Oli se mukava katsoa äsken töistä tullessa kavereja odottelemassa Kajaaniin menevää linja-autoa kaatosateessa. Joutu noin ohimennen hieman tööttäileen tutuille kavereille. Tosin itsekin kotiuduin vasta tammikuussa vuoden pestistä, mutta kyllähän tuota jo tekisi pikkuhiljaa mieli kertaamaan ja morjenstamaan helvetin hyviä kavereja...
Risto kirjoitti:Pistää miettimään, että mitä jotkut ovat tehneet kun pääsivät suoraan siviiliin varusmiespalveluksen jälkeen, minä nimittäin joudun olemaan reservissä vielä parikymmentä vuotta.
Kyllä minä ainakin siviiliin siirryin.Jos tiedän olevani vain reservissä niin kerroin kasvaa entisestään..
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Risto kirjoitti:Pistää miettimään, että mitä jotkut ovat tehneet kun pääsivät suoraan siviiliin varusmiespalveluksen jälkeen, minä nimittäin joudun olemaan reservissä vielä parikymmentä vuotta.
Voetokkiisa Minä olin kesämopona kajjjaanissa 1983 ja piäsin poes 1984 kevväällä JK:n miehiä ollaan ja trk amp. Olin melkein aina vempulassa ja se näky arvosanoessae Huono Ja tyydyttävä, mutta kävin silti koko intin ja heilana oli nuapur komppanian vääpelin tyttö jonkakanssa kävimme " museossa"
Vähiin alkaa käydä, lomalla olen ollut jo kymmenen päivää ja vielä on lomaa jäljellä kuusi päivää.
Täytyy myöntää, että apumekaanikkona on ollut jopa mukava olla. Tai kun vertaa muihin aselajeihin, niin helpolla on päässyt. Mielekästä tekemistä on löytynyt (lähes) aina, niin aika ei ole käynyt pitkäksi.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
HelItR III/84. Eka kertaus vasta 2001!
Tehtäväkin ehti 16 vuodessa muuttua viesti-au:sta moottori-au:ksi.
Lisäksi 2003 vielä koulutus TAK-85:lle. Näköjään siviiliammatti ja -harrastukset vaikuttavat kriisiajan sijoitukseen.
Kaksikymmentä vuotta sitten oli AUK loppunut Rajakoulussa ja aloittelin ryhmänjohtajan vastuullisissa ja haastavissa tehtävissä Kainuun Rajavartiostossa. Kertaamassa olen käynyt vain kerran ja nyt odottelen, että ylentävät reservissä siemenpuuksi .