Azanovix kirjoitti:
Eipä taida hybridillä olla juuri asiaa maastoon...
No kyllä se riippuu aika paljon "maastosta". Itse ainakin ajelin aikoinani Korson ja Tuusulanväylän välisessä kangasmetsässä ihan menestyksekkäästi hybridillä. Renkaana oli nimenomaan semmoinen keskeltä kapean tasaisen alueen omaava ja sivuilta "maastokuvioitu" hybridirengas.
Samoin jotain metsäpolkuja (esim. Pitkäkoskella PKS:lla)voi ihan hyvin ajella, kunhan varoo isompia juurakoita yms. Sitten kun aletaan ajelemaan kallioilla, kivikoissa ja rymistelemään jätemäkien tai tuntureiden kupeita alaspäin, niin ehdottomasti maastopyörä. Jos käyttö on 98% maantietä/asfalttia, niin aivan turha alkaa mitään täysjoustomaastohirmua hommaamaan ja muutenkin "normaalin" sunnuntaipyöräilijän kannattaa jättää jousitetut fillarit kauppaan, ihan turhia vehkeitä semmoiseen käyttöön.
Sen verran taas itseäkin puraissut fillarointikärpänen, että jahka nyt saan tuon Esperian poltettua roviolla kotiolähdön aikaan, niin pitänee koittaa elvyttää vanha kunnon Insera 8th avenue jahka kotiudutaan. Muistaakseni siinä on takavanne ainakin entinen ja keskiö piti karseeta pauketta kun sillä joskus viime keväällä muutaman kerran kokeilin fillaroida. Tai sitten jos on tuo Insera liian huonossa hapessa ehjättäväksi, niin painun ostamaan tuommoisen Traveletten ja katson kuinka paljon on kehitys mennyt kymmenessä vuodessa taaksepäin
On vähän lähteny mopo lapasesta tässä topikissa, joten aiheeseen palatakseni:
Vituttaa firman HR-osasto, joka sai jo tiistaina aikaiseksi ilmoittaa, että perjantai on firmalla "kollektiivinen vapaapäivä" (pitkäperjantai ei ole Italiassa yleinen vapaa). Saakeli oltas lähetty jo huomenna ulkomaille, nyt pitää käkkiä kotona huominen ennen ku lauantaina päristellään traktorilla kohti Mont Blancia, koska eipä ollut varausta tehdessä tietoa, että perjantai on vapaa