Jos se bemari pääsee jonon perältä estämään kaikkien muiden ohitustoiveet, niin eikö se samainen ohituspaikka olisi auennut aikaisemmin sille jonon toisen auton kuljettajalle? Luulisi että rekasta olisi päässyt ohi, jos toinen pääsee samassa paikassa jonosta ohi. Jos taas bemari oikeasti oli niin paljon tehokkaampi (ja kuski rohkeampi ajamaan hurjaa ylinopeutta), niin ei se siinä rekan takana kauaa pällistele, vaan käyttää seuraavan (jonon aiemman kakkosen mielestä liian lyhyen) ohituspaikan ja menee pois edestä.Djjules kirjoitti:Kaksi erillistä tapausta, joissa bemari lähtee ohittamaan jonon perältä blokaten kaikkien muiden ohitusyrityksen rekasta. Tämä on kyllä merkkiin katsomatta yleinen tapa, jota en vain ymmärrä. Kyllä ohittamisen ymmärrän, mutta jos kaikki jonossa aikoo ihan selkeästi ohittaa tuon rekan niin miksi ihmeessä? Toivottavasti ne säästetyt minuutit meni tärkeään käyttöön
Mitä näit liikenteessä tänään topic
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Jeh, taisi siinä se ensimmäinen auto jonosta mennäkin ohi rekasta ja muut sitten haroi kiinni tätä väliä. Paitsi tietysti se jonon viimeinen joka päätti lähteä ohi.aero kirjoitti:Jos se bemari pääsee jonon perältä estämään kaikkien muiden ohitustoiveet, niin eikö se samainen ohituspaikka olisi auennut aikaisemmin sille jonon toisen auton kuljettajalle? Luulisi että rekasta olisi päässyt ohi, jos toinen pääsee samassa paikassa jonosta ohi. Jos taas bemari oikeasti oli niin paljon tehokkaampi (ja kuski rohkeampi ajamaan hurjaa ylinopeutta), niin ei se siinä rekan takana kauaa pällistele, vaan käyttää seuraavan (jonon aiemman kakkosen mielestä liian lyhyen) ohituspaikan ja menee pois edestä.Djjules kirjoitti:Kaksi erillistä tapausta, joissa bemari lähtee ohittamaan jonon perältä blokaten kaikkien muiden ohitusyrityksen rekasta. Tämä on kyllä merkkiin katsomatta yleinen tapa, jota en vain ymmärrä. Kyllä ohittamisen ymmärrän, mutta jos kaikki jonossa aikoo ihan selkeästi ohittaa tuon rekan niin miksi ihmeessä? Toivottavasti ne säästetyt minuutit meni tärkeään käyttöön
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Erittäin todennäköisesti bemarimies lähti siksi jonon takapaikalta ohittamaan, kun joku tojotavaris tai nissanmigreeni oli nutaillut rekan perässä vailla aikeitakaan ohitukseen vaikka paikkoja oli ollut jo pari-kolme.Djjules kirjoitti:Kaksi erillistä tapausta, joissa bemari lähtee ohittamaan jonon perältä blokaten kaikkien muiden ohitusyrityksen rekasta. Tämä on kyllä merkkiin katsomatta yleinen tapa, jota en vain ymmärrä. Kyllä ohittamisen ymmärrän, mutta jos kaikki jonossa aikoo ihan selkeästi ohittaa tuon rekan niin miksi ihmeessä?
Itseäni ihmetyttää yli kaiken ne urpot, joilla se ohittamaan lähteminen kestää yli 2 sekuntia siitä kun hyvä ohituspaikka aukeaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
^Jep. Ite oon kyllä monestikin tehnyt noin kuin toi puimurikuski. Jos kerran edellä menevillä ei vehkeet kiihdy tai ei ole uskallusta tai arviointikykyä lähteä ohittamaan, niin piruako mun pitäis niitä odotella siellä takana. Ohi mennään kun paikka on.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Joo, sen voi jo lukea vittuiluksi. Toisaalta, ei se siinä välissä edelleenkään kauaa viihdy, eli ellei seuraavalla niin sitä seuraavalla ohituspaikalla pääsee taas loppukin jono polkemaan raskassarjalaisen rintaa kohden, joten harmia ei onneksi kestä kauaa. Pitää vaan koittaa kestää, sitä kuskia tuskin jälkikäteen tavoittaa kommentoidakseen ja jos tien päällä alkaa kommentoimaan ja kouluttamaan, tekee vain itselleenkin hallaa...Djjules kirjoitti:Jeh, taisi siinä se ensimmäinen auto jonosta mennäkin ohi rekasta ja muut sitten haroi kiinni tätä väliä. Paitsi tietysti se jonon viimeinen joka päätti lähteä ohi.
Joo, jos sen jonon edustajat ei pääse/mene ohi niin eihän siinä mitään. Mut jos se jono tosiaan alkaa pukkaamaan itseään vapaaksi sieltä etupäästä, niin melko penseä veto lähteä sitä pakkaa sekoittamaan.Mawerick kirjoitti:^Jep. Ite oon kyllä monestikin tehnyt noin kuin toi puimurikuski. Jos kerran edellä menevillä ei vehkeet kiihdy tai ei ole uskallusta tai arviointikykyä lähteä ohittamaan, niin piruako mun pitäis niitä odotella siellä takana. Ohi mennään kun paikka on.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Yleensä jos jonkun tuollaisen yhtään pidemmän jonon saa kiinni, niin itse ainakin lähtökohtaisesti oletan, etteivät siinä ajavat syystä tai toisesta aio sitä jonon ensimmäistä ohittaa - eli ohi vaan kaikista. Mieluummin vielä ennen mahdollista ohituskaistaa, jolloin ne kaikki nutaajat kuitenkin tunkevat siihen vasemmalle jalkoihin.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Onhan se monesti myös niin että sieltä jonon hänniltä näkee huomattavasti helpommin ohituspaikan kuin roikkumalla 4 metrin päässä rekan takapuskurista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
...ja jos jää odottamaan sitä ohituskaistaa, on ihan turha kuvitellakkaan ohittavansa siellä alta +30km/h ylityksen... Eli edellisiä kompaten, ohi vaan kun pääsee "järkevästi".georgahti kirjoitti:ja aika usein on vielä niin, että ennen sitä ohituskaistan alkua, siinä kohtaa missä se kyltti on pari kilsaa (+- 1km) ennen, on se erittäin hyvä ohituspaikka.
Lähdenpä tästä katselemaan 8-tien menoa parin sadan kilometrin verran, ohituskaistoja ei kyllä matkalle satu.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Ihan hyvin tuntui liikenne sujuvan pori-vsa välillä, yksi klubitarralla varustettu femma tuli nähtyä.
Edit: tulipa nähtyä lada jossa oli yksi lisävalo keskellä maskia.
Edit: tulipa nähtyä lada jossa oli yksi lisävalo keskellä maskia.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Turha toivo. Tähän tulleista kommenteista ja aiemmista keskusteluilla päätellen ihan yleinen tapa myös muutamilla Saabisteilla. Senkin vielä jotenkuten ymmärtää jos menee samalla ohituksella koko jonon mutta usein joku ohittelee vuoroaan odottavia yksi kerrallaan. Ja siitä sitten riemastuu esitellen erilaisia tempauksia tai ilmiantamalla epäillyn rattijuopon tmv. jos joku vaikka sattuu vetämään välin kiinni jonossa. Saas nähdä saadaanko pian tämäkin ketju lukkoonDjjules kirjoitti:Kaksi erillistä tapausta, joissa bemari lähtee ohittamaan jonon perältä blokaten kaikkien muiden ohitusyrityksen rekasta. Tämä on kyllä merkkiin katsomatta yleinen tapa, jota en vain ymmärrä. Kyllä ohittamisen ymmärrän, mutta jos kaikki jonossa aikoo ihan selkeästi ohittaa tuon rekan niin miksi ihmeessä? Toivottavasti ne säästetyt minuutit meni tärkeään käyttöön
Näitä suojatieohittelijoita kyllä näkee vähän väliä. Ihan yhtä vaarallista se saattaa olla vaikka olisi kaksi kaistaa samaan suuntaan, jos vaikka vasemmalla alkaa hidastamaan ja oikealle päin menossa oleva jalankulkija ehtisi alta pois ilman pysähtymistä, takana oikealle koukkaavalla saattaa olla tarvetta nopeisiin reaktioihin havaitessaan ohitettavan takaa "tyhjästä ja varomattomasti" ilmestyvän jalankulkijanDjjules kirjoitti:Ooppelin joka lähtee ohittamaan kaupungissa yksikaistaisella tiellä minua kun hidastan väistääkseni jalankulkijaa ennen suojatietä (kuljettajalla vielä kaiken lisäksi luuri korvalla). Onneksi tajusi, että suojatiellä oli joku ja veti liinat kiinni. Kiilasin tylysti takaisin ooppelin eteen, siihenpähän jäi ihmettelemään oman ja vastaantulevien kaistan väliin.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Meinasi hiat palaa äsken. Tulin Jäähovin mäkkäriltä Hervannan suuntaan, ajatuksena ajella ohitustietä Pirkkalaan. Jonkin matkan päässä edessä meni rekka, joka kääntyi myös ohitustielle. Kun tulin itse ko. ramppiin, huomasin että tämä järjen jättiläinen oli pysähtynyt sinne rampille ja vielä keskelle ajokaistaa niin ettei päässyt ohi kummaltakaan puolelta! Siinäpä seisottiin muutama kymmenen sekuntia ennenkuin herra/rouva/idiootti tajusi lähteä liikkeelle ja sittenkin vielä hyyyyyyyyvin hiiiiiiiiiiiiiiitaaaaaaaaaaaasti. Ohitustielle liittyessä vauhtia taisi sentään olla jo yli neljäkymppiä.
Mistä näitä vatusseja oikein tulee?
Mistä näitä vatusseja oikein tulee?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Esim rekan takana olevan ajolinjoista ohituspaikkaa hakiessa katsellen joko oikealta tai vasemmalta, siitä että joku jättää väliä alkuvauhdin keräämiseksi. Tai ihan vaan odottelemalla pari ohituspaikkaa ja lähtemällä vasta sitten kun on todella varma ettei kukaan edellä ajavista yritä ohittaa.Mimmi kirjoitti:Kerrohan Wesku, miten erotan "vuoroaan odottavat" "jonossa ajelijoista", jos kaikki ajavat samassa jonossa rekan tms perässä?
Mitä pienempi on rekan nopeus sitä todennäköisempi että edellä ajavat aikovat myös ohittaa joten fiksumpaa on odottaa vuoroaan vaikka koko jonon ohittaminen olisikin helpompaa.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Jos jonossa kauempana rekasta oleva pystyy ohitukseen lähtemään, niin kyllä edempänäkin oleva olisi pystynyt. Siis jos edempänä oleva ei lähde, se ajaa jonossa eikä kyttää ohituspaikkaa, joten antaa palaa vaan sieltä jonon perältä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Siinähän oli tosi sekava pätkä kyseessä, ohituskaistoja, hyviä ohituspaikkoja niiden välisillä osuuksilla, melko paljon liikennettä toisinaan ym.georgahti kirjoitti:jos kerran aikaa on, niin roiku jonon hännillä sitten vaan. vanha 1-tie kuitenkin sinullekin tuttu?wesku kirjoitti:Turha toivo. Tähän tulleista kommenteista ja aiemmista keskusteluilla päätellen ihan yleinen tapa myös muutamilla Saabisteilla. Senkin vielä jotenkuten ymmärtää jos menee samalla ohituksella koko jonon mutta usein joku ohittelee vuoroaan odottavia yksi kerrallaan. Ja siitä sitten riemastuu esitellen erilaisia tempauksia tai ilmiantamalla epäillyn rattijuopon tmv. jos joku vaikka sattuu vetämään välin kiinni jonossa. Saas nähdä saadaanko pian tämäkin ketju lukkoon
Ne joiden kanssa siellä joutui konfliktiin oli tyyppejä joille ei ollut juuri mistään väliä muuta kuin että ohi pitää päästä jatkuvasti ja mahdollisimman nopeasti. Ei mitään tolkkua liikennetilanteiden suhteen, ohituskaistalle vaan kiihdyttämään vaikka yhtenäinen jono on edessä. Ihan missä tahansa väkisin yritystä ohittaa sellaisia joiden on nähnyt olevan koko ajan ohittelemassa. Ja etenkin jos vanhalla saabilla näyttäisi pystyvän työauhdeautojen nopeuteen. Ei sitä millään järkevällä tavalla pysty selittämään miksi siinä samassa ruuhkassa joillain superkuljettajilla olisi oikeus edetä muita nopeammin. Ihan kiva niitä oli pitää takana. Nyt motarin aikaan näyttää siltä että sooloilijoita on huomattavasti vähemmän.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Olet wesku kipeä ihminen.