VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Ei kait noissa kulutuksessa voi ihan hirveätä eroa olla ellei välityksissä ole huomattavia eroja. Jos 1.4 tehot riittää niin luultavastihan sillä muutaman desin vähemmällä pääsee.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Kiihkeä viritysaste ainakin kummassakin, 43 hp/l tuossa 1.4:ssa ja 47 hp/l 1.6:ssa. Inter netti antaa ymmärtää että 1.4:lla olisi mahdollista saavuttaa pienemmät kulutuslukemat.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Väittäisin, että moni yllättyisi, miten iloisesti toi tonninelonen liikkuu. Aika hyvin on välitykset sovitettu. Sillä on ihan hauska ajaa, varsinkin yksin ilman kuormaa. Kakkosvaihteella saa hetkeksi melkein samanlaiset fiilikset, kuin 2.3T tonnarilla.marvi kirjoitti:Kiihkeä viritysaste ainakin kummassakin, 43 hp/l tuossa 1.4:ssa ja 47 hp/l 1.6:ssa. Inter netti antaa ymmärtää että 1.4:lla olisi mahdollista saavuttaa pienemmät kulutuslukemat.
900C -86
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
^Onkohan me oltu eri valmistajien Polo 1.4:sten ratissa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Ilmeisesti se hetki on juuri ennen spoolausta... ;)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/5320468 Tuossa on 60hv 8venttiilinen.
Nämä nelosella alkavat hevoset on varmaankin nyt vähän vanhempia vuosimalleja ollut.
Joo litratehoistahan nyt puhuttiin.
Olihan 6N mallisessa polossa 1,4 16v jo 100hv aikoja sitten. Saman verran kuin saabin h moottorissa.
Nämä nelosella alkavat hevoset on varmaankin nyt vähän vanhempia vuosimalleja ollut.
Joo litratehoistahan nyt puhuttiin.
Olihan 6N mallisessa polossa 1,4 16v jo 100hv aikoja sitten. Saman verran kuin saabin h moottorissa.
Viimeksi muokannut 900i, Ma Tammi 28, 2013 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
60/1,4=~43hv/litra.
Joo, mun kokema Polo ei ollut kovin kaksinen laite. Tosin ehdin ajaa sillä päivän, tuskin montaa kymmentä kilsaa ja vuosimalli taisi olla 2008 tai 2009. Pieni, laiska ja ankea se enivei oli. Joskaan sen pohtiminen ei lie tämän ketjun pointti, alkuperäinen kysyjä pohti eri moottorien ominaisuuksia, lähinnä vissiin kestävyyttä ja taloudellisuutta.
Joo, mun kokema Polo ei ollut kovin kaksinen laite. Tosin ehdin ajaa sillä päivän, tuskin montaa kymmentä kilsaa ja vuosimalli taisi olla 2008 tai 2009. Pieni, laiska ja ankea se enivei oli. Joskaan sen pohtiminen ei lie tämän ketjun pointti, alkuperäinen kysyjä pohti eri moottorien ominaisuuksia, lähinnä vissiin kestävyyttä ja taloudellisuutta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
En viitsi kiusata teitä enempää. Ehkä minulle on sattunut sitten joku ylipirteä yksilö
Minulla oli joskus vuokra-autona Itävallassa joku vapari 1.4 Golf -10. Se oli vaarallisen alitehoinen. Mummot pakeni liikennevaloista vanhoilla Audeillaan, vaikka ihan lämä tiskissä koitti antaa vastusta. Ei siinä riittänyt ihan oikeasti potku siihen, että olisi pysynyt normaalissa liikennevirrassa esikaupungilla.
Minulla oli joskus vuokra-autona Itävallassa joku vapari 1.4 Golf -10. Se oli vaarallisen alitehoinen. Mummot pakeni liikennevaloista vanhoilla Audeillaan, vaikka ihan lämä tiskissä koitti antaa vastusta. Ei siinä riittänyt ihan oikeasti potku siihen, että olisi pysynyt normaalissa liikennevirrassa esikaupungilla.
900C -86
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
133 saabilla oli vastaavassa 16v 2.0 koneessa, eli 66,5hv/l vastaan folkkarin 71,5hv/l. 5hv siis tullut litratehoa lisää. onko tuo 1,4/100hv malli ollut jo 6n? muistan sen vasta 9n tulleen??900i kirjoitti:http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/5320468 Tuossa on 60hv 8venttiilinen.
Nämä nelosella alkavat hevoset on varmaankin nyt vähän vanhempia vuosimalleja ollut.
Joo litratehoistahan nyt puhuttiin.
Olihan 6N mallisessa polossa 1,4 16v jo 100hv aikoja sitten. Saman verran kuin saabin h moottorissa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Wikin mukaan se 100 heppanen motti löytyy Polon 9N:stä, ei 6N:stä.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Tuon mukaan 101hv oli 6N ja 9N 100hv. Wikipediasta kopioitu.
Polo III 6N/6N2/6NF (1994–2001)
Volkswagen Polo III
Polo Classic
Polo VariantKolmannen sukupolven Polo esiteltiin 1994. Se oli kokonaan uusi auto, vaikkakin sen moottorit olivat edellisen sukupolven perua. Kolmas sukupolvi oli ensimmäinen, jonka sai myös viisiovisena, kolmiovisten ohella. Mallissa käytettiin muunneltua VW Golfin III sukupolven pohjalevyä, kuten myös II sukupolven SEAT Ibizassa. Useat voimansiirron ja alustan osat olivat vaihtokelpoisia näiden kolmen mallin kesken. Yksikään korin osa ei kuitenkaan ollut SEATissa samanlainen kun Volkswageneissa. Aluksi sedan mallia ei ollut tarjolla, kunnes vuonna 1995 tulivat Polo Classic/ Sedan/ Derby jälleen valikoimaan, sekä ensimmäistä kertaa farmarimalli Polo Variant/ Vagon. Nämä uudet mallit olivat Volkswagenin merkillä myytäviä SEAT Córdoba eli Ibizan sedan- ja farmarimalleja. Nämä valmistettiin Espanjassa. Faceliftin vuoro oli lokakuussa 1999 jolloin vuosimalli 2000 sai jälleen uudet ajovaloumpiot, puskurit ja sisustuksen. Kolmannen sukupolven valmistus jatkui marraskuuhun 2001 asti. Polo Classicia valmistaan edelleen alkuperäisenä Argentiinassa, ja Brasiliassa ja Kiinassa valmistetaan neljänteen sukupolveen perustuvaa Polo Classicia / Polo Sedania. Farmaria ei valmisteta enää missään.
[muokkaa] Moottorit[muokkaa] Bensiini1.0 33 kw (45 hv), SPI
1,0 37 kw (50 hv) AER (07/96-12/99), ALL (08/97-12/99), ALD (10/99-09/01), AUC (10/99-09/01)
1,3 40 kw (55 hv), SPI
1,6 55 kw (75 hv), SPI
1,0 37 kw (50 hv), MPI
1,4 44 kw (60 hv), MPI
1,6 55 kw (75 hv), MPI
1,4 16V 74 kw (101 hv), MPI
1,6 16V 88 kw (120 hv), MPI
1,6 16V 92 kW (124 hv) (GTI) (2000-2001)
Polo III 6N/6N2/6NF (1994–2001)
Volkswagen Polo III
Polo Classic
Polo VariantKolmannen sukupolven Polo esiteltiin 1994. Se oli kokonaan uusi auto, vaikkakin sen moottorit olivat edellisen sukupolven perua. Kolmas sukupolvi oli ensimmäinen, jonka sai myös viisiovisena, kolmiovisten ohella. Mallissa käytettiin muunneltua VW Golfin III sukupolven pohjalevyä, kuten myös II sukupolven SEAT Ibizassa. Useat voimansiirron ja alustan osat olivat vaihtokelpoisia näiden kolmen mallin kesken. Yksikään korin osa ei kuitenkaan ollut SEATissa samanlainen kun Volkswageneissa. Aluksi sedan mallia ei ollut tarjolla, kunnes vuonna 1995 tulivat Polo Classic/ Sedan/ Derby jälleen valikoimaan, sekä ensimmäistä kertaa farmarimalli Polo Variant/ Vagon. Nämä uudet mallit olivat Volkswagenin merkillä myytäviä SEAT Córdoba eli Ibizan sedan- ja farmarimalleja. Nämä valmistettiin Espanjassa. Faceliftin vuoro oli lokakuussa 1999 jolloin vuosimalli 2000 sai jälleen uudet ajovaloumpiot, puskurit ja sisustuksen. Kolmannen sukupolven valmistus jatkui marraskuuhun 2001 asti. Polo Classicia valmistaan edelleen alkuperäisenä Argentiinassa, ja Brasiliassa ja Kiinassa valmistetaan neljänteen sukupolveen perustuvaa Polo Classicia / Polo Sedania. Farmaria ei valmisteta enää missään.
[muokkaa] Moottorit[muokkaa] Bensiini1.0 33 kw (45 hv), SPI
1,0 37 kw (50 hv) AER (07/96-12/99), ALL (08/97-12/99), ALD (10/99-09/01), AUC (10/99-09/01)
1,3 40 kw (55 hv), SPI
1,6 55 kw (75 hv), SPI
1,0 37 kw (50 hv), MPI
1,4 44 kw (60 hv), MPI
1,6 55 kw (75 hv), MPI
1,4 16V 74 kw (101 hv), MPI
1,6 16V 88 kw (120 hv), MPI
1,6 16V 92 kW (124 hv) (GTI) (2000-2001)
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Hyvä . Mun tulos on kaivettu autowikistä (se mikä haulla tuli ekaksi). Ja tosiaan wikipediassa on 900i:n mainitsemat tiedot. Toisin kuin duunissa en tarkistanut asiaa eri lähteistä, vaan pitäydyin ensimmäisessä. Hyvä osoitus siitä, miten tiedot voivat vaihdella netin eri lähteissä, joskus voivat olla jopa virheellisiä.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Polo IV 9N/9N3 (2001–2009)
1,2 40 kW (55 hv) 3-syl, 9V BMD (05/04-05/07)
1,2 47 kW (64 hv) 3-syl, 12V AZQ (11/01-05/04), BME (11/04-07/07), ASY (11/01-/)
1,2 51 kW (70 hv) 3-syl, BZG (05/08-/)
1,4 55 kW (75 hv) 4-syl, 16V
1,4 59 kW (80 hv) 4-syl, 16V (2007-)
1,4 FSI 62 kW (86 hv) 4-syl, 16V
1,4 16V 74 kW (100 hv) 4-syl, 16V
1,6 77 kW (105 hv) 4-syl, 16V
1,8 Turbo 110 kW (150 hv) 4-syl, 20V (vain GTI) BJX (09/05-/)
Nykyisessä kakkos kulkineessa nämä arvot.
1,2 TSI CBZB R4 1 197 cm3 77 kW (105 hv) @ 5 000 r/min 175 Nm @ 1 550–4 100 r/min 5,5 l/100km 129 g
Ja voin sanoa että ei jää jalkoihin tuolla liikenteessä.
Ajelin tässä jokunen päivä sitten n.600km.
1.4TSI Variant kolopallo ilmoitti reissun jälkeen keskikulutukseksi 5.8L/100km.
Joten arvelisin että poloinen samalla padalla menisi pienemmällä kulutuksella.
ps..Ajelin melkolailla nopeusrajoitusten mukaisesti.
1,2 40 kW (55 hv) 3-syl, 9V BMD (05/04-05/07)
1,2 47 kW (64 hv) 3-syl, 12V AZQ (11/01-05/04), BME (11/04-07/07), ASY (11/01-/)
1,2 51 kW (70 hv) 3-syl, BZG (05/08-/)
1,4 55 kW (75 hv) 4-syl, 16V
1,4 59 kW (80 hv) 4-syl, 16V (2007-)
1,4 FSI 62 kW (86 hv) 4-syl, 16V
1,4 16V 74 kW (100 hv) 4-syl, 16V
1,6 77 kW (105 hv) 4-syl, 16V
1,8 Turbo 110 kW (150 hv) 4-syl, 20V (vain GTI) BJX (09/05-/)
Nykyisessä kakkos kulkineessa nämä arvot.
1,2 TSI CBZB R4 1 197 cm3 77 kW (105 hv) @ 5 000 r/min 175 Nm @ 1 550–4 100 r/min 5,5 l/100km 129 g
Ja voin sanoa että ei jää jalkoihin tuolla liikenteessä.
Ajelin tässä jokunen päivä sitten n.600km.
1.4TSI Variant kolopallo ilmoitti reissun jälkeen keskikulutukseksi 5.8L/100km.
Joten arvelisin että poloinen samalla padalla menisi pienemmällä kulutuksella.
ps..Ajelin melkolailla nopeusrajoitusten mukaisesti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: VW Groopin moottoreista / taloudellisuudesta ??
Kiitän informaatiosta..
..jatketaanpa kyselyä, eli onko kellään tietoa, kokemusta " hyvää mutu tuntumaa " parista muustakin VW ryhmän koneesta. Kriteereinä edelleen taloudellisuus, jonkinlainen suoritus kyky ja luotettavuus.
Passat:
- 1.4 TSI 90 KW
- 1.8 TSI 118 KW
- 2.0 FSI 147 KW
- 3.2 V6 FSI 184 KW
GOLF
- 1.4 TSI 90 KW
103 KW
118 KW
..jatketaanpa kyselyä, eli onko kellään tietoa, kokemusta " hyvää mutu tuntumaa " parista muustakin VW ryhmän koneesta. Kriteereinä edelleen taloudellisuus, jonkinlainen suoritus kyky ja luotettavuus.
Passat:
- 1.4 TSI 90 KW
- 1.8 TSI 118 KW
- 2.0 FSI 147 KW
- 3.2 V6 FSI 184 KW
GOLF
- 1.4 TSI 90 KW
103 KW
118 KW
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
No jos kerran mututuntuma riittää niin ainakin tuon 1.4 TSI:n suosittelisin jättämään ostamatta, jos luotettavuus on kriteerilistalla. Taloudellisuus ja suorituskyky varmasti toteutuisi, mutta jakoketjuongelmien takia ei oikein luotettavasta moottorista voi puhua.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85