Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Kerro mitä pitää ottaa huomioon jos kerran tiedät? Itse en tiedä näistä katsastusjutuista sen suuremmin mitään.
Mutta kyllä se jollain tavalla saaadan katsastettua. Mitä esteitä voi tulla?
Tehojen puolesta kyllä saadaan menemään läpi kunhan vaan penkittää mitättömillä ahdoilla.
Jarrut päivitetään parempiin, ei pitäisi senkään puolesta haitata katsastusta. Päästöt? Ne hoituu kun tyhjäkäynnillä auto käy vakiosuuttimilla.....
Mitä kaikkea muuta on otettava huomioon?
Mutta kyllä se jollain tavalla saaadan katsastettua. Mitä esteitä voi tulla?
Tehojen puolesta kyllä saadaan menemään läpi kunhan vaan penkittää mitättömillä ahdoilla.
Jarrut päivitetään parempiin, ei pitäisi senkään puolesta haitata katsastusta. Päästöt? Ne hoituu kun tyhjäkäynnillä auto käy vakiosuuttimilla.....
Mitä kaikkea muuta on otettava huomioon?
Haha,tästä voi syntyä aika vääntö,vrt. nopan turbotus.TeePee kirjoitti:Kerro mitä pitää ottaa huomioon jos kerran tiedät? Itse en tiedä näistä katsastusjutuista sen suuremmin mitään.
Mutta kyllä se jollain tavalla saaadan katsastettua. Mitä esteitä voi tulla?
Tehojen puolesta kyllä saadaan menemään läpi kunhan vaan penkittää mitättömillä ahdoilla.
Jarrut päivitetään parempiin, ei pitäisi senkään puolesta haitata katsastusta. Päästöt? Ne hoituu kun tyhjäkäynnillä auto käy vakiosuuttimilla.....
Mitä kaikkea muuta on otettava huomioon?
Siis toi heitto oli läppä,anteeksi
Juu,päästöt saa kuriin kyllä,saattaa tosin olla että pitää penkittää hukkaportti levällään,tohon 500hp tehoon tarvitaan melkoset lähtötehot.
Nyrkkisääntö että kilo tuplaa tehot.Tiedä sitten.
Suosittelen rajaamaan tehot 450 paikkeille, voi käyttöikä olla hiukka pidempi... 500hp:n toisella puolella rupeaa vaatimukset kasvamaan ja useat originaalipalikat tulee varmasti ulosmitattu. Eihän tuo +500 ole kuin vaivaiset 220+ per litra
Toki jos auton pääsääntöinen käyttötarkoitus tulee olemaan "mummon kuskaaminen kauppaa ja takas ja yhden rispekti lapun hommaminen esson dynosta", niin on aivan sama mitä palikoita siellä on kiinni.
Toki jos auton pääsääntöinen käyttötarkoitus tulee olemaan "mummon kuskaaminen kauppaa ja takas ja yhden rispekti lapun hommaminen esson dynosta", niin on aivan sama mitä palikoita siellä on kiinni.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
ja oma kokemuksesi näistä hommista oli mikä?pakinen kirjoitti:Lopettakaa nyt hyvät ihmiset irvailu ja toisen projektin mollaaminen
Hälyttävän paljon yhden muuan autolehden foorumin tasoista "ei tota tota ja tota voi tehdä" -kommenttia havaittavissa..
Kaikkihan nyt tietää että se 500hp ei ole itsestäänselvyys, mutta ei kai sen tekemiseen mitään amerikantemppuja ja herran siunausta vaadita?? Ongelmia varmasti tulee yhden jos toisenkin jutun puitteissa, mutta kai niistä aina jotenkin voi selvitä..
Mitä tuohon voimansiirtoon tulee niin eiköhän siitä voida puhua lisää, kun motti hönkii vaikka aluksi sen 300hp? Ei kai kaikkia projekteja tarvitse aloittaa pulttien passivoinnilla
Entä miten oikeesti noi litratehojen kanssa meinaatte? Elän kovasti siinä käsityksessä, että ei ole mitää maksimilitratehoa mikä rajoittaa koko moottoriteknologiaa? Onhan 1,5 litraisesta otettu hetkellisesti päälle 1000hevosvoimaa?
Korjatkaa ihmeessä jos olen hakuteillä!
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Kyllä se vaan alkaa tämänkin projetkin seuraaminen kohta olla vaikeaa, kun tietoa itse hommasta on joka toisella sivulla, loppu vaan tappelua keskenään, miten ja mitä yms... Kantaa en muuten ota, mutta olishan tätäkin kiva seurata, niinkuin "helposti". On toki hyvä että kommentoidaan, ym, mutta eikös tämkin osio ollut sille tarkoitettu, että kerrotaan projektista ja kuinka se valmistuu, ynnä muuta, eikä tappeluun kuinka pitäisi. Kai se on harrastajan oma päätös mitä haluaa tehdä ja miten. Neuvot ovat toki tervetulleita, niitä kaivataan aina, mutta musta tää menee jo... noh olkoon. Ite en juuri tästä syystä taida edes uusia topicceja omista tekemisistäni aloittaa. Kaik pitäs tehdä niinkuin muut sanoo, ei niin kuin on itse ajatellut...
Ja anteeksi tämä off-topic tähän väliin.
Toki tää oli vaan mun mielipide...
Ja anteeksi tämä off-topic tähän väliin.
Toki tää oli vaan mun mielipide...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
näin vähän arvelinkin, sillä nuo formulamaailmaan viittaavat esimerkit yleesä teitää kertoa, että aikaa on vietetty enemmän essolla, kuin mitä itse a"sian" parissa...pakinen kirjoitti:
Täysi nolla, en ole rakentanut 500hp moottoria, mutta en ole täällä kuuluttamassa, miten ja mitä ei voida tehdä.
Mielestäni tuo moonlighttuningin satku on todella hyvä esimerkki siitä miten rikotaan juuri näitä foorimien mitä saa ja mitä ei saa tehdä pykäliä..
En vaan käsitä miksi tarvii mennä ja haukkua toisen alkava projekti, ennemmin kehuisin ja antaisin neuvoja jos osaisin
Herneet voi kans laittaa soppaan takaisin..
Ei pidä ymmärtää asioita väärin, toiset yrittää neuvoa mutta jos neuvoa ei ymmärrä voi äkkiä tulla sellainen tunne että ollaan ampumassa asioita alas.
Kokeilemallahan se selviää ja kun oppirahat menee parikertaa maksuun, niin jälkipolvillekkin riittää kerrottavaa. Virtauaalimaailmassa +500hp:n pannu ei ole pitkään aikaan ollut temppu eikä mikään ja sellaisia tuntuu löytyvän lähes joka toiselta...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kovin on yleispäteviä neuvojaVigge kirjoitti:Ei pidä ymmärtää asioita väärin, toiset yrittää neuvoa mutta jos neuvoa ei ymmärrä voi äkkiä tulla sellainen tunne että ollaan ampumassa asioita alas.xxxx kirjoitti: Todellinen pioneeri joo, tähän mennessä ei olekaan ollut ainuttakaan 500hp tonnaria ollut olemassaxxxx kirjoitti: Höpöhöpö.xxxx kirjoitti: Noh, kukin taplaa tyylillään. Paljon onnea projektin kanssa, sitä tulet todellakin tarvitsemaan...xxxx kirjoitti:Tämähän alkaa olemaan parempaa huumoria, kuin tuo 400hp satkusta -ketju aikaisemmin.xxxx kirjoitti:Saaks tätä sitä paitsi edes katsastettua.xxxx kirjoitti:Kuulostaa aika yksinkertaiselta saada tuo 500hp... miksei tälläisiä ole ennen tehty?
Hienolta projektilta kuulostaa ja varmasti kiinnostaa alankin lehtiä jos tuo onnistuu!
JATKAKAA!
Enhän ole mitään yrittänytkään neuvoaVigge kirjoitti:näin vähän arvelinkin, sillä nuo formulamaailmaan viittaavat esimerkit yleesä teitää kertoa, että aikaa on vietetty enemmän essolla, kuin mitä itse a"sian" parissa... :Laughing:
Vigge kirjoitti:Kokeilemallahan se selviää ja kun oppirahat menee parikertaa maksuun, niin jälkipolvillekkin riittää kerrottavaa.
Tuotahan juuri ensimmäisessä viestissäni tarkoitin
Jos nyt jo jatkettaisiin itse projektilla?
Saab 900S Combicoupe