olli9000CDturbo kirjoitti:Itseäni ei haittaa lainkaan tehdasasennetut sumarit oli keli tai vuorokaudenaika mikä hyvänsä. Itseviritellyt lyhdyt erikseen. Itsekin tapaan noita poltella silloin tällöin AINOASTAAN ulkonäkösyistä. Oli amista tai ei. Kotipoliisien vilkutteluille näytän yleensä kansainivälisiä merkkejä . Omasta mielestäni tonnarin vakiosumarit näyttää hyvältä päällä olessaan . Toki ne monessa muussakin kamppeessa näyttää hyvältä. Vetäkää herneet jos huvittaa!
Munki miälestä pitkät näyttää todella hyvältä niiden ollessa päällä. Taidampa ruveta käyttämään niitä oli sää mikä hyvänsä ja ainoastaan ulkonäkösyistä.
Niin ääliöltä, kun tuo sun teksti näyttää prkl. Silloin tällöin joudun taistelemaan sellaisella tiellä, jossa ei ole pyörätietä. Joku pelle tulee superkirkkailla sumareilla vastaan ja yrität siinä sitten vahtia olisko siinä tien reunassa kävelijää ym. Voi jumankeuta!! "näyttää hyvältä". Menikö yhtään jakeluun..? Tuskin.
Be my guest! Pidä pitkiä päällä jos lystää. Tarkoitan vain sitä että orkkis sumarit häikäsee aianki omasta mielestä huomattavasti vähemmän ku lyhyet ajovalot. Ainaki takuuvarmasti vähemmän ku monien käyttämät 100w pitkät! Ja vielä en superkirkkaita sumareita ole tavannut. lisäpitkiä kylläkin. Ja mitä häikäisyyn tulee niin mielestäni uusien autojen xenon valot lyhyilläkin häikäsee enemmän ku perus halot pitkillä. Tää on vain mun mielipide.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
olli9000CDturbo kirjoitti: Kotipoliisien vilkutteluille näytän yleensä kansainivälisiä merkkejä .
Ja samanlaiset apuvirkamiehet jaksavat vilkutella valoja jos/kun EN käytä valoja päiväsaikaan, en tietenkään sillä se olisi jturhaa, ensinnäkin tarpeetonta energian tuhlausta, häikäisee vastaantulijoita ja koska näkyvyys on valoisaan aikaan täysin riittävä ilman lisävalaistusta. Keskieurooppalaiseen tapaan valot päälle vasta kun alkaa hämärtyä ja tunneleissa.
Jos on intohimo pitää valoja päiväsaikaan niin sitten mieluummin tosiaan vaikka pienempitehoiset ja vähemmän häikäisevät sumarit päälle.
olli9000CDturbo kirjoitti:Itseäni ei haittaa lainkaan tehdasasennetut sumarit oli keli tai vuorokaudenaika mikä hyvänsä. Itseviritellyt lyhdyt erikseen. Itsekin tapaan noita poltella silloin tällöin AINOASTAAN ulkonäkösyistä. Oli amista tai ei. Kotipoliisien vilkutteluille näytän yleensä kansainivälisiä merkkejä . Omasta mielestäni tonnarin vakiosumarit näyttää hyvältä päällä olessaan . Toki ne monessa muussakin kamppeessa näyttää hyvältä. Vetäkää herneet jos huvittaa!
Munki miälestä pitkät näyttää todella hyvältä niiden ollessa päällä. Taidampa ruveta käyttämään niitä oli sää mikä hyvänsä ja ainoastaan ulkonäkösyistä.
Niin ääliöltä, kun tuo sun teksti näyttää prkl. Silloin tällöin joudun taistelemaan sellaisella tiellä, jossa ei ole pyörätietä. Joku pelle tulee superkirkkailla sumareilla vastaan ja yrität siinä sitten vahtia olisko siinä tien reunassa kävelijää ym. Voi jumankeuta!! "näyttää hyvältä". Menikö yhtään jakeluun..? Tuskin.
Be my guest! Pidä pitkiä päällä jos lystää. Tarkoitan vain sitä että orkkis sumarit häikäsee aianki omasta mielestä huomattavasti vähemmän ku lyhyet ajovalot. Ainaki takuuvarmasti vähemmän ku monien käyttämät 100w pitkät! Ja vielä en superkirkkaita sumareita ole tavannut. lisäpitkiä kylläkin. Ja mitä häikäisyyn tulee niin mielestäni uusien autojen xenon valot lyhyilläkin häikäsee enemmän ku perus halot pitkillä. Tää on vain mun mielipide.
Se on ihan totta, että nämä nykyiset xenonvalot välkkyvät aika veemäisesti. Miksi ihmeessä pitää vaarantaa liikennettä pitämällä sumareita päällä, jos vastaantulija ei näe mitään? Sumareistakin on oikeasti hyötyä silloin, kun on todella kova sumu. Ihan harmittaa siinä tilanteessa, kun niitä ei omassa autossa ole.
carimat kirjoitti:Näemmä tuokin kait pikku E, mutta ite silmään sopii paremmin se malli jossa on ne muovihelmat ovissa. Ulottuu tuohon ovilistan korkeudelle...tiä sit mikä malli on ....kuitenkin tosiaan 190 sarjaa. Kai se mukailee AEROA
Joo, pidän kyllä itsekin enemmän "muovihelmamallista". Kyseiset helmathan siis tulivat syksyn 1989 malliuudistuksen myötä (tuo on pari vuotta vanhempi) sekä 190:seen että 124-koriseen...
Kilometrejä mittarissa n. 180 tkm, tiedä sitten kuinka paljon on saksanpoika aikanaan ruuvannut pois, tuotu siis Suomeen -99
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)