Politiikkaa Suomenmaassa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jokke A kirjoitti: Asia mitä yritin ajaa takaa oli, että huomion pitäisi kohdistua ongelmiin ja mielellään jopa tekoihin joita ongelmien korjaamiseksi tarvitaan.
Niin missä se ASIA nyt sitten oikein on? Sinähän puhut tässä yhtä pyöreitä kuin poliitikko :wink: . Nekään ei varsinaisesti ota kantaa paljon mihinkään, haluavat vaan "keskustelua asioista" kun jotain pitää kaikkeen sanoa ja samalla varoa sanomasta yhtään mitään oikeasti ettei äänestäjät suutu.
Ja karavaani kulkee..
Niin ymmärsin kyllä että minun rähjäävää tyyliä arvostelet eikä siinä mittään, minä olen vaan loputtoman kyllästynyt siihen liirumlaarumiin joka ei ikinä johda mihinkään.

Kansa on ne herrat valinnut, se on totta. Ongelma onkin siinä että se on lopputuloksen kannalta ihan sama ketä äänestää.
9000CS 2,3
Teddy Tiger
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 22:37

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Teddy Tiger »

Minuteman kirjoitti: Tavallinen nettomaksaja olisi jo kyrpiintynyt, ellei meillä Suomessa toimisi kunnon Suomettumisen ajan itsesensuuri. Nyt meillä on vallassa UusSuomettumisen ajan itsesensuuri.

Jos julkisesti vastustat sairaita asioita, sinulla todetaan "Fobia", ikäänkuin normaalien arvojen puolustamisesta olisi tullut sairaus. Tähänhän tämä nykyinen yltiösuvaitsevainen viheroikeisto pyrkiikin, ja tuloksekkaasti on pyrkinytkin.

Siis annetaan perverssien adoptoida lapsia omiin tarkoitusperiinsä, kuka tietää mihin, ja annetaan tapahtua tarpeetonta maahanmuuttamista vain näyttääksemme inhimillisiltä muiden valtioiden silmissä, tuloksena joukkoraiskauksia kuten Oulussa missä kadulla kävelevä nainen lyödään takaapäin tajuttomaksi ja raiskataan pusikossa kukin vuorollaan. Tekijät ja DNA:nsa ovat tiedossa mutta heitä "ei saada kiinni".

Tai Turun tapaus jossa kuusi aikuista muslimimiestä juoksee 12 vuotiaan Suomalaisen ala-asteikäisen tytön kiinni, ja raiskaa tämän, kukin vuorollaan.

Tai Helsinkiin pesiytynyt "hip hop"- kulttuuri jossa Median mukaisesti "löysäfarkkuiset vastaantulijat" viiltelevät satunnaisen vastaantulijan henkihieveriin, porukalla tietenkin.


Ennen pitkää tämä nykyinen hölmönsuvaitsevainen linja syö itse itsensä pois, sillä juuri ne romanttisen suvaitsevaiset ihmiset ovat juuri niitä joilta nämä suvaitut haluavat leikata henkitorven auki.

Ei tässä tilanteessa enää voi oikein muuta toivoa kuin että se keskiluokka heräisi, ja meillekin saataisiin edes toimiva järjestelmä, vaikka yksipuoluesellainen, niin ettemme enää olisi vieraita omassa maassamme.
Juurikin näin. Tässähän ei tarvitse itse sen kummemmin sanaista arkkua availla kun herra Minuteman tiivisti sen tuossa yllä. Tämä ei ole vielä välttämättä yhteiskunnan suurin ongelma, mutta en näe syytä siihen miksi siitä ei lähivuosina tulisi sellainen. Esimerkkejä löytyy jo esim. Ruotsista ja Ranskasta, niiden viittoittamalla tiellä taidetaan kulkea.

Asiasta muuten kirjoittaa hyvinkin viihdyttäviä kirjoituksia Jussi Halla-aho blogissaan, osoite taisi olla http://www.halla-aho.com/scripta. Tämä ei siis ollut maksettu mainos :)
Viimeksi muokannut Teddy Tiger, Pe Touko 23, 2008 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_________________________
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tämä Halla-Ahohan nyt tekee hallaa asioille liialla vouhottamisellaan.

Itse olisin tyytyväinen jo siihen että asioista olisi joskus edes saatavissa puolueetonta ja kaunistelematonta tietoa, kylmiä faktoja.
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja pakinen »

http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... 0813932/12

Tuossa taas mielestäni hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kuin eduskunta & hallitus on missejä ja urheilijoita täynnä.
Noh onneksi Tamperelaisilla on Alatalo edustamassa :lol: :lol:
Saab 900S Combicoupe
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

pakinen kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... 0813932/12

Tuossa taas mielestäni hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kuin eduskunta & hallitus on missejä ja urheilijoita täynnä.
Noh onneksi Tamperelaisilla on Alatalo edustamassa :lol: :lol:
Ööh, meniköhän tuo linkitys nyt ihan oikein?

Ainakaan minä en muista, eikä artikkelikaan tuo millään tavalla esiin sitä että misseillä taikka urheilijoilla olisi ollut mitään tekemistä 90-luvun taitteen pankkikriisin kanssa...?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Saappi Kuski kirjoitti: Niin ymmärsin kyllä että minun rähjäävää tyyliä arvostelet eikä siinä mittään, minä olen vaan loputtoman kyllästynyt siihen liirumlaarumiin joka ei ikinä johda mihinkään.
Kiinnostaisi tietää mihin tuollainen rähjääminen sitten mahtaa johtaa. Itse taidan olla turhan tyytyväinen omaan tilanteeseeni tällä hetkellä kun on kämppä alla ja töitäkin tuntuu olevan sen verran mitä jaksaa tehdä pelkistä lukiopapereista huolimatta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jokke A kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti: Niin ymmärsin kyllä että minun rähjäävää tyyliä arvostelet eikä siinä mittään, minä olen vaan loputtoman kyllästynyt siihen liirumlaarumiin joka ei ikinä johda mihinkään.
Kiinnostaisi tietää mihin tuollainen rähjääminen sitten mahtaa johtaa. Itse taidan olla turhan tyytyväinen omaan tilanteeseeni tällä hetkellä kun on kämppä alla ja töitäkin tuntuu olevan sen verran mitä jaksaa tehdä pelkistä lukiopapereista huolimatta.
Minua taas kiinnostaisi tietää mihin perustuu muiden ihmisten keskustelun tyrehdyttäminen, tai sen yritys vedoten siihen että itsellä on lukio ja kämppä sekä työ alla? Ikäänkuin muilla keskustelijoilla ei olisi.

Ei kriittisessä keskustelussa todellakaan ole, eikä pidä ollakaan juuri sen hetkisestä omanperseentilanteesta kysymys.

Näistä omanperseenajattelijoista suurina massoina on, vielä kerran, surullisia esimerkkejä viime vuosisadalta, ja tältäkin.
Viimeksi muokannut Minuteman, To Touko 22, 2008 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jokke A kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti: Niin ymmärsin kyllä että minun rähjäävää tyyliä arvostelet eikä siinä mittään, minä olen vaan loputtoman kyllästynyt siihen liirumlaarumiin joka ei ikinä johda mihinkään.
Kiinnostaisi tietää mihin tuollainen rähjääminen sitten mahtaa johtaa. Itse taidan olla turhan tyytyväinen omaan tilanteeseeni tällä hetkellä kun on kämppä alla ja töitäkin tuntuu olevan sen verran mitä jaksaa tehdä pelkistä lukiopapereista huolimatta.
Minäkin olen enemmän kuin tyytyväinen omaan tilanteeseeni mutta eihän siitä ole ollut kysymyskään.
Niin ja totta sekin on että ei se rähjääminenkään yleensä johda mihinkään.
Paitsi ehkä parhaimmillaan keskusteluun. On siitä joskus jotain hyötyä että joku jaksaa rähjätä. Nytkin joku rähjäsi vaalirahoituksesta ja heti on nämä sankarit niska punaisena kiillottamassa kilpiään. Eiköhän parhaimmat sanasepot puhu itsensä siitäkin ulos.
Puhuvat nytkin telkkarissa "politiikan uskottavuuden menetyksestä" vaikka kansa on jo vaaleissa tainnut jo omasta puolestaan ilmaista mikä on politiikan uskottavuus, ainakin jos äänestysprosentista mitään voi päätellä.
9000CS 2,3
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Saappi Kuski kirjoitti:
Jokke A kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti: Niin ymmärsin kyllä että minun rähjäävää tyyliä arvostelet eikä siinä mittään, minä olen vaan loputtoman kyllästynyt siihen liirumlaarumiin joka ei ikinä johda mihinkään.
Kiinnostaisi tietää mihin tuollainen rähjääminen sitten mahtaa johtaa. Itse taidan olla turhan tyytyväinen omaan tilanteeseeni tällä hetkellä kun on kämppä alla ja töitäkin tuntuu olevan sen verran mitä jaksaa tehdä pelkistä lukiopapereista huolimatta.
Minäkin olen enemmän kuin tyytyväinen omaan tilanteeseeni mutta eihän siitä ole ollut kysymyskään.
Niin ja totta sekin on että ei se rähjääminenkään yleensä johda mihinkään.
Paitsi ehkä parhaimmillaan keskusteluun. On siitä joskus jotain hyötyä että joku jaksaa rähjätä. Nytkin joku rähjäsi vaalirahoituksesta ja heti on nämä sankarit niska punaisena kiillottamassa kilpiään. Eiköhän parhaimmat sanasepot puhu itsensä siitäkin ulos.
Puhuvat nytkin telkkarissa "politiikan uskottavuuden menetyksestä" vaikka kansa on jo vaaleissa tainnut jo omasta puolestaan ilmaista mikä on politiikan uskottavuus, ainakin jos äänestysprosentista mitään voi päätellä.

No tämä paras paskanpuhuja vanhanenhan ehtikin jo kommentoimaan: "Ei jälkikäteen saatu vaalirahoitus ole mitään korruptiota"..

Jos tätä logiikkaa noudatetaan, niin mikä ihme sitten enää on korruptioita?

Ei tietenkään mikään. Ei ole ihme että kansainvälisessä kyselyssä Suomi "osoittautui" maailman vähiten korruptoituneeksi maaksi..

Ja minkähän vuoksi? Siksi että meillä ei olla tunnustettu koko ilmiötä, ja siksi että meiltä puuttuu koko korruptioasiaa koskeva lainsäädäntö sekä pykälät!
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Minuteman kirjoitti:
pakinen kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... 0813932/12

Tuossa taas mielestäni hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kuin eduskunta & hallitus on missejä ja urheilijoita täynnä.
Noh onneksi Tamperelaisilla on Alatalo edustamassa :lol: :lol:
Ööh, meniköhän tuo linkitys nyt ihan oikein?

Ainakaan minä en muista, eikä artikkelikaan tuo millään tavalla esiin sitä että misseillä taikka urheilijoilla olisi ollut mitään tekemistä 90-luvun taitteen pankkikriisin kanssa...?
Menihän se oikein. Jos päättäjillä ei ole tietoa asioista, joista päätetään niin niitä viedään kuin pässiä narussa.

Eihän eduskunta siihen tietenkään syypää ollut, mutta ehkä jotain asioita olisi voitu hoitaa fiksummin, kuten nyt muutamissa selvityksissä on eri osapuolet todenneet. Se tuossa oli pointi, eikä mikään syypäänäsäviisastelu.
Saab 900S Combicoupe
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

pakinen kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:
pakinen kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... 0813932/12

Tuossa taas mielestäni hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kuin eduskunta & hallitus on missejä ja urheilijoita täynnä.
Noh onneksi Tamperelaisilla on Alatalo edustamassa :lol: :lol:
Ööh, meniköhän tuo linkitys nyt ihan oikein?

Ainakaan minä en muista, eikä artikkelikaan tuo millään tavalla esiin sitä että misseillä taikka urheilijoilla olisi ollut mitään tekemistä 90-luvun taitteen pankkikriisin kanssa...?
Menihän se oikein. Jos päättäjillä ei ole tietoa asioista, joista päätetään niin niitä viedään kuin pässiä narussa.

Eihän eduskunta siihen tietenkään syypää ollut, mutta ehkä jotain asioita olisi voitu hoitaa fiksummin, kuten nyt muutamissa selvityksissä on eri osapuolet todenneet. Se tuossa oli pointi, eikä mikään syypäänäsäviisastelu.
Ei se sikäli mennyt oikein, ei edes julkkisaspektista eikä mistään muustakaan että 80- ja -90 lukujen vaihde oli muutenkin taitekohta Suomalaisessa Politiikassa, sikälimikäli sitä politiikan merkityksessä Sodan jälkeen olikaan..

Silloin "vanhoina hyvinä aikoina", pitkään päteneen (missä demokratiassa on lähes 30 vuotta sama presidentti?) Kekkoslovakian ja alkavan Maunoslovakian aikoina ainoa vastavoima ja "vastarannankiiski" oli SMP, joka kannettiin tarpeeksi vaikeita asioita kysyttyään ihan fyysisesti eduskunnasta ulos. Ilman vastauksia tietenkin.

Tämä varsinainen talouskriisi oli sitten ihan vain sen asian tulos, että olimme omaa hölmöyttämme Itä- ja Länsivaltojen välissä leikkimässä omaa "demokratiaamme" ja pankkijärjestelmää kellutuksineen, josta varsinaisen hyödyn keränneet, ja kansan maksamaan saattaneet eivät vieläkään ole vastuussa.

Nyt tullaan sitten näihin Misseihin sekä Urhoilijoihin:

Nämähän olivat lamanaikaisen- ja jälkeisen politiikan ryvettyneen rappiotilan tulos sekä uusi hengennostatusyritys.

Nämä Julkkis- ja Urheilumissit nousivat siinä samalla kuin muu Suomikin: Lastulevystä kyhättyine halpahalleineen, Keltaisine Pörsseineen sekä Mika, ynnä Gösta Sundqvistien LamaLauluineen. Osattomaksi ei myöskään jäänyt Irwin, hautansa edes- sekä takaisene lauluineen.

Itse katselin sen nousun- ja laman yrittäjäperheen perunana silloin nuorena, ja joitakin havaintoja upposi kyllä otsalohkoon niin että ei enää tarvitse arvailla mitään kulloisestakaan kehityksestä. Ja politiikkaa on tullut luettua vuodesta -78, huolimatta siitä että pälli itse on syntynyt -75.
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Yksi asia ihmetyttää meissä kaikesta purnaajissa, puhun siis itsestänikin. Meille perustuslaki suo oikeuden äänestää, jonka liian moni jättää käyttämättä. Sitten itketään kuin tuollaista porukkaa on päättämässä MEIDÄN yhteisistä asioista.
Syksy antaa kakikille mahdollisuuden aloittaa muutos politiikan kentällä. Jokainen ken ei ole tyytyväinen aloittakoon Suomen noston kunnalliselta tasolta. Ehdokkaaksi kunnallisvaaleissa ja sitä kautta oman kaupungin/kunnan asiat kuntoon. Tuolla saralla kun niität?? mainetta ja kunniaa niin ei muuta kuin seuraavissa eduskuntavaaleissa ehdolle, hakemaan oikeutta kaltoin kohdellulle kansalle.
Saattaa olla kuitenki aika hiljaista täällä(kin) narisijoiden joukossa, kuka haluaa pistää itsensä likoon ja yrittää oikeasti puuttua ja muuttaa asioita. Ollaan valmiita huutamaan, että politiikka on paskaa vaikka siitä ei mitn ymmärretä.
Tällä hetkellä, kun yhteiskunnalla kuitenkin menee hyvin, on töitä ja palkatkin on edes siedettävällä tasolla, ei välitetä mistään muusta kuin itsestä, kuinka voin saada enemmän.
Oman edun tavoittelu on tarttunut, anteeksi sanavalinta, kapitalistilta jo työmieheen. Millään muulla ei ole väliä, kunhan itse saa enemmän. Tätä näkee ikävä kyllä jo kaikkialla työelämässä.
Itse perään vanhan kunnon solidarisuuden perään, missä välitettiin myös työkavesita, naapurista. Ennen oltiin valmiita lyömään perseet penkkiin jos valtiovalta tai työnantaja alkoi liikaa hyppiä silmille. Monet varmaan muistaa kultaiset 70-80 luvut, kun mm. telakoilla lakkoiltiin yhteisten etujen nimissä. Silloin oli myös naapurin asiat omia asioita.
Oman edun tavoittelusta on tullut nyky yhteiskunnan itseisarvo. Siihen meidät on ajanut ties mikä globalisaatio ja eu ja kiina-ilmiö ja kaikki muut pahikset. Meidän vaan tulee antaa niille periksi???
No tästä minun purkauksesta kai puuttu enää lausahdus; "Veljet, Aamulla jaamme kiväärit" :wink:
Viimeksi muokannut jarrikka, To Touko 22, 2008 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mietin vain että hankala tilanne jatkossa kun Häkämies vie Natoon jäseneksi ja puoli maata siihen mennessä ostanut Venäläiset joten itä ja länsi tulevat kohtaamaan konkreettisesti samalla maaperällä.
Kansanedustajat ovat täysin turhia. Riittää kun puolueille annetaan äänet ja puheenjohtajat käyttävät tätä valtaa joten eduskuntaan tulisi noin 8-10 palkannauttijaa nykyisen 200 sätkynuken sijaan, tulisi selvää säästöäkin eduskunnan ylläpidossa nykyiseen nähden.
Suomalaiset poliitikot myös kuntatasolla ovat niin saamattomia vain oman henkilökohtaisen edun etsijöitä että olisi kirveellä käyttöä. Kun löytäisikin oikeasti sitoutumattoman jota äänestää.
Ammattiyhdistysliike elää menneisyydessä -70 luvulla ja työnantajapuoli vitut viis veisaa henkilöstöstään (johtajia lukuunottamatta) ja unohtaa miksi suuremmat yhtiöt ovat voineet kasvaa ja vaurastua.
Maailma on nykyään todella raaka ja kylmä tavalliselle tallaajalle olit missä päin maailmaa hyvänsä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuo Jarrikan esiinnostama kunnallisvaaliasia on kyllä eräänlainen "aave" meidän poliittisessa järjestelmässämme, tai ihmisten mielissä. Ketään se ei kiinnosta vaikka periaatteessa kaikki lähtee kunnallistasolta, alhaalta ylöspäin. Sen osoittaa jo täysin mitätön äänestysprosentti kunnallisvaaleissa.
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Politiikkaa Suomenmaassa

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Minuteman kirjoitti:Tuo Jarrikan esiinnostama kunnallisvaaliasia on kyllä eräänlainen "aave" meidän poliittisessa järjestelmässämme, tai ihmisten mielissä. Ketään se ei kiinnosta vaikka periaatteessa kaikki lähtee kunnallistasolta, alhaalta ylöspäin. Sen osoittaa jo täysin mitätön äänestysprosentti kunnallisvaaleissa.
Juuri tuota tarkoitin, halutaan vaikka mitä, ja sitä huudetaan ties missä. Mutta kun vaikuttamisen paikka tulee, niin kukaan ei halua ottaa tuota vastuuta ja edes yrittää saada muutosta aikaiseksi.
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Vastaa Viestiin