Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Juu, ainakin sillon kun törppää piuhan kiinni että lähen tästä kohta. Mutta antaako sähkön valua starttiin asti, jos tolppakello höläyttää sähköt päälle 7h päästä ja lähtö on 9h päästä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdon femmaan Calixin tilalle Defan lämmityssysteemit:
-vastus
-sisähaara
-akkulaturi (1203)
ja lisäksi Leevi ja tietenkin sisätilalämmitin.
Tohon kun vielä jaksais puukottaa SID-ohjauksen tolle laturin releelle, niin olispa lähes täydellistä.
-vastus
-sisähaara
-akkulaturi (1203)
ja lisäksi Leevi ja tietenkin sisätilalämmitin.
Tohon kun vielä jaksais puukottaa SID-ohjauksen tolle laturin releelle, niin olispa lähes täydellistä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tais olla 2 tai 3 tuntia, kun se antaa olla lämmityksen päällä. En jaksa kaivaa ohjekirjaa tarkistaakseni.aero kirjoitti:Juu, ainakin sillon kun törppää piuhan kiinni että lähen tästä kohta. Mutta antaako sähkön valua starttiin asti, jos tolppakello höläyttää sähköt päälle 7h päästä ja lähtö on 9h päästä?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tuohon pitäisi SIDiltä tulevan ajastusohjauksen rinnalle kytkeä toinen releohjaus, jolla saisi pakotettua latauksen+lämmityksen pysyvästi päälle seuraavaan starttiin saakka. Painonappi sinne keulalle tolppajohdon liittimen viereen tai hälyn kaukosäätimen lisäkanavasta ohjaus.
Tylsää, että autossa oleva lämmityksen ajastusmahdollisuus hankaloittaa lämmitystilanteet, joissa auton omaa ajastinta ei tarvita. Äärimmäisen simppeli ratkaisu olisi rakentaa keulalle kaksi lämppärirasiaa, toinen releohjatulle, toinen jatkuvatoimiselle.
Omissa tonnareissa on molemmissa DCC, toisessa lämmitys DCC:n ohjaamana. Ennalta suunnittelemattomissa tilanteissa "lähden tästä kohta" toivoisi, ettei tarvitsisi käydä autossa sisällä kytkemässä lämmitystä päälle. Putoaa ovea avatessa lumet katolta kuskin penkille jne.
Lisäksi vielä muistutussummeri, joka varoittaa jos tolppajohto on kiinni ja ajovaihde päällä, siltä varalta että ajastukset ja muut lämmityskytkennät ovat jostain syystä rauenneet, eikä sisätilalämppärin puhallus muistuta johdon irrottamisesta.
Tylsää, että autossa oleva lämmityksen ajastusmahdollisuus hankaloittaa lämmitystilanteet, joissa auton omaa ajastinta ei tarvita. Äärimmäisen simppeli ratkaisu olisi rakentaa keulalle kaksi lämppärirasiaa, toinen releohjatulle, toinen jatkuvatoimiselle.
Omissa tonnareissa on molemmissa DCC, toisessa lämmitys DCC:n ohjaamana. Ennalta suunnittelemattomissa tilanteissa "lähden tästä kohta" toivoisi, ettei tarvitsisi käydä autossa sisällä kytkemässä lämmitystä päälle. Putoaa ovea avatessa lumet katolta kuskin penkille jne.
Lisäksi vielä muistutussummeri, joka varoittaa jos tolppajohto on kiinni ja ajovaihde päällä, siltä varalta että ajastukset ja muut lämmityskytkennät ovat jostain syystä rauenneet, eikä sisätilalämppärin puhallus muistuta johdon irrottamisesta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Sain koneenvaihtourakan päätökseen rikkinäisenä ostamaani 9-5 aeroon . Melko urakka oli kyllä purkaa ekana toisesta autosta kone ja heittää se sitten aeroon. Mutta tulipahan tehtyä. Jopa automaattilaatikko yllätti toimivuudellaan. Eikä auto muutenkaan tunnu hassummalta ajella, ottaen huomioon että oli puoliksi sika säkissä -ostos kun koeajoa oli hankala suorittaa jumissa olleella koneella.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
tyhmä taas kyselee, mutta kun itsellänihän ainut moottorin lämmitys muoto on Eberi, niin voiko tuota asentaa niin, että laittaa vaan defan pistokkeen puskuriin ja laturi lataa aina kun on auto "roikassa" 3-4kertaa/kk...? Ajatuksenaa vaan ettei tarvis välttis sotkee sitä SID:iä mukaan..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Niinpä se minulla on molemmissa autoissa. Lataa akkua (tarvittaessa)aina kun on piuhassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^hyvä ok kiitos! Tälläästä hankkimaan siis.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Miksipä ei tosiaan pistoke keulassa vain latausta varten. Näin oli yhdellä tutulla kanssa. Tarkennuksena aiempiin että omissa siis lataus ja lämmitys, mutta eipä se laturi tiedä mitä sen perään on kytketty.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tämä tapahtui kyllä eilen, mutta jouduin purkamaan käsijarrun kahvan ympäriltä muovia kaupan parkkipaikalla että sain puhelimen. Onnistuin kämmäämään ja tiputtamaan sopivasti siitä aukosta sisään ja tottakai se tippui niin syvälle kuin mahdollista ja kiilautui vielä vähän jumiin niin en ihan sormenpäillä saanut irti.
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin moottoriöljyt ja -suodattimen.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Hiekkapuhaltelin ja maalailin osia.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Avasin kotiin ajaessa kattoluukun kun totesin että keli ei sitä estä. Tuli valoisampaa sisälle.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ensivuonna Saab starttaakin sitten seiskan iridiumtulpilla
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tässä päivänä parina töiden lomassa vaihtanu 9-5:n penkinlämpökatkaisimiin parit polttimot, lasinnostimien katkaisimeen yhden, keskuslukon katkaisimen polttimon ja tupakansytkän polttimon. Winter nappiin kun viel kerkiän vaihtaa niin taas palaa kaikissa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85