kristian kirjoitti:Off topic, mutta mahtoikohan kyseessä olla tämä pirssi:
(tässä oli kuva) Oli tuollainen talvella kokeiltavana, juurikin Tuusulan Sulantien jobbarilta ja hintaa 10 900. Palvelussa ei kauheasti kehumista ollut, marssin suoraan liikkeeseen ja sanoin myyjälle että teillä on tuolla pihalla kiinnostava Mersu... sain käyttöluvan ja avaimet kouraan Hinnasta olis saanut melkein pari tonnia pois mutta kaupat jäi tekemättä...
Taisi olla vuosi 2003, kun kävin Mersuja katselemassa, joten ei ole sama yksilö. Samanvärinen mun mielestä kuitenkin. Vuosimalli tais olla jotain 90-92 luokkaa ja kyseessä oli 300TE 4matic, jos oikein muistan Eipä ole tarvis enää ko. liikkeessä käydä.
Viimeksi muokannut Peter A, To Kesä 01, 2006 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oulussa yhdessä autoliikkeessä tutkimme 95 vuoden Golfia ja varsin kokeilin heilutella hieman autoa ja takaa kuului aivan hirvee kolina,Kysyttiin myyjältä että tiedätkö mistä tuo tulee? PakoputkestaNiinpä, varsin tarkistin asian heti paikanpäällä ja pakoputki oli kyllä kiltisti paikallaan eikä heilunu mihinkään. Toinen hyvä juttu oli kun kaverini vaihtoi 2.0 preluden aikanaan (tuplakaasarimalli) Bemariin ja käytiin sit huumorilla kysyyn liikkestä sitä preludea. Myyjä tuumasi että todella hyvin pidetty, ei kengitetty ja tytöllä ollut tehokkaampi ruiskuversio.Otettiin pelti auki ja kysyttiin et missä se ruisku on? Meni muuten kaveri hiljaseksi:)
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
-"Erittäin ehjä" - Autohan on joko ehjä tai siinä on vikoja.
-"Hyvät metrit" - Siis vähän ajettu.
-"Ei se tossa kauan happane" - Myyjän kommentti Länskärissä kuukauden seisseestä 9-3 SS Aerosta.
Viime talvena autoa etsiessä, kävin katsoo yhtä ng 900:sta... Aloin sit myyjältä kyselee siitä autosta, ni se alko avautuu et "kaiken maailman saabistit on käyny tuota katsoo ja yrittää tyrkyttää vaihdos vanhoja saabeja, eikä niiden kans pääse sopuun välirahasta". No seuraavaks tää sit kysyy et "mikäs auto sul tulis vaihdos". No meni myyjä jo itsekin pikkasen vaikeeks siinä vaihees... No aina vaan paranee, se myyjä ei tosiaankaan suostunu kovin paljon neuvottelee hinnasta... Joka tuntui oudolta koska ei mikään helmi kysees ja lisäks kyseinen auto oli ollu siel jo viime heinäkuusta asti myynnis, ja yllätys yllätys on edelleen...
Yleisin kommentti on ollu aina saabeista, "ne kuluttaa liikaa". "Ei noin vanhaa kannata ottaa vaihdos, ku ei saada myydyks", oli merkkiliikkeen kommentti mun tonnarista kevääl, auto oli siis vuoden -91 mallii ja 300 tuhat ajettu... No meni sit vaihdos toiseen liikkeeseen loppujen lopuks, eikä ollu siel ku reilun viikon ku meni kaupaks...
Itseä lähinnä naurattaa nämä tuontiautoista väännetyt jutut, joilla yritetään saada auton arvoa vähäteltyä..sekä tietysti tuontiautoa myyvät henkilöt jotka jaksavat mainostaa "-28 syntyneellä eläkeläismiehellä ollut" tjsp. Niinhän aina.
Ei se muuten aina niin väärin ole käyttää tuota fraasia "Ei se uusi enää ole". Uskomattomia tyyppejä on joskus tullut nähtyä kun on noita vanhoja ritsoja kaupitellut, jostain kaksikymmentäkin vuotta vanhasta autonromusta jaksetaan ihmetellä joka naarmua ja epäkohtaa, muutamalle on valitettavasti tullut avauduttuakin mitan ylittyessä. Noh, eivätpähän tule katsomaan ensi kerralla.
dq kirjoitti:
Ei se muuten aina niin väärin ole käyttää tuota fraasia "Ei se uusi enää ole". Uskomattomia tyyppejä on joskus tullut nähtyä kun on noita vanhoja ritsoja kaupitellut, jostain kaksikymmentäkin vuotta vanhasta autonromusta jaksetaan ihmetellä joka naarmua ja epäkohtaa, muutamalle on valitettavasti tullut avauduttuakin mitan ylittyessä. Noh, eivätpähän tule katsomaan ensi kerralla.
tässä tulee esille se, miten eri tavalla myyjä ja jostaja näkee saman yksilön. myyjä on vain kiinnostunut rahasta ja hänelle myytävä yksilö on "romu josta täytyy päästä eroon". ostaja on kiinnostunut siitä, mitä hän saa rahalla, ja erityisesti siitä, miten paljon hän joutuu tulevaan ostokseen investoimaan saadakseen siitä itselleen miellyttävän.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:tässä tulee esille se, miten eri tavalla myyjä ja jostaja näkee saman yksilön. myyjä on vain kiinnostunut rahasta ja hänelle myytävä yksilö on "romu josta täytyy päästä eroon". ostaja on kiinnostunut siitä, mitä hän saa rahalla, ja erityisesti siitä, miten paljon hän joutuu tulevaan ostokseen investoimaan saadakseen siitä itselleen miellyttävän.
Totta kai, intressithän ovat myyjälle ja ostajalla erilaiset oli kaupan kohde mikä hyvänsä. Omalle kohdalleni osuneet esimerkit vaan ovat pakanneet herättämään ihmetystä, karrikoidusti auto jonka joku on viimeksi katsastanut "peltilevy-popniitti-alustamassa+0,7 l leka tiukkaa" -menetelmällä auton näyttäessä siltä myös päältä, ja hinta sen mukaisesti hyvin, hyvin alhainen eikä kuntoa ole kaunisteltu puhelimessakaan, jaksetaan niitä hajakymppejä yrittää tinkiä vielä pois vaikkapa tuulilasin naarmuisuuteen vedoten. Tietysti asiaan vaikuttaa kun en itse niin tinkimisluontoinen yksilö ole, mutta silti.
dq kirjoitti:
Totta kai, intressithän ovat myyjälle ja ostajalla erilaiset oli kaupan kohde mikä hyvänsä. Omalle kohdalleni osuneet esimerkit vaan ovat pakanneet herättämään ihmetystä, karrikoidusti auto jonka joku on viimeksi katsastanut "peltilevy-popniitti-alustamassa+0,7 l leka tiukkaa" -menetelmällä auton näyttäessä siltä myös päältä, ja hinta sen mukaisesti hyvin, hyvin alhainen eikä kuntoa ole kaunisteltu puhelimessakaan, jaksetaan niitä hajakymppejä yrittää tinkiä vielä pois vaikkapa tuulilasin naarmuisuuteen vedoten. Tietysti asiaan vaikuttaa kun en itse niin tinkimisluontoinen yksilö ole, mutta silti.
no tuo selittää enemmän. jos ostaa projektia johon aikoo upottaa paljon työtunteja ja rahaa, mitä ihmeen väliä sillä on maksaako koko pyyntihinnan vai tinkaako viiskymppiä pois. toisaalta kääntöpuolikin, ja vastakkaisia mielipiteitä asiasta on ja tulee aina olemaan. niiden myyjien ansiosta jotka ilmoituksessa/puhelimessa jättävät kertomatta auton todellisen kunnon, kun se kuitenkin paljastuu paikan päällä.
mut itse en näe tarpeellisena etsiä auton yksityiskohdista perusteluja omalle tinkimiselle. jos tingitään,tehdään se suoraan. "viiskybää niin vien auton!"
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Porissa oli Saab liikkeessä hemmo, joka myi käytettyjä autoja meriitillä kenen se on ollut. Kerran se sanoi että heille on tulossa tonnari joka on Euran palopäällikön vanha... on muuten pirun merkittävä yksityiskohta
(Nykyinen tonnari on Karita Mattilan vanha, TV:stä tuttukin, myös auto )
t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80 Varium et mutabile semper femina
Ei oo minkään vakijobbarin sanomaa vaan setän kaverin joka oli myymässä entistä autoaan (Toyota Corolla). Sitä tuli mun muistin mukaan katsomaan joku jannu pappansa kanssa. Olivat kommentoineet et autossa ei ole ku neljä vaihdetta ja setän kaveri sanoi, että ei hän ole mitään vaihdelaatikkoa myymässä
Yksi kerta olin katsomassa OG900i2.1 5-ovinen ja mallivuotta '92. Myyjä tuli ja kehui auton olleen Muoniossa jollain lääkärillä. Löytyy bensalämmitin ja on muutenkin hyvin pidetty. Niin, joo. Sillä liikkeellä on oma autofiksari.
Tuusulan joppari kertoi vinkuvasta 9-5 saabista (tämä kaikkien tuntema tukkeutunut öljysihti--->tuleva koneremontti -hommeli) että laturin hihna vinkuu.
Joku senkin on näköjään sieltä ostanut eikä edes huoltokirja ollut kunnossa
Kävin katsomassa yhtä OGsatkua ja jopa koeajollakin. Myyjä kehui kolaroimattomaksi. Koeajolenkillä katselin konehuoneeseen ja ihmettelin peltiosissa olevaa ruostetta joka oli samassa linjassa, about kytkimen kohdalla.
Kävin sitten ohi mennen setän kanssa katsomassa ilta-aikaan tuota satkua ja ei päästy kovin lähellekään, kun setä sanoi Saabin kolaroiduksi. Konepellin, vilkun ja lokasuojan linjat ei täsmänneet, pitkin kylkipeltiä katsottuna toisessa etulokarissa oli aaltoilua.
Olin piruuttani tarjonnut Annia vaihdossa ja 8000 markkaa olisin siitä saanutkin koska oli niin hienot vanteet. Sanoin ettei vanteet tule mukana niin tarjous tippui 3500 markkaan. Olis ollu tykkipyörät hyvässä arvossa, 4500 markkaa vanteista joista maksoin 1300 markkaa
Monta kertaa on tullut huomattua vanhemmanpuoleisten, muutaman satasen hintaisten autojen kohdalla, että "ruosteeton" tarkoittaa sitä että hiukan vajaa vuosi sitten on saatu auto leimattua ilman hitsaamista. "Ei vikoja" tarkoittaa sitä, että puolet sähkölaitteista saa olla pimeinä ja käsittämättömiä klappeja ja takerteluja on joka puolella autoa. "Hyvät renkaat" ovat sellaiset, joissa ei vielä kudokset törrötä kulutuspinnasta. DOT-merkintä pitää renkaissa olla aina vähintään 10 vuotta vanha. "Siisti" auto on sellainen, josta pystyy öiseen aikaan löytämään yhden kuvakulman josta kännykkäkameralla kuvattuna ei ole havaittavissa pahempia rosoja...