Kokemuksia citroenista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

VVV kirjoitti: Mitäh? Aero vaihtuu sitikkaan? Katastrofi!!!
Elämme vain kerran :)
Citroen C5, OG900t16
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saappi Kuski kirjoitti: Kyllä ehkä olet. Useampkikin -00 9-5 aeron omistaja täällä voi allekirjoittaa tuon "loppurahoilla voi sitten huoltaa niitä aeroja". Nimittäin niillä loppurahoilla mitä palkasta ehkä jää.
Ihan pikkutuloilla sitä paskaa ei pidetä ajokunnossa, olkoon miten hieno ajonautinto tahansa..
Njoo, onhan tuo AeroWagonin omistaminen välillä itselläkin hieman koitellut hermoja, mutta en minä nyt sentään niin pahaan epätoivoon olisi kenenkään uskonut vajoavan, että vaihtaisi 9-5:n sitikan C1:een :lol:

Siis tuohan mahtuu 9-5 konttiin:
Kuva

Eski
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Eski kirjoitti: Njoo, onhan tuo AeroWagonin omistaminen välillä itselläkin hieman koitellut hermoja, mutta en minä nyt sentään niin pahaan epätoivoon olisi kenenkään uskonut vajoavan, että vaihtaisi 9-5:n sitikan C1:een :lol:

Siis tuohan mahtuu 9-5 konttiin:
Kuva

Eski
Ei tässä epätoivosta ole kyse:) En olisi itsekään uskonut edes harkitsevani C1:stä, mutta koeajon jälkeen alkoi auto kummasti pyörimään mielessä. Lopulta sain sen päiväksi käyttöön ja olin täysin myyty. 1 litranen kolmipyttyinen moottori ja mukava ajettava. Auto jakaa mielipiteitä. Jotkut siitä tykkää ja toiset ei.

Noh sitten saabistina oli kuitenkin pakko toteuttaa vanha haave 9-5 AeroWagonista, koska semmonenhan se on pakko olla. Eihän nyt mies voi ajella pikkukotteroilla vaikka auto hankitaankin vaimolle.. Nyt 1000km:n jälkeen auto jotenkin jätti kylmäksi. Se ei sittenkään vastannut niitä mielikuvia ja haaveita joita 9-5:n omistamisesta elättelin. Mukava ja pehmeä ajaa ja tämä ominaisuus varmasti olisi iso plus jos ajaisin työkseni matkaa. Jotenkin vain odotin tuosta autosta vain enemmän, nykyaikaisempaa, mahtavampaa ja hivenen petyin.. Hieno ja hyvä auto, mutta ei just nyt sitä mitä tarvitaan. Vielä ei ole mitään remottia tarvinnut (autolla ollaan ajettu 2000km). Näitä 9-5:ia riittää ja saa kuitenkin aina hankittua jos joskus tulee katumapäälle. Og900S:n myyminen taas on aivan mahdotonta, koska tuommoista autoa ei toista helpolla löydy ja siihen on kerinnyt kiintyä aivan eritavalla.

C4 taas tuli vaihtoehtona esiin sen hinta laatu suhteen vuoksi. Siihen saa nahkaverhoilun ja kaikilla mahdollisilla varusteilla se ei vielä mikään liian kallis ole. Uudet saabit on pahasti meidän perheen kohdalla ylihinnoiteltuja paitsi Turbo Pilot, mutta karvalakkimalleilla ei periaatteestakaan meillä ajeta. Isossa nykyautossa pitäisi myös olla 6-vaihteinen vaihteisto ja muut nykyhienoudet.

Saa nähdä, että kumpi noista C malleista tulee valittua. Jos C1:een päädytään, niin OG900 pystyy aivan hyvin meillä hoitamaan tuon matka-auton roolin. Tuohonkin tietysti täytyy saada se robottivaihteisto. Kerta se täytyy citikkaakin kokeilla, niin onpahan jotain omia kokemuksia mistä puhua. 9-5 on nyt nähty. Aivan mahtava auto, mutta ei oikein kolise meille..
Citroen C5, OG900t16
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kyl tommosessa mikkihiirimaasturissa on ihan oma jujunsa :D Mummon 3-pyttysen Suzuki Swiftin ratissa on hauskempaa kuin monessa isommassa kulkineessa johtuen jo ihan moottorin äänistä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Sami kirjoitti:

Ei tässä epätoivosta ole kyse:) En olisi itsekään uskonut edes harkitsevani C1:stä, mutta koeajon jälkeen alkoi auto kummasti pyörimään mielessä. Lopulta sain sen päiväksi käyttöön ja olin täysin myyty. 1 litranen kolmipyttyinen moottori ja mukava ajettava. Auto jakaa mielipiteitä. Jotkut siitä tykkää ja toiset ei.

Noh sitten saabistina oli kuitenkin pakko toteuttaa vanha haave 9-5 AeroWagonista, koska semmonenhan se on pakko olla. Eihän nyt mies voi ajella pikkukotteroilla vaikka auto hankitaankin vaimolle.. Nyt 1000km:n jälkeen auto jotenkin jätti kylmäksi. Se ei sittenkään vastannut niitä mielikuvia ja haaveita joita 9-5:n omistamisesta elättelin. Mukava ja pehmeä ajaa ja tämä ominaisuus varmasti olisi iso plus jos ajaisin työkseni matkaa. Jotenkin vain odotin tuosta autosta vain enemmän, nykyaikaisempaa, mahtavampaa ja hivenen petyin.. Hieno ja hyvä auto, mutta ei just nyt sitä mitä tarvitaan. Vielä ei ole mitään remottia tarvinnut (autolla ollaan ajettu 2000km). Näitä 9-5:ia riittää ja saa kuitenkin aina hankittua jos joskus tulee katumapäälle. Og900S:n myyminen taas on aivan mahdotonta, koska tuommoista autoa ei toista helpolla löydy ja siihen on kerinnyt kiintyä aivan eritavalla.

C4 taas tuli vaihtoehtona esiin sen hinta laatu suhteen vuoksi. Siihen saa nahkaverhoilun ja kaikilla mahdollisilla varusteilla se ei vielä mikään liian kallis ole. Uudet saabit on pahasti meidän perheen kohdalla ylihinnoiteltuja paitsi Turbo Pilot, mutta karvalakkimalleilla ei periaatteestakaan meillä ajeta. Isossa nykyautossa pitäisi myös olla 6-vaihteinen vaihteisto ja muut nykyhienoudet.

Saa nähdä, että kumpi noista C malleista tulee valittua. Jos C1:een päädytään, niin OG900 pystyy aivan hyvin meillä hoitamaan tuon matka-auton roolin. Tuohonkin tietysti täytyy saada se robottivaihteisto. Kerta se täytyy citikkaakin kokeilla, niin onpahan jotain omia kokemuksia mistä puhua. 9-5 on nyt nähty. Aivan mahtava auto, mutta ei oikein kolise meille..
Maalais vielä sellaiset kanihampaat tuohon suuhun, niin olis oikein hauskan näköinen. Ehkä muutama leppäkertun piste ja baanalle. 8)
Kuva
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Saappi Kuski kirjoitti:
VVV kirjoitti: Mitäh? Aero vaihtuu sitikkaan? Katastrofi!!! :twisted: Henkilökohtaisesti vaihtaisin vaikka -06 tai -07 -mallin sitikan ajokuntoiseen 9-3 Aeroon tai vanhaan Viggeniin. Puhumattakaan 9-5:stä. Olettaen, että olisi ensin se sitikka, joka vaihtaa.. Loppurahoilla voi sitten huoltaa niitä Aeroja tarpeen vaatiessa. Ehkä olen jo liiaksi sairastunut tuohon rakkaaseen tautiimme... :D
Kyllä ehkä olet. Useampkikin -00 9-5 aeron omistaja täällä voi allekirjoittaa tuon "loppurahoilla voi sitten huoltaa niitä aeroja". Nimittäin niillä loppurahoilla mitä palkasta ehkä jää.
Ihan pikkutuloilla sitä paskaa ei pidetä ajokunnossa, olkoon miten hieno ajonautinto tahansa..
Niimpä niin.. Huumoripitoinenhan tuon viestin piti olla :) Vaihtakoon jokainen mihin tykkää. Itse koskaan Aeroa kun en ole päässyt omistamaan niin se siintää jonkinlaisena majakkana unelmissa. 8) Viggen tietysti olisi vielä enemmän omiaan nostattamaan fiilistä. Huollettavaahan niihin kyllä tulee - se on tiedossa - mutta on siinä kuitenkin jotakin hyvinkin valloittavaa ja tuskin noilla ranskiksillakaan täysin huoletonta ajoa on tiedossa. OG:llä ajelisin varmaan itsekkin edelleen, jos se sattuisi olemaan ehjänä, eikä puoli metriä nokasta lyhentyneenä. Pirun Bemari... :evil: Ainakin yksi Saab täytyy olla jo mahdollisia tulevia perhekuljetuksia varten turvallisuusnäkymän kannalta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

vjbremer kirjoitti: Maalais vielä sellaiset kanihampaat tuohon suuhun, niin olis oikein hauskan näköinen. Ehkä muutama leppäkertun piste ja baanalle. 8)
Kuva
Tuosta tulee mieleen joku hellokittyn ja ranskalaisen autosuunnittelijan dramaattisesti alkunsa saanut mutantti-risteytymä.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Joo, toi auto herättää vahvoja tunteita puolesta ja vastaan. Autohan on kolmen tehtaan (Citikka, pösö ja toytota) suunnittelema ja sama auto löytyy joka valmistajalta. Pösö taisi olla 107 ja toyota oli aygo tai jotain sinnepäin. Moottori on toyotan, joten tekniikan puolesta voisi veikata hyvinkin robustiksi autoksi eikä C1:ssä kaikessa yksinkertaisuudessan ole mitään sen kummempia vimpaimia. C4 taitaa jo olla ehtaa Citroenia.

Minkä merkin noista pikkuisista sitten valitsee on lähinnä ulkonäkökysymys. Sama tilanne kuin Opel, Cadillac ja Saab 9-3:n kohdalla. Itse auto on sama. C1:n on ehkä vähän hauskemman näköinen kuin pösön 107. Aina kuplavolkkarifanina viehättänyt tommoinen "riemukulpa" retoriikka:)

Ja vanhempi turbo xantia on vielä vaihtoehtolistalla..(jos semmoista löytyy) C1:n ja Xantian tapauksessa joutuisin myymään tuon Aeron itse. Auton myyminen ja ostaminen yksityispuolella on suomessa kyllä niin hanurista ettei siihen jaksaisi oikein aikaa käyttää joten ehkä tuohon C4:ään tulee päädyttyä.
Citroen C5, OG900t16
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sami kirjoitti:C4 taitaa jo olla ehtaa Citroenia.
Ehtaa PSA:ta... sama vehje kuin Pösö 307, mutta jostakin kumman syystä pirusti parempi ajaa. Saa pitää kilahtaneena, mutta kaksilitrainen C4 on oikeasti hyvä ja hauska ajettava.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sami kirjoitti: C4 taas tuli vaihtoehtona esiin sen hinta laatu suhteen vuoksi. Siihen saa nahkaverhoilun ja kaikilla mahdollisilla varusteilla se ei vielä mikään liian kallis ole. Uudet saabit on pahasti meidän perheen kohdalla ylihinnoiteltuja paitsi Turbo Pilot, mutta karvalakkimalleilla ei periaatteestakaan meillä ajeta. Isossa nykyautossa pitäisi myös olla 6-vaihteinen vaihteisto ja muut nykyhienoudet.
Eilen Maxilla esitetyssä TopGearissa kerrottiin, että Citikan edullinen hinta johtuu siitä, että auton valmistuksessa ei käytetä ollenkaan kalliita muttereita ja ruuveja vaan sylkeä - nuollaan sivupeili ja pisteään kiinni :lol:

Minusta 9-5 TurboPilot 2.3T on aika kaukana karvalakkimallista ja aika hyvin sillä antiikkisella 5-portaisellakin automaatilla pärjää. Eipä niitä nykyhienouksia kovin monesta muustakaan vastaavan luokan autosta vakiovarusteena...

Eski
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Xantia, C4, ja C5 ovat kuitenkin hieman eri luokan autoja kuin 9-5.
C5:ta pitää verrata 9-3:een ja Xantiaa NG satkuun.

Kävinpäs tänään kokeilemassa -98 Xantiaa. Ajettu 240 000, 2.0 16v koneella.
Hintaa olisi peräti 2900 euroa. Tosin etupyörän laakeri huusi, keskuslukon kake ei toiminut, ja vasen käsijarru laahasi ym pikkuvikaa. Toisaalta, ainakaan pikavilkaisulla en löytänyt ainoatakaan ruostepilkkua vaikka konepellissä ja keulassa muutenkin oli lukuisia kiveniskemiä. Täytyypi vilkaista huomenna tarkemmin.

Parin viikon aktiivisella hakemisella vastaavan hintaluokan Saabit ovat aika masentavaa katseltavaa. (NG satkut ja etenkin tonnarit.)

Turvallisuusmielessä ajatellen:
Kummatkohan ovat loppujen lopuksi tuossa koko- ja hintaluokassa turvallisempia: 92-93 malliset vai 97-98 malliset autot?
Turvatekniikka kehittyi yleisesti ottaen aika paljon tuolla aikavälillä.

Eli vaikkapa 92 mallinen ruostunut ja paikkailtu tonnari vai lähes mikä tahansa 98 mallinen auto?

Kuulostaa aika anti-Saabistin puheilta mutta täytyy myöntää, että olen aika pettynyt tähänastisen tarjonnan laatuun alle 3000 euron hintaluokassa.

PS:Mahtaakohan tuo sitikan myyjä olla sukua eräälle klubitoverille?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Svc kirjoitti:Xantia, C4, ja C5 ovat kuitenkin hieman eri luokan autoja kuin 9-5.
Joo, siis en missään nimessä vertaile ko. autoja. 9-5 on ehdottomasti hyvä laatuauto. Meidän kohdalla tuli vain tässä tilanteessa hankittua väärä auto ja tuli todettua että OG900:n kaverina C4 tai C1 olisi ollut meille se oikea valinta (mutta mistäpä sitäkään olisi tiennyt kun himo 9-5 Aeroon oli mulla niin kova. Meikäläisen kohdalla autoa pitää vähän aikaa omistaa ennenkuin tulee semmoinen päätös että pidänkö autosta ja onko auto minua varten). No, onpahan nyt nähty tuo Aero ja ei tarvitse enään sitä ihmetellä.

Sitä vain tässä Citroen threadissa ilmaisin, että meilläkin on katseet noissa em. citroen malleissa-- Samaa mieltä Jussin kanssa tuosta C4:stä. Niin ja _minun_mielestä_ 9-5 turbo pilot on karvalakkimalli. Jonkun muun mielestä se voi olla jotain muuta.
Citroen C5, OG900t16
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Svc kirjoitti:Turvallisuusmielessä ajatellen:
Kummatkohan ovat loppujen lopuksi tuossa koko- ja hintaluokassa turvallisempia: 92-93 malliset vai 97-98 malliset autot?
Turvatekniikka kehittyi yleisesti ottaen aika paljon tuolla aikavälillä.

Eli vaikkapa 92 mallinen ruostunut ja paikkailtu tonnari vai lähes mikä tahansa 98 mallinen auto?
Xantia ja NG900 ainakin ovat jokseenkin yhtä turvattomia. 90-luvun alkupuolen malleissa NG:ssä saattaa tosin olla airbag, joka taas Xantiaan tuli vasta faceliftissä. EuroNCAP tulokset ei kummalekaan ole mitään kovin mairittelivia.

Tonnaria olisi mukava uskoa turvallisemmaksi, mutta se tuskin on sitä iäkkään konstruktion vuoksi... kävelyvauhdissa tonnarilla kuitenkin varmaan on mukavampi kolaroida.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jussi kirjoitti: Xantia ja NG900 ainakin ovat jokseenkin yhtä turvattomia. 90-luvun alkupuolen malleissa NG:ssä saattaa tosin olla airbag, joka taas Xantiaan tuli vasta faceliftissä. EuroNCAP tulokset ei kummalekaan ole mitään kovin mairittelivia.
Xantiaan tuli airbag jo -95.

-97 mallisista Xantia ja NG satku saivat molemmat 1,5 tähteä, eli ei tosiaan mitenkään erityisen hyvin.
http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Joopa, ja taas ollaan tähden kiilto silmissä :D Eiköhän kohta joku vertaa -06 Yariksen 5 tähteä -98 Saab 9-5:n neljään...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin