Ny o Hyvärisellä satku pihassa :D

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
tuhojuho
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Minäkin voisin kantaa korteni kekoon 8)

Varmaan tuon hintaisissa autoissa löytyy jo pientä ruostevikaakin, jotka pitäisi korjata. Jos löytyy joku, joka voi hoitaa ruostekorjaukset, minä voin hoitaa maalauspuolen kuntoon. Tuskinpa työnantaja kieltää uunin käytön näin hyväsydämmisessä tapauksessa
(jos joku haluaa osallistua tarvikekustannuksiin, voi laittaa vaikka YV:tä)

Tehdään nyt sitten kerrallakin talkoilla tytölle oikein edustava auto 8)
Entinen jäsen#2331
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabi on aina Saabi :D
Viimeksi muokannut ng900aero, La Maalis 11, 2006 01:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

tuhojuho kirjoitti:Minäkin voisin kantaa korteni kekoon 8)

Varmaan tuon hintaisissa autoissa löytyy jo pientä ruostevikaakin, jotka pitäisi korjata. Jos löytyy joku, joka voi hoitaa ruostekorjaukset, minä voin hoitaa maalauspuolen kuntoon. Tuskinpa työnantaja kieltää uunin käytön näin hyväsydämmisessä tapauksessa

Kuva
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
ng900aero
"Saabisti"

saab87 kirjoitti:

Kuva
Ohhoh 8O Tuhojuhalle nöyrin kiitos ja kumarrus :!: :!: :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

ng900aero kirjoitti:
saab87 kirjoitti:

Kuva
Ohhoh 8O Tuhojuhalle nöyrin kiitos ja kumarrus :!: :!: :D
sama, niinkun kaikille muillekkin Kuva
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

turboa vaan kehiin ekaksi autoksi, nyt kun niitä saa halvalla. Ja varsinkin naiselle. ainakaan meillä ei vaimo suostu yksinkertaisesti ajamaan vapaastihengittävällä 900:lla. Kaupunkiajossa mukavuus on ihan toista luokkaa turbossa ja naiset tuntuvat tykkäävän vähän vääntävämmästä autosta, jolla on rentouttavampi ajella, kuin vapaastihengittävällä ruiskupelillä joka on kaupunkiajossa ainakin minun mielestä rasittava sekä manuaalina että automaattina. Matka-ajossa aika samantekevää, että ajaako turbolla vaiko vapaastihengittävällä jos ajelee rajoitusten mukaan eikä ohita tiukoissa paikoissa. (no, mieltymytkysymyksiähän nää on)

Yksi hankkimistani turboista oli ostettaessa 450tkm ajettu ja eipä poikennut kunnoltaan meikäläisen vapaastihengittävistä. Muihinkin omistamiini turboihin olen ollut todella tyytyväinen. Vapaastihengittävillä ajoin aina vain väkipakolla ja vaimo ei suostunut niillä ajamaan ollenkaan, kun ei niillä päässyt etenemään. Turbo ja vääntö on saabeissa se juttu. Merkistä tuli legenda vasta Turbomaineen myötä. Turboton 900 ruisku on kaupungissa vähän ikävä kokemus, kun ei meinaa pysyä vihreässä aallossa millään mukana. T16:sta jollain tavalla pääsee nykyautojen perässä ja tällä ässällä vielä just ja just, kun ennakoi ajoaan.
ng900aero
"Saabisti"

Jeps
Viimeksi muokannut ng900aero, La Maalis 11, 2006 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
d-sign
"Ruisku"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Tuolla saa kyllä hintahelpotusta monesti, jos auton ostaa "korjattavaksi". Autoliike voi pestä kätensä ennen kuin takavalot häviää. Mutta tämän hintaluokan autoilla sillä ei ostajalle yleensä ole edes hirveästi merkitystä.
ng900aero
"Saabisti"

:)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Maalis 13, 2006 17:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
d-sign
"Ruisku"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Itsellekkin kelpaisi hyvin kuuppa, vaikka lääniä ois päästellä kovempaakin. (80km/h talvirajoituksista huolimatta) Kyllä se 96 kulkee sen 80 siinä missä tuo turbokin :D
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

d-sign kirjoitti:Itsellekkin kelpaisi hyvin kuuppa, vaikka lääniä ois päästellä kovempaakin. (80km/h talvirajoituksista huolimatta) Kyllä se 96 kulkee sen 80 siinä missä tuo turbokin :D
kato priva
Viimeksi muokannut vilpertti, La Maalis 11, 2006 01:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Heh, eihän tuo Turbo tuo muuta huolta kun sen että ei olekkaan riittävän ripeä :lol:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

ng900aero kirjoitti:Aivan, eikä autokauppiaalta voi oikeasti vaatia juuri mitään korvauksia jostain 20 vuotta vanhasta autosta.
Meiinaatko Sami ihan vakavissasi että ehjäkuntoisen turbotomaattisatkun saisi 500 eurolla, muistaakseni petteri75 on etsinyt sellaista nyt jo ainakin 2.5 vuoden ajan?
Tuosta kaivokselasta meni kuukausi pari sitten musta viisiovinen 8v turboautomaatti 600e:lla. Juuri leimattu, mutta ruostetta löytyi reilusti. Päällepäin siisti. Kontiolahdella joensuun lähellä oli kauan 900S vm 90 automaatti aluvanteilla kaksin renkain. Siisti ja toimiva peli, mutta mittarissa 480tkm. Hinta lähti jostain 1500e:sta ja putosi lopulta 1000e:n ja sen jälkeen en ole sitä ilmoitusta enään nähnyt. Vissiin tuossa sulan autokauppa-alueella on vieläkin se jyväskylästä kotoisin oleva sininen 900S vm 90 automaatti, mutta se on koriltaan jo kuollut, eikä kannata siihen sekaantua. Kaikkia näitä kävin oman autonetsintäni aikana viime kesänä katsomassa, mutta mulla oli vaatimuksena ehjä kori+turbo ja tokana vaatimuksena manuaalivaihteet.

Auton kuntohan on aika yksilöhommaa tämänikäisissä autoissa. Sekä turboilla, että turbottomilla on melkoinen hintahaitari ja molempia saa tarvittaessa halvalla. Automaatit on kyllä kieltämättä harvinaisia, mutta ei mahdottomia löytää.

Ainut tapa verifioida auton kunto on käydä sitä itse katsomassa. Hinnasta tai ruisku/kaasari/turbo varustuksesta ja valokuvista sitä ei näe.
ng900aero kirjoitti: Ja mitä ihmettä sillä turbolla oikeasti tekee, itsekin haaveilen taas turbottomasta mallista ilman lisähuolia.
Ekan turbon aikoihin pelkäsin minäkin noita lisähuolia, mutta nytten 6 vuotta myöhemmin oon yllättynyt, ettei mitään lisähuolia normaaliin saabin ylläpitoon ole tullut. Yhdestä kasiventtiili turbosta sain pakoventtiileitä palamaan, mutta sainpa kansiremontin tehdä myös turbottomaankin. Hirveästi lisäkikkuloitahan tuo turbollinen auto ei kuitenkaan sisällä.

Turbo tuo tuntuvasti lisää ajomukavuutta ainakin minulle. Mä oon huomannut, ettei nää turbosatkut lähde yhtikäs mihinkään, eikä näillä ole mitään tilausta nopeudessa tai kiihtyvyydessä kilpailla muiden autojen kanssa. Ei tavallaan ole vaaraa, että tehojen puolesta karkaisi käsistä ja sopii hyvin nuorellekin kuskille. Hevosvoimat ja vääntö tuo mukavuutta tuohon jokapäiväiseen ajeluun ja siinä on se juttu, mitä itse en vaihtaisi pois.
ng900aero kirjoitti: Ja ei herneitä nokkaan, koetin vain esittää oman perusteluni sille että ensiautoksi riittäisi vallan mainiosti turbotonkin versio kunhan on hienokuntoinen ;)
Ei missään nimessä ole hernepalkojen aihe. Ihan hyviä perusteluja kaikilla ja osallistuin keskusteluun vaan rohkaistakseni turbo mahdollisuudesta, jos semmoinen kohdalle tulee (eihän semmoista välttämättä edes löydä). Vanhoista saabeista ehkä eniten vastaa ajettavuudeltaan nykyautoja. Nuorten kuskien kohdalla naiset on liikenteessä tutkitusti maltillisempaa sakkia kuin nuoret miehet (tämän iltaisesta puskuriohjelmasta siteeraten). Nuorilla naisilla on liikenteessä ongelmia ainoastaan autojen kanssa, kun taas nuorilla miehillä on ongelmia pään kanssa. Naisille vois tommonen automaattiturbo oikeesti sopiakin.

toivottavasti löytyy sopiva auto!
kt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja kt »

Kyllä täältä Tampereelta löytyy todella kusipäisiä naiskuskeja. Koulutuskaupunki, ja sitä myöten sitä Poloa myös poljetaan aurinkolasit silmillä, kun on ilmeisen tärkeää menoa, jonka kaikkien tulee huomata.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin