ASTech kirjoitti:Totesin 9-5 3.0t sivuvilkkujen johdot entisiksi harpoin samatein katsomaan samanlaisen 2.3t:n tilannetta ja siinä olivat ihan ok. Jää nähtäväksi, mikä mahtaa olla selitys moiselle. Mahdollisesti kolmelitrasessa jotkin ylimääräiset äänieristeet lokarin sisällä, mitkä kaatuneet johtojen päälle ja hieroneet eristeet rikki?
Se olikin jonkun eläimen tekosia. Todennäköisesti hiiren, joka oli pureskellut eristeet johdoista ja samoin äänieristemötikän yläpäästään kappaleiksi.
Femmaan vaihdoin talvirenkaat alle ja suunnittelin jos veis sen muualle tuosta pihasta, mutta ei oikein kiinnostanu rampin rakennus, jotta ois saanu sen vaihtolavalle hinattua... meni suunnitelmat uusiks.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Ostin perävaunupistoke adapterin mikä muuntaa 13 napasen 7 napaiseksi. Pihdeillä piti repiä suojaläppä ja semmonen tuki siitä pois että, mahtuu lukittumaan paikoileen.
Eile illalla tuli kolkkiin askareltu uus takajarrusatula, putki meinas olla piukas.
Virallinen työkaluki tietty hukas mutta tuumane kiintoavain oli sopivan tiukka ja lukkopihdeillä vielä kasaan puristettuna aukes sentään.
Äsken tuli leima, saattaa tulla puol millii siis täyteenki....
edit. kilsoja siis
Nyt vois harkita jos laittais jo kesäautonki seisomaan...
Vaihdoin 9-5:een viallisen saab-originel ilmamassamittarin kun ei oikein toiminut eikä etanoliadaptaatio mennyt sinnepäinkään. Vanha oli kovin uuden näköinen, mutta kyljessä luki professional parts. Ko. autoon on parin viikon sisään vaihdettu alipaineletkut ja laitettu lambda toimimaan. Ennen noita toimenpiteitä oli aika reippaasti toimintahäiriöitä.
Kaverin Aerolla hinattiin mun tonttu naapurin hallin eteen ja huomenna saa auton kuivumaan, kenties joskus vielä käyntiinkin.. Ah, lämmin halli ja nosturi. Vuosihuoltoa vois suorittaa minkä jaksaa, puitteet ois loistavat. Odotus jonossa olevista tontuista tarkastin kosteudenpoistajat... kosteeta on ollu, vaihtoon menee ennen kevättä.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Itsellä kanssa ebäystä ostettu setti ja setin mukana oli kaksi tankoa, ekatanko kesti 1,1 puslaa >> poikki, toinen 2,9 puslaa ja kierteet oli niin loppu, että seuraavan puslan vaihto olisi ollu jo kinthaalla.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC