Ajelin tossa ohitustietä itäänpäin, cruise päällä ja todellista nopeutta ~107. Ohitin muutaman auton jotka ajoivat vajaata yhdeksääkymppiä ja pysyttelin ohituskaistalla kun näin että oikealla kaistalla menee aura sitä viittäkymppiään tai mitä nyt meneekin. Hieman ennen kuin tulen auran kohdalle, sen takana oleva ekokoppi Hojota Varis laittaa vilkun päälle ja siirtyy samalla suoraan mun "tulilinjalle"! Saakelin pässi ei katsonut yhtään peiliin, siitä vaan kaistaa vaihtamaan! Onnistuin sentään puristautumaan kaiteen ja Variksen välistä töötti pohjassa ohi, jarruttaa ei enää ehtinyt.
Eilen 70-alueella arvion mukaan noin 150 km/h etenevän ja tänään keskisormi etuikkunassa kulkevan, auton. Kummatkin Bemaweita, varmasti ihan sattumalta.
Lisäksi viime aikoina keskustassa harvinaisen paljon kaistanvaihtovammasia. Mikä siinä on, kun vilkku kyllä löytyy, mutta kun tilaa saa niin se riisukupin ratti ei vaan millään käänny, vaan lopulta runkataan siinä toisenkin kaistan tukkeena.
Aikajärjestyksessä; Stilo farkku yritti alle risteyksessä oikealta, mutta kielletystä ajosuunnasta, C5 lumen ahdistamalla kadulla vastaan jokseenkin lujaa, V70 jossa ei ottanut suuntamerkki toimiakseen kuin vasta viimeisessä risteyksessä/kaistanvaihdossa niistä kaikista joiden läpi perässä ajelin, samanvärinen kuin allekirjoittaneen 9-5 vierellä kaksikaistaisella, kiireinen Avensis samalla väylällä (leikkasi "vähän" eteen ABC:n valoissa), Golf johon oli juminut 2-vaihde päälle motarilla, aurinko paskaisella tuulilasilla, hiekanvärinen 9-5 Aero kuorma-auton perässä, tummanpunainen CS Saab-logoin varustetuilla kapseleilla pysäköintipaikalla, 9-3 seuraavassa rivissä, hopean värinen Saxo ajoi sivu juuri kun olin pysäköinyt.
Tänä aamuna meinas emännän rolla (pommi oli viel sillon lukot jäässä) lyhentyä keulasta kun yks saakelin sokea tyrkkäs fiatillaan kerrostalon pihasta todella vauhdikkaasti alle (meinas tulla tuplamälli, toisesta suunnasta tullu taksi meinas pukata toiseltapuolen ja mie toiselta). Just ja just sain pysähtymään. Kaikenlaisille todellakin kortteja jaellaan
Jos olis ollu pommari ajossa niin siinä on hiukka huonommat renkaat ja enempi massaa...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Eilen iltasella meni Kouvola-Mikkeli välillä ajellessa ohi hopianharmaa natsipakastin-katumaasturi aikamoista haipakkaa. Jossa pikaisella vilkauksella näytti olevan Juha Kankkusen vaali(??) mainosta ja numeroakin.
Elikkä menikö musta Kankkuin ohi niin että hujahti!?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Joku oli pukannut Pösööllä Paippisten kiitotien mutkassa hankeen. Ei siinä nyt sinänsä mitään ihmeellistä, mutta samainen Pösöö oli ehkä n. kuukausi sitten lepikon puolella muutaman kilometrin päässä tämänkertaisesta lipsahduspaikasta...Melko taitavaa? Pitää varmaan rupee olemaan tarkkana aina kun näkee sinisen 306 bugatin ajelevan näillä main
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ranskalaista teknologiaa liekeissä, eli Kehä-I:sellä paloi joku Rellu tms iltapäivällä neljän jälkiruuhkassa länteen mennessä heti Länsi-Pakilan sillan jälkeen...
Taitavat olla aika herkkiä syttymään.. nuo ranskalaiset?
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Nissani joka kyttäsi ohitus paikkaa siinä 70 kilometriä Itse asiassa ajoi takana melkoisella haitariliikkeellä, puhui kännykkään ja huojui kaistalla laidasta laitaan.
Kaiken huippu oli se ohitus, kun se vihdoin ja viimein tuli. Nopeutta oli melko niukasti ja tärkeämpää näkyi olevan mun Opelin ihailu kuin eteenpäin katsominen. No, reilu 20km päästä oltiin motarin rampissa, ja ripeällä kiihdytyksellä Nissanista ohi.
Itä-Rallin nuotitusajoja, ajelivat vasttaan ku oltii mänössä pinolle yhen nelivetoaudin saiki tuupata penkasta pois ku ei ois muute lähtenä... ajel sen verra vauhilla vasttaa jotta ei ois muute pysähtyny enne rekankeulloo jos ei ois ajana hankkeen.
Erikoiskokkeen pätkkee siis nuotittivat tännään ja huomenna ajelevat sillä pätkällä vissii vähä rallii.
Sitten tuliki järkkäri paikalle jolta saatiin puhelinnumero, johon soittamalla saatiin pätkä tukkoon jotta ei tulisi metästä tullessa kuormapäällä ajellessa enempi yllätyksiä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Eestin kilvissä olevan A6 Audin (C6 vai C7, melko uusi kuitenkin) matelemassa ja hetken päästä pysähdyksissä hätävilkut päällä. Pysähdyin kysymään että missä palaa, mutta kaveri puhui puhelimeen ja viitteli että kaikki ok. Ei mun käsittääkseni hätävilkkuja ole ihan tuohon tarkoitettu...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Tässä ykspäivä tuli semmone teiden ritari nähtyy, että meinas oikeesti hermot mennä ja meniki. Rekan eessä tötöttää 60km/h hyvällä kelillä 80tiellä keskellä tietä, eikä anna minnii näköstä ohitustilaa. Hyvä ettei ajellu vastaantulijan päälle, sen verra keskellä ajel eikö yhtää väistelly. Siinä perässä ajeltii varmaa 10km painellen välillä paineilmatorvia, vaan ei mitään vaikutusta.. peiliin kyllä vilkuili mutta ajolinja pysyi visusti keskellä tietä. Oli välissä yksi risteyskin ja olisi ihan hyvin voinut antaa tietä bussipysäkin kautta, mutta kun ei sitten millään. Lopulta pitkän suoran auettua palo viimesetki hermon rippeet ja eiku kaistanvaihto ja väkisin ohi. Tulihan sitä tilaa sitten kun land cruiserin takapuskuri oli enää puolemetri päässä ja oltiin selkeästi ohittamassa. ihan selkeetä vittuilua ja haitantekoa ammattikuskia kohtaan. Itsehhän satuin istumaan vänkärin penkillä rekan kopissa kyseisessä tilanteessa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Joku vanhempi äijis suuttui pahasti tuossa 10-tiellä, kun sen 407 Pösö ei runsaasta savutuksesta huolimatta kiihtynyt tarpeeksi hyvin liikenneympyrän jälkeen ylämäessä (yritti ilmeisesti jättää Saabin). Alkoi nyrkin puiminen, sormien heiluttelu, Pösön omituinen seilaaminen kaistan reunalta toiselle ja jarruvalojen vilkuttelu. En jaksanut sitä valoshowta kovin pitkään, vaan vetäsin kääntymiskaistalle ja erkanin 10-tieltä. Äijis huomas tän ja polkas jarruu niin, että sen Pösö jäi keskelle risteystä siihen ajokaistalle. Sitten se kääntyi yllättäen perään, mutta sen myöhempi agenda jäi minulle epäselväksi, koska en jäänyt kyselemään tarkemmin.