mikä kakkosautoksi?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja Japso »

KARELPA kirjoitti:Jos huolettoman kakkosauton haluaa niin oon sitä mieltä, että volkkarit ja ooppelit kantsii unohtaa. Honda tai Toyota kehiin Civic tai Corolla. Tekniikka pelaa ja uudemmissa kestää pellitkin.
Samoilla linjoilla. Jo omienkin kokemusten perusteella uskomattoman luotettavia pelejä, vaikka ei muuten säväyttäkään.
Foxbody turbo
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

entäs tommonen Fjoordin Fiesta, Mk4-sarjaa, eli 96-02? jollakin 1,25 zetecin koneella.. saisko tuolla taivaspaikan saman tien lunastettua? Civicit ja corollat maksaa liika kakkosautoksi.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Itse hankin kakkosautoksi Golf III jossa 1.4i kone huimalla 60 pollen voimalla kulkeva " kiitäjä ". Kaupunki ajossa talvikelillä ilman lämmitystä kulutus noin 7 litraa / 100 km.

Vastaavasti 1.8 i automaatilla vei noin 12 litraa /100 km...eli kannatti vaihtaa pienempi ruokaiseen malliin...

Ihan soiva peli nurkkaajossa ja helppo parkata pienenmpään ruutuun.

PS..Mieluummin VAG:in tekele kuin joku micra, punto tai ranskalainen auto..
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eilen illalla laskin auton kustannukset (sillä foorumillakin saatavilla olleella Excel-kaaviolla). Opelin kustannuksiksi tuli 0.27€/km. Sinänsä kornia sillä aiempi käyttöauton kustannukset olivat 0.32€/km, kyseessä siis og900T16. Vielä korninpaa on se, että Opel maksoi 8500€ ja Saab 4400€ (en nyt äkkiseltään muista mitenkä tuo vaikutti vai vaikuttiko laskukaavaan) ja Opelista on 150€ lainakustannus kuukaudessa. Ja silti se on ollut halvempi ylläpitää kuin Saab, vuotuiset kilsat olivat Saabilla aika tarkalleen 12tkm ja Opeliin on tullut vuodessa reilu 13.5tkm.

Eron voinee selittää sillä, että uudempi (Opel 9 vuotta ja Saab myyntivuonna 2008 oli 16 vuotta) auto on yksinkertaisesti vähemmän vikaantuva ja eipä tuon Opelin huollattaminen mitenkään ylitsepääsemättömän kallista ole, ei edes valtuutetussa huollossa ja alkuperäisillä osilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mitäs näitä pikkukopperoita nyt sitte ois punton lisäks, tyttökaverille tarttis hommata joku "pieni ja näppärä" uudehko auto. Saab ei kuulemma käy, tytön isä toijjota-kuskina vierastaa Saabia jostain syystä :D
Ajoa olisi pelkästään kaupungissa. Onko noissa 2000-luvun puntoissa miten noita abs:ssiä ja turvatyynyjä? Ainakaan ekan sukupolven puntossa niitä ei tainnu olla edes lisävarusteena saatavana
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

99 GL kirjoitti:Mitäs näitä pikkukopperoita nyt sitte ois punton lisäks, tyttökaverille tarttis hommata joku "pieni ja näppärä" uudehko auto. Saab ei kuulemma käy, tytön isä toijjota-kuskina vierastaa Saabia jostain syystä :D
Ajoa olisi pelkästään kaupungissa. Onko noissa 2000-luvun puntoissa miten noita abs:ssiä ja turvatyynyjä? Ainakaan ekan sukupolven puntossa niitä ei tainnu olla edes lisävarusteena saatavana
Kannattaa ostaa sellainen Punto II -versio jossa ne on, ja tietty lisäksi ohjaustehostin myöskin.
Itse en noista pienistä autoista kamalasti tiedä, mutta ainakin tuo PuntoII oli parempi ajaa kuin Citroen C3.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Heh, on sillä jonkunverran sananvaltaa kun hän sen auton maksaakin :D
Ehkä pitäis pyytää vaan rahat ja käydä ostamassa Saab :D
Aero-tonnari vois olla näppärä kauppakassi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei muuten aina saa itse valita autoaan vaikka maksaisi ihan omalla rahalla :D Lienee tuttua monille avioliitossa/rekisteröidyssä parisuhteessa elävälle :mrgreen:
Myös vaimon kaveri "pakotettiin" veljensä ja isänsä toimesta autonostossa muutamaan tiettyyn merkkiin & malliin, vaikka 100% omilla rahoillaan oli pirssiä ostamassa (tai siis vak.yhtiön rahoilla, kun edellisen kinnerin oli joku innokas rekkamies pistänyt rusinaksi työpäivän aikana kun auto seisoi parkissa). Jos olisi jonkun muun ostanut "listan" ulkopuolelta, niin kys. neidon veli olisi kuulemma lopettanut siskonsa auton huoltamisen ja isukki ei olisi lainannut sijaisautoa tarpeen niin vaatiessa jne...Eli siis käytännössä kielsivät hankkimasta muun merkkisiä (tais olla VAGeista Seat ja VW tai Opel ainoat sallitut jos en ihan väärin muista...)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Renault Clio, Peugeot 206, jne, japseja ei kait voi autoiksi laskea?
Naapurin rouvalla on jokin 2000-luvun alkupuolen Clio, ja sillä on huristellut ongelmitta jo monta vuotta.
Anna tyttöystäväsi päättää asiasta jos haluat että heruu jatkossakin? :D
Kannattaa varmaan vilkuilla hiukan euroncap-kolaritestituloksiakin, ettei ihan ehdoin tahdoin osta kaikista surkeiten pärjännyttä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ka on mielestäni tosi kiva auto kaikin puolin, viime talven sellaisella ajelin. Jos jotain huonoa hakee, niin niitä on ainoastaan 3-ovisina (haittaako?), melutaso maantiellä on kova (niin kuin useimmissa tuon kokoisissa) ja 60 heppaisena aika laiska (2003 ja uudemmat ovat 70-heppaisella koneella jossa on oikein kannen yläpuolinen nokka-akselikin). Vuosituhannen vaihteen Fiesta 1.25 tai 1.4 myllyllä saattaisi olla myös tarkistamisen arvoinen.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Annan ääneni Audi 100:lle. 80-luvulta löytää hiton halvalla (niin paljon tarjontaa) hyväkuntoisia äydejä joilla ajaa vielä pitkään. Kilometreistä ei juuri tarvitse välittää ja harvemmin mitään kallista on hajoomassa jos on vieläpä karvalakkimalli. Saatanan hyviä ajaa ja toimii ku kello.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Meille ostettiin jokin tovi sitten -99 focus 1,6 ja tomaatti. Ihan näppärän kokoinen 5-ovisena ja mukavat penkit kaupunkiajossa. Tai siis Ghia mallin verhoilu on jees. Plussaa on ainakin tehokkaissa penkin lämmittimissä ja hyvässä audiosysteemissä. Áuto ei ole ollut pieniruokainen, mutta siedettävä kulutus siinä kyllä on. Se vetää meidän käytössä jotain 8 litran keskikulutuksia.

Käynnistyy varmasti ja on helppo ajaa ja hallita. Pysäköinti on helppoa kun kulmat on havainnoitavissa helposti.

Miinuksia on tosiaan se kulutus pikkuautoksi, meidän kilomeitreillä ei kuitenkaan haittaa vähän suurempi jano. Sisämelu varauksin ja ehkä suorityskyky on myös ei hyviä asioita.

Kaiken kaikkiaan, ostaisin kyllä saman auton uudestaan, pidän focusta parhaimpana pikkuautona. En ostaisi Ranskalaista, vaikka ne olisivatkin mukavampia.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hessu kirjoitti:Ka on mielestäni tosi kiva auto kaikin puolin, viime talven sellaisella ajelin. Jos jotain huonoa hakee, niin niitä on ainoastaan 3-ovisina (haittaako?), melutaso maantiellä on kova (niin kuin useimmissa tuon kokoisissa) ja 60 heppaisena aika laiska (2003 ja uudemmat ovat 70-heppaisella koneella jossa on oikein kannen yläpuolinen nokka-akselikin). Vuosituhannen vaihteen Fiesta 1.25 tai 1.4 myllyllä saattaisi olla myös tarkistamisen arvoinen.
Kaakatin on hauska ja hyvä auto ajaa, ja liikkuu mittarinsa mukaan 195km/h (testattu laillisesti). On vaan erinomaisen ahdas auto, mukaan ei mahdu kuin juuri ja juuri 2 lentolaukkua, ja etupenkeillä olo on tosi tukalantuntuista, enkä itse keksinyt missä siinä voi säilyttää esim. lompakkoa ja kännykkää (paitsi takapenkillä).
Vuokralla ollut kaakatin oli vm. 2001, mutta kovakulkuinen :D.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

ng900aero kirjoitti:Anna tyttöystäväsi päättää asiasta jos haluat että heruu jatkossakin? :D
Näin se varmaan on järkevintä :D


Tosiaan, tuo Ford KA voisi kans olla vaihtoehtona, niitäkin näyttäisi olevan tarjolla ihan hyvin. Volkkarilla ois kans tietenkin Polo ja Golf.. Ja uusi Mini kelpaisi kans kuulemma :D Pitänee käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja, niin se varmaan parhaiten selviää. Punto saa olla ekana vuorossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä kakkosautoksi?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

99 GL kirjoitti:...Volkkarilla ois kans tietenkin Polo ja Golf.. Ja uusi Mini kelpaisi kans kuulemma :D Pitänee käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja, niin se varmaan parhaiten selviää. Punto saa olla ekana vuorossa
Jos meinaa Poloon homma kallistua, niin älä missään nimessä anna tyttöystävän hommata sitä 1.4 litrasella bensakoneella. Lienee VAGin eniten porsinut moottori? Jäätää siis huohottimensa toooodella herkästi, ilmeisesti muitakin ongelmia on...?

Punto on OK peli, pikkuautoksi ihan jees ajaa, ja viimeisimmät mallit ennen Grande Puntoa lienevät aika ongelmattomia? Se 8venttiilinen bensakone (oliko se nyt 60hv?) on aika janonen, koska sitä pitää polkea kun naapurin muij...eiku tulpatonta mopoa, että kulkee mihinkään :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin