Koin joskus myöskin kovan kolauksen (tosin itse olin 900:lla liikkeellä), kun edellä ajoi kupla suht hitaasti ja päätin ohittaa kun rajoitus vaihtuu. Ennen rajoituksen vaihtumista kuului edestäpäin kova pörinä merkkinä siitä, että vaihtoi pienemmälle, ja kappas kun kupla katosi, kyllä sitä hetken joutui ihmettelemään. Ohitushalut katosivat sitten horisonttiin.nalleolut kirjoitti:asiaan mitenkään liittyen haluan kertoa tosi tarinaa lappeenrannan viikonloppu öistä! viime kesä ku oli kesäautoni maan mainio 1300cc kupla liikenteessä niin ei tarvinnu liikennevaloissa paljon härnätä ku sai paikalliset bemari kuskit kiihdyksiin... ja loppu tulos seuraavissa liikenne valoissa seistiin taas kiltisti odottamassa.... heh kyllä naurattaa!
Bemaristien provosoituminen
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tarvitseekos noihin provosoitumisiin kiinnittää suurempaa huomiota, kieltämättä itsekin joskus tuskailen, kiireen ollessa päällä, tuolla pikkuteillä könöttävien kippojen takana, mutta ymmärrettävä se on ettei jollain Micralla tai Puntolla rohkene ajella esim. 60km/h rajoitusalueella kuin 40km/h 
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kaikista huvittavimpia kokemuksia bemaristeista on ollut koulun korjaamohallilla.
luokalla on eräs venäjältä muuttanut jannu joka on elämänsä aikana ehkä 5 kertaa istunut auton kuskinpenkillä.
ja joka päivä se vaan mulle yrittää huonolla suomenkielellä vääntää että: "Saab on paska, bemari hjyvä!"
"tämä 520 bjemari paljon äkäisempi kuin sinun vanha saabin paska"
seuraavaksi tyyppi kysyy että: "onkos tässä 520i:ssä kutos vai kasikone?" naurua saa pidätellä jo muutenkin, mutta viimeistään tuossa vaiheessa repeää väkisellä..
toissa viikolla vaihdoin asiakkaan audiin iskareita ja taas sama tyyppi selittää että "audi hjyvä, Saab paska"
siinä sitten pidättelin naurua ja osoitin audin lokarinkaaressa olevaa ruostereikää, ja totesin että mulla on pihalla tätä audia 20vuotta vanhempi ruosteeton Saab.
siihen kaveri totesi taas että:"mutta ainakaan bjemarissa ei ruostetta, saab paska"
kohta toinen kaveri ajaa 316i pemarinsa halliin ja näyttää tälle saabin haukkujalle kuinka meisseli uppoaa peltisen takapuskurin läpi..
luokalla on eräs venäjältä muuttanut jannu joka on elämänsä aikana ehkä 5 kertaa istunut auton kuskinpenkillä.
ja joka päivä se vaan mulle yrittää huonolla suomenkielellä vääntää että: "Saab on paska, bemari hjyvä!"
"tämä 520 bjemari paljon äkäisempi kuin sinun vanha saabin paska"
seuraavaksi tyyppi kysyy että: "onkos tässä 520i:ssä kutos vai kasikone?" naurua saa pidätellä jo muutenkin, mutta viimeistään tuossa vaiheessa repeää väkisellä..
toissa viikolla vaihdoin asiakkaan audiin iskareita ja taas sama tyyppi selittää että "audi hjyvä, Saab paska"
siinä sitten pidättelin naurua ja osoitin audin lokarinkaaressa olevaa ruostereikää, ja totesin että mulla on pihalla tätä audia 20vuotta vanhempi ruosteeton Saab.
siihen kaveri totesi taas että:"mutta ainakaan bjemarissa ei ruostetta, saab paska"
kohta toinen kaveri ajaa 316i pemarinsa halliin ja näyttää tälle saabin haukkujalle kuinka meisseli uppoaa peltisen takapuskurin läpi..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Ajetaan kiltisti?
Ei minua ole vain provosoitu koskaan. Tai no, mitä nyt viime kesän kruisingissa joku vani käytti kierroksilla kun seisottiin vierekkäin Pohjois-Esplanadilla. Ohittaessakaan kukaan ei ole lähtenyt kiusallaan kiihdyttämään ja hyvä niin, se uhmaa jo liikenneturvallisuutta (varsinkin teillä, joilla on katve-alueita!). Näitä juttuja kun lukee, niin tuntuu jossain päin Suomea olevan pelkkiä pipopäitä kaasuttelemassa - ehkä se vaatii tilaa? Täällä ruuhka-Suomessa ei juuri kaasutella kuin öisin, muut ajat teillä on kovastikin käyttäjiä.
Mitä tulee bemaristien provosoitumiseen, niin kyllähän ko. viestiketjussa bemunistit jo itsekin naureskelevat aiheelle
Sinänsä tuossa joukossa tuntuu olevan kovasti vapaahengittäviin uskovia (no, ahdistin on mun tahdistin täälläkin), jopa niin että tuntuisi turbot jääneen aina kokeilematta? No, ehkäpä asenteet muuttuvat kun bemukin siirtyy virivehkeissään ahdettuun vaihtoehtoon - sen turbodiesel (530tds tjsp?) tuntuu olevan kovasti kehuttu.
Mikä on parempi kuin isotilavuuksinen suora kutonen. Isotilavuuksinen suora kutonen ahdettuna..
Mitä tulee bemaristien provosoitumiseen, niin kyllähän ko. viestiketjussa bemunistit jo itsekin naureskelevat aiheelle
Mikä on parempi kuin isotilavuuksinen suora kutonen. Isotilavuuksinen suora kutonen ahdettuna..
Joo en tiedä onko sitten paikkakuntakohtaista mutta oululaiset on ainaki hauskoja tienkäyttäjiä. 
Tein eilen testin kun olin hakemassa mammaa töistä, liikennevaloissa kun vaihtu vihreä niin otin hieman räväkkäämmin nollasta viiteenkymppiin (60 alue). En siis huudattanut moottoria enkä sudittanut renkaita, kaasuakin käytössä pitkästi alle puolet. Tulos: vieressä seisonut Audi meni hetken kuluttua ohi vähintään 90 taulussa vain kääntyäkseen heti rampilta moottoritielle.
Jaksaa ihmetyttää moinen mutta kyllä naurattikin.
Entä jos ois huuattanu moottoria valoissa seistessä.

Tein eilen testin kun olin hakemassa mammaa töistä, liikennevaloissa kun vaihtu vihreä niin otin hieman räväkkäämmin nollasta viiteenkymppiin (60 alue). En siis huudattanut moottoria enkä sudittanut renkaita, kaasuakin käytössä pitkästi alle puolet. Tulos: vieressä seisonut Audi meni hetken kuluttua ohi vähintään 90 taulussa vain kääntyäkseen heti rampilta moottoritielle.
Entä jos ois huuattanu moottoria valoissa seistessä.
Aki Peltola #1132
Kävin tuossa Linnanmaalla ja sitten sieltä puikkasi eteen sellainen sininen 4wd subaru (wrc/Sti?) ja enpä sitten malttanut ajella kovin kaukana perästä motarin rampilla (nähtävästi). Ja samantien kun rampilta tie aukesi niin luukut levälleen ja pirskatti niin oli ajatus myös suba kuskilla. Siinä sitä sitten mentiin peräkanaa hyvän matkaa.
Kyllä se jätti kokoajan vähän mutta kiire sillä tuli kun en jäänytkään ja meinas tulla tosi kiire kun se koitti vetää siitä seuraavasta rampista ulos, siinä hiekka lensi. Tais saba yllättää kun ei jäänytkään seisomaan kun subaa lähetettiin (tämä siis kesä kelillä tuossa pari kk sitten). Hyi minua. Lapsetti mutta onneksi sitä tapahtuu harvoin.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajetaan kiltisti?
Pienitilavuuksinen ahdettu suora nelonenpetteri75 kirjoitti: Mikä on parempi kuin isotilavuuksinen suora kutonen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajetaan kiltisti?
Juu'u, käykääs muuten kattelemassa bimmerin sivustoilta noiden uusien 530 ja 535tds ja automatiikkien suoritusarvoja.Henkka #2283 kirjoitti:Pienitilavuuksinen ahdettu suora nelonenpetteri75 kirjoitti: Mikä on parempi kuin isotilavuuksinen suora kutonen.
Diesel..!? Nojuu, niin kait se kehitys kehittyy - mitä nyt on noihin vw:n 1.9 nuhapumppuihin tutustunut, niin kovasti on nokipannujen tekniikka menny eteenpäin baijerilaisissa.
Mutta kuten sanottu, there's no replacement for displacement - paitsi mukaan ympätty ahdin!
Jos en ihan pahasti erehdy niin puhe oli 270heppasesta impusta.MattiR kirjoitti:Paljonkos sinulla V-M on polleja Saabissa? Uuden mallin Impreza WRX 2.0 jää vakiokuntoisena yli satasen vauhdeissa jo tavallisella 200-heppaisella 2.3 turbolla, mutta STI:n kanssa tarvitaan piristeitä. Uusi STI on 2.5 litran koneella, muistaakseni 280-heppainen ja varsin pirteä.
Linnanmaalta kun subarumies oli niin todennäkösesti ootti että millon Saabi tulee ohi.
Aki Peltola #1132
Mun mielestä siellä on se dynon näyttämä 165kW renkailta (muut on sitten jotain muuta mieltä), vaikkakin silloin dynossa oli tuo by-passi jo sökö (huomasin vasta jälkeen päin) . Ihan vakion näköinen suba ei ollut ainakaan päälle päin tuo vehje mutta saman verran se pakeni eellä kuin tämäkin kun koitettiin dynosta tullessa -> http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Dy ... 052004.jpgMattiR kirjoitti:Paljonkos sinulla V-M on polleja Saabissa? Uuden mallin Impreza WRX 2.0 jää vakiokuntoisena yli satasen vauhdeissa jo tavallisella 200-heppaisella 2.3 turbolla, mutta STI:n kanssa tarvitaan piristeitä. Uusi STI on 2.5 litran koneella, muistaakseni 280-heppainen ja varsin pirteä.
noin km matkalla tuli eroa n.30-40m kun n.5m etäisyydeltä lähettiin.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
SAAB-vilho
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
- Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö
Olen joskus käynyt herkullisia rosamunda perunoitani, kauppaamassa Linnanmaan uusille marketeille.
Siellä ei näköjään muut autot, isännöi (lue SAAB).
Noopallakin oli, monttu auki ja meinas vähän nyyhkyttääkkin kun näki millaisia virityksiä sieltäkin sikiää.
Seuraavana aamuna nooppa ruopi jo, iloisena tallissa ja odotti kenties pakokaasuahdinta,, peltinsä alle

Ai, Ai
Siellä ei näköjään muut autot, isännöi (lue SAAB).
Noopallakin oli, monttu auki ja meinas vähän nyyhkyttääkkin kun näki millaisia virityksiä sieltäkin sikiää.
Seuraavana aamuna nooppa ruopi jo, iloisena tallissa ja odotti kenties pakokaasuahdinta,, peltinsä alle
Ai, Ai
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Eikös tuo liittynyt jotenkin siihen että tuota kerhoa rekisteröitäessä ei nimessä jostain syystä saanut olla BMW. Tuonkin piti olla ensin BMW tuunink klub, oliko se niin että piti saada tuotemerkin haltijalta lupa tjsp. en muistaMoney For Nothing kirjoitti:
Siis mikä vi*un Bimmer tuuning club
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Juurikin näin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=4197 ..kyllä se meillä Saabisteilla vaan on helpompaa.marvi kirjoitti:Eikös tuo liittynyt jotenkin siihen että tuota kerhoa rekisteröitäessä ei nimessä jostain syystä saanut olla BMW. Tuonkin piti olla ensin BMW tuunink klub, oliko se niin että piti saada tuotemerkin haltijalta lupa tjsp. en muista