Maukka9 kirjoitti:
En pelottele mutta tämä on totta vuonna 1996 matkalla Viipuriin, näinkin voi käydä, onneksi Suomesta tuli ambulanssi...
T-55:sen allekko tuo on jäänyt? toivottavasti matkustajille ei käynyt pahemmin.
Vankasti OffTopiccii...
Allekirjoittanut ajoi eikä matkustaa ollut kyydissä. Vastaan tuli Volga, se vanhempi pyöreämpimallinen.
Tule LPR:n potkijaisiin niin näet vaikutuksen
Lainattua:
Loputkin paperityöt ovat viimein kunnossa: auto on Kiinan rekisterissä ja Janilla paikallinen ajokortti.
Samalla Janista tuli varmasti ensimmäinen suomalainen, jolle myönnetään kiinalainen bussikortti. Mahdollisesti myös ensimmäinen pohjoismaalainen, sillä ilmeisesti vain kerran aikaisemmin on eurooppalainen saanut väliaikaisen luvan ajaa linja-autoa Kiinassa. Saa korjata, jos on parempaa tietoa
Maukka9 kirjoitti:
Vankasti OffTopiccii...
Allekirjoittanut ajoi eikä matkustaa ollut kyydissä. Vastaan tuli Volga, se vanhempi pyöreämpimallinen.
Matkustajilla tarkoitin lähinnä kaikkia saabissa mahdollisesti olleita myös kuskia, tarkoitukseni ei ollut mitenkään loukata.
En minä varmaan saa aikaiseksi tulla Lappeerantaan kun on kaikenlaista kiirettä ja olen aika epäsosiaalinen henkilö.
georgahti kirjoitti:heitän nyt ilmaan vielä tuon laivan. ei tarvii viisumii, mutta ilmeisesti hotellivarauksen tms. tarvitsee - mitä kautta ja kenen toimesta? en ole vielä hutkinut asiaa. en edes kauanko matka kestää.
Laivalla pääsisi kyllä juu jostain huhtikuun tienoilta eteenpäin. On vain sikäli huonompi vaihtoehto, kun sillä vanhalla katiskalla kestää tuon meren ylitys huomattavan pitkään, ja kun päiviä on kokonaisuudessaan normaalisti perjantai-iltapäivistä maksimissaan maanantaiaamuun alkaa tuo "risteily" olla kannattamaton.
Maukka9 kirjoitti:
Vankasti OffTopiccii...
Matkustajilla tarkoitin lähinnä kaikkia saabissa mahdollisesti olleita myös kuskia, tarkoitukseni ei ollut mitenkään loukata.
En minä varmaan saa aikaiseksi tulla Lappeerantaan kun on kaikenlaista kiirettä ja olen aika epäsosiaalinen henkilö.
Et sinä loukannut mitenkään päin
Ei kiirettä, tule kun ehdit.
Maukka9 kirjoitti:Autolla palatessa voit ajella halvalla "Venäjä"-bensalla pitkään, hinta noin 0,7€/l.
olet varmaan vilkassut tulpat ennen ja jälkeen.. että se siitä hintailosta. saahan sitä toki kuvitella kaikenlaista.
Tonnarilla on ajettu rys95:lla yhteensä noin 200tkm ja sitä ennen 900c:llä saman verran. Ainut bropleema oli ennen kuin lisäsin suodattimen satkun bensaletkuun. Sekin oli vain yhdellä Ven-karjalan asemalla. Saab syö ihan mukisematta rysbensaa, väri ei haittaa.
Huom. jopa tuttu asentaja, paikallisesta merkkilikkeestä käy tankkaamassa 9-5:nsa Venäjän puolella.
saabvector kirjoitti:Kokeile noita itä-rajan ammatilaisia.
Noissa yrityksissä viisumeja myydään enemmän kuin leipää leipä kaupassa
Kaikki hoituu helposti yhden palvelun tarjoajan kautta.
Hyvät kokemukset itsellä molemmista.
Evrikkaa yritin kokeilla; moneen otteeseen koitin soittaa sivuilla mainittuun puhelinnumeroon ja aina tuli vastaus "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Lämäsin sähköpostia perään ja kyselin asioista, jotka askarruttivat. Kahden päivän päästä tuli vastaus "Voisitko soitta meille, xxx-xxxxxxx". Eli siis se sama numero.
Tässä välissä olin kuitenkin jo ehtinyt soittaa Itämatkoille ja laittaa viisumihakemuksen, kuvan ja passin postitse heille. Olkoonkin muutaman euron kalliimpi firma, mutta näköjään sen verran palvelu maksaa.
Virkailija oli sitä mieltä, että jos tämän viikon aikana saan tarvittavat asiakirjat heille toimitettua, he saavat valmiin viisumin ulos konsulaatista viikon 8 maanantaina ja lähettävät sen saman tien minulle laskun kera. Jos tämä menee niinkin kivuttomasti, niin tiedänpähän keiden puoleen kääntyä jatkossakin.
Hyvä että selvisi.
Evrikan pitäjä on venäläinen nainen joka vierailee usein itse venäjällä eikä näin ollen ole aina tavoitettavissa.
Itämatkoissa on hyvä meininki, rento, nopea, asiantunteva.
Pyydä myös noita auton tulliselvityspapereita -- ohjeellisena postittamaan samassa kuoressa.
Tarviitset niitä autoillessa ja mukavampi täyttää kotona ennakkoon mallin kanssa kun ilman mallia venäjän tullissa
Katsotaan katsotaan. Ainakaan vielä ei ole Itämatkoista soitettu ja kerrottu, että viisumihakemus olisi ollut päin ahteria täytetty.
Passaako muuten tuollaisella perus vuosiviisumilla (kulttuuri) mennä omalla automobiililla rajan yli? Sellainenkin vaihtoehto nimittäin oli kuin "autoilijaviisumi".
Ensimmäinen reissu tulee ainakin heitettyä junalla. Onko kellään tietoa hyvistä pysäköintipaikoista Kouvolan aseman yhteydessä tai lähellä? Passaako siihen paraatipaikalle nykäistä kipponsa pariksi päiväksi vai lyövätkö rengasklampit paikalleen ja hinaavat sen lisäksi vielä poiskin?
Aseman vieressä on parkki hieman sivumpana, johon auton kyllä saa. Mutta onko turvallinen, se on asia aivan toinen. Aseman ohessa olevat kun ovat kolikkoparkkeja ja toisella puolella kiekkoparkkeja.
Aseman vieressä vanhan poliisiaseman parkit ovat kiekko paikkoja myös. Ja lappuja kirjoitetaan ahkeraan.
Tietysti jos joku Saabisti tarjoaa parkkia pihaltaan, sillähän pääset helpoiten.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Saab 9-5 2,3
Kirsi Jokela
0451255333
No jos joku ihan oikeasti haluaa tämän romun pölliä, niin tekee todennäköisesti vain suuren palveluksen.
Ei suinkaan, tuskin Kouvolan aseman liepeillä on yhtään sen turvattomampaa säilyttää autoa kuin esim. Tikkurilan asemalla? Jälkimmäistä olen muutaman kerran kokeillut ilman ongelmia. Mutta ovatko nuo kiekkopaikkoja myös viikonloppuisin ja öisin? Aika hurjaa, jos ovat, kun esim. Helsingin keskustassakin suurin osa kiekko- ja mittaripaikoista on ko. aikoina vapaasti pysäköitävissä.
Kuinka ruuhkainen muuten on 6-tie perjantai-iltapäivisin? Eli minkä verran on syytä varata aikaa matkalle kohti Kouvolaa Helsingistä? Toki lähden ennen kolmea liikenteeseen, jos se vain onnistuu, mutta noin niinkuin yleisesti?
Azanovix kirjoitti:
Passaako muuten tuollaisella perus vuosiviisumilla (kulttuuri) mennä omalla automobiililla rajan yli? Sellainenkin vaihtoehto nimittäin oli kuin "autoilijaviisumi".
Olen ollut ymmärtävinäni että Venäjän viranomaiset seuraavat minkälaisia matkaajia siellä käy.
Kyllä kuulttuuri viisumillakin pääsee autoilemaan ihan normaalisti.
Se on hyvä vaihtoehto noihin suur kaupunkeihin. Minulla on bisnes viisumi vaikka en kauppaa teekkään kuin omaksi hyväksi ( polttoaine ).
Jotkut viisumityypit on enemmän rajoitetumpia kuin toiset, mutta muistelisin että niin bisnes kuin kulttuurikin antaa vuodessa käyntikertoja 180 kertaa ilman lisä kyselyjä.
En oikein itsekään tiennyt, mitä eroa business- ja kulttuuriviisumeilla on, kun hakuprosessissa ei ole mitään eroa, niin arvoin vain niistä toisen.
Tarkoitus ei kuitenkaan ole vuoden aikana käydä kymmeniä kertoja, niin tuskin tuosta mitään ongelmia saadaan aikaiseksi.