AZP kirjoitti:Eipä ole itsellä ollut aikaisemmin sellaista autoa, joka näyttää keskikulutukseksi 5,4 litraa pidemmälle matkalle
Hölläsin kaasujalkaa paluumatkalla. Keskinopeudella 82 km/h ajoa 170 km SIDin kulutuksella 4,9 litraa satasella. Itse asiassa matkan lopussa liikennevaloihin rullatessa lukema laski 4,8 litraan, mutta palasi tietenkin takaisin hetken valoissa seisottuani. Hyvä fiilis jatkui matkan jälkeen öljyasemalla pistäytyessä, kun täytin tankin hintaan 1,214 €/litra. Kahden hengen Tku-Hki-Tku reissulle tuli hintaa siis reilut parikymppiä. Pääsishän sillä yksi ihminen junalla ehkä Karjaalle, muttei takaisin
Eilen raportoimani kulutuslukema oli siis keskinopeudella 104 km/h. Ensi kerralla ajetaan sitten kuuttakymppiä
Oli kaikin puolin hyvä hääveto eilen, alkaen siitä että en oo juuri parempaa akustiikkaa noissa merkeissä kohdannut ja sitä myötä homma kulki lavalta lähtien koko mukavasti ja tämähän tietty heijastuu suoraan fiilikseen. Kovasti oltiin jälkeenpäin myöskin kiitollisia ja vaikka siinä vaiheessa kun sänkyyn pääsi olikin takana paria minuuttia yli 24 tuntia samoilla silmillä ja tietysti vielä kuskina niin ei harmittanut enää ollenkaan.
Tolkun ihmisiä muutenkin, ruokapöydässä oli muikkuja ja hääautona OG-femma.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Toki siellä normaalit paistit, lohet, kasvisgratiinit ja muut vakiotarjoilut oli. Noi muikut vaan oli sikäli iloinen yllätys, että jonkin verran on tullut samantyyppisiä kekkereitä kuitenkin kierrettyä enkä muista tätä erinomaista ravintoa ikinä aiemmin missään tarjotun ja kaiken lisäksi ne oli vielä oikein poikkeuksellisen hyviä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Saatu vähän laitettua harrastetonnaria siihen malliin tänään että seuraavan kerran voiskin laittaa käyntiin ja antaa käydä pitempään kuin 15sek. Myös nippu moottorin osia tuli kiikutettua säilöntäpaikkaan,kohta pääsee toista moottoriakin kasailemaan!
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Tänään ollut pitkästä aikaa hyvä olo! Muutaman kuukauden sairastellut niin perkeleesti ja välillä todella kehno olo, joten jo pikkuisen oli aikakin. Taidan siis hommata vapaaehtoisesti huonon olon ja kirjoitella projektikertomuksen.
lukot lopetti jäätymisen kun sinne tunki ensin vaseliinia ja myöhemmin vielä perään aseöljyä, joka muuten hinnaltaan ei ollut yhtän paha siihen nähden että sillä on jotain vaatimuksiakin.
lisäksi pihalle tulee jo polttopuu kuormia.
aito lukkosula kyllä teki huonon fiiliksen kun eihän sen vaikutus ole kovin pitkäikäinen, noin vuorokauden... muistelen joskus kokeilleen sitä talossa jonkin narisevan saranan voiteluun mutta ei siinäkään toiminut kauaa, taitaa olla nimensä veroista eli ainoastaan sulattaa, ei voitele, eikä estä jäätymistä.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Bemarin takaluukun lukkomekanismi ei ole takunnut enää tippaakaan sen jälkeen, kun suoritin sille PPVK -huollon. Pura, putsaa, voitele, kasaa on proseduuri, jolla moni vanha ja jäätyvä tahi muuten takkuava lukko tahi muu mekaaninen härpäke lähtee toimimaan. Alkuperäinen vaseliini oli osittain kovettunut muovimaiseksi, mikä hämmästytti. Uudeksi voiteluaineeksi valikoitui täällä jusin kehuma CRC:n valkoinen litiumrasva.
Ottaa toki enemmän aikaa ja vaivaa kuin öljyn suihkiminen avaimenreiästä, mutta yleensä lopputuloskin on parempi ja luotettavampi. Suosittelen lämpimästi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla