Valkoisen suosiota lisää Suomessa varmaan se, että Octaviassa se on ainoa väri josta ei tarvitse maksaa lisähintaa. Niitä ostetaan paljon liisareiksi, ja en minäkään haluaisi maksaa muutamaa kymppiä liisingyhtiölle joka ikinen kuukausi siitä iloista että väri olisi joku muu.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Eipä näytä Skodan Car Configuraattorin perusteella Pacific Bluekaan maksavan mitään. On se ny ainakin parempi kuin tuo osuvasti nimetty kodinkoneenvalkoinen (Candy White)...
Täysin offtopiccina tuo uusi Octavia on kyllä mennyt tuon uuden mallin myötä todella konservatiiviseen suuntaan muotoilun puolesta, mitä en sinänsä yhtään ihmettele kun kerran mallina on käytetty vanhaa A6:sta. Vanha oli ehkä hieman pullea mutta ainakaan se ei hävennyt viistoperäisyyttään kuten tuo uusi.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Valkoisia taitaa mennä eri firmoille aika hyvin, niihin saa sitten haluamansa teipit päälle.
Eräs tuttu halusi aikoinaan keltaisen Peugeotin ja se ei ollutkaan ihan läpihuutojuttu maahantuojan kanssa kun tuontiohjelmassa oli vain mustia ja punaisia 306 Cabrioletteja, lopulta tuo keltainen avo kuitenkin tuli.
Ehkä hassuin väriratkaisu maahantuojien osalta on Leyland Princess 2:sissa, niistä taisivat melkein kaikki Suomeen tuodut yksilöt olla väriltään Russet Browneja, mikä värinä ei sovi oikeastaan mihinkään autoon...
ippe kirjoitti:Eräs tuttu halusi aikoinaan keltaisen Peugeotin ja se ei ollutkaan ihan läpihuutojuttu maahantuojan kanssa kun tuontiohjelmassa oli vain mustia ja punaisia 306 Cabrioletteja, lopulta tuo keltainen avo kuitenkin tuli.
Noita on tainnut tulla sittemmin lisääkin yksityisten tuomana, kun meidän pihassa edellisessä osoitteessa seisoi myös keltainen 306 Cabrio muutama vuosi takaperin, mutta oli pre-facelift-mallia toisin kuin tämä: http://www.nettiauto.com/peugeot/306/5644656
Noista takavaloista tai perän mittasuhteista muutenkaan en pitänyt silloin, eikä näytä parantuneen ajan myötäkään...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mietteitä tuossa asiakkaita kuskaillessa firman autolla.. Kyseessä siis skoda superb 2,0Tsi dsg vaihteistolla. Ai, että mitä p***skaa tuo kulkuneuvo. Äänekäs, hidas, huono laatuvaikutelma sisältä, dsg:n toiminta vähintäänkin kyseenalainen. Tällä kiesillä oli ajettu 15tkm..
Muistaakseni joku vertaili tätä joskus ng9-5een, mitä olen myöskin koeajannut ja voi morjens eihän näitä autoja voi edes samana päivänä verrata. Tuore muistikuva uudesta Åådi a6 allroad 3,0TDI vahvistaa myöskin, että vaikka skooda käyttää paljon samoja osia kuin muissa vag autoissa, ei se todellakaan ole Audi. No hinta tietenkin ihan eri toisaalta.
Vein sitten omalla Saabilla asiakkaat lentokentälle. Hollantilaiset kehuivat saabin nahkapenkkejä ja ramppisuorituskykyä.
vjbremer kirjoitti:Mietteitä tuossa asiakkaita kuskaillessa firman autolla.. Kyseessä siis skoda superb 2,0Tsi dsg vaihteistolla. Ai, että mitä p***skaa tuo kulkuneuvo. Äänekäs, hidas, huono laatuvaikutelma sisältä, dsg:n toiminta vähintäänkin kyseenalainen. Tällä kiesillä oli ajettu 15tkm..
Muistaakseni joku vertaili tätä joskus ng9-5een, mitä olen myöskin koeajannut ja voi morjens eihän näitä autoja voi edes samana päivänä verrata. Tuore muistikuva uudesta Åådi a6 allroad 3,0TDI vahvistaa myöskin, että vaikka skooda käyttää paljon samoja osia kuin muissa vag autoissa, ei se todellakaan ole Audi. No hinta tietenkin ihan eri toisaalta.
Vein sitten omalla Saabilla asiakkaat lentokentälle. Hollantilaiset kehuivat saabin nahkapenkkejä ja ramppisuorituskykyä.
Mikä sussa on vikana, kun nämä laitteet eivät aiheuta kohdan 2:30 kaltaista reaktiota?
vjbremer kirjoitti:Mietteitä tuossa asiakkaita kuskaillessa firman autolla.. Kyseessä siis skoda superb 2,0Tsi dsg vaihteistolla. Ai, että mitä p***skaa tuo kulkuneuvo. Äänekäs, hidas, huono laatuvaikutelma sisältä, dsg:n toiminta vähintäänkin kyseenalainen. Tällä kiesillä oli ajettu 15tkm..
Jos omaa vähänkään kokemusta tuosta autosta, niin voisi kirjoittaa myös että yllä kirjoitettu on pelkkää p**kaa........ sori.
Se on sinänsä kumma että kukaan muu kuin saabistit eivät ole oivaltaneet miten ylivoimainen auto se saab on ollutkaan...siksi sitä ei kai kukaan ostanutkaan.....
Kritiikkiä voi kirjoittaa autosta kuin autosta, mutta jotain rajaa sentään....
Hyvä oivallus Rattivaihteelta Näistä autoasioista pitäisi kyetä keskustelemaan objektiivisesti, mutta kun aihe on ... hmm ... herkkä ja jakaa mielipiteitä. On hyvä muistaa, että oikeata vastausta ei kait ole olemassakaan. Miehisestä näkökulmasta todeten " toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä". Älkööt tuo "vanhan kansan sanonta" provosoi ketään . Edit: itse olen ollut jo ajat tuossa jälkimmäisessä "leirissä"
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Jos tänne saa omankin henk.koh. mielipiteen tuoda esille, niin skodalla saa kyllä melko paljon autoa (varustetaso) hintaansa nähden, kuten tekee saabillakin...
Eikä omaan silmään ole uusi superb tai octavia edes pahan näköisiä ja olenpa jopa kumpaakin mallia harkinnut, että voisi joku päivä hankkia itselle.
Yksi asia mistä en tosin tykkää ja oli merkki nyt sitten mikä tahansa on tuon uusimman octavia rs:n tuplaulostulo-viritys putkistossa, jossa ainakin lukemani mukaan oikeanpuoleinen on feikki.
Ja skodan yleinen tilanne on kyllä muutenkin melko vahvalla pohjalla ja testitkin kertoo omaa tarinaansa, +että merkin suosio tuntuu vain kasvavan kokoajan.
vjbremer kirjoitti:Mietteitä tuossa asiakkaita kuskaillessa firman autolla.. Kyseessä siis skoda superb 2,0Tsi dsg vaihteistolla. Ai, että mitä p***skaa tuo kulkuneuvo. Äänekäs, hidas, huono laatuvaikutelma sisältä, dsg:n toiminta vähintäänkin kyseenalainen. Tällä kiesillä oli ajettu 15tkm..
Jos omaa vähänkään kokemusta tuosta autosta, niin voisi kirjoittaa myös että yllä kirjoitettu on pelkkää p**kaa........ sori.
Juuri tuosta autosta ei ole kokemusta, mutta paria muuta yksilöä on tullut kuukauden sisään korjautettua sen verran paljon, että voin kertoa vjbremerin kaunistelleen asiaa. Itäauto mikä itäauto.
Siitä superbista piti vielä sanoa se, ettei se juurikaan eroa edellismallin octaviasta mitä kaverilla oli firma-autona. Ainoastaan takapenkkiläisillä lisää jalkatilaa. 1,8TSI dsg:llä tais olla kaverin auto ja päällimäisenä on jäänyt mieleen, että oli pajalla koko ajan vaihteisto-ongelmien takia ja kaasupedaalista joka katkesi ja jäi puoliksi pohjaan. Sekin oli niin pirun äänekäs että tuli tinnitystä muistuttava piippaus korviin vaasanreissun jälkeen.
Sanoisin, että aika samalla viivalla kuin volkkari ajotuntumaltaan, mutta mitä se sitten sanoo VW:stä..
Itse tiedostan hyvin selvästi Saabin viat ja huonot puolet, mutta hämmästyttävää minun mielestä on, että 360tkm ajettu alkupään femma on ajettavuudeltaan, ja ominaisuuksiltaan parempi kuin uusi hyvinvarusteltu superb. Luulin todellakin, että tuo iso skoodalåda olisi ominaisuuksiltaan lähempänä esim. uutta audi a6:sta joka on todella mielyttävä ajokokemus.