Saabistien "syrjähypyt"

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Pari vanhaa Corollaa on ollut, EE80 on hintaansa nähden aivan huippuauto.
Austin Allegron kori oli joskus, mutta tilanpuutteen takia vein paaliin :lol:
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
metallivihreä
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 17:16

Viesti Kirjoittaja metallivihreä »

Saabin lisäksi on ollut Volvo, Nissan ja pari Volkkaria. Ne on kaikki aikanaan ostettu vähän olosuhteiden pakosta kun on pitänyt vaan äkkiä saada joku kulkuväline. Jos nyt pitäisi ottaa joku muu kuin Saab, niin vanhemman diesel-Mersun voisin kelpuuttaa.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Kohta kuukauden on ollut sitikka joka päiväisenä kulkineena. Tosin pitää molempia saabbejakin ulkoiluttaa säännöllisesti..
#1430
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itse kiikaroin Saabia jo autokouluun mennessäni. Tuolloin vaihtoehtoina oli 900 tai mahdollisesti konttiperäinen Sierra. Isäukolla oli huonoja muistoja 99:stä, joten hän ei ääntään Saabille antanut. Keväällä 02 kun kortti räpsähti, niin se autokuumehan oli kohdillaan. Naapurin rouvalta oli juuri jäänyt ylimääräiseksi 84 vuoden Opel Ascona. Isä siitä sitten päätti "pelastaa" naapurin isännän pulasta ja rupesi ko. kulkinetta kyselemään. Hintaa oli 350€. Parin kilometrin koeajolenkin sillä heitin. Aika oudolta tuntui silloin :roll: Kotipihaan tullessa isä kysyi naapurilta, että millainen vakuutus autossa on? Naapuri vain totesi, että "Seisonnassahan se on"...hyvä ettei sanonu aiemmin :lol:

Nokun tarve ja tuote kohtasivat niin kaupathan siinä tehtiin. Totesin, että eiköhän tuohon totu. Ainoa vaan, että kun kaupat tehtiin perjantai-iltana, niin koko viikonlopun jouduin odottamaan vakuutusyhtiölle pääsyä, jotta sai sen seisonnan kirouksen päältä pois. Kyllähän siihen autoon tottui, vaikka totuus on, etten lähtökohtaisesti olisi Opelien suuntaan katsonutkaan, ellei sellainen olisi pihassa seissyt. Ensimmäisenä kesänä autoon vaihdettiin moottori ja vaihdelaatikko. Vaihdelaatikko siksi, että moottoria vaihdettaessa romikselta ei löytynyt 1,3:sta, eikä 1,3:sen loota sopinut päittäin 1,6:sen kanssa. (Se alkuperäinen mylly lähti työkyvyttömyyseläkeelle)
Ekana talvena kolautin apumiehen etukulman koulun parkkihallin kaiteeseen, kun kesät talvet alla olleet nastattomat talvirenkaat hukkasivat pidon jäisessä oviaukossa :roll: Onneksi noita Opelin romuja on paikat täynnä ja eräästä varastetusta/puretusta Ascosta saimme ehjän umpion ja etuvilkun.
Uusi konehan vuosi öljyä ja niinpä siihen teetettiin pieni kansiremontti sekä kaverini kanssa vaihdoimme molemmat öljypohjan tiivisteet. Vuosi se edelleen. No, öljyjä ei tarvinnut vaihtaa. Ainoastaan lisäsin aina. Kesällä 2003 menin leikkimään sotaa ja kulkine seisoi viikot kotosalla. Toinenkin talvi meni niillä tapporenkailla, kun ajatus oli päästä intin jälkeen töihin ja hommata AUTO.

Vihdoinviimein viime toukokuussa ostin Saabin, eli tein sen, mitä piti tehdä kaksi vuotta aiemmin. Tosin tälläkertaa budjetti oli suurempi. Nyt olen kyseisellä Saabilla ajanut kohta kymppitonnin ilman suuria murheita. Hinausköyden jatkeena se ei ole ollut kertaakaan...vain alkupäänä 8)

Joku miettii miksi kirjoitin tarinan Opelista....no vain kertoakseni kuinka tyytyväinen olen tämänhetkiseen autooni 8) 8) 8)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Meikäläisen eka auto oli og900 i16 -89 joka löytyi tampereen läheltä kuukauden ennen kortin saantia. Autolla oli ajettu ostettaessa 231tkm. Siihen sitten hommailtiin aluvanteet, valkoiset vilkut, madallusjouset jne. Reilun vuoden verran sillä ajeltuani intissä ollessani alkoi sitten todella kova turbokuume kun täältä foorumilta bongasin saman ikäisen T8 900:sen pienillä kilometreillä ja varsin mukavaan hintaan. Sitten sain neuvoteltua isäukolta pienen vekselin ja auto haettiin. Edellisen autoni sain myytyä pari viikkoa turbon oston jälkeen jolloin mittarissa oli 253tkm. Onhan tämän turbon kanssa ollut kaiken näköistä remppaa. Nykyään auto on seisonnassa ja odottaa uutta turboa, syyläriä, kesää ja ennen kaikkea omistajan reserviin siirtymistä :)

Niin olihan minulla tuossa iivarin aikaan yksi VW Golf GT vm. -88 jonka pelastin tyttöystäväni tädiltä joka halusi tästä eroon. Ostin auton varsin sopuhintaan, 20e :) Korjailin autosta hieman ruosteita ja laitoin joitain pakollisia kuluvia osia uusiksi ja katsastin. Autolla tuli hieman ajeltuakin ennen myyntiä. Varsin mukava auto oli, ripeä peli, suht hyvä ajaa, eikä vienyt paljoa ainetta. Sain vielä autosta ihan kelpo hinnan verrattuna siihen mitä maksoin... 800e rikkaampana oli helppo hymyillä 8)
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kaks autoa ollut vw golf 1.8i -91 ja nyt 9000CDTA -89 et en oo tehny periaattees syrjähyppyä vielä. ja nyt näyttää siltä et ykkös autona saab tulee pysymään pitkään mutta jos raha tilanne antaa joskus periksi niin harraste autoksi joku urheiluauto täytyy hommata
BMW 525iA Touring Executive
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kuupalla se alkoi, sitte bemari hyi, tuplaysi, 2xMB200d, ja sitte pari 900i:tä.. notta on sitä koitettu muillakin ajaa,,, on se saabi kuitenkin aina takaraivossa ollut..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin