nalleolut kirjoitti:hyi hyi .ulkoinen antenni pmr on kielletty....
Kukas sitä nyt korkeataajuista radioaaltoa auton sisällä pitää, kun sen saa ulkopuolellekin
Edit: Kuvien lisäys
Sisäkuvaa, huonoa tosin, mutta saa jotain selvää, ilmeisesti linssi huurussa näin aamutuimaan.
Tuossa vähän ulkoakin samalla laadulla.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Kolkkiin vaihdoin ohjaustehostimen paluuletkun ja moottoriöljyt suodattimineen. Olipa mukavan ahtaassa paikassa paluuletkun toinen pää. Rele/sulakeboxin löysäsin niin sai vähän tilaa sinne mutta silti piti mennä koneen päälle polvilleen irrottaessa ja paikalleen laittaessa kun ei sinne kättä saanu oikeaan asentoon muuten. Oli tarkoitus nyt käytättää öljypohjakin paikoiltaan ja tarkistuttaa sihti mutta nyt ei oikein jouda semmosiin niin teetänpä sen puolen vuoden päästä seuraavassa öljynvaihdossa kun silloin siitä on enempi hyötyäkin kun jää se pohjolan talli öljynvaihto ens talvelta sitten kokonaan pois. Siihen asti toivon parasta ja pelkään pahinta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Pari parkkilamppua vaihdoin, ei käynytkään normaalit, oli epäsymmetrisesti nastat kannassa Peräkärrystä ja tonnarista ilmanpaineet renkaista, pikku reissu tiedossa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Kolkin hihnan tarkistin ja asensin pohjapanssarin paikalleen eilisen öljynvaihdon jäljiltä. Hihna oli hyvässä kunnossa joten on ehkä vaihdettukin oikeaoppisesti 210 tkm:n kohdalla. Öljyroppuakin piti hieman vielä kirrata kun ilmaantu tippa aina ropun päähän muttei ilmaannu enää. Kolmesta talvirenkaasta nypin nastat pois, neljännestä otan kunhan kerkiän. Kesärenkaatkin olisi pitänyt uusia niin tein tämmöisen säästöratkaisun. Pitää ens viikolla ottaa kesänakit pois ja laittaa syksyksi nuo nypityt alle ja ostaa kesävanteille hyvissä ajoin uudet nastat. Hakkaseiskaa taidan ostaa tälläkertaa. Jospa sitä sitten kesäksi 2015 raskis ostaa uudet kesärenkaat vanteineen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Hain kuuppaan siirtokilvet kolmeksi päiväksi, tänään ajoin kaverin korjaamolle ja vaihdoin öljyt ja suodattimen. Samalla pohjan tarkastus, yllättävän hyvässä kunnossa.
vähän muutakin remonttia samalla kun oli nosturilla.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Kampparin hihnapyörän pistin kiinni tänään. Emmin pitkään että alanko edes yrittämään kun ei pulttipyssyä ole mutta ei ollu mitään ongelmia "torxihuollossa". Vaikka ois sen pyssyn kyllä saanu naapurista lainaan jos ei ois onnistunu ilman.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vihreän saattelin viikonloppumatkalle ja sinisen tankkasin. Ei vain lakkaa ihmetyttämästä miten totaalisen eri maailmasta voi kaksi samanmallista autoa kolmen vuoden ikäerolla olla.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vaihdoin 9-5:n toisen tuulilasinpyyhkijän varren uuteen ja toisen hinkkasin metallikirkkaaksi ja maalia päälle. Saman maalausoperaation tein umpionpyyhkijöiden varsille. Mikähän noita oikein riivaa, kun tuppaavat vaan ruostumaan vaikka mitä tekis...
Rattivaihde kirjoitti:Vihreän saattelin viikonloppumatkalle ja sinisen tankkasin. Ei vain lakkaa ihmetyttämästä miten totaalisen eri maailmasta voi kaksi samanmallista autoa kolmen vuoden ikäerolla olla.
Nyt ihan kiinnostaa että miten niin eri maailmasta? En ole ajanut kuin -88 kjet automaattisatkulla. Tuollainen 2.1i on ollut ostoslistalla.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT