ajelin. Oikealla jalankulkija odotteli että pääsis tien yli ja vasemmalta tuli pyöräilijä reiluhkoa vauhtia ja ei voinut olla varma noudattaako väistämisvelvollisuutta. Pysäytin suojatien eteen. En varsinaisesti laskenut mutta kaksi autoa taisi ajaa pysähtymättä suojatien yli. Näiden autojen jälkeen tuli bussi joka pysähtyi jolloin pyöräilijä ja jalankulkija pääsi suojatien yli.
Vasenta kaistaa ajelin. Oikealla jalankulkija odotteli että pääsis tien yli ja vasemmalta tuli pyöräilijä reiluhkoa vauhtia ja ei voinut olla varma noudattaako väistämisvelvollisuutta. Pysäytin suojatien eteen. En varsinaisesti laskenut mutta kaksi autoa taisi ajaa pysähtymättä suojatien yli. Näiden autojen jälkeen tuli bussi joka pysähtyi jolloin pyöräilijä ja jalankulkija pääsi suojatien yli.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Voi v*ttu. Orikedon Shelliltä lähtö kohti Raisiota ja kun piti Turun ohitustielle kiihdytellä, niin edellä ajava Primeranpaske ei painanut kaasua. Vauhtia oli hitusen yli kolmekymmentä koko *tanan rampin ja vielä liityttäessäkin (heti kun mahdollista, toki) maksimissaan 50 (ohitustiellä rajoitus 100)! Jopa tuolla hiasenromulla kiihdytti siinä kohtaa sitä jäljellä ollutta kiihdytyskaistaa oikealta ohi *tanan nutaajasta. Yllätys ei ollut kovin suuri, kun ratissa oli reikä ja facetus tms. käynnissä kännykällä. Ei jum*lauta... vajakki ei huomannut edes sitä kun vilkuttelin takana pitkiä tyyliin "voisitkos nyt v*ttu painaa kaasua"
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Itekki koitin tänään satkulla kiihdytellä 5-sarjan bemarin perässä motarille mutta piti nostaa jalkaa kaasulta ettei kolistele bemarin takaluukkuun. Minä ymmärrän tuollaisen hyvin jos auto oikeasti pienitehoinen mutta minkään 5-sarjan bemarin ei tietääkseni pitäs olla.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
F10/11, 518d (143 hv)Uitukki kirjoitti:... Minä ymmärrän tuollaisen hyvin jos auto oikeasti pienitehoinen mutta minkään 5-sarjan bemarin ei tietääkseni pitäs olla.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
No on siinäki enempi tehoja ku meikän satkussa ja 100 heppasella satkulla ei ole ollu ongelmia kiihdytyskaistalla kiihdyttämisen kanssa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
E34 518i 110hp, E39 525td 116hp
E34 sentään pienellä bensakoneella pitäisi olla alle 1500kg, E39 ja 6 mukinen antiikkidiesel lienee ainakin 100kg, ellei 200kg painavampi
Kai noilla pienen hiasen jättää taakse, mutta aivan naurettavia lukemia härvelille jota myytiin "urheilullisena"
Onpa tietysti ollut valinnanvaraa, E39 varsinkin kun päättyy 400hp M5:een..
E34 sentään pienellä bensakoneella pitäisi olla alle 1500kg, E39 ja 6 mukinen antiikkidiesel lienee ainakin 100kg, ellei 200kg painavampi
Kai noilla pienen hiasen jättää taakse, mutta aivan naurettavia lukemia härvelille jota myytiin "urheilullisena"
Onpa tietysti ollut valinnanvaraa, E39 varsinkin kun päättyy 400hp M5:een..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^^On siinä myös enempi massaa kuin sun satkussa . Ja voihan joku kuski pelätä ekoja kertojaan takavedon ohjastamista tms.
Minoon todennut jo aikoja sitten, että potentiaalisen nyswärin perään en rampille lähde. Odottelen kaikessa rauhassa madellen eteenpäin rampin alkupäässä, kunnes edessä on tarpeeksi tilaa ottaa kerralla vauhti päälle, liittyä liikennevirtaa ja mennä nyswäristä ohi. Säästää omia hermoja ihan pirusti.
Minoon todennut jo aikoja sitten, että potentiaalisen nyswärin perään en rampille lähde. Odottelen kaikessa rauhassa madellen eteenpäin rampin alkupäässä, kunnes edessä on tarpeeksi tilaa ottaa kerralla vauhti päälle, liittyä liikennevirtaa ja mennä nyswäristä ohi. Säästää omia hermoja ihan pirusti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Nojoo. Tehopainosuhdetta pitäs tietenki tuossa ajatella kun vertailee. Ja jos takavetosella oikeasti pelottaa noin paljo ajaa kannattaa ehkä miettiä muuta paikkaa harjottelemiseen kuin motarin ramppi
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Jälkimmäisestä olen täysin samaa mieltä, mutta valitettavasti Suomen liikenne ei ihan joka paikassa toimi minun mieleni mukaan.
Tuossa aamulla, kun pudottelin motarille työmatkalla, edelläni oli paku jonka edellä oli henkilöauto, takanani oli henkilöauto. Heti kun kaksi ekaa rampille kääntyi, näki avoimella silmällä varsin hyvin että ensimmäinen ei löydä kaasupoljinta ja toisen osalta ei auttaisi vaikka löytyisi. Laskettelin kakkosella pikkukierroksilla rampin puoliväliin asti, kun paku samassa ajassa paineli melkein kiihdytyskaistan alkuun ja törppäsin kaasun pohjaan.
Minä ja paku vaihdoimme kaistaa kutakuinkin samaan aikaan. Toisella meistä oli vauhti valmiina moottoritielukemissa, joten oli helppoa samantien löytää vasemmaltakin kaistalta pitkä väli pakun ohittamista varten. Jälleen oli helpompaa varmistaa itselle tilaa etupuolelle hyödynnettäväksi, kuin nylpyttää siinä pakun perässä.
Tuossa aamulla, kun pudottelin motarille työmatkalla, edelläni oli paku jonka edellä oli henkilöauto, takanani oli henkilöauto. Heti kun kaksi ekaa rampille kääntyi, näki avoimella silmällä varsin hyvin että ensimmäinen ei löydä kaasupoljinta ja toisen osalta ei auttaisi vaikka löytyisi. Laskettelin kakkosella pikkukierroksilla rampin puoliväliin asti, kun paku samassa ajassa paineli melkein kiihdytyskaistan alkuun ja törppäsin kaasun pohjaan.
Minä ja paku vaihdoimme kaistaa kutakuinkin samaan aikaan. Toisella meistä oli vauhti valmiina moottoritielukemissa, joten oli helppoa samantien löytää vasemmaltakin kaistalta pitkä väli pakun ohittamista varten. Jälleen oli helpompaa varmistaa itselle tilaa etupuolelle hyödynnettäväksi, kuin nylpyttää siinä pakun perässä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Mitäpä luulet Oulun rampeilla jos tuolla lailla hissuttelee rampin puoliväliin ja lämäsee kaasun pohjaan kaasarisatkulla, onko vauhtia tarpeeksi kun pitäs motarille liittyä
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Ei, kyllä kaasarisatkulla kannattaa Oulussa yrittää odotella siellä rampin alkupäässä asti. 150hv/1600kg diisselisaabilla (9-3SC) tekniikka toimi Oulussakin ihan hienosti. Takana toki saattaa valo vilkkua, mutta yleensä nekin vähenevät kun se takanatulija tajuaa että hänkin pystyy liittymään paremmin kun vauhdinotto on mahdollista.
Ne kohdat, joissa lähdetään liikennevaloista suoraan rampille, on toki sieltä ja syvältä. Siinä kun pitäisi muidenkin päästä sieltä valoista läpi, niin ei hirveästi kehtaa jäädä odottelemaan.
Ne kohdat, joissa lähdetään liikennevaloista suoraan rampille, on toki sieltä ja syvältä. Siinä kun pitäisi muidenkin päästä sieltä valoista läpi, niin ei hirveästi kehtaa jäädä odottelemaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Se on pienoinen pettymys kun rampin valoissa olet toisena ja edellä on auto joka kiihtyy varmasti yhtä hyvin kuin satku ja sitten käykin niin että kuski pilaa sen mahdollisuuden. Ei tuo ottas päähän jos olis harvinaista mutta nykyään tuntuu joka toinen rampille meno olevan tuommosta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Totta. Tuosta kun jatkuu tai tuota edeltää se, että se pulkka saadaan max. 60km/h rajoitualueelle ja siellä on vaan pakko ajaa vähintään se kymppi yli, että matka etenee, niin ei voi kuin todeta ajatusmaailman olevan hämmentävä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Muistakaa ny kuitenkin, että rattiraivokin on aika vaarallista:Mawerick kirjoitti:Voi v*ttu. Orikedon Shelliltä lähtö kohti Raisiota ja kun piti Turun ohitustielle kiihdytellä, niin edellä ajava Primeranpaske ei painanut kaasua. Vauhtia oli hitusen yli kolmekymmentä koko *tanan rampin ja vielä liityttäessäkin (heti kun mahdollista, toki) maksimissaan 50 (ohitustiellä rajoitus 100)! Jopa tuolla hiasenromulla kiihdytti siinä kohtaa sitä jäljellä ollutta kiihdytyskaistaa oikealta ohi *tanan nutaajasta. Yllätys ei ollut kovin suuri, kun ratissa oli reikä ja facetus tms. käynnissä kännykällä. Ei jum*lauta... vajakki ei huomannut edes sitä kun vilkuttelin takana pitkiä tyyliin "voisitkos nyt v*ttu painaa kaasua"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=162805
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Ilman muuta. Tekeepä tuolla itsekin mokia joskus.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97