Mikä soi taustalla ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tuon meidän hevikitaristi pojan koneelleni roudaamista biiseistä on kolahtanut syvästi Sonata Arctica.
Jopa siinä määrin, että piti pistää ennakkotilaukseen special edition kokoelma. Kyllä osaa napata suomalainen metalli. :D autossakin jauhaa melkein kaiken aikaa joku konserttitaltiointi ja sentään kuuntelija on palttiarallaa 50v. 8O ...pitäisikö hakeutua johonkin terapiaan.....
Sen konserttitaltioinnin nimi on "For The Sake Of Revenge".

Ostin sen yksiltä levymessuilta hintaan 17 euroa. Mukana tuli sekä CD, että DVD. Nykyään tuota samaa pakettia myydään DVD -boksissa hintaan 26-27 euroa 8O

Helvetin hyvä live -keikka. On tullut itsekin katsottua tuota monen monta kertaa. Jani Liimatainen on yksi parhaimpia suomalaisia metallikitaristeja Aleksi Laihon, Roope Latvalan (molemmat em. Children Of Bodom), Sakari Hietalan (Tarot) ja Jarno Keskisen (Virtuocity) ohella.

Itsekin kuuntelisin mielelläni tuota Children Of Bodomia, mutta laulu on aika Scheißea. Hommaisivat sellaisen kailottavan laulajan (niin kuin heviä pitää laulaa :wink: ), niin bändi olisi helvetin hyvä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Itse en perusta erityisimmin Tony Martinin BS-levyistä, ehkä Eternal Idol ja Headless Cross vielä menettelee, mutta eihän ne mitään Black Sabbathia ole... Minusta Tony Martin on vain yksi Dio-klooni ja ei mitenkään persoonallinen vokalisti. Ozzya on turha verrata oikeisiin vokalisteihin, mutta eipä toimi vanhat Sabbath-klassikot kenenkään muun laulamana...
Mä diggaan noista Martinin levyistä kuin "hullu puurosta", varsinkin Headless Crossista, joka on mielestäni yksi parhaista 80 -luvun loppupuolen levyistä ja myös parhaista BS:n 80 -luvun levyistä. Eräs levyarvostelijakin sanoi tuosta levystä, että Black Sabbath on taas kuosissaan. Laulujen lyriikat käsittelivät okkultismia, kuten ekat BS -levyt ja vokaalisuoritukset olivat aivan häikäiseviä. Dio on mun mielestä yksi parhaimpia laulajia, mutta mielestäni Tony Martin on vielä parempi. Kun kuulin tuon em. BS:n -levyn, niin olen siitä asti kerännyt myös kaikki levyt, joissa Tony Martin laulaa.

Sabbath -klassikoista: mun mielestä Live Evil, jossa Dio lauloi ja joka sisälsi vanhoja BS -klassikoita, oli aika hyvä. Toki Ozzy laulaa nuo biisit alkuperäisellä tavalla. Ozzy on itse todennut, että "joku Ronnie James Dio laulaa 10 kertaa paremmin kuin minä, mutta minä osaan viihdyttää yleisöä." Tämä pitää paikkansa ja Ozzy onkin oikea "frontman", vaikka ei hirveämmin Black Sabbathin biisientekoon osallistunutkaan. Yleensä laulumelodiat olivat hänen keksimiään, mutta sanat biiseihin kirjoitti basisti Terry "Geezer" Butler. Yksi harvoista ekojen levyjen biiseistä, johon Ozzy kirjoitti sanat, oli "Sabotage" -levyllä oleva "Am I Going Insane?".

P.S. BS tarkoittaa tässä tapauksessa Black Sabbath, ei Bullshit :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Eternal Idolin lauluosuudet piti alun perin hoitaa edesmenneen Ray Gillenin...
Jep, harmin paikka. Oli nimittäin hyvä laulaja. Sama juttu rumpali Randy Castillon kanssa. Molemmat kuolivat syöpään. En muista, mikä syöpä tuolla Gillenillä oli, mutta Castillo kuoli muistaakseni vatsasyöpään ja jos sellainen todetaan, niin se on yleensä sitten "menoa".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti: Sen konserttitaltioinnin nimi on "For The Sake Of Revenge".

Ostin sen yksiltä levymessuilta hintaan 17 euroa. Mukana tuli sekä CD, että DVD. Nykyään tuota samaa pakettia myydään DVD -boksissa hintaan 26-27 euroa 8O

Helvetin hyvä live -keikka. On tullut itsekin katsottua tuota monen monta kertaa. Jani Liimatainen on yksi parhaimpia suomalaisia metallikitaristeja Aleksi Laihon, Roope Latvalan (molemmat em. Children Of Bodom), Sakari Hietalan (Tarot) ja Jarno Keskisen (Virtuocity) ohella.

Itsekin kuuntelisin mielelläni tuota Children Of Bodomia, mutta laulu on aika Scheißea. Hommaisivat sellaisen kailottavan laulajan (niin kuin heviä pitää laulaa :wink: ), niin bändi olisi helvetin hyvä.
Itse olin kyllä pettynyt tuon dvd:n keikkaan ja soundeihin. Monikanavamiksaus on huono ja Liimataisen kitarasoundi on ihmeellistä surinaa. Käsittämätöntä että sen luokan kamoista saa niin huonot soundit levylle! Tänäkin vuonna olen 2 kertaa nähnyt SA:n livenä ja molemmissa sekä soitto että soundit ovat olleet ihan eri tasolla.
Se on mukavaa että Tony Kakko on yhtäkkiä pompannut huikeasti eteenpäin laulajana (ja bändin keulakuvana). Ennen se ei livenä oikein pystynyt samaan kuin levyillä.
Se täytyy sanoa että SA on Suomen metallibändien ehdoton ykkönen soitannollisesti tällä hetkellä. Sen kuuli kesän keikoilla että kova rundaaminen ympäri maailman on nyt tuonut sellaisen rutiinin soittoon että kaikki toimii ja loksahtaa kohdalleen. Basisti siinä bändissä voisi olla tyyliltään vähän enemmän "kovakourainen", soundi on minusta tunkkainen ja soitto löysää.
COB:ia kyllä kuuntelee.. kiitos Laihon järjettömän aggressiivisen kitaroinnin. On se Suomen ykkönen alallaan selkeästi. Se "laulu" ei kyllä vanhemman polven hevin kuuntelijaan oikein uppoa. Mullakin menee raja siinä että melodisuus ei saa musiikista hävitä, muuten se ei enää ole musiikkia. 8)

Ai niin.. taustalla soi The Mars Volta: Amputechture
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ma Loka 30, 2006 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Gillen kuoli AIDSiin vuonna 1993. Ozzyn Don't Blame me dvd:ltä tuli mieleen eräs kohta, jossa bändi odottelee Randy Castilloa studiolle ja basisti Mike Inez toteaa, että "Randy myöhästyy omista hautajaisistaan..."

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eikä unohdeta että myös Ian Gillan kävi lauleskelemassa Sabbathissa yhden levyn ajan.. Eipä sekään levy hevirokin historiaan taida jäädä. :wink:
Mukava olisi nähdä muu sapatti vielä Dion kanssa lavalla. Mob Rules ja heaven and Hell olivat tosi hyviä levyjä puhumattakaan Live Evil livestä.
Säästelevät varmaan Black Sabbath nimeä siihen kunnes taas lähtevät rahastuskiertueelle Ozzyn kanssa jossain vaiheessa. :wink:
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Tänäkin vuonna olen 2 kertaa nähnyt SA:n livenä ja molemmissa sekä soitto että soundit ovat olleet ihan eri tasolla.
Se on mukavaa että Tony Kakko on yhtäkkiä pompannut huikeasti eteenpäin laulajana (ja bändin keulakuvana). Ennen se ei livenä oikein pystynyt samaan kuin levyillä.
Mä olen nähnyt Sonata Arctican pari kertaa, ekan kerran juuri ekan levyn ilmestyttyä. Oli kyllä tosi vakuuttavaa nähdä ja kuulla laulajan laulavan samalla tavalla kuin levyllä, eikä mitään "säästelyä".

On noi Sonatan CD/DVD:n soundit ihan OK verrattuna joihinkin muihin livelevyihin, esim. Helloweenin "High Live":n soundit on täyttä kuraa :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Eikä unohdeta että myös Ian Gillan kävi lauleskelemassa Sabbathissa yhden levyn ajan.. Eipä sekään levy hevirokin historiaan taida jäädä. :wink::
No olihan siinä ihan hyviä biisejä, vaikka soundit olivatkin kammottavat.

Black Sabbath -storyssä Ian Gillan kertoo levyn äänityksistä:
"Saimme neljä Ford Granadaa käyttöömme ja levy-yhtiö järjesti meille bileet levynteon aikana. Bileissä sai sitten juoda tequillaa niin paljon kuin sielu sieti ja sitten kun tuli aika lähteä hotellille, niin ei muuta kuin auton rattiin ja menoksi. No kuinka ollakaan auto lähti "käsistä" ja päätyi katolleen erään suihkulähteen viereen.

Seuraavana päivänä levy-yhtiön edustaja tuli äkäisenä kysymään krapulaiselta Gillanilta, että missä helvetissä oli hänen käyttöönsä annettu Ford Granada? Gillan vastasi, että siellä se on sen suihkulähteen lähellä, mutta ei tietenkään kertonut levy-yhtiön hepulle, että auto oli katollaan :wink: "

Sitten kun Gillan meni seuraavana päivänä studioon, hän kuuli Iommin biisi-idean, joka oli aika up-tempo (=nopea) biisi. Hän kirjoitti siltä seisomalta siihen sanat ja biisin nimeksi tuli "Trashed" (=kännissä).

Lyriikat:

Trashed

It really was a meeting
the bottle took a beating
the ladies of the manor
watched me climb into my car and I was
going down the track about a hundred and five
They had the stopwatch rolling
I had the headlights blazing I was really alive
And yet my mind was blowing
I drank a bottle of tequila and I felt real good
But on the twenty-fifth lap at the canal turn
I went off exploring
I knew I wouldn't make it the car just wouldn't make it
I was turning the tires burning
the ground was in my sky
I was laughing the bitch was trashed
and death was in my eye

I had started pretty good and I was feeling my way
I had the wheels in motion
There was Peter and the Greenfly laughing like drains
Inebriation
The crowd was roaring I was at Brands Hatch
in my imagination
But at the canal turn I hit an oily patch
Inebriation

Ooh Mr. Miracle, you saved me from some pain
I thank you Mr. Miracle, I won't get trashed again
Ooh, can you hear my lies
Don't you bother with this fool just laugh into my eyes

So we went back to the bar and hit the bottle again
but there was no tequila
Then we started on the whiskey just to steady our brains
'Cause there was no tequila
And as we drank a little faster at the top of our hill
We began to roll
And as we got trashed we were laughing still
oh bless my soul
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti: esim. Helloweenin "High Live":n soundit on täyttä kuraa :evil:
Ilmeisesti bändin "tapa" sitten.. :?
Kuuntelin Helloweenia n.1/2 tuntia kesällä Imatran Rock to the river festareilla. Soundit oli niin puuroa että oli pakko lähteä kaupungille juopottelemaan kesken setin. En ole Helloweenia sen kummemmin diggaillut koskaan mitä nyt muutama vanhempi levy on hyllyssä.
Muuta mitä jäi bändin nykykokoonpanosta mieleen oli että laulaja oli ihan kellaritason vinkuja.
9000CS 2,3
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Minulla soi taustalla solistiyhtye suomen pontikkaa taas tekaisin :D
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Minulla soi taustalla solistiyhtye suomen pontikkaa taas tekaisin :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:En ole Helloweenia sen kummemmin diggaillut koskaan mitä nyt muutama vanhempi levy on hyllyssä.
Muuta mitä jäi bändin nykykokoonpanosta mieleen oli että laulaja oli ihan kellaritason vinkuja.
Helloweenin Andi Deriksen lauluperformanssi vaihtelee aika suuresti keikalta toiselle. Olen myös nähnyt ja kuullut keikkoja, jossa äijä laulaa aivan helvetin huonosti, mutta tämän vuoden alkupuolella kävin tsekkaamassa bändin Helsingin Kaapelitehtaalla ja silloin äijä lauloi todella upeasti 8)

Mulla on yksi Helloweenin bootleg -levy Walls Of Jericho -ajoilta (otettu miksauspöydästä). Aika kunnon meininkiä 8) Bonuksena "parhaimman" kokoonpanon muutama yleisön seasta nauhoitettu biisi, ei mitään hyvälaatuisia ja vaikka siinä olikin vielä laulajana Michael Kiske, niin aika falskisti sekin noi biisit siinä vetää. Tosin Live In UK -livelevyllä se laulaa ihan helvetin hyvin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Outkast - Mutron Angel
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saba90 kirjoitti:Minulla soi taustalla solistiyhtye suomen pontikkaa taas tekaisin :D
Tähän voisi kevennyksenä heittää, että tiedättekö, mikä on Jari Sillanpään suosikkibiisi Solistiyhtye Suomen repertoaarista?

No se on tietysti Matkalla Timbuktuun. Siinä lauletaan: "kaksi taalaa taskussa, pieni pala mälliä huulessa" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Sylver - Take Me Back
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Lukittu