773E kirjoitti:60, 80, 100 ja 120km/h rajoituksilla jotkut osaa vastoin kaikkea logiikkaa ajaa jatkuvasti sitä yhtä ja samaa 97km/h vauhtia. Ei vaan mahdu mun kupoliin.
Tasanopeusnutaaminen on universaali ilmiö!
Tosin juurikaan parempia kiksejä on vaikea kuvitella kuin se, että juuri edessä n. 62km/h 80km/h alueella nutaillut uuvatti jatkaa rajoituksen mennessä 60--> 50 (taajamakyltti) --> 40 samaa vauhtia ja saa palkinnoksi bussipysäkille parkkeeratusta Transporterista räpsyt silmille. Ai että ku naurattaa vieläkin vaikka tästä nyt on jo kuukausia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sopivasti juuri ennen katsastusta,syttyi abs merkkivalo palamaan.Toivoin,että olisi ollut pelkkä joku häikkä merkkivalossa vaan ei,polkaisin tyhjäällä hiekkatiellä jarruja kunnolla ni eikös toinen etupyörä mene lukkoon.
Ne ois kaikki kaverit tuolla itärajalla Ilosaarirockissa ja kelitkin Iltalehden mukaan ovat koko viikonlopun rantaluokkaa. Minä sen sijaan olen täällä länsirannikolla heittämässä hääkeikkaa. Vähän tuntuu että jotain jää kesästä puuttumaan kun edellisestä täysin festarittomasta kesästä mahtaa olla ainakin seitsemän vuotta aikaa jo.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Seison tässä Hel-Vantaan St1:n pihassa parkissa, kone saapui viittä yli mutta vain yksi bussi kuskaamassa porukkaa. Eikä siinä mitään, en odottanutkaan joukkoliikenteeltä yhtään enempää tälläkään kertaa.
Mutta tuosta ajoi äsken ohi Nissan Leaf koivunlehtiteippaukset kyljissä, mitä ilmeimmin "vihreän" Finavian palveluksessa (ympäristöystävällinen lentokenttä, aika huvittava ajatus). Ymmärtääkseni Finavia on valtion liikelaitos, joten ilmeisesti valtio on ostanut A) kalliin B) sähköauton C) Nissanilta, ja se vituttaa ja rankasti.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Ei kun jokin oikea auto kolmasosalla hinnasta, vaikkapa Skoda Roomster tms. tilaihme dieselinä. Mutta kun pitää pakkomielteisesti esittää ympäristöystävällistä vaikkei kukaan valitse varsinkaan lentokenttää sen mukaan montako koivunlehteä on seinälle maalattu.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:Mutta kun pitää pakkomielteisesti esittää ympäristöystävällistä vaikkei kukaan valitse varsinkaan lentokenttää sen mukaan montako koivunlehteä on seinälle maalattu.
Ootko varma? Tulevaisuudessa näillä asiolla saattaa olla nykyistä suurempi merkitys. Ja ainahan "valistus" on hyväksi, voipi vaikka lapset ottaa oppia ja näin ollen toimia paremmin ympäristön hyväksi jatkossa.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitäpaitsi joka ikinen sähköauto näkyy tilastoissa luoden siten painetta pikalatausverkon laajentamiseksi, jonka olemassaolosta "tulevaisuuden sähkösaabistit" ovat sitten kiitollisia.
9000 automaatilla kirjoitti:
Ja ainahan "valistus" on hyväksi, voipi vaikka lapset ottaa oppia ja näin ollen toimia paremmin ympäristön hyväksi jatkossa.
Ai niin kuin esimerkiksi jättää lentämättä? Usein toistellun, muistaakseni jostain ajankohtaisohjelmasta alunperin poimitun totuuden mukaanhan keskimääräisellä autolla ajetaan 30 tkm yhden Thaimaan-matkan päästöillä. Mutta lentämiseenhän ei vihreät tai muutkaan todellisuudesta irtaantuneet puutu kun sillä on lentskarilla pääsee niin kivasti ilmastokokoukseen Goalle.
Mitä tulee pikalatausverkoston rakentamiseen niin ennemmin suuntaisin resursseja biopolttoaineiden (100% jäte-etanoli, merilevästä poimittava öljy jne.) kehitykseen joka tuntuu kulkevan akkuteknologiaan nähden noin valonnopeutta. Mutta toki aihe ei ole yhtään niin mediaseksikäs kuin puhtaanvalkoinen Lexus kulkemassa jopa 10 km pelkällä sähköllä.
Aiheeseen: vituttaa hiiri jonka rullanappi rupesi päivällä toimimaan kovin vaihtelevasti.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22