Mikä soi taustalla ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Mikeistä: mulla on "hevikepeissä" seuraavat mikit:
Ibanezin RG550:ssä tallamikkinä DiMarzion ToneZone ja kaulamikkinä Dual Distortion.
Charvel 3 (vai oliko se 4?) tallamikkinä EMG81 8) Rokkaa!

Kolmannessa "ei niin hevikepissä" Ibanez PF200:ssa on tallamikkinä joku Gibsonin mikki (en muista tyyppiä).

Neljännessä vanhassa p*sk*ss* japsilespaulkopiossa on vielä orkkismikit, mutta Schallerin hyvät virityskoneistot 8)
Mulla oli jóskus Ibanez "Les Paul". Hupaisa juttu, se oli lankultaan täsmälleen kuin oikea LP, kaarevaa kantta ja potikoita/painoa myöten. Soittotatsi oli sitten aika heikko ja mikit huonot. Melkein samanlainen lapa kuin tuossa sinun PF200:ssa. Sen myymistä en kadu, ja sitä paitsi sain siitä enemmän kuin maksoin :)
Mulla on tuossa Explorerissa Seymour Duncanit, Full Shredtallamikkinä ja The JB kaulassa. Oikein rouheat blues soundit mutta eipä oikein hirveetä heviä irtoakaan.

Tuosta RG570:stä tuli mieleen että on kyllä tosi laadukas kitara! Olen ollut ihan ihmeissäni että miten häiriötön ja jämäkkä se on. Epäilin kun olin ostamassa sitä että joopajoo, tuohon kun laittaa 10 kielet niin ei varmasti pidä virettään ja vääntää tuon olemattoman super wizard kaulan solmuun ja talla lähtee liikkumaan jne jne niin vielä mitä! Ihmeen hyvä peli vaikka ei ole edes Ibanezin ns. kallista sarjaa. ei ihme että Steve Vaikin käyttää tuollaista, ainakin käytti joskus.

Hirveä kitarakuume. Vaikka ei entisiäkään ehdi soitella. Pitäisi lennähtää jenkkilöissä joku reissu niin olisi hyvä syy tuoda vaikka joku ESP Michael Wilton model jota olen kuolannut, tuliaisina. Vai ostaisiko jotain erikoista, esim. http://www.queensryche.com/fans/images- ... guitar.jpg 8)
Voisi herättää tullissa "hieman" huomiota.. :wink:
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ti Marras 07, 2006 22:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Mulla oli jóskus Ibanez "Les Paul". Hupaisa juttu, se oli lankultaan täsmälleen kuin oikea LP, kaarevaa kantta ja potikoita/painoa myöten. Soittotatsi oli sitten aika heikko ja mikit huonot. Melkein samanlainen lapa kuin tuossa sinun PF200:ssa. Sen myymistä en kadu, ja sitä paitsi sain siitä enemmän kuin maksoin :)
Joo, toi PF200 on periaatteessa Les Paul -kopio, mutta body on muotoiltu, ettei se ole ihan pelkkä lankku ja siihen on yritetty saada vähän Les Paulista eroavaa ilmettä. Näin kerran tuollaisen kitaran Paul Gilbertillä ja sen jälkeen löytyi tuo kitara halvalla, maksoin siitä käytettynä 1500 vanhaa markkaa. Pidän tosta kitarasta. Soittotatsi on hyvä ja siinä on melko täyteläinen soundi, sillä kitarassa on tallan takana pienehkö ontto kohta.
Saappi Kuski kirjoitti:Hirveä kitarakuume. Vaikka ei entisiäkään ehdi soitella. Pitäisi lennähtää jenkkilöissä joku reissu niin olisi hyvä syy tuoda vaikka joku ESP Michael Wilton model jota olen kuolannut, tuliaisina. Vai ostaisiko jotain erikoista, esim. http://www.queensryche.com/fans/images- ... guitar.jpg 8)
Voisi herättää tullissa "hieman" huomiota.. :wink:
Mulla kanssa. Oon miettinyt, että mitäköhän sitä pitäisi ostaa, kun olisi niin paljon varteenotettavia vaihtoehtoja. PRS himoittaisi, mutta kun ne ei enää tee vasurikitaroita :cry: Musta BC Rich voisi kanssa olla asiaa, kuten myös akustinen Ovation. Ja kun ei nytkään ehdi soittamaan noita mun kitaroita. En ollut varmaan kahteen vuoteen koskenut sähkiksiin ollenkaan, kun aloin viime viikonloppuna vaihtaa niihin kieliä :roll: Nyt olen saanut vaihdettua Ibanezeihin Optima -kultakielet, mutta ei ole vielä ollut aikaa niiden testaamiseen. Ja vielä pitäisi vaihtaa kielet tuohon Charveliin... :roll:

P.S. Mitä tuollainen Queensryche kitara maksaisi jenkeissä?
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti: P.S. Mitä tuollainen Queensryche kitara maksaisi jenkeissä?
Tuo tri-ryche on aika varmasti ihan yksittäiskappale.. enkä usko että kukaan ostaisikaan tuollaista kuin korkeintaan koristeeksi. Aika epäkäytännöllinen kitara, mutta hieno :) . Michael Wilton "strato" näyttäisi olevan listahinnaltaan $3200 ESP:n sivujen mukaan. Monet kehuu tuota Alexi Laiho signatute mallia hyväksi kitaraksi (luulisi olevankin, hinta yli €4000 :roll: ). En ole nähnyt Suomessa siitä kuin sitä halvempaa LTD versiota myynnissä. Jenkkeihin jos lähtee kitaran hakuun niin siellä niitä sitten on tosiaan mistä valita. Jossain LA:n Guitar Centerissä on niin paljon kitaroita että siellä voisi viettää vaikka viikon niitä vertailemassa.
9000CS 2,3
Aleksi
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

E-Type - You Will Always Be A Part Of Me 8O
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Talladega
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Päädyin sitten käytettyyn RG570 malliin, siitä tuli jämäkkä soitettava 10-kielisetillä. Pitäisi vaihtaa siihen kunnon ärjy DiMarzion takamikki tai vaikka EMG:n aktiivisetti kun jaksais..
Mulla on RG 520 QS, hankin siihen EMG:n ZW -paketin eli eteen 85 ja taakse 81. Tykkäsin muutoksesta kovasti, varsinkin takamikki oli hyvä hankinta. Johtuisko siitä, että yleensä tulee soiteltua sitä musiikkilajia jossa "veri valuu kaiuttimista" :twisted:

Mites onnistuit 10 -kielten asennuksessa? Itse kun kokeilin niin talla nousi mielestäni liian pystyyn vaikka vaihdoin jousetkin jäykemmiksi. Kovasti tekisi mieli kyllä lukita koko talla; sen verran työlästä on virittää.
Saabiton
taassaapi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

Noista covereista tuli mieleen ja otin soimaan vanhan hyvän albumin Sleepy Sleepers sings Matti ja Teppo. Aivan järisyttävää :D . Varsinkin "Kaiken takana on nainen"
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Talladega kirjoitti:Mites onnistuit 10 -kielten asennuksessa? Itse kun kokeilin niin talla nousi mielestäni liian pystyyn vaikka vaihdoin jousetkin jäykemmiksi. Kovasti tekisi mieli kyllä lukita koko talla; sen verran työlästä on virittää.
Kiristä jousia kiristämällä ruuveja, joihin ne on kiinnitetty. Mikä sitten on oikea kireys? No sen saa tietää ainoastaan kokeilemalla ja säätämällä taas uudestaan.

Offtopic: mulla on noissa Floyd Rosen kammella varustetuissa "hevikepeissä" 0.09:n kielet, mutta tuossa Ibanez PF200:ssa (kiinteä talla) mulla on Optiman valmis kielisekoitus 0.09-0.46, eli kielet korkeasta E:stä G:hen ovat 0.09 settiä ja kielet D:stä matalaan E:hen 0.10:n settiä.

Sääli, ettei kukaan enää tuo noita Optiman (aikaisemmin nimellä Maxima) kieliä maahan :roll: Nyt täytyy ostaa niitä yhdestä wieniläisestä musiikkikaupasta, aina kun tulee käytyä työmatkalla Itävallassa. Täytyisi ilmeisesti selvittää, että voiko niitä tilata netin kautta :roll:

Optimat on kultapäällysteisiä kitaran ja basson kieliä, jotka kestävät noin 3 kertaa sen ajan, minkä normaali kielisetti kestää. Ovat kyllä melkein tuplasti kalliimpiakin, mutta hyviä...

P.S. Jos omistaa kitaran, jossa on Floyd Rosen kampi, niin kannattaa käyttää siinä kitarassa säätötöiden jälkeen aina saman valmistajan kieliä, sillä esim. noissa 0.09 settien paksuuksissakin on eroja ja jos sitten laittaa toisen kielivalmistajan setin kiinni kitaraan, niin talla voikin yhtäkkiä olla päin p:ptä :evil:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Talladega kirjoitti:
Mites onnistuit 10 -kielten asennuksessa? Itse kun kokeilin niin talla nousi mielestäni liian pystyyn vaikka vaihdoin jousetkin jäykemmiksi. Kovasti tekisi mieli kyllä lukita koko talla; sen verran työlästä on virittää.
Ostin kitaran Levytukusta aleksilta vasta jokin aika sitten.. Kielet vaihdettiin ja säädöt tehtiin siellä. Epäilin koko prosessin onnistumista mutta myyjä sanoi että hyvä tulee kun ammattilainen tekee ja ihan oikeassa olikin. Kitara on siis joka kohdasta täydellisesti säädöissä. Nehän toisaalta myyvät Ibanezia joten homman täytyykin olla hallussa. Täytyy varmaan vaihdattaa kielet siellä joka kerta :roll: ja ensi kerralla mikit kanssa. :wink:
Kaupan ehtona oli että soitin saadaan kuosiin 10 kielillä, muuten olisin palauttanut koko kitaran.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Ostin kitaran Levytukusta aleksilta vasta jokin aika sitten.. Kielet vaihdettiin ja säädöt tehtiin siellä. Epäilin koko prosessin onnistumista mutta myyjä sanoi että hyvä tulee kun ammattilainen tekee ja ihan oikeassa olikin. Kitara on siis joka kohdasta täydellisesti säädöissä. Nehän toisaalta myyvät Ibanezia joten homman täytyykin olla hallussa. Täytyy varmaan vaihdattaa kielet siellä joka kerta :roll: ja ensi kerralla mikit kanssa. :wink:
Kaupan ehtona oli että soitin saadaan kuosiin 10 kielillä, muuten olisin palauttanut koko kitaran.
Vaikka mä teetänkin osan Saabeihin liittyvistä töistä esim. PCS:llä, niin kitaroihin liittyvät työt mä teen itse. Näin saa itselleen juuri sellaiset säädöt kuin itse haluaa. OK, jotain nauhojen uusimista en taatusti ala tekemään itse, mutta seuraavat työt ainakin onnistuu:

-kielien vaihto
-kaulan suoristus
-mikrofonien ja muun elektroniikan vaihto
-virityskoneiston vaihto (talla + virittimet + Floyd Rosessa jouset)
-intonaation säätö (aika tärkeä juttu, ettei kitara kuulosta p*sk*lta soittaessa sointuja eri puolilta kaulaa)
-kaulan vaihto "bolt-on" kitaroissa.

Millä sitten oppii tekemään nuo em. jutut? Haastattelemalla ammattilaisia, lukemalla aiheisiin liittyviä julkaisuja ja tekemällä itse (tekemällä oppii).

Jos voi jotain heikkouksia sanoa meikäläisen toiminnasta, niin mun on tosi vaikea tehdä omia, hyvältä kuulostavia soundeja etuvahvistimesta/efektilaitteesta :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Timo TA Mikkonen - Joulusydän

Sarjassamme "uskomatonta paskaa" :?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti: Vaikka mä teetänkin osan Saabeihin liittyvistä töistä esim. PCS:llä, niin kitaroihin liittyvät työt mä teen itse. Näin saa itselleen juuri sellaiset säädöt kuin itse haluaa. OK, jotain nauhojen uusimista en taatusti ala tekemään itse, mutta seuraavat työt ainakin onnistuu:

-kielien vaihto
-kaulan suoristus
-mikrofonien ja muun elektroniikan vaihto
-virityskoneiston vaihto (talla + virittimet + Floyd Rosessa jouset)
-intonaation säätö (aika tärkeä juttu, ettei kitara kuulosta p*sk*lta soittaessa sointuja eri puolilta kaulaa)
-kaulan vaihto "bolt-on" kitaroissa.

Jos voi jotain heikkouksia sanoa meikäläisen toiminnasta, niin mun on tosi vaikea tehdä omia, hyvältä kuulostavia soundeja etuvahvistimesta/efektilaitteesta :roll:
Ainahan noita säätöjä joutuu silloin tällöin tekemään. Mutta kun liikkeestä kitaran ostaa niin tokihan sille vongutaan "luovutushuolto" kaupan päälle samalla tavalla kuin autoillekin :)
Kaulathan elää vuodenaikojen mukaankin jonkin verran, itse olen lopettanut niiden säätämisen pelkästään niiden takia. Talvella yhteen suuntaan ja kesällä takaisin saman verran. Parhaiten kitarat säilyisi kun viitsisi aina laittaa laukkuun kun ei soita. K.Yairin sähköakustista säilytän itse aina laukussa.

Kyllä niitä hyviäkin kieliä saa vielä Suomesta. Hieman peruskieliä kalliimmalla saa Dean Markleyn Blue Steel kielet jotka kyllä hakkaa perussetit mennen tullen, nimenomaan tasalatuisuutensa ansiosta. Itse käytän pelkästään niitä ja olen ollut tyytyväinen.
Jos haluaa vähän enemmän laittaa rahaa kestävyyteen niin Elixirit sitten.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Kyllä niitä hyviäkin kieliä saa vielä Suomesta. Hieman peruskieliä kalliimmalla saa Dean Markleyn Blue Steel kielet jotka kyllä hakkaa perussetit mennen tullen, nimenomaan tasalatuisuutensa ansiosta. Itse käytän pelkästään niitä ja olen ollut tyytyväinen.
Jos haluaa vähän enemmän laittaa rahaa kestävyyteen niin Elixirit sitten.
No nyt löytyi sopiva pulju 8)

Tästä esim. Optiman 0.10:n kielisatsi:

http://www.lordofthestrings.com/lots/RA ... 05011.html

Edit: en ole enää aikoihin ostanut kitarankieliä Suomesta, mutta mitä esim. sähkiksen kielisetti maksaa (keskimäärin) nykyään? Tuo Lordofthestrings kehuu lähettävänsä yli 25 euron tilaukset postimaksuitta.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ecopower
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ecopower »

taassaapi kirjoitti:Noista covereista tuli mieleen ja otin soimaan vanhan hyvän albumin Sleepy Sleepers sings Matti ja Teppo. Aivan järisyttävää :D . Varsinkin "Kaiken takana on nainen"
Jus saman imuroin viime viikon loppuna!!! :wink:
Kuuntelu tuo mieleen ensi autoilut kortin saanin jälkeen vuonna-87.
Ja eka autohan oli tietenkin SAAB 900 EMS -81 aj:115tkm,meni muuten lunastukseen eka vuonna"kattokerho*3 kerien" :lol:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Turbo Sensonic kirjoitti: Vaikka mä teetänkin osan Saabeihin liittyvistä töistä esim. PCS:llä, niin kitaroihin liittyvät työt mä teen itse. Näin saa itselleen juuri sellaiset säädöt kuin itse haluaa. OK, jotain nauhojen uusimista en taatusti ala tekemään itse, mutta seuraavat työt ainakin onnistuu:

Tämäs mielenkiintoista juttua. Minä olen myöskin jonkin sortin kitarafriikki, jo tuolta about 14 vuotiaasta lähtien. Tykkään soitella omaksi ilokseni ja myöskin bändissä (ja siinäkin vain soittelemme "itsellemme"). Kitaroita tykkään ropata ihan kuin autojakin. Eikä vahvistinkaan säästy ruuvailulta. Nauhanvaihtojakin olen tehnyt yms juttuja. Sekä itselle, että joillekkin tuttaville. Aina tahtoo olla jotain kitaraprojektia meneillään. Kun saa yhden "valmiiksi", loppuu mielenkiinto yleensä aika pian ja alkaa kehitellä jotain uutta. Valmiita kitaroita toki pääasiassa soittelen ja ykkösenä on ehdottomasti Gibson ES335 vuodelta ´97. Jos tarkemmin kiinnostaa, niin täältävoi tsekata lisää. Kaikkea ei toki haluta itse alkaa tuhertaa kun ei ole tiloja eikä välineitä. Esim juuri tällä hetkellä tuo mun Nighthawk on kaulan oikaisuhionnassa ja nauhanvaihdossa Amfisoundilla Haukiputaalla. Liian arvokas peli tuhertaa itse. Jotain bolt-on kauloja voi nauhoittaa paremmalla mielellä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Voi hyvänen aika. Kiitokset linkistä! Eihän tuolla kielet maksa paljon mitään verrattuna Suomen hintoihin! Blue Steel 10/46 setti 7,90€ (mulla on tuossa vastaava avaamaton paketti joka on ostettu fazerilta niin päällä lukee 14€ :roll: Taidankin tilata kerralla useampia ja
laitetaanpa samalla juhlan kunniaksi myös Warwickin jatsimieheenkin uusi setti tilaukseen.. Pelkästään siinä säästää jo yli 2kymppiä..
:roll:
9000CS 2,3
Lukittu