Elämme vain kerranVVV kirjoitti: Mitäh? Aero vaihtuu sitikkaan? Katastrofi!!!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Njoo, onhan tuo AeroWagonin omistaminen välillä itselläkin hieman koitellut hermoja, mutta en minä nyt sentään niin pahaan epätoivoon olisi kenenkään uskonut vajoavan, että vaihtaisi 9-5:n sitikan C1:eenSaappi Kuski kirjoitti: Kyllä ehkä olet. Useampkikin -00 9-5 aeron omistaja täällä voi allekirjoittaa tuon "loppurahoilla voi sitten huoltaa niitä aeroja". Nimittäin niillä loppurahoilla mitä palkasta ehkä jää.
Ihan pikkutuloilla sitä paskaa ei pidetä ajokunnossa, olkoon miten hieno ajonautinto tahansa..
Ei tässä epätoivosta ole kyse:) En olisi itsekään uskonut edes harkitsevani C1:stä, mutta koeajon jälkeen alkoi auto kummasti pyörimään mielessä. Lopulta sain sen päiväksi käyttöön ja olin täysin myyty. 1 litranen kolmipyttyinen moottori ja mukava ajettava. Auto jakaa mielipiteitä. Jotkut siitä tykkää ja toiset ei.Eski kirjoitti: Njoo, onhan tuo AeroWagonin omistaminen välillä itselläkin hieman koitellut hermoja, mutta en minä nyt sentään niin pahaan epätoivoon olisi kenenkään uskonut vajoavan, että vaihtaisi 9-5:n sitikan C1:een![]()
Siis tuohan mahtuu 9-5 konttiin:
Eski
Maalais vielä sellaiset kanihampaat tuohon suuhun, niin olis oikein hauskan näköinen. Ehkä muutama leppäkertun piste ja baanalle.Sami kirjoitti:
Ei tässä epätoivosta ole kyse:) En olisi itsekään uskonut edes harkitsevani C1:stä, mutta koeajon jälkeen alkoi auto kummasti pyörimään mielessä. Lopulta sain sen päiväksi käyttöön ja olin täysin myyty. 1 litranen kolmipyttyinen moottori ja mukava ajettava. Auto jakaa mielipiteitä. Jotkut siitä tykkää ja toiset ei.
Noh sitten saabistina oli kuitenkin pakko toteuttaa vanha haave 9-5 AeroWagonista, koska semmonenhan se on pakko olla. Eihän nyt mies voi ajella pikkukotteroilla vaikka auto hankitaankin vaimolle.. Nyt 1000km:n jälkeen auto jotenkin jätti kylmäksi. Se ei sittenkään vastannut niitä mielikuvia ja haaveita joita 9-5:n omistamisesta elättelin. Mukava ja pehmeä ajaa ja tämä ominaisuus varmasti olisi iso plus jos ajaisin työkseni matkaa. Jotenkin vain odotin tuosta autosta vain enemmän, nykyaikaisempaa, mahtavampaa ja hivenen petyin.. Hieno ja hyvä auto, mutta ei just nyt sitä mitä tarvitaan. Vielä ei ole mitään remottia tarvinnut (autolla ollaan ajettu 2000km). Näitä 9-5:ia riittää ja saa kuitenkin aina hankittua jos joskus tulee katumapäälle. Og900S:n myyminen taas on aivan mahdotonta, koska tuommoista autoa ei toista helpolla löydy ja siihen on kerinnyt kiintyä aivan eritavalla.
C4 taas tuli vaihtoehtona esiin sen hinta laatu suhteen vuoksi. Siihen saa nahkaverhoilun ja kaikilla mahdollisilla varusteilla se ei vielä mikään liian kallis ole. Uudet saabit on pahasti meidän perheen kohdalla ylihinnoiteltuja paitsi Turbo Pilot, mutta karvalakkimalleilla ei periaatteestakaan meillä ajeta. Isossa nykyautossa pitäisi myös olla 6-vaihteinen vaihteisto ja muut nykyhienoudet.
Saa nähdä, että kumpi noista C malleista tulee valittua. Jos C1:een päädytään, niin OG900 pystyy aivan hyvin meillä hoitamaan tuon matka-auton roolin. Tuohonkin tietysti täytyy saada se robottivaihteisto. Kerta se täytyy citikkaakin kokeilla, niin onpahan jotain omia kokemuksia mistä puhua. 9-5 on nyt nähty. Aivan mahtava auto, mutta ei oikein kolise meille..
Niimpä niin.. Huumoripitoinenhan tuon viestin piti ollaSaappi Kuski kirjoitti:Kyllä ehkä olet. Useampkikin -00 9-5 aeron omistaja täällä voi allekirjoittaa tuon "loppurahoilla voi sitten huoltaa niitä aeroja". Nimittäin niillä loppurahoilla mitä palkasta ehkä jää.VVV kirjoitti: Mitäh? Aero vaihtuu sitikkaan? Katastrofi!!!Henkilökohtaisesti vaihtaisin vaikka -06 tai -07 -mallin sitikan ajokuntoiseen 9-3 Aeroon tai vanhaan Viggeniin. Puhumattakaan 9-5:stä. Olettaen, että olisi ensin se sitikka, joka vaihtaa.. Loppurahoilla voi sitten huoltaa niitä Aeroja tarpeen vaatiessa. Ehkä olen jo liiaksi sairastunut tuohon rakkaaseen tautiimme...
Ihan pikkutuloilla sitä paskaa ei pidetä ajokunnossa, olkoon miten hieno ajonautinto tahansa..
Tuosta tulee mieleen joku hellokittyn ja ranskalaisen autosuunnittelijan dramaattisesti alkunsa saanut mutantti-risteytymä.vjbremer kirjoitti: Maalais vielä sellaiset kanihampaat tuohon suuhun, niin olis oikein hauskan näköinen. Ehkä muutama leppäkertun piste ja baanalle.
Ehtaa PSA:ta... sama vehje kuin Pösö 307, mutta jostakin kumman syystä pirusti parempi ajaa. Saa pitää kilahtaneena, mutta kaksilitrainen C4 on oikeasti hyvä ja hauska ajettava.Sami kirjoitti:C4 taitaa jo olla ehtaa Citroenia.
Eilen Maxilla esitetyssä TopGearissa kerrottiin, että Citikan edullinen hinta johtuu siitä, että auton valmistuksessa ei käytetä ollenkaan kalliita muttereita ja ruuveja vaan sylkeä - nuollaan sivupeili ja pisteään kiinniSami kirjoitti: C4 taas tuli vaihtoehtona esiin sen hinta laatu suhteen vuoksi. Siihen saa nahkaverhoilun ja kaikilla mahdollisilla varusteilla se ei vielä mikään liian kallis ole. Uudet saabit on pahasti meidän perheen kohdalla ylihinnoiteltuja paitsi Turbo Pilot, mutta karvalakkimalleilla ei periaatteestakaan meillä ajeta. Isossa nykyautossa pitäisi myös olla 6-vaihteinen vaihteisto ja muut nykyhienoudet.
Joo, siis en missään nimessä vertaile ko. autoja. 9-5 on ehdottomasti hyvä laatuauto. Meidän kohdalla tuli vain tässä tilanteessa hankittua väärä auto ja tuli todettua että OG900:n kaverina C4 tai C1 olisi ollut meille se oikea valinta (mutta mistäpä sitäkään olisi tiennyt kun himo 9-5 Aeroon oli mulla niin kova. Meikäläisen kohdalla autoa pitää vähän aikaa omistaa ennenkuin tulee semmoinen päätös että pidänkö autosta ja onko auto minua varten). No, onpahan nyt nähty tuo Aero ja ei tarvitse enään sitä ihmetellä.Svc kirjoitti:Xantia, C4, ja C5 ovat kuitenkin hieman eri luokan autoja kuin 9-5.
Xantia ja NG900 ainakin ovat jokseenkin yhtä turvattomia. 90-luvun alkupuolen malleissa NG:ssä saattaa tosin olla airbag, joka taas Xantiaan tuli vasta faceliftissä. EuroNCAP tulokset ei kummalekaan ole mitään kovin mairittelivia.Svc kirjoitti:Turvallisuusmielessä ajatellen:
Kummatkohan ovat loppujen lopuksi tuossa koko- ja hintaluokassa turvallisempia: 92-93 malliset vai 97-98 malliset autot?
Turvatekniikka kehittyi yleisesti ottaen aika paljon tuolla aikavälillä.
Eli vaikkapa 92 mallinen ruostunut ja paikkailtu tonnari vai lähes mikä tahansa 98 mallinen auto?
Xantiaan tuli airbag jo -95.Jussi kirjoitti: Xantia ja NG900 ainakin ovat jokseenkin yhtä turvattomia. 90-luvun alkupuolen malleissa NG:ssä saattaa tosin olla airbag, joka taas Xantiaan tuli vasta faceliftissä. EuroNCAP tulokset ei kummalekaan ole mitään kovin mairittelivia.