Tosin tarkoitus olikin vain saada auto hieman siistimmäksi viimeisen leiman ajaksi, kun ihan hyvä ajopeli oli. Taitaa nykyään olla paalissa tai osina.
Saabin kestävyys
Totta, itse olen fiksannut "ruosteettomaksi" mazda 929:n, reikiä oli kyljet ja kulmat täynnä, aikaa ja pakkelia sekä maalia, niin tuli todella siisti, mutta ilo kesti vain syksyyn saakka 
Tosin tarkoitus olikin vain saada auto hieman siistimmäksi viimeisen leiman ajaksi, kun ihan hyvä ajopeli oli. Taitaa nykyään olla paalissa tai osina.
Tosin tarkoitus olikin vain saada auto hieman siistimmäksi viimeisen leiman ajaksi, kun ihan hyvä ajopeli oli. Taitaa nykyään olla paalissa tai osina.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Entinen poliisi-99 vm. 84. Poistui poliisin käytöstä n. 350 000 km ajettuna v-91. Lapissa vuoteen 99 asti, jolloin Rovaniemen ja Stavangerin väliä sahatessa kilometrejä on saattanut tulla hieman lisää. Varovastikin arvioituna kilometrejä on takana yli 500 000.
Takakontin lattia on kylläkin jouduttu hitsaamaan uusiksi hieman epäonnistuneen kolarikorjauksen tuloksena.
Kuva 1,Kuva 2,Kuva 3,Kuva 4.
Olin aikanaan autokatsastajana. Jonkun verran tuli eri autoja vertailtua. Viiden vuoden aikana n. 20 000 auton otoksen perusteella en yhtään ihmettele että hyvin varusteltuja "uusiakin" ranskalaisia saa halvalla.
Vertailun vuoksi: Saabin vieressä pihassa on vm. 89 Audi 100, jossa siinäkin kilometrejä 470 000. Muuten kunnossa, mutta Audin sähkölaitteet eivät juuri Fiatin vastaavien laadusta poikkea.
Takakontin lattia on kylläkin jouduttu hitsaamaan uusiksi hieman epäonnistuneen kolarikorjauksen tuloksena.
Kuva 1,Kuva 2,Kuva 3,Kuva 4.
Olin aikanaan autokatsastajana. Jonkun verran tuli eri autoja vertailtua. Viiden vuoden aikana n. 20 000 auton otoksen perusteella en yhtään ihmettele että hyvin varusteltuja "uusiakin" ranskalaisia saa halvalla.
Vertailun vuoksi: Saabin vieressä pihassa on vm. 89 Audi 100, jossa siinäkin kilometrejä 470 000. Muuten kunnossa, mutta Audin sähkölaitteet eivät juuri Fiatin vastaavien laadusta poikkea.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Nettiautossa Renu 21:siä 16 kpl. Hinnat 100 - 1700 e.
Kilometrit n. 150 000 - 350 000.
Saab 900:ia 201 kpl hinnat 50 - 17 000 euroa. Alle 1700 euron autoja 80 kappaletta. Kilometrit suurimmillaan 450 000.
Tuosta valikoimasta löytyy molemmista merkeistä varmasti se ruosteeton helmi ja läpimätä p***a.
Kilometrit n. 150 000 - 350 000.
Saab 900:ia 201 kpl hinnat 50 - 17 000 euroa. Alle 1700 euron autoja 80 kappaletta. Kilometrit suurimmillaan 450 000.
Tuosta valikoimasta löytyy molemmista merkeistä varmasti se ruosteeton helmi ja läpimätä p***a.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Kansainvälistä listaa pitkämatkalaisista löytyy osoitteesta:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/miles/
Olikohan peräti niin että tuolle listalle pääsyssä oli kriteereinä että auto on hyvin pitkälti alkuperäisissä osissaan (moottori)?
Ainakaan vaparisatkulle ei ole mikään ihme päästä yli 500tkm, kunhan auto vain on huollettu oikein ja pidetty muutenkin kuten autoa pitää.
Tällä hetkellä allekirjoittaneen arkiautossa 320tkm mittarissa ja nykyisellä kunnolla pitäisi se 500tkm mennä kirkkaasti läpi.
http://www.saabnet.com/tsn/faq/miles/
Olikohan peräti niin että tuolle listalle pääsyssä oli kriteereinä että auto on hyvin pitkälti alkuperäisissä osissaan (moottori)?
Ainakaan vaparisatkulle ei ole mikään ihme päästä yli 500tkm, kunhan auto vain on huollettu oikein ja pidetty muutenkin kuten autoa pitää.
Tällä hetkellä allekirjoittaneen arkiautossa 320tkm mittarissa ja nykyisellä kunnolla pitäisi se 500tkm mennä kirkkaasti läpi.
#2274
kannattaa katsella sitä rellua hieman tarkemmin, ja mielellään talttapää meisselin kanssa.ah79 kirjoitti:Siis suomeksi sanottuna koko "ruosteeton" rellu on ilmeisesti pakkelilla ja spraymaalilla kasassa pysyvä lahopaska, vai mitä sä tolla ruosteiden "hoitelulla" tarkoitat?andrelinoge kirjoitti: Onhan siinä joskus ollut pahasti ruostetta mutta ne on kaikki hoidettu. Oikeastaan koko auto on varmaan ollut pelkkä ruostekasa maalausjäljistä päätellen mutta mitä se haittaa.
Paikkailtu auto ei ole ikinä pelleiltään lähellekään niin kestävä kuin hitsaamaton, ellei hommaa tehdä alusta loppuun viimeisen päälle ja tuollaisten kohdalla harvemmin tehdään. Sinnepäin-ruostekorjausten kestoikä ei montaa vuotta ole ja jokainen uusi talvi tuppaa tuomaan pintaruosteet uudelleen esiin. Kerropa ensi kesänä, miltä se "ruosteeton" rellu näyttää sitä yhden talven pidettyäsi. Voi tulla pian ikävä vähän paksupeltisempää autoa.
Toivottavasti olen väärässä ja saat rellusta hyvän kulkupelin, mutta ainakaan minun korviini tuo kuvaus "ruosteettomasta" kulkupelistä ei kovin vakuuttavalta kuulosta.
serkku pyysi viime viikolla tekemään micraan "myyntifikauksen", pakkelia ja pohjamaalia..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Kaivoinpa aikani kuluksi nettiautosta esiin tuon ruosteettoman rellun myyntikuvat (ei kai 200€ ja yli 500tkm relluja siellä montaa ole myyty?):


Jolleivat mun silmäni valehtele, niin tuon vehkeen keulakin on kylmästi ylimaalattu jopa Renaultin salmiakkimerkkiä myöten
Melkeen veikkaisin, ettei ruosteita oo edes yritetty poistaa vaan on tyypillisen myyntifixauksen tapaan vedetty maalit suoraan päälle. Jos tuollaisia korjauksia on enemmänkin ympäri autoa niin voi hyvää päivää sen ruosteettomuuden kanssa
.
Leimakin alkaa sitä paitsi käydä vähiin, joten kohta auton pohjakin pääsee tutustumaan katsastusmiehen sorkkarautaan
.


Jolleivat mun silmäni valehtele, niin tuon vehkeen keulakin on kylmästi ylimaalattu jopa Renaultin salmiakkimerkkiä myöten
Leimakin alkaa sitä paitsi käydä vähiin, joten kohta auton pohjakin pääsee tutustumaan katsastusmiehen sorkkarautaan
#1970
-
andrelinoge
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
No juuri toi auto se on mutta ei kyse ole mistään myyntifiksauksesta vaan ihan hyvin noi ruosteet on hiottu ja massattu. Mutta en kyllä suosittele tota Vaihtoautomaa/Oisenia jos etsit käytettyä autoa. Tässä mun relluni ilmoituksessa oli niin paljon huijauksia kuin vaan voi olla. Ilmoituksessa luki että olisi huoltokirja, stereot, sähkökäyttöiset peilit mutta eihän niitä löytynyt. Se mikä eniten kauhistutti oli että auton sisällä roikkuvassa myyntilapussa luki että olisi vain ajettu 250 tkm ja hinta oli 499 euroa. Sitten kuin huomautin tosta kilometrimäärästä niin myyjä oli ihan ihmeissään mutta myönsi lopuksi että oli sattunut kirjoitusvirhe.
En sitten loppujen lopuksi ostanut tota rellua autokaupasta vaan joku tyyppi keskisuomesta osti sen ja seuraavana päivänä otin yhteyttä häneen ja hän suostui vaihtamaan sen suoraan saabiini. Jätkä mietti kyllä varmaan että olenko hullu kuin vaihdan moiseen pommiin, mutta oli vain pakko saada toi Rellu ja päästä eroon saabismista.
En sitten loppujen lopuksi ostanut tota rellua autokaupasta vaan joku tyyppi keskisuomesta osti sen ja seuraavana päivänä otin yhteyttä häneen ja hän suostui vaihtamaan sen suoraan saabiini. Jätkä mietti kyllä varmaan että olenko hullu kuin vaihdan moiseen pommiin, mutta oli vain pakko saada toi Rellu ja päästä eroon saabismista.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
-
SAAB-vilho
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
- Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
-
andrelinoge
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
Enhän mä voi tota katsastaa ennen kuin käsijarru on säädetty merkkikorjaamolla. On katos sähköisesti säätyvät takajarrupalat ja muuta hienouksia. Ainoa mitä kaipaan saabista oli se että sitä oli helppo korjata kotona ja käytettyjä varaosia sai helposti jopa kokonaisen auton verran. Toi R21 on aika harvinainen malli joten voi olla aika vaikeeta löytää osienluovuttajaa. Toi etupuskurin alla oleva spoileri pitäisi saada uus koska toi tyyppi joka sen mulle myi oli ehtinyt ajaa sen paskaks.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Vai että pommiin, eikös se olekaan ruosteeton helmiandrelinoge kirjoitti:En sitten loppujen lopuksi ostanut tota rellua autokaupasta vaan joku tyyppi keskisuomesta osti sen ja seuraavana päivänä otin yhteyttä häneen ja hän suostui vaihtamaan sen suoraan saabiini. Jätkä mietti kyllä varmaan että olenko hullu kuin vaihdan moiseen pommiin, mutta oli vain pakko saada toi Rellu ja päästä eroon saabismista.
Vai että sähkösäätöiset takajarrupalat?andrelinoge kirjoitti:Enhän mä voi tota katsastaa ennen kuin käsijarru on säädetty merkkikorjaamolla. On katos sähköisesti säätyvät takajarrupalat ja muuta hienouksia. Ainoa mitä kaipaan saabista oli se että sitä oli helppo korjata kotona ja käytettyjä varaosia sai helposti jopa kokonaisen auton verran. Toi R21 on aika harvinainen malli joten voi olla aika vaikeeta löytää osienluovuttajaa. Toi etupuskurin alla oleva spoileri pitäisi saada uus koska toi tyyppi joka sen mulle myi oli ehtinyt ajaa sen paskaks.
Viimeksi muokannut lefa42, Su Syys 25, 2005 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI