Samoilla linjoilla. Jo omienkin kokemusten perusteella uskomattoman luotettavia pelejä, vaikka ei muuten säväyttäkään.KARELPA kirjoitti:Jos huolettoman kakkosauton haluaa niin oon sitä mieltä, että volkkarit ja ooppelit kantsii unohtaa. Honda tai Toyota kehiin Civic tai Corolla. Tekniikka pelaa ja uudemmissa kestää pellitkin.
mikä kakkosautoksi?
Re: mikä kakkosautoksi?
Foxbody turbo
Re: mikä kakkosautoksi?
entäs tommonen Fjoordin Fiesta, Mk4-sarjaa, eli 96-02? jollakin 1,25 zetecin koneella.. saisko tuolla taivaspaikan saman tien lunastettua? Civicit ja corollat maksaa liika kakkosautoksi.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: mikä kakkosautoksi?
Itse hankin kakkosautoksi Golf III jossa 1.4i kone huimalla 60 pollen voimalla kulkeva " kiitäjä ". Kaupunki ajossa talvikelillä ilman lämmitystä kulutus noin 7 litraa / 100 km.
Vastaavasti 1.8 i automaatilla vei noin 12 litraa /100 km...eli kannatti vaihtaa pienempi ruokaiseen malliin...
Ihan soiva peli nurkkaajossa ja helppo parkata pienenmpään ruutuun.
PS..Mieluummin VAG:in tekele kuin joku micra, punto tai ranskalainen auto..
Vastaavasti 1.8 i automaatilla vei noin 12 litraa /100 km...eli kannatti vaihtaa pienempi ruokaiseen malliin...
Ihan soiva peli nurkkaajossa ja helppo parkata pienenmpään ruutuun.
PS..Mieluummin VAG:in tekele kuin joku micra, punto tai ranskalainen auto..
Re: mikä kakkosautoksi?
Eilen illalla laskin auton kustannukset (sillä foorumillakin saatavilla olleella Excel-kaaviolla). Opelin kustannuksiksi tuli 0.27€/km. Sinänsä kornia sillä aiempi käyttöauton kustannukset olivat 0.32€/km, kyseessä siis og900T16. Vielä korninpaa on se, että Opel maksoi 8500€ ja Saab 4400€ (en nyt äkkiseltään muista mitenkä tuo vaikutti vai vaikuttiko laskukaavaan) ja Opelista on 150€ lainakustannus kuukaudessa. Ja silti se on ollut halvempi ylläpitää kuin Saab, vuotuiset kilsat olivat Saabilla aika tarkalleen 12tkm ja Opeliin on tullut vuodessa reilu 13.5tkm.
Eron voinee selittää sillä, että uudempi (Opel 9 vuotta ja Saab myyntivuonna 2008 oli 16 vuotta) auto on yksinkertaisesti vähemmän vikaantuva ja eipä tuon Opelin huollattaminen mitenkään ylitsepääsemättömän kallista ole, ei edes valtuutetussa huollossa ja alkuperäisillä osilla.
Eron voinee selittää sillä, että uudempi (Opel 9 vuotta ja Saab myyntivuonna 2008 oli 16 vuotta) auto on yksinkertaisesti vähemmän vikaantuva ja eipä tuon Opelin huollattaminen mitenkään ylitsepääsemättömän kallista ole, ei edes valtuutetussa huollossa ja alkuperäisillä osilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: mikä kakkosautoksi?
Mitäs näitä pikkukopperoita nyt sitte ois punton lisäks, tyttökaverille tarttis hommata joku "pieni ja näppärä" uudehko auto. Saab ei kuulemma käy, tytön isä toijjota-kuskina vierastaa Saabia jostain syystä
Ajoa olisi pelkästään kaupungissa. Onko noissa 2000-luvun puntoissa miten noita abs:ssiä ja turvatyynyjä? Ainakaan ekan sukupolven puntossa niitä ei tainnu olla edes lisävarusteena saatavana

Ajoa olisi pelkästään kaupungissa. Onko noissa 2000-luvun puntoissa miten noita abs:ssiä ja turvatyynyjä? Ainakaan ekan sukupolven puntossa niitä ei tainnu olla edes lisävarusteena saatavana
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: mikä kakkosautoksi?
Kannattaa ostaa sellainen Punto II -versio jossa ne on, ja tietty lisäksi ohjaustehostin myöskin.99 GL kirjoitti:Mitäs näitä pikkukopperoita nyt sitte ois punton lisäks, tyttökaverille tarttis hommata joku "pieni ja näppärä" uudehko auto. Saab ei kuulemma käy, tytön isä toijjota-kuskina vierastaa Saabia jostain syystä![]()
Ajoa olisi pelkästään kaupungissa. Onko noissa 2000-luvun puntoissa miten noita abs:ssiä ja turvatyynyjä? Ainakaan ekan sukupolven puntossa niitä ei tainnu olla edes lisävarusteena saatavana
Itse en noista pienistä autoista kamalasti tiedä, mutta ainakin tuo PuntoII oli parempi ajaa kuin Citroen C3.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: mikä kakkosautoksi?
Heh, on sillä jonkunverran sananvaltaa kun hän sen auton maksaakin
Ehkä pitäis pyytää vaan rahat ja käydä ostamassa Saab
Aero-tonnari vois olla näppärä kauppakassi

Ehkä pitäis pyytää vaan rahat ja käydä ostamassa Saab

Aero-tonnari vois olla näppärä kauppakassi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä kakkosautoksi?
Ei muuten aina saa itse valita autoaan vaikka maksaisi ihan omalla rahalla
Lienee tuttua monille avioliitossa/rekisteröidyssä parisuhteessa elävälle
Myös vaimon kaveri "pakotettiin" veljensä ja isänsä toimesta autonostossa muutamaan tiettyyn merkkiin & malliin, vaikka 100% omilla rahoillaan oli pirssiä ostamassa (tai siis vak.yhtiön rahoilla, kun edellisen kinnerin oli joku innokas rekkamies pistänyt rusinaksi työpäivän aikana kun auto seisoi parkissa). Jos olisi jonkun muun ostanut "listan" ulkopuolelta, niin kys. neidon veli olisi kuulemma lopettanut siskonsa auton huoltamisen ja isukki ei olisi lainannut sijaisautoa tarpeen niin vaatiessa jne...Eli siis käytännössä kielsivät hankkimasta muun merkkisiä (tais olla VAGeista Seat ja VW tai Opel ainoat sallitut jos en ihan väärin muista...)


Myös vaimon kaveri "pakotettiin" veljensä ja isänsä toimesta autonostossa muutamaan tiettyyn merkkiin & malliin, vaikka 100% omilla rahoillaan oli pirssiä ostamassa (tai siis vak.yhtiön rahoilla, kun edellisen kinnerin oli joku innokas rekkamies pistänyt rusinaksi työpäivän aikana kun auto seisoi parkissa). Jos olisi jonkun muun ostanut "listan" ulkopuolelta, niin kys. neidon veli olisi kuulemma lopettanut siskonsa auton huoltamisen ja isukki ei olisi lainannut sijaisautoa tarpeen niin vaatiessa jne...Eli siis käytännössä kielsivät hankkimasta muun merkkisiä (tais olla VAGeista Seat ja VW tai Opel ainoat sallitut jos en ihan väärin muista...)
Re: mikä kakkosautoksi?
Renault Clio, Peugeot 206, jne, japseja ei kait voi autoiksi laskea?
Naapurin rouvalla on jokin 2000-luvun alkupuolen Clio, ja sillä on huristellut ongelmitta jo monta vuotta.
Anna tyttöystäväsi päättää asiasta jos haluat että heruu jatkossakin?
Kannattaa varmaan vilkuilla hiukan euroncap-kolaritestituloksiakin, ettei ihan ehdoin tahdoin osta kaikista surkeiten pärjännyttä?
Naapurin rouvalla on jokin 2000-luvun alkupuolen Clio, ja sillä on huristellut ongelmitta jo monta vuotta.
Anna tyttöystäväsi päättää asiasta jos haluat että heruu jatkossakin?

Kannattaa varmaan vilkuilla hiukan euroncap-kolaritestituloksiakin, ettei ihan ehdoin tahdoin osta kaikista surkeiten pärjännyttä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: mikä kakkosautoksi?
Ka on mielestäni tosi kiva auto kaikin puolin, viime talven sellaisella ajelin. Jos jotain huonoa hakee, niin niitä on ainoastaan 3-ovisina (haittaako?), melutaso maantiellä on kova (niin kuin useimmissa tuon kokoisissa) ja 60 heppaisena aika laiska (2003 ja uudemmat ovat 70-heppaisella koneella jossa on oikein kannen yläpuolinen nokka-akselikin). Vuosituhannen vaihteen Fiesta 1.25 tai 1.4 myllyllä saattaisi olla myös tarkistamisen arvoinen.
Re: mikä kakkosautoksi?
Annan ääneni Audi 100:lle. 80-luvulta löytää hiton halvalla (niin paljon tarjontaa) hyväkuntoisia äydejä joilla ajaa vielä pitkään. Kilometreistä ei juuri tarvitse välittää ja harvemmin mitään kallista on hajoomassa jos on vieläpä karvalakkimalli. Saatanan hyviä ajaa ja toimii ku kello.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: mikä kakkosautoksi?
Meille ostettiin jokin tovi sitten -99 focus 1,6 ja tomaatti. Ihan näppärän kokoinen 5-ovisena ja mukavat penkit kaupunkiajossa. Tai siis Ghia mallin verhoilu on jees. Plussaa on ainakin tehokkaissa penkin lämmittimissä ja hyvässä audiosysteemissä. Áuto ei ole ollut pieniruokainen, mutta siedettävä kulutus siinä kyllä on. Se vetää meidän käytössä jotain 8 litran keskikulutuksia.
Käynnistyy varmasti ja on helppo ajaa ja hallita. Pysäköinti on helppoa kun kulmat on havainnoitavissa helposti.
Miinuksia on tosiaan se kulutus pikkuautoksi, meidän kilomeitreillä ei kuitenkaan haittaa vähän suurempi jano. Sisämelu varauksin ja ehkä suorityskyky on myös ei hyviä asioita.
Kaiken kaikkiaan, ostaisin kyllä saman auton uudestaan, pidän focusta parhaimpana pikkuautona. En ostaisi Ranskalaista, vaikka ne olisivatkin mukavampia.
Käynnistyy varmasti ja on helppo ajaa ja hallita. Pysäköinti on helppoa kun kulmat on havainnoitavissa helposti.
Miinuksia on tosiaan se kulutus pikkuautoksi, meidän kilomeitreillä ei kuitenkaan haittaa vähän suurempi jano. Sisämelu varauksin ja ehkä suorityskyky on myös ei hyviä asioita.
Kaiken kaikkiaan, ostaisin kyllä saman auton uudestaan, pidän focusta parhaimpana pikkuautona. En ostaisi Ranskalaista, vaikka ne olisivatkin mukavampia.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: mikä kakkosautoksi?
Kaakatin on hauska ja hyvä auto ajaa, ja liikkuu mittarinsa mukaan 195km/h (testattu laillisesti). On vaan erinomaisen ahdas auto, mukaan ei mahdu kuin juuri ja juuri 2 lentolaukkua, ja etupenkeillä olo on tosi tukalantuntuista, enkä itse keksinyt missä siinä voi säilyttää esim. lompakkoa ja kännykkää (paitsi takapenkillä).Hessu kirjoitti:Ka on mielestäni tosi kiva auto kaikin puolin, viime talven sellaisella ajelin. Jos jotain huonoa hakee, niin niitä on ainoastaan 3-ovisina (haittaako?), melutaso maantiellä on kova (niin kuin useimmissa tuon kokoisissa) ja 60 heppaisena aika laiska (2003 ja uudemmat ovat 70-heppaisella koneella jossa on oikein kannen yläpuolinen nokka-akselikin). Vuosituhannen vaihteen Fiesta 1.25 tai 1.4 myllyllä saattaisi olla myös tarkistamisen arvoinen.
Vuokralla ollut kaakatin oli vm. 2001, mutta kovakulkuinen

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: mikä kakkosautoksi?
Näin se varmaan on järkevintäng900aero kirjoitti:Anna tyttöystäväsi päättää asiasta jos haluat että heruu jatkossakin?

Tosiaan, tuo Ford KA voisi kans olla vaihtoehtona, niitäkin näyttäisi olevan tarjolla ihan hyvin. Volkkarilla ois kans tietenkin Polo ja Golf.. Ja uusi Mini kelpaisi kans kuulemma

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä kakkosautoksi?
Jos meinaa Poloon homma kallistua, niin älä missään nimessä anna tyttöystävän hommata sitä 1.4 litrasella bensakoneella. Lienee VAGin eniten porsinut moottori? Jäätää siis huohottimensa toooodella herkästi, ilmeisesti muitakin ongelmia on...?99 GL kirjoitti:...Volkkarilla ois kans tietenkin Polo ja Golf.. Ja uusi Mini kelpaisi kans kuulemmaPitänee käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja, niin se varmaan parhaiten selviää. Punto saa olla ekana vuorossa
Punto on OK peli, pikkuautoksi ihan jees ajaa, ja viimeisimmät mallit ennen Grande Puntoa lienevät aika ongelmattomia? Se 8venttiilinen bensakone (oliko se nyt 60hv?) on aika janonen, koska sitä pitää polkea kun naapurin muij...eiku tulpatonta mopoa, että kulkee mihinkään

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84