ensimmäinen virallisesti itse ostamani auto oli taunus vm-76,ostin sen perjantaina ja vei pois maanantaina peruin kaupat....järkyttävä kärry!!
kävelin naapuri liikkeeseen ja ostin 99 ems -73...siitä tämä pyöritys
lähti käymään eikä loppua näy...
Ensimmäinen 4-pyöräinen oli Kettler-polkuauto, johon oli jo liian iso & painava. Ei tämä estänyt tietenkään "huimia" laskuja pihalla (ensimmäinen&ainoa vahingoittuminen ajosta, auto kaatui:) sekä auton melko totaalista hajoamista.
Ensimmäinen auto olikin sitten karvalakki-900i -85, ajautui omistukseen 01/2002. Elävä todiste siitä, että käyttöautoilu on helpointa ilman ylim. lisävarusteita. 850e+150e:n remonttien jälkeen auto toimi kuin kello, mutta tuossa vaiheessa ei ollut hajuakaan esim. turbopotkusta..
Autoa hankkiessa noin neljä vuotta sitten kiertelin katsomassa monenlaisia romuja, mutta kuitenkin päädyin tonnariin(onneksi) joka on edelleen alla... Tulihan tuota katseltua Audeja sun muita, mutta tonnarin tilat ja ajettavuus veivät voiton.
Ensimmäinen autoni oli Ford Taunus 2.0 -79 ja ensimmäisen Saabbini 99 hommasin samana talvena, kun Taunus oli turhan herkkä aurausurille . Kun aura oli käynyt bussipysäkillä niin tanikan piti käydä siellä myös. Saattoi johtua talvirenkaiden kummallisista vanteista .
Ensimmäinen autoni oli Wartburg farmarimalli 1970-1980 -lukujen vaihteesta. Auto oli hyvä kamaa roudatessa opiskelupaikkakunnalle. Pienestä koneesta huolimatta yllättävän pirteä kulkemaan aina 110 km/h nopeuteen, minkä jälkeen vauhtia ei enää juuri tullut, mutta ääntä sitäkin enemmän. Nopea ruostumaan. Kone alkoi naputtaa alle 100tkm lukemissa ja möin kulkineen pois uuden akun hinnalla.
Jonka n. vuoden ajeltua purin atomeiksi, korjasin muutamat ruostekohdat ja vaihdettiin sisusta punaisesta siniseen. tämän jälkeen koko auto maalattiin yli, alkuperäisellä hopealla. Tuli siihen asennettua myös JT:n 3" hormi, bensapaineet tappiin ja APC kolvailtua (ahdot max 1.5 bar).
Eka auto oli papalta saatu MOSSE olin silloin 10v. Se oli aika tuuhea peli sillä kynnettiin kaikki naapurin pellot ja mettä auto tiet ja naapuri tykkäs Sitten 11 v. ostin ekan oman auton se oli kupla volkkari ja tais olla vm. 65. Eka auto kun sain kortin oli myös kupla volkkari vm. 71 ja mallia standart.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Aloitin sellaisella "Pienellä" autolla kuin Plymouth Gran Fury '76. Oli Kymen läänin maaherran entinen virka-auto. 7,2-litrainen kasi, omapaino 2180kg ja mittaa joku 5,5m. Bensaa meni silleen sopivasti mutta eihän se taka-aikoina juuri mitään maksanut nykyiseen verraten.
Taas pitää vierittää syy vanhempien niskoille omista "hairahduksista", eli isukilla oli aikoinaan Fiat 131 Mirafiori 1600:lla koneella, ja se oli oikeesti tosi hieno ja nopee faijalla aiemmin olleeseen kuplavolkkariin verrattuna, joten semmonenhan se piti heti ajokortin leiman kuivuttua hommata. Oma eka auto oli siis vuoden -82 Hiivatti 131 Mirafiori 1400CL, mätä kuin mikä mutta hemmetin hauskaa sillä oli ajaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84