Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Saaks tätä sitä paitsi edes katsastettua.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Miksi ei saisi?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

:wink:
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kerro mitä pitää ottaa huomioon jos kerran tiedät? Itse en tiedä näistä katsastusjutuista sen suuremmin mitään.

Mutta kyllä se jollain tavalla saaadan katsastettua. Mitä esteitä voi tulla?
Tehojen puolesta kyllä saadaan menemään läpi kunhan vaan penkittää mitättömillä ahdoilla.
Jarrut päivitetään parempiin, ei pitäisi senkään puolesta haitata katsastusta. Päästöt? Ne hoituu kun tyhjäkäynnillä auto käy vakiosuuttimilla.....

Mitä kaikkea muuta on otettava huomioon?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

TeePee kirjoitti:Kerro mitä pitää ottaa huomioon jos kerran tiedät? Itse en tiedä näistä katsastusjutuista sen suuremmin mitään.

Mutta kyllä se jollain tavalla saaadan katsastettua. Mitä esteitä voi tulla?
Tehojen puolesta kyllä saadaan menemään läpi kunhan vaan penkittää mitättömillä ahdoilla.
Jarrut päivitetään parempiin, ei pitäisi senkään puolesta haitata katsastusta. Päästöt? Ne hoituu kun tyhjäkäynnillä auto käy vakiosuuttimilla.....

Mitä kaikkea muuta on otettava huomioon?
Haha,tästä voi syntyä aika vääntö,vrt. nopan turbotus.
Siis toi heitto oli läppä,anteeksi :oops: :)

Juu,päästöt saa kuriin kyllä,saattaa tosin olla että pitää penkittää hukkaportti levällään,tohon 500hp tehoon tarvitaan melkoset lähtötehot.
Nyrkkisääntö että kilo tuplaa tehot.Tiedä sitten.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

No sitä itsekin ajattelin että hukkaportin pitää olla ihan auki penkitettäessä että tehot pysyy sallituissa rajoissa.
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Kuulostaa aika yksinkertaiselta saada tuo 500hp... miksei tälläisiä ole ennen tehty?

Hienolta projektilta kuulostaa ja varmasti kiinnostaa alankin lehtiä jos tuo onnistuu!

JATKAKAA! :mrgreen:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suosittelen rajaamaan tehot 450 paikkeille, voi käyttöikä olla hiukka pidempi... 500hp:n toisella puolella rupeaa vaatimukset kasvamaan ja useat originaalipalikat tulee varmasti ulosmitattu. Eihän tuo +500 ole kuin vaivaiset 220+ per litra :lol:

Toki jos auton pääsääntöinen käyttötarkoitus tulee olemaan "mummon kuskaaminen kauppaa ja takas ja yhden rispekti lapun hommaminen esson dynosta", niin on aivan sama mitä palikoita siellä on kiinni.
#1730
500whp.net member
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Siriam kirjoitti:Kuulostaa aika yksinkertaiselta saada tuo 500hp... miksei tälläisiä ole ennen tehty?
Mitenniin ei ole tehty? :)
Aki Peltola #1132
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

:saab:
Viimeksi muokannut pakinen, Ma Heinä 27, 2009 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900S Combicoupe
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pakinen kirjoitti:Lopettakaa nyt hyvät ihmiset irvailu ja toisen projektin mollaaminen :!:

Hälyttävän paljon yhden muuan autolehden foorumin tasoista "ei tota tota ja tota voi tehdä" -kommenttia havaittavissa..

Kaikkihan nyt tietää että se 500hp ei ole itsestäänselvyys, mutta ei kai sen tekemiseen mitään amerikantemppuja ja herran siunausta vaadita?? Ongelmia varmasti tulee yhden jos toisenkin jutun puitteissa, mutta kai niistä aina jotenkin voi selvitä..

Mitä tuohon voimansiirtoon tulee niin eiköhän siitä voida puhua lisää, kun motti hönkii vaikka aluksi sen 300hp? Ei kai kaikkia projekteja tarvitse aloittaa pulttien passivoinnilla :roll:

Entä miten oikeesti noi litratehojen kanssa meinaatte? Elän kovasti siinä käsityksessä, että ei ole mitää maksimilitratehoa mikä rajoittaa koko moottoriteknologiaa? Onhan 1,5 litraisesta otettu hetkellisesti päälle 1000hevosvoimaa?
Korjatkaa ihmeessä jos olen hakuteillä! :wink:
ja oma kokemuksesi näistä hommista oli mikä?
#1730
500whp.net member
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kyllä se vaan alkaa tämänkin projetkin seuraaminen kohta olla vaikeaa, kun tietoa itse hommasta on joka toisella sivulla, loppu vaan tappelua keskenään, miten ja mitä yms... Kantaa en muuten ota, mutta olishan tätäkin kiva seurata, niinkuin "helposti". On toki hyvä että kommentoidaan, ym, mutta eikös tämkin osio ollut sille tarkoitettu, että kerrotaan projektista ja kuinka se valmistuu, ynnä muuta, eikä tappeluun kuinka pitäisi. Kai se on harrastajan oma päätös mitä haluaa tehdä ja miten. Neuvot ovat toki tervetulleita, niitä kaivataan aina, mutta musta tää menee jo... noh olkoon. Ite en juuri tästä syystä taida edes uusia topicceja omista tekemisistäni aloittaa. Kaik pitäs tehdä niinkuin muut sanoo, ei niin kuin on itse ajatellut...

Ja anteeksi tämä off-topic tähän väliin.

Toki tää oli vaan mun mielipide...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

:saab:
Viimeksi muokannut pakinen, Ma Heinä 27, 2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900S Combicoupe
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pakinen kirjoitti:
Täysi nolla, en ole rakentanut 500hp moottoria, mutta en ole täällä kuuluttamassa, miten ja mitä ei voida tehdä.

Mielestäni tuo moonlighttuningin satku on todella hyvä esimerkki siitä miten rikotaan juuri näitä foorimien mitä saa ja mitä ei saa tehdä pykäliä..

En vaan käsitä miksi tarvii mennä ja haukkua toisen alkava projekti, ennemmin kehuisin ja antaisin neuvoja jos osaisin :wink:

Herneet voi kans laittaa soppaan takaisin.. :wink:
näin vähän arvelinkin, sillä nuo formulamaailmaan viittaavat esimerkit yleesä teitää kertoa, että aikaa on vietetty enemmän essolla, kuin mitä itse a"sian" parissa... :lol:

Ei pidä ymmärtää asioita väärin, toiset yrittää neuvoa mutta jos neuvoa ei ymmärrä voi äkkiä tulla sellainen tunne että ollaan ampumassa asioita alas.

Kokeilemallahan se selviää ja kun oppirahat menee parikertaa maksuun, niin jälkipolvillekkin riittää kerrottavaa. Virtauaalimaailmassa +500hp:n pannu ei ole pitkään aikaan ollut temppu eikä mikään ja sellaisia tuntuu löytyvän lähes joka toiselta...
#1730
500whp.net member
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Vigge kirjoitti:Ei pidä ymmärtää asioita väärin, toiset yrittää neuvoa mutta jos neuvoa ei ymmärrä voi äkkiä tulla sellainen tunne että ollaan ampumassa asioita alas.
xxxx kirjoitti: Todellinen pioneeri joo, tähän mennessä ei olekaan ollut ainuttakaan 500hp tonnaria ollut olemassa :twisted: :twisted: :twisted:
xxxx kirjoitti: Höpöhöpö.
xxxx kirjoitti: Noh, kukin taplaa tyylillään. Paljon onnea projektin kanssa, sitä tulet todellakin tarvitsemaan...
xxxx kirjoitti:Tämähän alkaa olemaan parempaa huumoria, kuin tuo 400hp satkusta -ketju aikaisemmin.
xxxx kirjoitti:Saaks tätä sitä paitsi edes katsastettua.
xxxx kirjoitti:Kuulostaa aika yksinkertaiselta saada tuo 500hp... miksei tälläisiä ole ennen tehty?

Hienolta projektilta kuulostaa ja varmasti kiinnostaa alankin lehtiä jos tuo onnistuu!

JATKAKAA! :mrgreen:
Kovin on yleispäteviä neuvoja :lol:
Vigge kirjoitti:näin vähän arvelinkin, sillä nuo formulamaailmaan viittaavat esimerkit yleesä teitää kertoa, että aikaa on vietetty enemmän essolla, kuin mitä itse a"sian" parissa... :Laughing:
Enhän ole mitään yrittänytkään neuvoa :roll:
Vigge kirjoitti:Kokeilemallahan se selviää ja kun oppirahat menee parikertaa maksuun, niin jälkipolvillekkin riittää kerrottavaa.


Tuotahan juuri ensimmäisessä viestissäni tarkoitin :wink:

Jos nyt jo jatkettaisiin itse projektilla?
Saab 900S Combicoupe
Vastaa Viestiin