Kokemuksia Seat Leonista?
Vaihteisto vaihtoehtoi on tuossa mallissa liki 20kpl ... Mut yksi öljytyyppi omaa sellasta 26e litra. veikkaan että laita jotain mobilin shc tai castrol tafx. Mutta ei kyllä takuulla lämpene lootaöljyt jos roikassa? Saattaa vielä olla säteilylämmitin?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
No uusin talossa on 00 TDi Golffi. Joo.. totta... alusta on pirun hyvä..muttamutta.. kovin nuhainen on kone. Sieltä oli jonkun sortin suodatin tms paukahtanut, ja uuden kun pukkasi, niin johan taas lähtö valkeni - 2kk..900i kirjoitti:Kyllä ne jetat olivatkin ihan luotettavia ,mutta oletko kuinka paljon pelaillut uusien kanssa?
Josta tulikin mieleeni:
Kertokaas miten tuomosesta 90hp tiisselistä vois kikkailla tehoja


Ei muuten, mutta vois sitte EHKÄ näyttää jotain noille 318i -86 teinivirityksille.. (not!

edit. Sedällä pyöri vähän aikaa ajokalustossa "välimallin" passatti eli jotain 97 mallia. 1.8 20venttiilinen, ja sillehän menovesi maistui. Ei saanu matka-ajossa alle 10 litran sitten millään! Siinä nyt oli muutakin pikkuvikaa koko ajan.. maanantaikappale lieni se. Tjaah, kyllä noita VAGgeja on käsissä pyöriny 80-luvun lopulta asti ja tutun turvallisiahan ne on - perushyviä pirssejä sanon ma.

Ei siitä nyt mitään mahdottomia saa, mutta kohtuullisen pirteän kuitenkin alkuperäiseen verrattuna, kyllä sillä teinejä ainakin kiusattua saa. Lisätietoja hinnoista ja palikoista löytää helposti http://www.ffp.fi ja http://www.seatclubfinland.com -foorumeilta. Muuta hauskaa dieseleiden viritykseen liittyen, http://www.holysmoke.fi.Tonppa kirjoitti:Kertokaas miten tuomosesta 90hp tiisselistä vois kikkailla tehojaLastut putket ja suuttimet tietysti, mutta missähän hinnoissa aletaan pyöriin. Jostain kattelin että lastu (n 30% tehoa lisää) oli siinä 250-300€.. ? Vinkkejä?
![]()
Ei muuten, mutta vois sitte EHKÄ näyttää jotain noille 318i -86 teinivirityksille.. (not!)
edit. Sedällä pyöri vähän aikaa ajokalustossa "välimallin" passatti eli jotain 97 mallia. 1.8 20venttiilinen, ja sillehän menovesi maistui. Ei saanu matka-ajossa alle 10 litran sitten millään! Siinä nyt oli muutakin pikkuvikaa koko ajan.. maanantaikappale lieni se. Tjaah, kyllä noita VAGgeja on käsissä pyöriny 80-luvun lopulta asti ja tutun turvallisiahan ne on - perushyviä pirssejä sanon ma.
Juuh, oli joskus Octavia tuolla vapari-20V -koneella silloin kun ne markkinoille tulivat, oli aika järkyttävä kone verrattuna ahdettuun versioon. Soppaa tosiaan meni, ei mikään pehmeä ajettava ja mielestäni jokseenkin äänekäskin. Muuten auto oli vallan mainio, tuo kone vaan jotenkin pilasi fiiliksen tyystin.
Joo, eipä noita 20venasia vapareita ole vissihin oikein jälkiin näkynykkään. Alusta sinänsä on erittäin hyvä VW konsernin tuotteissa. Koneet vaan puhdittomia - esim. 1.9TDi täydessä lastissa on onneton nuhapumppu. En nimittäin tohtinut edes Lada nivaa ohittaa talvikelillä, ja se sentäs ajeli vain 60kmh satasen rajoitusalueella. 

Itse jättäisin vaparit rauhaan ja ostaisin vähän vanhemman 1,8t koneella. Edellinen käyttöauto oli vm2001 Leon VT4. Vakiona 1,8t ei ole kovin kummoinen, mutta lastutettuna tosi mukava. Huipputehoa ei ole hurjasti mutta turbo tulee tosi alhaalta mukaan ja käytännön suorituskykyä löytyy. Hyvä kompromissi ajettavuutta ja mukavuutta.
Itsellä meni neljän vuoden aikana kuskin ikkunannostin ja MAF anturi eli ei kummoisia vikoja. Kannattaa kyllä lueskella kuitenkin seatclubin palstaa, aika paljon noissa uusissakin näyttää olevan kaikenlaisia käynnistymishäiriöitä yms vikaa. Itselle vissiin sattui hyvä yksilö tai sitten nuo vanhemmat oli paremmin rakennettuja.
Vanhemmista turbomalleista puuttuu vielä kaikki helmat + levikkeet eli mallimerkinnät pois ja sitä ei erota 1,4 ja 1,6l perusvermeistä ulkoa päin kuin pakoputkesta ja isoista jarrulevyistä.
Itsellä meni neljän vuoden aikana kuskin ikkunannostin ja MAF anturi eli ei kummoisia vikoja. Kannattaa kyllä lueskella kuitenkin seatclubin palstaa, aika paljon noissa uusissakin näyttää olevan kaikenlaisia käynnistymishäiriöitä yms vikaa. Itselle vissiin sattui hyvä yksilö tai sitten nuo vanhemmat oli paremmin rakennettuja.
Vanhemmista turbomalleista puuttuu vielä kaikki helmat + levikkeet eli mallimerkinnät pois ja sitä ei erota 1,4 ja 1,6l perusvermeistä ulkoa päin kuin pakoputkesta ja isoista jarrulevyistä.
9-3 Aero -01
Hmm, vanhat bensakoneet kyllä olivat, mutta ei tuon 90hp TDI:n pitäisi mikään toivottoman laiska olla vakionakaan juuri tuollaisessa ohitustilanteessa jos vaan kunnossa on. Varmista että kaikki on ok ennen kun alat lisää voimaa hakemaan, ettei tule turhia pettymyksiä.Tonppa kirjoitti:Koneet vaan puhdittomia - esim. 1.9TDi täydessä lastissa on onneton nuhapumppu. En nimittäin tohtinut edes Lada nivaa ohittaa talvikelillä, ja se sentäs ajeli vain 60kmh satasen rajoitusalueella.
Joo ehdottomasti. Joku siinä koneessa mättää. Ikäänkuin ei ahtaisi kunnolla. Vaihteilla 1-3 kovin sattumanvaraisesti tuntuisi turbo ahtavan. Aiemmin kun asiasta valittelin ja auto kävi huollossa, oli sieltä jonkin sortin suodatin tms. (ei mitään hajua tarkalleen että mikä) tukossa tahi rikki. Vaihtamalla auto muutti käyttäytymistä täysin --> turbon mukaan tulon oikeasti tunsi. Nyt auto on taas ikään kuin puolella turbolla käyvä. Outoa kerrassaan. Mikä siellä jatkuvasti voi tukkia kulkua..? Toisaalta, autolla oli ostettaessa ajettu 140tkm "naisen ajoa", joten veikkaanpa että konetta on käytetty aika armottomasti. Tuskinpa on paljoa jälkikäytetty tai lämmitetty ennen polkemista..dq kirjoitti:Hmm, vanhat bensakoneet kyllä olivat, mutta ei tuon 90hp TDI:n pitäisi mikään toivottoman laiska olla vakionakaan juuri tuollaisessa ohitustilanteessa jos vaan kunnossa on. Varmista että kaikki on ok ennen kun alat lisää voimaa hakemaan, ettei tule turhia pettymyksiä.Tonppa kirjoitti:Koneet vaan puhdittomia - esim. 1.9TDi täydessä lastissa on onneton nuhapumppu. En nimittäin tohtinut edes Lada nivaa ohittaa talvikelillä, ja se sentäs ajeli vain 60kmh satasen rajoitusalueella.


Tietty yksi mutka matkassa on, etten ole auton omistaja.


Mutta edelleen - alusta on nautinnollinen ja ohjaustuntuma maan mainio!

Mjoo, en ole sitä vertaa tarkasti näihin perehtynyt että osaisin sanoa mikä tarkalleen mättää, mutta toisaalta nuo VAG-hemmot varmasti osaisivat, kyselehän foorumilta niin pääset epätietoisuudesta.
Immujahan noistakin on paukkunut joillakin, voimattomuus yleisesti voisi viitata vikaan ruiskupumpussa (tuntuu juuri sellaiselta ettei turbo pelittäisi kunnolla)..mutta toisaalta tuo suodatinjuttu hieman hämää. Tiedä häntä. Nämähän kestää kyllä tuollaista "väärinkäyttöäkin" vallan mainiosti, noilla kilometreillä tuskin mitään koneen sisuksia on piloille saatu, mutta tukkoon nämäkin menevät ellei koneen "tehoja" välillä päästetä tositoimiin.
Juu, tuosta sun sigusta voi ehkä jotain omistussuhteista jo päätellä.


Juu, tuosta sun sigusta voi ehkä jotain omistussuhteista jo päätellä.

Käy lainaamassa jostain varmasti toimiva MAF anturi ja kokeile auttaako, niitä menee noista TDi koneista vielä useammin kuin bensaturboista. Vikakoodia ei välttämättä tule, tuntuu vain kuin ahdot olisivat välillä kokonaan poissa, välillä puoliksi ja satunnaisesti toimii normaalisti. Lopulta saattaa jopa sytyttää moottorin häiriövalon ja antaa väärän vikakoodin...
Omasta kun tuo meni niin virallisella seathuoltamolla tutkittiin autoa pari kertaa ja putsattiin liittimiä. Lopuksi kehotettiin vaihtamaan lambda ja ECU. Siinä vaiheessa päätin lueskella vähän seatpalstoja ja sieltä löytyikin hyviä neuvoja. Sitten vain MAF lainaan ja alkoi toimimaan normaalisti.
Omasta kun tuo meni niin virallisella seathuoltamolla tutkittiin autoa pari kertaa ja putsattiin liittimiä. Lopuksi kehotettiin vaihtamaan lambda ja ECU. Siinä vaiheessa päätin lueskella vähän seatpalstoja ja sieltä löytyikin hyviä neuvoja. Sitten vain MAF lainaan ja alkoi toimimaan normaalisti.
9-3 Aero -01